סיכום מסע AV2 - ספטמבר 2016 - חלק א
ראשית, אני רוצה להודות לאמנון על ניהול הפורום המעולה ועל מתן האינפורמציה, ולכל האנשים שטרחו, כתבו ושיתפו לפרטים בפורום. המיידע המפורט הוא שנתן לי את המוטיבציה לצאת לטראק היפייפה הזה, והוא גם שאיפשר לתכנן את הטיול בצורה מסודרת כך שיכלתי למתן את אי הוודאות והארועים הלא צפויים שעלולים לגרום לטירחה רבה. עם זאת, יש לזכור שחלק מהיופי בטיול הוא גם הדברים הלא צפויים, והאתגר להתגבר ולזרום איתם.
כפי שקודמיי עשו, אני שמח עתה להוסיף משלי, מהפרספקטיבה ומהניואנסים שנתקלתי בהם, חלקם מתאימים ספציפית לחודש ספטמבר. פרטים שונים שלמדתי מאחרים כאן בפורום חוזרים בסיכום שלי ואני עושה זאת על מנת ליצור סיכום רציף וממלא עד כמה שאוכל עבור המטיילים הבאים.
שיקולים:
- משקל קל.
מדובר במסלול בהרי האלפים האיטלקיים ומובן שהוא כולל עליות וירידות רבות. סחיבת תיק כבד עלולה גם לפגום בהנאה, ובוודאי להקשות גופנית במסגרת מאמץ אינטנסיבי שכזה. יתר כל כן, מדובר בתנאי מזג אויר שאינם קלים בלילה בשל רוחות קפואות והגשם שעלול לרדת. בהתאם לכך ובהמלצת כותבבים אחרים כאן, החלטתי לקיים את הטיול על בסיס לינה וארוחות בבקתות. באופן זה נפתרתי מהצורך לסחוב שק שינה, אוהל, בגדים חמים נוספים ללינה בחוץ בתנאי קור, ציוד בישול ואוכל. משקל התיק עם הציוד הצטמצם למשקל של כ- 7 קילו ללא מים וללא אוכל.
- ללא שלג.
איני מנוסה בטיול עם מכשולי שלג, על כן החלטתי לטייל בתקופה המאוחרת ביותר של הקיץ על מנת להבטיח שהשלג הפשיר (למעט בקטע העליה להר המרמולדה שהוא אופציונאלי כפי שיפורט בהמשך). הבקתות נסגרות בסביבות 20 בספטמבר ועל כן החלטתי לקיים את הטיול בחצי הראשון של ספטמבר.
- ללא עומס מטיילים.
מאחר ומדובר בטיול המבוסס על בקתות, ומאחר ומזג האויר באלפים יכול להפתיע ולגרום לשינויים, חשוב היה לי שאוכל בעת צורך להגיע לבקתה שלא נרשמתי אליה מלכתחילה. בתקופת יולי-אוגוסט האזור עמוס במטיילים והבקתות עלולות להיות מלאות עד אפס מקום. חודש ספטמבר לעומת זאת פנוי יותר ובקתות גמישות יותר לקבל אורחים לא מתוכננים.
- קצב מתאים ליכולת גופנית.
במהלך הטיול נתקלנו באדם שעשה את חלקו יחף, היו כאלה שעשו ביום אחד שני מקטעים ארוכים ומתישים שכללו ירידות מצטברות של כ- 2000 מטרים, היו במקביל אלינו זוג בני 60 שדלגו על ההרים כמו איילות והשאירו אבק לכולנו, ראינו שני גברים אמריקאים בשנות הארבעים-חמישים לחייהם שעשו את הטראק בקלילות ובמהירות וברציפות עם AV1 - את שני המקטעים האחרונים הקשים של המסלול הם עשו ביום אחד. כל האנשים הללו היו מנוסים בדרכם והכירו את יכולותיהם. אני תכננתי את המסלול בהתאמה ליכולות שלי והוא חולק לעשרה ימים עם יום מנוחה באמצע.
ציוד והכנה:
מצורף קישור לרשימת דברים שהייתי צריך להכין ולציוד שלקחתי. הרשימה מבוססת על רשימה שאמנון נתן והתאמתי אותה לצרכים שלי.
https://drive.google.com/open?id=0B5Zu2qWiDtYoWWFFdEdadG9iWDQ
לאחר הטיול אני יכול להעיר :
- לא השתמשתי במפות ניווט שהורדתי לטלפון, סימוני השבילים מספקים ויש מפות תלויות בכל בקתה שאותן אפשר לצלם או לרכוש.
- לא היה צריך 80 יורו מזומן לכל יום, רוב הבקתות היום מקבלות אשראי. אפרט הוצאות בהמשך.
הערות כלליות למסלול:
- בספטמבר מצאנו שרוב הימים שמשיים, אך יש נטייה לעננות, התקררות ואף גשם משעה 14:00 והלאה. בשל כך השאיפה היא לסיים קטע יומי בשעות הצהריים ופחות או יותר תכננתי את הטיול מתוך שקול זה. בעת הטיול עצמו, כשתחזית מזג האויר מדוייקת יותר, יכלתי לשנות ולהאריך או לקצר לפי הצורך.
- בחלק הצפוני של המסלול רוב הבקתות דווקא היו עמוסות, בחלק הדרומי פחות. טוב להזמין מקומות מראש בכל מקרה. בוודאי לגבי ספש"ים.
- בדרך כלל אין צורך לקחת יותר משני ליטר מים משום שיש בדרך בקתות או פלגי מים מהם אפשר למלא את הבקבוק. בקטעים מסויימים צריך יותר ואציין זאת בסיפור הדרך.
- מים מהטבע לקחנו רק ממקומות גבוהים שבהם אין מרעה בקר על מנת להיות בטוחים שהמים נקיים.
- בחלק מהבקתות מצויין שהמים בברזים אינם לשתיה וזאת משום שהם שואבים את המים ממקורות מים בסביבתם ללא פילטרים. להערכתי, אם מדובר במקום גבוה שאין בו מרעה, לא צריכה להיות בעיה. בכל מקרה, ניתן לרכוש בקבוק מים בבקתה. מחיר מים מינראלים לשתיה בבקתות נע סביבות 3 יורו לליטר.
- בארץ שבילים מסומנים בצבעים שונים. לעומת זאת בדולומיטים הדרכים כולן מסומנות בצבע אדום לבן ובמספר השביל. לכן יש לחפש מידי פעם את מספר השביל על מנת לוודא שאתם הולכים על השביל הנכון.
- המסלול AV2 הוא שביל שמשלב מספר שבילים (בדומה לשביל ישראל או שביל הגולן שמשתלבים על מסלולים שונים). באופן מעשי, יש לעקוב אחרי מספרי השבילים כי הסימון של AV2 (משולש עם מספר 2 בתוכו) מועט יחסית.

- במידה ומעוניינים לעלות למרמולדה, מומלץ להזמין מראש ציוד (קרמפונים, קסדות, ציוד ויאה פראטה) בבקתת piaconni. לעיתים הם מקצים ציוד לקבוצות שהזמינו מראש ולא ישאר לכם - מה שקרה לנו ואספר בהמשך כיצד פתרנו את העניין.
- במסלול ישנם קטעים של ויאה פראטה (יתדות, סולמות ואו כבלי מתכת ) אך לא מצאנו צורך להשתמש בציוד אבטחה וכל האנשים שראינו עברו זאת באחיזות ידיים ללא אבטחה. העליה לפיסגת המרמולדה היא המקום היחיד בו שכרנו ציוד אבטחה של ויאה פראטה.
- רוב הבקתות כיום מקבלות אשראי. אני אפרט לגבי כל בקתה שהיינו בה בסיפור הדרך.
- בכל בקתה תלויה מפת שבילים של האזור שלה. אפשר לצלם את קטע המסלול הרלוונטי בטלפון ולהשתמש בזה. במידה ומטיילים לבד, חובה שתהיה מפה כגיבוי (במידה והטלפון מפסיק לעבוד למשל). מאחר וטיילתי עם עוד שותף וכל אחד מאתנו צילם בטלפון שלו את קטע המפה הרלוונטי לאותו היום, לא היה צורך לרכוש מפות.
- בימים אלו שביל 658 מסאן פלגרינו לפאס וואלס סגור בגלל עבודות בניה של מסלול סקי על ההר. האלטרנטיבה הפשוטה היא להשתמש ברכבל ואז יש לשם לב להגיע לפני שעת הסגירה של הרכבל. אפשר לנסות שביל אלטרנטיבי אחר אם כי בחור שניסה זאת סיפר לנו שזה לא היה פשוט - השביל האלטרנטיבי אינו ברור והיה עליו לפלס דרכו בין עצים ושיחים - לא מומלץ כשממהרים לקראת חשכה. ייתכן שעד שנה הבאה הדברים ישתנו לגמרי, אך זה המצב לספטמבר 2016.
- ניתן לקצר את המסלול המתואר להלן לתשעה ימים אם הולכים מ- Valles אל Pardidali , וביום המחרת מ- Pardiali אל Cereda.
מזג אויר:
- באתר http://www.accuweather.com/
- 2. אתר ספציפי לדולומיטים: http://www.arpa.veneto.i.../html/meteo_dolomiti.php
נסיעה ברכבות:
- מחירים משתנים משעה לשעה, בין סוגי רכבות ובין סוגי השרות (class). רכבות מסוג Regionale הן רכבות "רגילות", איטיות יותר והמחיר עבורן הוא הנמוך ביותר. עבור הנסיעות שלנו השתמשנו ברכבות Regionale וב- class 2 שהוא הפשוט והזול.
- באתר של trenitalia ניתן לבדוק זמני רכבות וגם ניתן לרכוש כרטיסים מראש, אך לנסיעות המדוברות כאן ממש מיותר לרכוש מראש ואין הבדל במחירים בין קנייה מראש או קניה במקום. קנו במקום בעת שהגעתם לתחנה. http://www.trenitalia.com/tcom-en
- רכישת הכרטיסים נעשית במכונות אוטומאטיות הפזורות בכל תחנת רכבת.

המכונות פשוטות לתפעול, עם אפשרות לשפת תפעול באנגלית, והן מקבלות מזומן או אשראי. כמו כן ניתן לרכוש בדלפקים של משרדים הפזורים בתחנה, אך רכישה דרך משרדים אלו כוללת עמלה של כ 2 יורו. בתחנה המרכזית במילאנו נתקלתי באנשים שעומדים ליד המכונות ומציעים לעזור לכם לתפעל את המכונה, אך מצפים לטיפ של 1-2 יורו. אם אתם ממש ממהרים כי תוך חמש דקות הרכבת צריכה לצאת וזו פעם ראשונה שאתם משתמשים במכונה, תוכלו להעזר בהם ולשלם טיפ.
- אישרור של הכרטיס! אצלנו בארץ לא ניתן להכנס לרציפי הרכבת מבלי להעביר את הכרטיס דרך מכונת קרוסלה שגם מבצעת את רישום השעה והתאריך על הכרטיס בעת שאתם מכניסים אותו דרכה. באיטליה לעומת, אין מחסום שכזה ואתם עלולים בטעות לעלות לרכבת מבלי שאישררתם את הכרטיס במכונת רישום (ירוקה או צהובה). אם המבקר יתקל בכרטיס לא מאושרר תאלצו לשלם קנס. לא נעים. הקפידו להעביר את הכרטיס דרך אחת ממכונות האישרור הפזורות ברציפים. לעיתים המכונות לא תקינות ולמעשה לא מאשררות דבר. וודאו שאתם שומעים את רעש ההדפסה ווודאו שהמכונה הדפיסה על קצה הכרטיס שלכם דבר מה.


הר המרמולדה:

- הר המרמולדה הוא ההר הגבוה ביותר בדולומיטים וניתן לשלב גם עליה לפיסגתו. שימו לב שעליה לפיסגה אפשרית אך ורק במידה ומזג האויר טוב.
- לאלו מכם שאינם מעוניינים לעבור דרך ההר, מסלול ה- AV2 מאפשר אלטרנטיבה שעוקפת את ההר מדרום. מאחר ואנו בחרנו לעלות להר, אין לי את הצילומים של מפות הרלוונטיות לאלטרנטיבה זו, אך תוכלו למצוא אותה במפות בבקתות.
- מעבר על ההר ובוודאי לאלו שגם רוצים לטפס לפגסתו דורשים שכירת ציוד מתאים. את ה ציוד ניתן לשכור בבקתה Pian dei Fiacconi ([email protected], (+39)0462601412) הנמצאת על מסלול ה- AV2 העובר בהר.
- מנסיוננו, כדאי לתאם מראש את שכירת הציוד באימייל או בטלפון, אחרת אתם עלולים להגיע ולמצא שאין להם ציוד לתת לכם. קרה לנו. כנ"ל אם אתם רוצים מדריך למסלול טיפוס על קרחון.
- ההליכה על ההר אפשרית באופנים הבאים:
א. ללא עליה לפיסגה: הליכה על שביל 606 מבקתת Pian dei Fiacconi אל פאס Forcela della marmolada ומהפאס לרדת לבקתת Contrin. מסלול זה עובר דרך קטע של קרחון ויש לשכור קרמפונים שאותם מחזירים בבקתת Contrin. היו שכתבו כאן שאין הכרח בקרמפונים, אנו מצאנו שיש הכרח - לא היה ניתן ללכת על הקרחון בלי הקרמפונים. במידה ובכל זאת אין לכם קרמפונים, תוכלו אולי להתקדם על דרדרת סלעים (ראו תמונה בהמשך עם ציון מיקום הדרדרת) - דורש זהירות ואחד מהחברים שלנו ניסה מתוך אתגר וציין בסופו של דבר שעדיף לעבור דרך הקרחון עם קרמפונים. העליה לפאס דורשת מעבר של ויאה פראטה קצר שניתן לעשותו ללא שום ציוד אבטחה. עם זאת, ישנם שחוששים בגלל הגובה. מי שחושש, שישכור גם בנוסף לקרמפונים ריתמה ו-"עקרב" (Scorpio) - מכשיר בעל שתי רצועות וטבעות תפיסה בעזרתו ניתן להיתפס ולהתאבטח על כבלי הויאה פראטה.

ב. עליה לפיסגה דרך ויאה פראטה: הליכה על שביל 606 מבקתת Pian dei Fiacconi אל פאס Forcela della marmolada , מהפאס יש לעלות על מסלול ויאה פראטה עד לפיסגת ההר. משם יורדים חזרה באותה דרך לפאס ומהפאס ממשיכים לרדת לבקתת Contrin שם מחזירים ציוד ששכרתם. מסלול זה מחייב קרמפונים, וציוד ויאה פראטה: ריתמה, קסדה ו-"עקרב". כמו אמנון, גם אני ראיתי אדם שעולה עד לפיסגה ללא שום ציוד אבטחה, אבל מדובר באנשים מאד מנוסים. על מנת לתת מושג, תחשבו שאתם עולים בסולם על קיר של בניין הגבוה פי שלוש ממגדל עזריאלי... בלי שום אבטחה, זו ההרגשה. ובתכלס, אין לכם סולם מסודר והרבה פעמים מדובר בכבל מתכת לידיים והרגליים נאחזות בסלע/בקיר. חוויה מיוחדת מאד ולמי שאין פחד גבהים אני ממש ממליץ , אבל עם אבטחה.
ג. עליה לפיסגה דרך קרחון: מבקתת Pian dei Fiacconi עולים היישר על הקרחון בעזרת קרמפונים וגרזן קרח עד לפיסגת ההר, יש לעבור קטע קצר של ויאה פראטה בדרך. מהפיסגה יורדים דרך מסלול הויאה פראטה אל פאס Forcela della marmolada , ומהפאס ממשיכים בירידה על 606 לבקתת Contrin שם מחזירים ציוד ששכרתם. מסלול זה מחייב קרמפונים וגרזן קרח לעליה על הקרחון, וציוד ויאה פראטה: ריתמה, קסדה ו-"עקרב". עליה על הקרחון בעזרת קרמפונים וגרזן דורשת נסיון ומדובר בקרחון בזוית חדה של לפחות 45 מעלות. למי שאינם מנוסים בטיפוס על קרחון, ניתן לשכור מדריך ב- 300 יורו לקבוצה. אם אתם קבוצה של ארבעה אנשים ומעלה זה יכול להיות משתלם בהחלט. גם הלימוד, וגם החוויה.
סיפור דרך:
יום ראשון: הגעה ל- Brixen (Brassenone) ולינה בעיר.
- הגעה בטיסה לשדה התעופה של מילאנו בסביבות 11:30
- משדה התעופה לתחנה מרכזית של מילאנו: לצאת בשער ייציאה 4 של שדה התעופה, משם יוצא שאטל לתחנה המרכזית של מילאנו, 8 יורו, מזומן, משלמים לנהג. ניתן למצוא טבלאות זמנים של השאטלים באתר הבא.
http://ticketonline.malpensashuttle.it/_en/orari.cfm
- מתחנה מרכזית מילאנו לעיר Verona (לתחנה Verona Porta Nuova ): 12.7 יורו
- מ- Verona ל- Brixen: 16.3 יורו.
- סופרמקרט (קצת מצרכים): 18 יורו.
- בית מלון Waldheim Belvedere, 55 יורו.
סה"כ הוצאות כספיות: 110 יורו (אשראי)
הגענו ל- Brixen בסביבות שש וחצי בערב. מרחק הליכה של חמש דקות מתחנת הרכבת של העיר ישנו סופרמרקט גדול שעובד גם בימי ראשון עד 19:30, שם ניתן להצטייד באוכל או ציוד שעולה בדעתכם במחירים נורמאליים. לא רחוק מהסופר ישנה תחנת דלק - למי שרוצה למלא קצת בנזין לבנזיניה. מכונות הדלק לא קיבלו את האשראי שלנו, ולא ניתן לשלם במזומן בפחות מחמשה או עשרה יורו אם זכור לי נכון. אפשר לבקש ממישהו שממלא דלק לרכב שישים קצת דלק בבקבוק שלכם ולשלם לו בהתאמה.
אנו רכשנו אוכל לארוחת הערב, וגם עבור ימי ההליכה ההראשונים: חטיפים לאנרגיה, גבינות קשות, זיתים, קצת לחמים מלאים, קצת פירות, ומספר קופסאות פלסטיק קטנות שבתוכן יכלנו לשם את הגבינות. הגבינות הקשות עמידות ושמחנו מאד בימים הראשונים לאכול מהן עם הלחמים והזיתים במהלך ההליכה.
מכאן התחלנו ללכת לכוון בית המלון הנמצא במרחק הליכה של 3 קילומטרים ובמגמת עליה. בדיוק אז החל לרדת גשם ונאלצנו להתחבא בתוך תא טלפון. חשבנו להזמין מונית דרך בית המלון, אך בסופו של דבר הגשם פסק אחרי רבע שעה והגענו למלון לאחר כארבעים דקות הליכה. בית המלון נמצא למרגלות ההר, מבודד ומסביב בערב חשוך ושקט לגמרי, רק רעש מפל מים קרוב נשמע. חדר מעולה כראוי לבית מלון עם מרפסת דק שבה ישבנו ואכלנו את ארוחת הערב בעונג. פתיחה מצויינת. ארוחת הבוקר המוגשת בחדר האוכל של בית המלון היתה מצויינת.
יום שני. מ- Brixen ל- Genova.
ניתן לעלות אל ההר רגלית - עליה של כ- 2000 מטרים שאמורה לקחת כ- 6 שעות, אך אנו העדפנו לתת לגוף להסתגל באופן מתון וגם רצינו להספיק להגיע לא מאוחר ל- Genova ולכן השתמשנו ברכבל. שימו לב שאם אתם ישנים בבית מלון, אתם יכולים לקבל מהפקיד כרטיס שבועי לשימוש חינם באוטובוס וברכבל היוצאים מהעיר.
יצאנו ב- 8:30 מבית המלון לאחר ארוחת בוקר טובה ופקיד הקבלה תיאם איתנו מראש שייקח אותנו טרמפ למרכז העיר לתחנת האוטובוס של קו 321. עלינו עם האוטובוס לתחנת הרכבל שב- S.Andrea. ב- 10:20 יצאנו מהרכבל ברמת ההר ומשם התחלנו את הטיול עם מסלול 7 שהביא אותנו לבקתת Plose תוך 50 דקות. אחרי מנוחה קצרה המשכנו עם מסלול 4 שירד לאיטו עד לכביש SP29, ומכאן המשכנו על הכביש מזרחה זמן מה עד שהשביל פנה ועלה לכוון הפאס הבא. השביל בשלב מסויים התפצל והיה קצת קשה למצוא את הסימנים. פיצול ימני היה המשך השביל הנכון, אך גם הפיצול השמאלי שהתאפיין בסימונים צהובים על העצים הוביל בסופו של דבר לעליה לפאס. מכאן המשכנו בעליה ארוכה ומתישה. מהפאס השביל ממשיך בנוחות עד לבקתת ג'נובה אליה הגענו ב- 17:30 בערך. יום שעבר בהליכה נוחה יחסית, עם רוחות די קרות בקטעים מסויימים.

זמן: 7 שעות מהרכבל ועד לבקתת Geonva.
מרחק: 17 ק"מ
סה"כ הוצאות כספיות: 34.2 יורו (מזומן)
בקתת Genova
תשלום: 2.5 יורו מקלחת, 5.5 יורו ארוחת ערב, 11.2 ארוחת בוקר, 15 (עם כרטיס מועדון אלפיני) יורו לינה בדורמיטורי.
מקבלים אשראי: לא
עומס: עמוס
דורמיטורי: צפוף
אוכל: טוב
אינטרנט: יש
מקלחת: 2.5 יורו למטבע מקלחת. חמש דקות.
כביסה: ניתן לתלות בגדים על פסי חימום יעודיים בחדר כיורים, משאיר בגדים יבשים עד הבוקר.
יום שלישי. מ- Genova ל- Ferara שב- Passo Gardena.
יום זה כלל הליכה ארוכה ומומלץ היה להקפיד לצאת מוקדם. כמו כן מומלץ לקחת בין שני ליטרים לשלושה כי אין שום מקור מים בדרך למעט בקתת Puez. אנו לקחנו מעט מידי מים וזה היה גורם עיקרי לכך שקיצרנו את המסלול מעט.
בגלל עיכובים יצאנו ב- 9:30 ועלינו עם מסלול מספר 3 לרכס הראשון, משם המשכנו לרכס הרים הבא והגענו אחרי טיפוס ארוך ב- 12:00 לפאס Forc.la Della Roa ובו פיצול למסלול 3A. בעיקרון יש להמשיך עם מסלול מספר 3 עד למפגש עם מספר 2, אך אנו הרגשנו שהזמן לחוץ ומצאנו שאנו בחוסר מים. בשל כך קיצרנו ועברנו למסלול 3A שפנה מזרחה, עלה על הר בעזרת ויאה פראטה וירד הלאה אל מסלול מספר 2. מכאן המשכנו עד לבקתת Puez אליה הגענו בשעה 14:30. לאחר לארוחה קלה (7 יורו למרק ולחם) ומילוי מים והמשכנו עם מסלול 2 עד ל- Passo Gardena אליו הגענו בשעה 17:30, שם לנו בבקתת Frara. היום הזה היה ארוך, עם רוחות חזקות וקפואות, הגענו קצת מותשים.

זמן: 8 שעות
סה"כ מרחק: כ- 21 ק"מ
סה"כ הוצאות כספיות: 42 יורו (7 מזומן, 35 אשראי)
בקתת Frara
תשלום: 35 יורו לינה בדורמיטורי + ארוחת בוקר (ארוחת ערב הכנו לעצמנו).
מקבלים אשראי: כן
עומס: עמוס
דורמיטורי: נוח ומרווח.
אוכל: טוב מאד.
אינטרנט: יש
מקלחת: חופשי
כביסה: יש חבלי כביסה במרפסת של הדורמיטורי
יום רביעי. מ- Ferara ל- Castiglioni Marmolada שבאגם Fedaia
היום התחיל ב- 8:30 בעליה קשוחה בשביל 666 עד לבקתת Pisciadu שליד אגם יפה אליה הגענו ב- 10:30. לאחר מנוחה קצרה, קצת סוכרים והרבה צילומים, יצאנו ב- 11:30 הלאה בעליות, המסלול עבר לשביל - 649 ואז לשביל- 647 שאיתו הגענו אל בקתת Boe בשעה 14:00. התיישבנו לאכול ארוחה דשנה והמשכנו ב- 14:50 עד לבקתת Pordio. מכאן אפשר לרדת רגלית ירידה קשוחה וארוכה ל- Passo Pordoi, אך למען שמירה על ברכיים וגם חסכון בזמן ביום ארוף זה ניצלנו את הרכבל (8 יורו) והגענו לפאס בשעה 16:30. התיישבנו לאכול קצת גלידה והמשכנו בשביל 601 שסופו בירידה ארוכה עד בקתת Castiglioni Marmolada מעל שפת אגם Fedaia אליה הגענו ב- 19:30. היה יום שמשי וטוב, בצהריים והלאה החלו רוחות קרות באזורים הגבוהים, נראה שהגוף כבר התרגל להליכה האינטנסיבית.

זמן: 11 שעות
סה"כ מרחק: כ- 21 ק"מ
סה"כ הוצאות כספיות: 34 יורו (8 מזומן, 26 אשראי)
בקתת Castiglioni Marmolada
תשלום: 26 יורו לינה בדורמיטורי + ארוחת בוקר (ארוחת ערב הכנו לעצמנו).
מקבלים אשראי: כן
עומס: בינוני
דורמיטורי: צפוף.
אוכל: סביר.
אינטרנט: יש.
מקלחת: חופשי
כביסה: אין אמצעים
יום חמישי. עליה לפיסגת המרמולדה
התכנון ליום זה היה על פי אפשרות ב' שציינתי לגבי הר המרמולדה בהערות למעלה. לשכור קרמפונים וציוד ויאה פראטה וללכת מבקתת Pian dei Fiacconi דרך שביל 606 אל בקתת Contrin כשבפאס Forcela della marmolada אנו נצא מהשביל להעפלה לפסגה בעזרת מסלול ויאה פראטה ונחזור אל השביל באותה דרך על מנת להמשיך אל נקודת הסיום Contrin - שם נחזיר את הציוד שהשכרנו. היום היה בהיר ומצויין להעפלה, עם זאת, חשוב היה לנו להגיע לפיסגה בשעות הצהריים המוקדמות על מנת שלא נסתכן בירידה מהפיסגה בשעות אחר צהריים בהן מזג האויר עלול להפוך סוער ואף גשום. בהתאם לכך, תכננתי לצאת מבקתת Pian dei Fiacconi עם הציוד ב- 10:00 לכל היותר.
אל בקתת Pian dei Fiacconi הנמצאת על המורד הצפוני של הר המרמולדה ניתן לעלות רגלית מאגם Fedaia מהלך שעתיים, או לעלות בעזרת רכבל (6 יורו) הנפתח בשעה 8:30 בבוקר. במידה והיינו מחליטים לעלות רגלית, היינו נדרשים לצאת בשעה שבע לכל היותר ואנו העדפנו בשבע לאכול ארוחת בוקר בנוחות ולהתפנק ברכבל שיעלה אותנו בזמן.
בשעה 8:40 כבר התייצבנו בתחנת הרכבל הנמצאת כרבע שעה הליכה מבקתת Castiglioni Marmolada בה עשינו את הלילה, אך למרבה ההפתעה מצאנו את התחנה עמוסה ולאחר המתנה בתור הארוך עלינו אל - Pian dei Fiacconi רק ב- 9:40. לא זו בלבד, אלא שעתה התברר שהרבה אנשים שכרו ציוד בבוקר ולא נותר ציוד להשכרה שאותו אפשר לקחת ל- Contrin. מנהל הבקתה הסביר לנו שאנו יכולים לשכור ציוד רק אם אנו חוזרים אליו בערב משום שהוא צריך את הציוד בערב אצלו. מצב ביש. כאן למדנו שהיה כדאי להזמין ציוד להשכרה מראש.
לאחר בחינת אפשרויות שונות החלטנו שנחזור בערב אל Pian dei Fiacconi וכך נוכל לשכור ציוד ולהעפיל לפיסגה. אנו נידרש ביום המחרת לפצות על אובדן ההתקדמות במסלול שהיה מתוכנן אל בקתת Contrin. יצאנו עם הציוד (40 יורו) בשעה 11:00 אל שביל 606. איחור של שעה. מה שטוב: אנו חוזרים אל ההבקתה ולכן השארנו את הציוד ולקחנו בתיקים ציוד מינימאלי.
אל הפאס Forcela della marmolada הגענו בשעה 13:30 לאחר שעברנו קטע קרחון שבלתי אפשרי היה לעברו ללא קרמפונים, וקטע קצר של ויאה פראטה שעלול להיות מפחיד, אך בהחלט ניתן לעברו ללא ציוד אבטחה. מהפאס התחלנו לעלות מאובטחים על מסלול ויאה פראטה ארוך אל הפיסגה. העליה התמשכה והתמשכה, האנרדנלין עלה נוכח הקירות הגבוהים שעלינו עליהם, אך אין ספק שזהו מאמץ מתיש. בשעה 14:45 עצרנו בכדי לבחון מצב. באופק כבר נראו עננים וחששנו להיות על הויאה פראטה בעליה או בירידה בזמן שעלול להיות גשם. החלטנו שאנו ממשיכים לעלות עד 15:30 לכל היותר, ואם נספיק נספיק. אחרי 15:30 אנו צריכים לרדת. המשכנו בעליה המתישה כשמחד אנו נושמים בכבדות בגלל המאמץ, הצעדים איטיים וקטנים, ומאידך אנו ממהרים ורוצים להצליח להגיע לפסגה, הזמן התחרה איתנו והתקדם מהר, אך ממש בדקות האחרונות, ב- 15:20 ניראה היה שעברנו את הויאה פראטה ונותרה עליה בהליכה כשבמרחק ראינו מבנה... ב- 15:30 הגענו מותשים וצוהלים לבקתת Capanna Punta Penia שעל הפיסגה. הצלחנו :)

אם כבר הגענו לפיסגה, אז כמובן שנתנו לעצמנו הארכה לצילומים וב- 15:45 התחלנו לרדת חזרה. אל הפאס הגענו ב- 17:00 ואל הבקתה Pian dei Fiacconi חזרנו ב- 19:00. למרות שבבוקר הבחורה שעבדה בבקתה ציינה שהתפוסה מלאה ולא נוכל לישון שם, דיברנו עתה עם המנהל שהסכים להלין אותנו בחדר האוכל. קיבלנו חדר אוכל שלם משלנו לישון בו והבטחנו שבשעה 7:00 בבוקר כבר נהיה מקופלים. נוצר קשר לבבי עם המנהל ובערב הזמנו אותו להרמת כוס וויסקי. היה יום מפתיע ומלא סיפוק.
זמן: 8 שעות (הלוך מבקתת Pian dei Fiacconi וחזור)
סה"כ מרחק: כ- 7 ק"מ
סה"כ הוצאות כספיות: 66 יורו (מזומן)
בקתת Pian dei Fiacconi
תשלום: 10 יורו לינה בחדר אוכל + 2 יורו מקלחת + 8.5 יורו ארוחת ערב (ארוחת בוקר הכנו לעצמנו).
מקבלים אשראי: לא
עומס: עמוס
דורמיטורי: צפוף.
אוכל: טוב מאד.
אינטרנט: יש אבל לא היה פעיל.
מקלחת: 2 יורו לדקה או שתיים, בכל מקרה מאד קשה לכוון את המים וזה משתנה בין מים מאד קרים למים רותחים, לא ברור. בהצלחה.
כביסה: אין אמצעים
יום שישי. מ- Pian dei Fiacconi אל- Passo Valles
ביום זה היינו אמורים להתחיל את ההליכה מבקתת Contrin, אך בגלל אילוצי יום האתמול אנו היינו שלב אחד באיחור. בבקתת Pian dei Fiacconi. האפשרות שהחלטנו לבצעה היתה לרדת ברכבל חזרה אל אגם Fedaia ומשם ניקח אוטובוס או טרמפ אל העיירה Penia. שם, באזור תחנת הרכבל, יוצא שביל 602 המוביל אל Contrin. מ- Contrin נמשיך את המסלול שהיה מתוכנן מלכתחילה להיום עד Passo Valles.
ירדנו ברכבל (6 יורו) , ובתחנה היה תלוי לוח זמנים שציין שישנו אוטובוס בשעה 9:36 , אם כי לא היינו בטוחים שהזמנים רלוונטיים לימי ספטמבר. אך ב- 9:30 הופיע מולנו טרנזיט שחור ובו נוהג לא אחר מאשר המנהל של בקתת Pian dei Fiacconi :) הטרמפ הכי טוב ל- Penia.
ב- 9:50 היינו בעיירה Penia ליד תחנת הרכבל. המעבר ב- Penia התברר לאחר מעשה כמצויין. שני מקלות ההליכה הישנים שברשותי התקלקלו ביום האתמול ואחד השותפים היה צריך בנק על מנת להחליף דולרים ליורו. לא רחוק מתחנת הרכבל המתינו לנו בנק וחנות ספורט וכל אחד מצא את מבוקשו. רכשתי שני מקלות חדשים, פשוטים אך מספקים ב- 19 יורו.
ב- 10:30 יצאנו על שביל 602 והגענו אל בקתת Contrin בשעה 13:00. טיפ קטן לגבי שביל 602. מלכתחילה השביל אינו כלול בטראק ואנו נאלצנו לעבור בו רק בגלל השינויים המאולצים בתכנון. אך אם יוצא לכם מסיבה כלשהי לעבור בו, שימו לב למסעדה הנמצאת על השביל ונקראת Baita Cianci - אתם תוכלו להנות מאחד הלחמים המדהימים ביותר שיצא לכם לטעום. טרי וחמים מהתנור. איני יודע איך קוראים ללחם הזה, אבל שמרו את התמונה המצורפת ותוכלו להראות להם מה אתם מבקשים.

מ- Contrin המשכנו עם שביל 607 במטרה להגיע ב- 18:00 לכל היותר אל - Passo dl San Pallegrino. מה שישאיר לנו שעתיים עבור הטיפוס אל Passo Valles עד כמעט חשכה. למרות העליה הארוכה והמתישה אל פאס Passo delle cirelle, הדרדרת התלולה מטה אל העמק שאחריו, הצלחנו להגיע אל Passo dl San Pallegrino בשעה 17:30, אך שם מצאנו להפתעתנו ששביל 658 אל Passo Valles נסגר עקב עבודות בניה. השביל האלטרנטיבי שהשלט הפנה אליו לא היה ניראה לי ברור ושלם במפה ולא רציתי להסתבך בשעות ערב וחשכה עם שביל כזה. הרכבל היה אלטרנטיבה נוספת, אך בשעה זו הוא כבר לא פעל ולא נותר לנו אלא להעזר בטרמפים על מנת להגיע לבקתה בה נשהה את השבת במנוחה.
זמן: 7 שעות (אם שביל 658 פתוח, יש להוסיף עוד שעתיים להליכה)
סה"כ מרחק: כ- 20 ק"מ
סה"כ הוצאות כספיות: 130 יורו (20 מזומן, 100 אשראי)
בקתת Passo Valles
תשלום: כ- 100 יורו לשני לילות (ערב שישי ומוצש) + ארוחות (ערב שישי, בוקר שבת, צהריים שבת, מוצש ובוקר ראשון)
מקבלים אשראי: כן
עומס: לא עמוס
דורמיטורי: צפוף אך לא היה עמוס, עם שרותים ומקלחת צמודים, וטלוויזיה.
אוכל: מצויין!
אינטרנט: יש.
מקלחת: חופשי.
כביסה: אין אמצעים.
נערך ע"י משתמש יום חמישי 24 אוגוסט 2017 13:54:42(UTC)
| סיבה: התאמת גודל תמונות