ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
זמי1  
#1 נשלח : יום רביעי 29 ספטמבר 2010 16:46:44(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

לידיעת עשרות המטיילים שיוצאים לבלות בחג - הנחשים עדיין מהווים סכנה. שני בני אדם הוכשו הבוקר (יום ו') במהלך עבודת קטיף תפוחים ברמת הגולן.

במקרה הראשון, הוכש בידו גבר בן 40 תושב הכפר מרר שבגליל התחתון, בעת עבודתו בשטח חקלאי במושב אלוני הבשן שבמזרח הגולן. שעה קלה לאחר מכן, הוכשה בידה אישה בת 34 מהכפר הדרוזי בית ג'אן, על-ידי נחש ששהה על העץ בו ערכה קטיף, במטעי קדמת צבי שבמרכז הרמה. צוותים של מד"א ממרחב ירדן פינו את השניים לבית החולים "זיו" בצפת, ומצבם מוגדר כעת קל עד בינוני.

ד"ר חוסיין עאמר, מנהל חדר המיון בבית החולים "זיו", הדגיש כי תחילת עונת הסתיו אינה מבשרת על סיום הסכנה מהכשות נחשים, שעלולות להיות קטלניות. "נחשים נמצאים בפעילות לפעמים גם עד אמצע חודש אוקטובר ויש להמשיך ולשמור על כללי זהירות. יש לצאת לטיולי שטח עם נעליים סגורות, לא להרים סלעים ולא להכניס ידיים לבורות או מחילות", הזכיר. "הנחש יכול להימצא גם בשיחים או על עצים, ויש להימנע ממגע נוסף עמם בניסיון להרוג אותם, כי הם מסוגלים להכיש פעם נוספת".

ד"ר עמאר פנה במיוחד להורים וביקש מהם להקפיד לסרוק את חצרות הבתים בטרם ילדיהם יוצאים לשחק, משום שישנם מקרים בהם נחשים מסתתרים במרפסות, בעציצים גדולים או במרזבים ממש בפתח הבית. בצפון הארץ אחראים למרבית ההכחשות הצפע הארץ ישראלי וצפע החרמון.

ד"ר עאמר התייחס לדרכים בהם יש לפעול לאחר הכשת נחש: "לא משנה אם מדובר בילד או במבוגר, תחילה יש להרגיע אותו ולהשכיב אותו על הקרקע. אם בית החולים או המוקד











 



הרפואי נמצא במרחק רב ממקום אירוע, יש להזעיק את מד"א כדי לא להחמיר את מצבו של האדם המוכש. אין למצוץ את הארס או לחתוך את האזור בו אירעה ההכשה. אסור לבצע חוסם עורקים אלא קיבוע, בדומה לשבר".

 

לדבריו, אם האדם נמצא בהכרה יש לתת לו לשתות מים. אם הכרתו מעורפלת או שאיבד אותה, יש להרים את רגליו באוויר ולהשכיבו על הצד כדי שלא ייחנק, תוך שמירה על נתיב אוויר פתוח עד להגעת הצוות הרפואי. כל הכשה דורשת פינוי לבית חולים על מנת לבדוק ובמידת הצורך לתת לאדם שהוכש נסיוב לעצירת התפשטות הארס. "אסור לזלזל כי לעתים זמן רב שחולף עלול להחמיר ולסכן את חייו של האדם שהוכש", הדגיש ד"ר עמאר.

מממן
LiorEl  
#2 נשלח : יום רביעי 29 ספטמבר 2010 23:42:57(UTC)
LiorEl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/01/2008(UTC)
הודעות: 592

מידע חשוב,
תודה.
tzurlis  
#3 נשלח : יום ראשון 03 אוקטובר 2010 19:35:12(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
הדרך הטובה ביותר לטפל בהכשה היא להמנע ממנה מלכתחילה.
בחנייה אנחנו מרימים ומזיזים מעט אבנים וקרשים. כל עצם גדול כזה, בועטים בו קודם והופכים אותו.משתדלים לחנות ולעבוד עדיין באור או עם פנס טוב.
על קירות אבנים נגד רוח שקיימים במקומות החנייה במדבר דופקים קודם, לוודא שאף "אורח" לא בא לגור בהם מזמן שבנו אותם עד היום.
כשאוספים עצים למדורה נזהרים במיוחד, לא מכניסים את היד לתוך הסבך , תופסים את הקרש \ ענף בקצה ומושכים בזהירות.
מתייחסים בחשדנות לכל עצם שטוח גדול על הרצפה- פחים, קרטונים, סחבות או יריעות ישנות, וכו'. נחשים אוהבים לשכב תחתם. מזיזים קצת עם הרגל, ואז תופסים פינה ומושכים \ הופכים. לא דוחפים את היד מתחת.
עוברים על הערך נחש בויקיפדיה או במדריך החביב עליכם, ומרעננים לגבי מה ארסי, מה לא.
נחש מפחד ממכם יותר מאשר אתם ממנו. ראיתם נחש- התרחקו ותנו לו לחיות. גם לנחש ארסי מקום מכובד באקולוגיה, לא חייבים להרוג כל צפע שרואים. (וזה נכון לכל יצור חי בטבע, מסוכן או לא).
נחש קטן מסוכן יותר מגדול, הארס מרוכז יותר.
הוכשתם? בלי פניקה. הכשה שאינה ישירה לתוך הורידים העיקריים (צוואר, ירך ישיר) כנראה תשאיר אתכם בחיים לשעה וחצי הקרובות לפחות, אם לא יותר. שבו, תנוחו, תרימו טלפון ל- 101. שימרו על מנוחה מכסימלית בצל. שתו כמה שיותר.
tzurlis40454.6937152778
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.