ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
mark  
#1 נשלח : יום שישי 05 מרץ 2010 17:09:25(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

רובנו, בוודאי אלה שהיו בצבא מכירים את האמרה שמותר לשאת על הגב משקל של עד שליש ממשקל הגוף. וגם זה כמובן לאלה בעלי הכושר בינינו.

מרכיב אחר בנושא הוא גישה הגורסת כי מטייל צריך להינות מהשביל ולא רק לתפור אותו כדי לסיים.

ברצוני לשתף אתכם בספרון מרתק שקראתי לאחרונה. הכותב הוא קולונל מרשל מצבא ארה"ב שפרסם את הספר אי שם בשנות ה-50. משום העובדה כי גוף האדם לא השצנה רבות, אני חושב שהמסקנותיו מעניינות גם היום. הספרון הוצא על ידי צה"ל (בלמ"ס כמובן) ב2009. שמו - ניידותו של הלוחם.

הסייפא - על מנת שלוחם רגלי יוכל לעמוד במטלות המועדות לו, עליו לקחת על גבו לא יותר מ-18 ק"ג וחמישה גרם. לעת חורף יכול להוסיף עוד עד 3.5 ק"ג ציוד לחורף. כל זה כולל הבגדים שעל גופו, מזון ומים וליממה, ציוד רחצה וכמובן אמצעי לחימה ותחמושת.

הדבר יאפשר לו ללוחם הן ללכת הליכה ארוכה והן להילחם בעת הצורך בלי לאבד ממידת כשירותו הקרבית. כל זה כמובן רלבנטי ללוחמים, שנמצאים בכושר גופני טוב.

משמעויות - 1. הכותב שולל את רעיון השליש ממשקל הגוף. אדם כבד וגדול שמשקל גופו גבוה, אל לא להיענש בעוד 10 ק"ג של ציוד, כי הוא יקרוס. 2. המשקל המצויין לעיל הוא מה שנדרש ללוחם חי"ר. ולא יותר מזה. לא להעמיס עוד אוכל ולא להעמיס עוד תחמושת "רק שיהיה, ואולי, ואם..". 3. הצלחה במשימה לאורך זמן מחייבת תכנון לוגיסטי מפורט ומעמיק. לענייננו כלל השיטות של הטמנה, סחיבה על הגב (עד משקל סביר כמובן, ובטח לא מעל 20 ק"ג), הקפצת ציוד על ידי משפחה וכו', כולם רלבנטיים ואסור להשאירם ליד המקרה. הלוגיסטיקה היא תנאי להצלחה. 4. אלו הנוהגים לרכוש ציוד אולטרהלייט ואחר כך מעמיסים על עצמם ציוד מיותר אחר (כי נשאר מקום, ואולי ואם...) כנראה לא קראו את הספר או לא מזיז להם מה כתבתי או סתם בזים לניסיון. קראו את הסלוגן שלי ותבינו.

תצליחו ובעיקר תיהנו.

מממן
זמי1  
#2 נשלח : שבת 06 מרץ 2010 14:49:43(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
הייתי רוצה לקרוא מה אומרים יוצאי היחידות הללו, בזמני איש לא העלה על הדעת לסחוב על הגב יותר מ-15-18 ק"ג, אולי כי המנשאים השתפרו מאז, לא יודע. תמיד חשבתי איך הלוחמים  מסתערים עם ה-30 ק"ג על הגב.
אירי  
#3 נשלח : יום ראשון 07 מרץ 2010 17:29:39(UTC)
אירי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/05/2008(UTC)
הודעות: 296

מעניין מה יש בחמישה גרמים הנוספים...
זמי1  
#4 נשלח : יום ראשון 07 מרץ 2010 19:13:30(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
עטיפה של במבה?
mark  
#5 נשלח : יום ראשון 07 מרץ 2010 19:57:55(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

אני יכול לפרט איך הוא הגיע לזה, אם תרצו, אבל אין טעם. משנות ה50 כל משקלי מנות הקרב, התחמושת, האפודים, הנעליים וכו', הכל השתנה. זה לא רלבנטי.

מה שחשוב זה כמובן העיקרון - כ-20 קילו כולל ציוד לחורף על מנת שהלוחם יוכל ללחום.

tzurlis  
#6 נשלח : יום ראשון 07 מרץ 2010 23:04:41(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

בצה"ל אנחנו הולכים "חד פעמי", X ק"מ ונחים. גם אחרי מסע כומתה של 90 ק"מ אתה מקבל ימי מנוחה, כנ"ל בכל הסדרות - נווטים וימי לחימה. 

יש יחידות מיוחדות שעושות דברים אחרים בצורה אחרת, כולן עובדות בתפיסת משקל דומה בכל צבאות העולם המערבי . על זה לא מדובר כאן.

מנסיוני האישי, מסכים בהחלט ש- 18 קילו הם באמת סוג של גבול. זה משתנה מאדם לאדם, לפי הכושר האישי, הסיבולת ואיכות התרמיל, אבל 18 קילו הם בהחלט גבול נוחיות רציני. על ה- 5 גרם לא אתווכח.

בסופו של דבר, ידע יכול להחליף ציוד נוסף. אנחנו משועבדים לטכנולוגיה ושוכחים להשתמש בידע לניצול טוב יותר של מה שיש לנו.

מויש  
#7 נשלח : יום שני 08 מרץ 2010 01:09:01(UTC)
מויש


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC)
הודעות: 161

הכל נכון לגבי טיולים, אבל בנוגע לצבא זה מחקר מנותק: יכול להילחם עם משקל או לא - זה לא משנה, אם צריך- סוחבים. עד גבול מסוים. וזמי, לפעמים זה עובר את ה30 כבר...

סליחה על ההערה הלא קשורה לפורום שבילים.

mark  
#8 נשלח : יום שלישי 09 מרץ 2010 00:55:11(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

מטרת הנושא אינו לדון במה שקורה בצבא, אלא ללמוד ממנו למטיילי השבילים למיניהם. לסחוב אך גם להינות.
שלוות-עולמים  
#9 נשלח : יום ראשון 14 מרץ 2010 13:10:04(UTC)
שלוות-עולמים


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/11/2007(UTC)
הודעות: 87

אהלן! אשמח לדעת אם יש איך למצוא את הספרון או שהוא נשאר נחלתם של לוחמי שנות ה50?

mark  
#10 נשלח : יום ראשון 14 מרץ 2010 20:15:42(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

הספרון הופץ באוגוסט 2009 ע"י חטיבת התורה וההדרכה בצה"ל כתלקיט, או "תצפית 38". כפי שכתבתי הוא הוצאה מחודשת של מאמר של קולונל ס. א. ל. מרשל (ראה ס. א. ל. מרשל, "ניידותו של הלוחם", 'קונטרסים למקרא ולעיון', הוצאת "מערכות", 1952).

הספרון הוא בלתי מסווג, ולכן אני מרשה לעצמי לכתוב עליו.

בנוסף, ראה כאן:

http://www.findabook.co.il/main/book_details.asp?id=26814843

אם תפנה / תפני אליי בהודעה אישית אני יכול לבדוק אם ואיך ניתן להשיג אותו ולכוון למקור העדכני.

משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.