2 עמודים12>
יענקל'ה סער
#1 נשלח : יום רביעי 11 מרץ 2009 18:51:47(UTC)

הנה חלוקה עד הר מירון:

יום ראשון 22 ק"מ (כולל העליה למעלות): חוף אכזיב, נחל כזיב בקטע לא מסומן עד צומת עבדון (כביש 70) ומשם בשביל מסומן בירוק לעין חרדלית, ולאורך נחל כזיב עד עין זיו. מכאן חל איסור להמשיך בערוץ נחל כזיב, הקטע משמש כמסדרון אקולוגי לחיות.

עולים למעלות ולוקחים מונית או אוטובוס לאגם המונפורט (חמש דקות נסיעה). במקום נפתח בימים אלה קמפינג מצוין מתאים לקבוצות גדולות וגם לקבוצות קטנות של 2 ,4, 6 מטיילים. אפשר להקים אוהל או לישון באוהל גדול במקום או במגורונים. יש במקום שירותים, מקלחות, ומטבח לשימוש המטייילים. המחיר 28 ש"ח למטייל אם מביאים אוהל. יופי של מקום. צריך לתאם הגעה בטלפון: 04-9573513.

אפשר ללון גם באבירים. העליה לאבירים בשביל שחור לפני עין זיו ולמחרת צריך ללכת כ 10 ק"מ לאורך כביש עד גשר חורפיש.

יום שני כ 18 ק"מ : מאגם מונפורט ממשיכים (אפשר גם במונית חמש דקות לצוריאל) כשלושה ק"מ לצד כביש 89 ויורדים מול צוריאל חזרה לנחל כזיב ליד עין ברזית. ההליכה על שביל לא מסומן. יורדים ופונים ימינה על דרך עפר עד לגשר שבצומת אלקוש. מכאן פונים מזרחה, חוצים את כביש 89 וממשיכים על שביל ירוק בנחל כזיב ואחר כך שביל אדום בנחל נריה עד לחרבת חממה.

המשך מחרבת חממה על שביל ישראל לחוף תמר ליד מגדל.

תעשו חיים, זה אחלה מסלול.

yankale1739889.5387731481
Sureal
#2 נשלח : יום שלישי 17 מרץ 2009 14:10:14(UTC)

הצטרף: 23/11/2005(UTC)
מיקום: Petah Tikva

אלטרנטיבה לגיוון:

יום ראשון הולכים עד לחניון זיתים שמצפון לעין טמיר , דורש עליה קצרה בסוף , אך המקום נוח ומסודר (בלי ברז). במקרה שלנו מילאנו מים במעיין , ללא טיהור , ללא הרתחה....המים הכי טעימים שמצאנו על המסלול. אל תקבלו זאת כהמלצה , האיזור מזוהם בזמן האחרון.

יום שני יום ארוך עד חרבת חממה שלמרגלות הר מירון , דורש עיקוף של "המסדרון".

יום שלישי עד שייח כוויס , נחל עמוד לפי התוואי של ש"י , בסוף שוב עליה קצרה אל מחוץ לשמורת הטבע לקבר של השייח והמעיין שליד.

וביום הרביעי עד לכנרת , מי שיש לו כושר יכול להספיק לעלות גם לארבל.

יענקל'ה סער
#3 נשלח : יום שלישי 17 מרץ 2009 23:16:54(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

לדעתי היום השני אצלך ארוך מדי, מעל 30 ק"מ (כולל העיקוף של המסדרון),  אם אני לא טועה.

denit_g
#4 נשלח : יום חמישי 19 מרץ 2009 13:46:24(UTC)

הצטרף: 15/02/2009(UTC)

אני ביצעתי בעבר את המסלול בדומה להצעתו של Sureal.

אנחנו הצטיידנו במים במהלך היום השני בישוב פסותא - לא אידאלי כי דורש קצת הליכה לאורך הכביש, אבל חסך לסחוב יותר מים מראש.

היום שני לא ארוך מידי, אבל דווקא היום השלישי בעייתי מניסיון. חייבים לקום מוקדם כדי להגיע מוקדם לנחל עמוד אחרת אסור להיכנס לשמורה. ובנוסף אסור לישון בשמורה כך שקצת לחוץ לבצע גם את המירון וגם הנחל עמוד, למרות שאפשרי.

עדיף לישון בין עמוד עליון ותחתון ביום השלישי, וביום הרביעי לבצע עמוד תחתון ועד הכנרת.

יענקל'ה סער
#5 נשלח : יום חמישי 19 מרץ 2009 18:22:11(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

אם 30 ק"מ (ביום השני) זה לא ארוך מדי, אתם בכושר מעולה.

אני לא הייתי עולה מצפון לנחל כזיב, יש יותר מדי ק"מ לאורך כביש, אפילו מונית כמעט ואין שם לקצר את הדרך עד לכניסה חזרה לנחל.

במעלות לעומת זאת יש הרבה מאוד מוניות...

denit_g
#6 נשלח : יום חמישי 19 מרץ 2009 18:36:05(UTC)

הצטרף: 15/02/2009(UTC)

לא היה נראה שזקוקים למונית...
יענקל'ה סער
#7 נשלח : יום חמישי 19 מרץ 2009 19:00:09(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

אני לא אוהב ללכת לאורך כביש...
denit_g
#8 נשלח : יום חמישי 19 מרץ 2009 20:34:23(UTC)

הצטרף: 15/02/2009(UTC)

אני יותר לא אוהבת שאין לי מים... או לסחוב מראש ל-4 ימים.

לא ללכת ליד כביש בכלל משמעותו לא להגיע לישוב להצטיידות. 98% מהטיול הוא לא על כביש. אם אין אפשרות ללכת להטמין מראש.. זה פתרון סביר.

בכל אופן, כל אחד ושיקוליו. יש מקומות ששתיתי מי מעיין כמו שהציע Sureal. אבל לא במקרה שאני לוקחת איתי 4 חברה שלא יודעים לטייל וחוששים מזה.

דרך אגב, אם יש מתלבטים הטיול לא קשה במתכונת של 4 ימים - החברה עשו אותו בכיף וגם הצטרפו לטיולים נוספים מאז...

denit_g
#9 נשלח : יום חמישי 19 מרץ 2009 20:36:12(UTC)

הצטרף: 15/02/2009(UTC)

דרך אגב, ביום הראשון עלינו למונפור - קצת יותר קשה אבל בהחלט יפה...
יענקל'ה סער
#10 נשלח : יום חמישי 19 מרץ 2009 21:54:01(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

התכוונתי שאת הקטע ליד הכביש במעלות או בין פסוטה לצומת חורפיש אני לא אעשה ברגל אלא במונית.

ובמסע הזה בתיכנון נכון לא צריך כלום ל 4 ימים.

ביום הראשון מגיעים למעלות וישנים איפה שאת רוצה: מלון מפואר, צימר, אכסניה, בקמפינג, כל אחד איך שבא לו.

ביום השני לוקחים רק אוכל ליומיים והולכים למירון (אני מתייחס לתיכנון שהצעתי, ובחלופה של אלכס, או שלך, זה לא שונה). אפשר לישון בבית ספר שדה בחדר, או באוהל במתחם בית הספר. מים ממלאים במקום.

ביום השלישי הולכים לעין כובס (20 ק"מ) ובצפת ישנים איפה שאת רוצה: מלון בוטיק, צימר, אכסניה, אוהל בעין כובס. קונים אוכל בצפת (מונית מעין כובס תביא אותך לאן שאת רוצה) וביום הרביעי הולכים לכנרת עם האוכל מצפת.

איך זה??

המונפורט קשה? עליה נחמדה והתצפית יפה.

חכי שתרדי את נחל עפרן בירידה ממהכרבולת....

yankale1739891.7891550926
denit_g
#11 נשלח : יום שישי 20 מרץ 2009 00:15:39(UTC)

הצטרף: 15/02/2009(UTC)

דבר ראשון, אני לא אמרתי שהעליה למונפורט קשה. אמרתי שזה קצת יותר קשה מההליכה דרך הנחל למטה.

חוץ מזה, אולי אני לא משתמש מומחה באתר hike אבל יש לי ניסיון טיול. בין היתר במסלולים שרבים לא היו חושבים להגיע אליהם עם ציוד על הגב או סתם בליל ירח מלא ללא פנסים. חלק היו שטות גמורה שהיו עלולים להיגמר באסון (מהדברים שעושים בגיל 18).

אני כבר כמה שנים זו שדואגת לפתוח מפה, לצלצל לחברים ולמשוך אותם לטיול של מספר ימים. יצא לי לטייל עם חברה מאוד מנוסים, שסתם לא יוזמים יותר מידי, לעומת חברה חסרי ניסיון - שנפתחות להם העיניים לעולם חדש או רוצים להרוג אותך.

אני חושבת שהאתר מצויין, ומצאתי בו מידע על דברים שלא היכרתי ושמחתי להכיר. אבל כל פעם שכותבים פה משהו יש תחושה שתוקפים אותך כאילו אין לך מושג בכלום. חבל...

אחר כך מתפלאים שאנשים לא חוזרים לפורום לספר חוויות ושהכל מתנהל פה על ידי מקסימום 10 אנשים.

אני חושבת שיש לי מה לתרום לפורום, ואני משתדלת להוסיף מהניסיון.

יענקל'ה סער
#12 נשלח : יום שישי 20 מרץ 2009 00:34:42(UTC)

denit_g כתב/ה:

אני חושבת שיש לי מה לתרום לפורום, ואני משתדלת להוסיף מהניסיון.

בכיף רק תישארי להרבה זמן .

מניסיון שלי יש כאן שניים שרוטים לללא תקנה, עוד 6-7 שמתוכם כמה קבועים מזה 3 שנים ויותר, ועוד כמה לפרקי זמן ארוכים, אנחנו מחפשים כוחות חדשים. והנה דנית, החיפנית הזמנית הצטרפה עד שהיא תסיים את התואר, או גם מעבר לכך?

denit_g
#13 נשלח : יום שישי 20 מרץ 2009 00:43:21(UTC)

הצטרף: 15/02/2009(UTC)

אם יהיה עיניין בפורום אני אשאר גם אחרי... בינתיים יש עיניין.

Sureal
#14 נשלח : יום שישי 20 מרץ 2009 01:19:49(UTC)

הצטרף: 23/11/2005(UTC)
מיקום: Petah Tikva

yankale17 כתב/ה:

אכן היום הזה היה ארוך , לחרבת חממה הגענו כשעה אחרי השקיעה בחושך מוחלט. כמו שכבר כתבתי בשרשור אחר , אנחנו דווקא כן עברנו במעבר האסור , בשוגג כמובן. בנוסף נעזרנו במפה בה היה מסומן המסלול בירוק , מה שהוביל אותנו לשם בעצם. כשלא ראינו סימונים בשטח , עלה החשד שמשהו לא כשורה , אמנם לא חזרנו על עקבותינו , אלא המשכנו עם תוואי הנחל. כמה חודשים יותר מאוחר באותו השרשור התברר שבכלל לא היינו אמורים להיכנס לשם , אבל זה כבר היסטוריה.

יענקל'ה סער
#15 נשלח : יום שישי 20 מרץ 2009 01:27:08(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

כאשר עשיתי את "הקטע האסור" גם כן לא ידעתי על האיסור, והיה לי מוזר מאוד למה הוא לא מסומן. הוא הרבה יותר פראי מכל הנחל...

יענקל'ה סער
#16 נשלח : יום שישי 20 מרץ 2009 01:32:05(UTC)

denit_g כתב/ה:

אם יהיה עיניין בפורום אני אשאר גם אחרי... בינתיים יש עיניין.

ואני מצטער אם הבנת אותי שאני "תוקף" ממש לא זו היתה הכוונה. הכל בכיף...
Oren
#17 נשלח : יום ראשון 05 אפריל 2009 17:12:47(UTC)

הצטרף: 29/12/2008(UTC)

בעוד שבוע אצא עם חברים למסע מים לים. בשנה שעברה יצאנו לטיול הזה גם כן בפסח והטיול התפרק באמצע. השנה יוצאים "לתקן את העוול"...

התכנון שלנו מאוד דומה לתכנון של Sureal (ביום הראשון נשתדל להגיע עד אבירים כדי שהשני לא יהיה קשה מדי).
רציתי לשאול לגבי עין כווס - מה יש במקום? האם האזור הוא נוח ללינה ואיפה נוכל להשיג מים?
בנוסף, חשבתי ביום האחרון לרדת מנחל עכברה במקום לחזור לקטע המתיש של נחל עמוד עליון (מה גם שכבר עשיתי אותו כחלק משביל ישראל לפני כמה חודשים ולא מאוד נהניתי). מה תוכלו להגיד לי על נחל עכברה / הישוב עכברה שבדרך (שגם הוא אופציה למלא מים)?
nmrdxt
#18 נשלח : יום שני 06 אפריל 2009 00:22:18(UTC)

הצטרף: 28/01/2008(UTC)

חלוקה שלנו :

יום ראשון - מתל אכזיב למצודת אבירים
הקטע מתל-אכזיב ועד תחילת נחל כזיב די מעיק ומשעמם. המסלול בנחל כזיב חביב ביותר, עם המון נקודות להפסקות קפה.

ישנו במשק חפר (50 ש"ח לאדם, אם הבחור פנוי הוא אפילו יקפיץ לכם את התיקים). המקום כולל גם שירותים, מקלחת ושתיה חמה חינם + מקומות לקמפינג, כסאות, שולחנות, כיור ועוד מטעמים. מקום מעולה להעביר בו לילה, לצערנו, אחד הסוסים במשק אכל לנו כיכר לחם (סיפור הזוי)... בעל המקום פיצה אותנו בכיכר חדש :)

יום שני - ממצודת אבירים לחניון כפר שמאי (משטרת עין טינה)
יום פשוט תענוג. אמנם ארוך (30+ ק"מ), אבל פשוט יפהפה. חבל שהקטע ממצודת אבירים לצומת חורפיש עוד לא מסומן, ונאלצנו ללכת את ה-5 ק"מ הראשונים על כביש. אבל המסלול שלאחר מכן פיצה על העינוי.

עלינו למירון דרך נחל נריה, ומשם השתלבנו עם ש"י עד למשטרת עין טינה. מסלול יפהפה. כיף לאללה. בחניון כפר שמאי (10 ש"ח), יש קיוסק (פתוח עד 18:30), מים, שירותים, והרבה מקומות מוגנים מרוח (ומגשם).

יום שלישי - ממשטרת עין טינה לחוף גינוסר
עוד יום נפלא. היה קצת חם, אבל ההליכה בנחל מירון שוב הזכירה לי למה זה אחד המסלולים היותר יפים בצפון הארץ (לדעתי). נחל עמוד עליון היה פחות מייגע מהפעם האחרונה ועשינו אותו בקצב טוב, וכך גם את הקטע התחתון. משכנו עד חוף גינוסר, ושם טבילה בשלולית הלאומית וארוחה דשנה במסעדת קצה הנחל.
מויש
#19 נשלח : יום שלישי 14 אפריל 2009 15:21:08(UTC)

הצטרף: 12/08/2007(UTC)

החלוקה שלי די דומה לבסיס של יענקלה, ועשיתי את זה פעמיים. אני תמיד מעדיף להשלים מסלולים כאלה על טהרת הצעידה וללא טרמפים/מוניות וכד'. כמו כן היא מבוססת על לינה בישובים - עניין שיש בו מחלוקת בפורום...

יום א: מעין זיו עלינו למעלות, המשכנו ברגל עד לאגם (צומת פקיעין) וכדי לחסוך את ההליכה המעצבנת על הכביש, חתכנו דרך היער למושב צוריאל (העליה אליו די מייגעת). שם ישנו, ליד בית הכנסת.

יום ב: הליכה על כביש 89 שמוביל ממעלות לצומת אלקוש, ובגשר הסמוך לצומת - כניסה לנחל כזיב. עד הר מירון כמו יענקלה. מחניון הפסגה ירידה למושב מירון (ולא הקפת ההר דרך נחל מירון בשביל ישראל) ולינה שם.

יום ג: ירידה מהרשב"י לנחל מירון - עמוד - בריכות שכוי ועד גינוסר.

המסלול די קשה אבל שווה ביותר.

מויש39917.5151273148
aviv_melamed
#20 נשלח : יום שישי 17 אפריל 2009 22:18:15(UTC)

הצטרף: 11/02/2007(UTC)

האם מישהו יודע מדוע המסלול הנ"ל לא מסומן בצורה יותר מסודרת? האם יש כוונה לעשות זאת? בשנים האחרונות יש בארץ טרנד של סימון שבילים ארוכים (ישראל, גולן,י-ם,ב"ש,כינרת) .מדוע המסלול מים לים שהוא פופולארי לא פחות מהאחרים לא מסומן?