ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

4 עמודים<1234>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
john  
#41 נשלח : יום שלישי 20 ינואר 2009 15:02:24(UTC)
john


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/11/2008(UTC)
הודעות: 71

סחתיין! 

Sureal  
#42 נשלח : יום שלישי 20 ינואר 2009 17:21:35(UTC)
Sureal


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/11/2005(UTC)
הודעות: 816
גבר
מיקום: Petah Tikva

יפה מאוד.

תמשיך לעדכן , זה עושה חשק.

ואסיים בשאלה:

יש אפשרות להגיע ולחזור בתחבורה ציבורית ליער יתיר , או לפחות לאיזור? רצוי להגיע בשישי ולחזור בשבת. ניסיתי באינטרנט באתרי חברות האוטובוסים למינהן , אך לא הצלחתי למצא אפשרות כזאת.

יענקל'ה סער  
#43 נשלח : יום שלישי 20 ינואר 2009 18:26:53(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

תגיע לבאר שבע ותיקח אוטובוס למיתר ותעלה ברגל מזרחה. 

לחלופין תיסע לערד תרד בצומת תל ערד, או בצומת דריג'את ותעלה להר עמשא.  

לגבי מוצ"ש: יש אוטובוסים בכביש 31 מערד לב"ש. ליד מיתר אני לא בטוח, חפש באתר של מטרופולין.

yankale1739833.645
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
שימי  
#44 נשלח : יום שלישי 20 ינואר 2009 23:38:48(UTC)
שימי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/10/2007(UTC)
הודעות: 408

אההההה אני מזיל ריר לנוכח התמונות רק אחלים מהפציעה ..ואצא לטייל בחזרה

ממש מראה שובה לב אהבתי

יענקל'ה סער  
#45 נשלח : יום ראשון 25 ינואר 2009 01:12:31(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

מצומת דבירה למרכז ג'ו אלון - 12 ק"מ

שימי, יש כמה תמונות חדשות בטיול השני ממיתר ללהב...

מזג האויר האביך השרה אוירה מעט עגומה באויר, אך האוירה הזו נשכחה ברגע ששימחה פרצה בריצה פראית לסלק להקת ציפורים שליקטה מזון בשדות.

אחרי שהציפור האחרונה עפה לה השימחה חזרה בריצה מהירה לא פחות לחנל'ה ואלי כאילו אומרת: "ראיתם אותי?" מצחיקה השימחה...

המסלול נחמד. שדרת ברושים לצד נחל שיקמה

 

והאקליפטוסים שהאובך השרה עליהם אוירה מסתורית משהו... 

אחרי קיבוץ דביר עולים לחרבת טבחן. "יחידת דיור משפחתית" מהתקופה הביזנטית ובמערות גרים בני המשפחה, והצאן ושאר החמולה

וכל המערות פונות לחצר שבאמצע המבנה:

אחרי שעלינו להר מעל בקעת יבל לכיוון להב מצאנו את ערימת העפר הקטנה הזו, שיצרה חפרפרת. לפתע היא היתחילה לזוז ולרעוד והעפר גלש במורדותיה, 

חשבנו שהחפרפרת תצא בעוד רגע החוצה, אבל היא העדיפה לא לראות אור היום, חבל....

ולפני שסיימנו ליד מרכז ג'ו אלון גילינו שהרותם כבר פורח במלוא הדרו:

 

הרכב שנשאר ליד מרכז ג'ו אלון כל השמשות שלו היו שלמות וכך גם של כלי רכב אחרים. גם הרכב שנשאר בתחנת הדלק בצומת דבירה היה שלם בלי פגע.

ומה ששימח אותי במיוחד זה שסוף סוף סללו כביש אמיתי לחוות שבדרון שביער להב.  הסתיים עוד יום כיף על השביל.

yankale1739837.9368634259
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#46 נשלח : יום חמישי 05 פברואר 2009 03:21:33(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

מתל ערד לערד - 10 ק"מ

אמרתי לחנל'ה שאנחנו הולכים לעשות V על קטע של שביל ישראל. התברר שטעיתי.

התחלנו בתל ערד. העיר מהתקופה ההלניסטית בראש התל לא מפתיעה במיוחד,

 בכל זאת זה "רק" לפני כ 2000 ומשהו שנה. לעומת זאת העיר הכנענית בת כ 4500 שנה מרשימה מאוד בתכנון שלה.

שני רבעים גדולים לעיר התחתון שבו גם נמצאת הבאר של העיר והעליון:

 

הבאר העתיקה (4500 שנה!!!) מרשימה מאוד בגודלה :

 

ברור כי היו מספיק גשמים בתקופה ההיא על מנת להשקות את כל תושבי העיר כל השנה.

כיום, וביחוד השנה, כמות הגשם שירדה באיזור היא כ 10% בלבד מהכמות השנתית אבל השדות והמטעים של הישובים: מעון,כרמל ויתיר מוריקים.

הם משתמשים במים מושבים בעיקר מן המאגר הקרוב של מי הקולחין של ערד. תתרשמו בעצמכם:

הכבשים נכנסו לכוננות "שימחה" כאשר היא עברה על פניהן:

אבל היא תפסה פוזה בתוך שדה החיטה:

החיטה גבוהה מאוד וזה רק תחילת פברואר. פשןוט צריך לעבוד נכון ולהשתמש בכל מקור מים זמין.

מישהו למעלה בירושלים שמע שאפשר להתפיל מים? שמעו אבל לא עשו כלום, או כמעט כלום...

אחרי שנגמרו השדות "שלנו".... שממה, מדבר מזכיר את סרטי מערב פרוע:

 

ואחרי השממה, פארק ערד, עם דשא ירוק, עצים וברזי מים לטובת המטיילים. ואת השדרה משקים במים מושבים:

אז מי אמר שיש לנו בעית מים? הידעתם שבנגב יש מאגר מים תת קרקעי שיכול להספיק לכל מדינת ישראל למשך 200 שנה?

אז עכשו אתם יודעים. צריך כמובן להתפיל אותם (וזה יותר זול מאשר להתפיל את מי הים התיכון) , אבל זה יקרה אחרי הקדנציה של כולנו.

ובעליה לערד עברנו ליד "המודעה"  על מלאך השביל, מיקי תמיר:

את הבירה שתינו בבית...

yankale1739851.7624305556
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
john  
#47 נשלח : יום חמישי 05 פברואר 2009 04:43:05(UTC)
john


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/11/2008(UTC)
הודעות: 71

 
mark  
#48 נשלח : שבת 07 פברואר 2009 20:00:51(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

"להתפיל" מלשון "תפל" ולא "להטפיל" מלשון "טפיל".

יענקל'ה סער  
#49 נשלח : שבת 07 פברואר 2009 21:11:06(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
 נכון, yankale1739851.7585300926
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#50 נשלח : יום שני 16 פברואר 2009 23:11:12(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

שביל ירושלים - סילוואן, הר הצופים, מרכז העיר, גשר המיתרים - 12 ק"מ

אתמול השלמנו את שביל ירושלים. קשה היה לצלם את הכל ובטח לספר הכל כאן. זה יקח שבוע, חודש אולי שנה...

אז רק כמה תמונות ומילים ספורות. את השאר תשלימו לבדכם.

בפעם הקודמת הגענו עד למרגלות עיר דוד ביציאה של נקבת השילוח.

עלינו בסילוואן ונכנסנו לנחל קדרון ופגשנו בו קבוצה של מודדים מטעם עירית ירושלים

שמכינים את דרך העפר לסלילה לטובת מטיילי שביל ירושלים, איזה יופי.

סימוני השביל כאן מצוינים. מגיעים להר הזיתים ועוברים ליד קבר אבשלום:

 

לפני שיוצאים לדרך יריחו יש מרכז מידע (פתוח מ 09:00-17:00) עם שירותים. 

בירידה על דרך יריחו רואים את כנסיית מריה מגדלנה

ואחריה את כנסיית גת שמנים:

\

בהייד פארק, כן יש גם לנו כזה ושמו המלא "אורסון הייד פארק" (Orson Hyde Park) מבט לעיר העתיקה:

 

ומשם ממשיכים לעמק צורים. במקום מתקיימת מזה מספר שנים פעילות הצלה של עתיקות

מהר הבית, אשר נחפרו ונהרסו על ידי בני הדודים. מי שרוצה להרשם לפעילות בת השעתיים

צריך להרשם בטלפון 6033*. המקום נמצא באוהל בתחתית התמונה שצולמה מהעליה הקשה היחידה על כל שביל ירושלים.

כאמור אחרי העליה הקשה (לא ארוכה) מגיעים למתחם האוניברסיטה העיברית על הר הצופים וממצפור הלברט יש תצפית נהדרת למדבר יהודה.

הראות אתמול לא היתה מרשימה במיוחד אז אין תמונות. ממשיכים ברחוב בנימין מזר. מנקודה זו שילוט שביל ירושלים מאוד דליל. 

ממצפור גליק המראה לעיר עוצר נשימה. באופק רואים את הרודיון וגם גשר המיתרים נראה לא רע.

יוצאים ממתחם האוניברסיטה ועולים ברחוב קלרמונט גאנו לעבר מתחם גבעת התחמושת.

אחרי גבעת התחמושת אין שום שילוט של שביל ירושלים עד ליציאה מהעיר ליד גשר המיתרים.

עוברים ברחוב בר לב ליד מאה שערים ולצד הישיבה הזו :

אח"כ עוברים ליד מה שהיה פעם מעבר מנדלבאום:

וממשיכים לרחוב שיבטי ישראל. ראוי לציין שמשרדי משרד החינוך יושבים בבניינים מפוארים בני 150 שנה או יותר. 

בניין כנסיית סנט פול שברחוב, הוא ככל הנראה היחידי שהם לא סיפחו לעצמם:

מכאן ממשיכים לכיכר ספרא, רח' יפו שחפור לכל אורכו בגלל "הרכבת הקלה" / "רכבת תקלה..." (בחרו את הנכון),

מגרש הרוסים שלא היה זמן לעלות אליו (את התמונה הזו לקחתי מויקיפדיה):

בית פרומין משכנה של כנסת ישראל עד 1966:

ושוק מחנה יהודה :

יוצאים ליד גשר המיתרים. תם שביל ירושלים שלנו, ונשאר מקום לעוד כמה סיבובים עליו בעתיד.

 עשיתי עידכון המסלול באתר ויקישביל

כדאי לבקר גם כאן, יופי של אתר עם קבצים להורדה על טיולים ואתרים בירושלים.

yankale1739860.8444675926
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#51 נשלח : יום רביעי 11 מרץ 2009 06:17:21(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

הפעם מסלול מעגלי: מחוות פיליפ לחוות פיליפ 14.5 ק"מ מתוכם כ 10 על שביל ישראל.

לפני כעשרה ימים היה גשם ורוח נסענו לחפש מים בנחלים וגם ראינו זרימה יפה בנחל שיקמה. הגענו עד חוף זיקים:

במכתש בארי היו אולי 10 כלניות ... אז לא צילמנו אף אחת. בשבת האחרונה היה חמסין ואין תמונות שלו.

היום מזג האויר האיר פניו. הלכנו  צפונה לכיוון תל קשת

הגשר מתחת לכביש 40 מוצף חלקית אך עביר בלי בעיות. בדרך צילמנו את תל נג'ילה ממרחק של כ 3 ק"מ.

עץ האשל שעליו שימש נקודת טריאנגולציה לא רק לבדואים אלא גם לחיל האויר שלנו עד סוף שנות ה 60:

האיזור ירוק ומדהים ביופיו 

ערוץ נחל שיקמה מוצף ובלתי עביר ללא גשר לפחות בימים הקרובים

את גשר הענפים בנינו במקום. מצד ימין למטה יש עוד שלולית שצריך לעבור אותה. עוד אנחנו מתכננים את המעבר וסוס עם רוכב עברו במקום.

במקום לצלם את הסוס שעבר במים כאשר רגליו שקועות עמוק בבוץ, הייתי צריך להשגיח על שימחה שהתכוננה לתקוף את הסוס, אין לה שום כבוד לגדולים ממנה... 

במקום תמונה של סוס ורוכבו הינה הנה תמונה של השימחה בפעולה מאיזור חרבת זע'ק:

עברנו  בשלום את המכשול הראשון על גשר הענפים

ואחריו גם את המכשול השני  

והמשכנו דרומה 

וכאן ארעה תקלה בלתי צפויה: הבטריה של המצלמה התרוקנה אז שימי יסתפק בתיאור קצר.

בקניון היפה בנחל סד יש זרימה, חלשה אמנם, אבל צריך לזכור שהגשם ירד לפני 10 ימים. למרגלות תל נג'ילה גילינו עמדת הדרכה מטעם עמותת התיירות

של חבל הבשור. מתקשרים לטלפון שעל השלט מקישים 14 ומקבלים הסבר על המקום. הפטנט הזה תופס תאוצה, גם בשביל הדסה יש עמדות כאלה. מתל נג'ילה הנוף יפה תמיד.

כלניות אין בשמורה אבל יש פריחה יפה של אחרי הגשמים. מי שרוצה לטייל באיזור, עכשו זה הזמן, בעוד שבועות ספורים הירוק והמים יעלמו.

וכך נראה המקום לפני כמעט 4 שנים או ליתר דיוק 4.4.05.

אם אתם מתפלאים על הזיכרון המופלא אז לא להתבלבל, את התאריך המדויק העתקתי מיומן השביל של 2005.

היומן הוא הסיבה שלא לקחתי מצלמה למסע הראשון. בין שיבולי הענק זאב, שותפי למסע ההוא, ואת תל נג'ילה רואים ברקע מצד שמאל:

 

yankale1739883.309849537
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
שימי  
#52 נשלח : יום חמישי 12 מרץ 2009 03:18:01(UTC)
שימי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/10/2007(UTC)
הודעות: 408

 אל-תִּשְׂמַחְנָה בְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים, פֶּן-תַּעֲלֹזְנָה בְּנוֹת הָעֲרֵלִים.

איך שכחת  להטעין הסוללות ?

יענקל'ה סער  
#53 נשלח : יום שני 16 מרץ 2009 16:38:24(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

הכרבולת - מאורון למדור - 16 ק"מ

לטעמי זה יכול להיות היום הכי יפה על השביל מבחינת הנוף. פשוט תענוג צרוף.

המפגש עם שמונה שביליסטים שהלכו בשלוש קבוצות (2,4,2) בעליה, ירידה או הליכה על קצה המצוק, רק הוסיף לחוייה. 

התחלנו באורון והעליה היתה קשה פחות ממה שחשבנו, אבל הנוף :

מרחוק אפשר היה להבחין בפס בהיר בוהק מפארק התעשיה בדימונה, שבו הוקם שדה קולטים סולריים לצורך הפקת אנרגיה סולרית.

רציתי לצלם את הפס הבוהק של הקולטים ובדיוק ברגע הצילום, קרני השמש שמרוכזות למקום אחד, יצרו סוג של "פיצוץ" בראש המגדל שאליו מכוונים כל הקולטים. 

המרחק מנקודת הצילום לשדה הקולטים הוא כ 15 ק"מ:

ופיסת מידע על המיזם: הניסוי מוכיח שאפשר להפיק אנרגיה זולה משדה הקולטים. יש כוונה להקים שדה קולטים גדול מאוד במישור ימין.

ומי מתנגד למיזם האדיר הזה? לא תאמינו, הירוקים !!! חשבתי לרגע שמישור ימין זה שטח סגור ואין לירוקים מה לאמר לגבי הנעשה שם. מתברר שטעיתי.

מישור ימין הינו שמורת טבע. ואם תשאלו למה הם מתנגדים? כי במישור ימין חיים כמה מכרסמים שאם יקימו את שדה הקולטים שם יעלמו מהשטח.

ממש סיבה נפלאה וירוקה להתנגד לפרויקט של אנרגיה ירוקה.

אבל נמשיך בתמונות, אחת מראש פיסגה ועוד אחת מקצה הסכין:

 

הירידה בנחל עפרן קשה מאוד. הנחל יפהפה ויש גבי מים מלאים לאורך כל הירידה:  

בסוף קטע הירידה הראשון הנוף של מישור צין, שבסוף הירידה מרהיב:

כמות האור בתמונה אינה אמיתית, יש קצת תוספת מפוטושופ. חישוב הזמנים לא היה מדויק והחושך התקרב. השעה כבר היתה אחרי חמש

כאשר תמונה זו צולמה, והימתינה לנו עליה תלולה ולא ארוכה לעקוף מפל גבוה, ואח"כ ירידה תלולה. רגע לפי שיצאנו מהואדי "צוות סיור יעלים"

נעמד מעלינו לבדוק שאנחנו מפנים את הנחל, על מנת שהעדר יוכל לעלות לשתות מהגבים (גם כאן פוטושופ עזר להבהיר את התמונה)

כמה דקות אחרי כן, העדר עם כמה צעירים ובסה"כ כ 10 פריטים, עלה במרוצה לעבר הגבים, איזה מראה נהדר.

יצאנו מהערוץ עם אור אחרון, ואת הקילומטר האחרון עד להסעה חזרה לאורון, עשינו לאור הפנסים. את ארתור דה מוש,

ההסעה שלנו, פגשנו בשעה 19:00 לערך. הסתיים עוד יום נפלא על השביל.

yankale1739902.4241898148
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
זמי1  
#54 נשלח : יום שני 16 מרץ 2009 17:12:20(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
ינקלה קצת לוגיסטיקה- איך אתם מגיעים לשטח? הקפצות רכבים? אוכל? מים?לינה?
יענקל'ה סער  
#55 נשלח : יום שני 16 מרץ 2009 17:34:20(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אצלינו זה מסלול יום שתחילתו כ 45 דקות נסיעה מהבית. הרכב נשאר בשער המפעל באורון. מים חובה חמישה ליטר (בעונה זו) לכל היום עד לחניון מדור. 

אוכל: מביאים מהבית את התפריט החביב וגם מה שמוכר לנו מכאן.

הקפצות עם ארתור דה מוש חזרה מחניון מדור לאורון 052-3920891. גם חיים ברגר עושה הקפצות באיזור 054-5343797

לינה: בשטח בחניון מדור, ולמחרת ממשיכים למדרשת בן גוריון (צריך הטמנה או הקפצה בחניון מדור). הרכב ישאר עדיין באורון.  

במדרשת בן גוריון לינה בבית ספר שדה. ממדרשת בן גוריון חזרה לאורון: אוטובוס לצומת הנגב, משם אוטובוס לירוחם, ומשם מונית לאורון (כ 80 ש"ח).

אם לא לנים בשטח, אז מומלץ בסוף היום של הכרבולת לקפוץ עם ארתור או חיים, חזרה לרכב, וללון באורחן הדרכים בדימונה (08-6556811)

כ 20 דקות נסיעה, וכמובן שזה המקום ללון בלילה לפני הטיול. 

וכאן הערה חשובה מאוד: יש לבדוק את קצב ההליכה מאורון . אחרי כ 7.5 ק"מ מגיעים לירידה מהכרבולת בנחל מדור (שביל כחול).

הזמן מכאן ועד ליציאה מנחל עפרן הוא שעה אחת יותר למרות שהמרחק הוא כ 5.5 ק"מ. אם יש חשש שלא מגיעים לחניון מדור לפני חשיכה

או "שנתקעים" בנחל עפרן בחשיכה, צריך לרדת בשביל הכחול בנחל מדור וללכת לחניון בדרך עפר נוחה ולהמנע מהליכה בחשיכה בנחל עפרן. 

מסוכן מאוד לרדת את כמה מאות המטרים האחרונים בנחל עפרן בחשיכה. פיספוס קל ואתם מוצאים את עצמכם בתוך חלל עמוק

של 10 מטרים ויותר בין הסלעים, ורק אלוהים לבדו יכול להרים אתכם...

yankale1739888.6165625
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
blanky  
#56 נשלח : יום שני 16 מרץ 2009 18:28:46(UTC)
blanky


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/05/2008(UTC)
הודעות: 187

איזה יופי!!! אתה לא רק חי את השביל אלא גם נושם אותו

אנסה לתכנן מספר ימים בפסח באיזור הדרום ונראה לי שאגיע גם לכרבולת.

אמנם לא יצא לאחרונה לכתוב להגיב ולהשתתף בדיוני הפורום אך מידי פעם לצורך שמירה על השפיות נכנסתי ונהנתי מהתגובות והתמונות ושאר ירקות שיש כאן.

יענקל'ה סער  
#57 נשלח : יום שני 16 מרץ 2009 19:07:12(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

הממממ... יש משהו בזה. מזמן חיכינו למסר ממך. אם תכלול את הכרבולת במסלול שלך תשאל ותקבל עוד פרטים.

חשוב מאוד לחזור לכושר הליכה טוב אם הכרבולת בתכנית.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
blanky  
#58 נשלח : יום שני 16 מרץ 2009 23:40:43(UTC)
blanky


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/05/2008(UTC)
הודעות: 187

בשבוע שעבר טיילנו את הקטע של יער ברעם עם המשפחה מכביש 89 בעיקול ועד המפגש של נחל דישון וכביש 899.

היינו בו לאחר כשבוע של גשם זלעפות שירד בצפון, מעל 180 מ"מ ביומים באזור שלנו.

כך שאיזור יער ברעם היה מאוד בוצי עם שלוליות גדולות אך רובו של היער היה ירוק והתחילה בה פריחה מדהימה בפעם האחרונה שטיילתי שם זה היה בספטמבר והיה יום חם ויבש ורק צל העצים נתנו מנוח וקצת הרגשה נעימה, הפעם היה טיול שונה ומהנה.

בעוד שבועיים אני חוזר על הקטע של מעלה אלות ונחל יבניאל, הבטחתי לעצמי שאת הקטע הזה אני עושה בתחילת האביב מכיוון שבזמנו בספטמבר הקטע הנ"ל היה יבש וצחיח ודי לא מהנה בלשון המעטה.

shimonfr  
#59 נשלח : יום שלישי 24 מרץ 2009 23:16:28(UTC)
shimonfr


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/11/2008(UTC)
הודעות: 33

ינקל'ה

ברשותך מספר שאלות לגבי המסלול של הכרבולת (אנו מתכוננים לעשותו בפסח):

1. באיזה שעה התחלת - הבנתי שסיימת ב19:00?

2. האם ניתן להשאיר רכבים בבטחון בשערי אורון - גם ליומיים?

3. מה השעה המאוחרת ביותר שניתן להחליט אם לרדת בנ. מדור או להמשיך בנ. עפרן?

4. למה התכוונת - "הזמן מכאן ועד ליציאה מנחל עפרן הוא שעה אחת יותר למרות שהמרחק הוא כ 5.5 ק"מ"?

 

תודה

שמעון

יענקל'ה סער  
#60 נשלח : יום רביעי 25 מרץ 2009 00:08:05(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אפשר להשאיר את הרכב ליד שער אורון גם ליומיים. זה המקום הכי בטוח באיזור. יש סככה לרכב מחוץ לשער המפעל.

היתחלנו בשעה 06:15. המסלול על הכרבולת יפהפה ומהמם. אבל אסור לשכוח שצריך לרדת מההר בנחל עפרן (שגם הוא יפהפה) לפני חשיכה.

אנחנו קצת נסחפנו בנוף ונכנסנו ללחץ זמן. אני ממליץ להגיע לשער של אורון בחשיכה, ולהתחיל את ההליכה לפני אור ראשון. לא "לקחת את הזמן בהפסקות" חשוב לדאוג שאתה יורד מההר בזמן.

הק"מ הראשון עד תחילת העליה לכרבולת אפשר ללכת אותו גם באור חלש של דימדומי בוקר. תמדדו את הזמן שיקח לכם להגיע לפיצול של נחל מדור שזה 7.5 ק"מ מאורון.

תוסיפו על זה שעה וזה הזמן שיקח לכם להגיע ליציאה מנחל עפרן שזה רק 5.5 ק"מ מהפיצול של נחל מדור (השביל הכחול).

את 3.5 הק"מ לחניון הלילה מדור מהיציאה מנחל עפרן, אפשר לעשות גם לאור פנסים אבל אני ממש לא ממליץ לעשות זאת. זה מוסיף עוד שעה וחצי. 

אם החשבון למעלה מביא אותך לחשיכה בתוך נחל עפרן אל תמשיך על הכרבולת ולנחל עפרן אלא תרד בנחל מדור. הירידה בו תלולה גם כן, פחות ארוכה מאשר נחל עפרן,

אך וכולה תהיה לאור יום. אחרי שירדת בנחל מדור תמשיך דרומה לחניון לילה מדור על דרך העפר.

החלק הכי מסוכן בנחל עפרן הוא ממש בירידה האחרונה שלו, כ 70 מטר אנכי על פני כ 150 מטר אופקי, עם כמה תהומות עמוקים בין הסלעים. 

לעשות את הקטע הזה בחושך זו סכנת נפשות.

מים: אנחנו הלכנו ביום קריר וכל אחד שתה 5 ליטר, הגענו לרכב האיסוף על טיפת המים האחרונה. ממליץ לקחת 6 ליטר לאדם.

תעשו חיים.

yankale1739902.4223148148
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
4 עמודים<1234>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.