ofiras
#1 נשלח : יום ראשון 03 אוקטובר 2010 19:49:44(UTC)

הצטרף: 26/08/2010(UTC)

אם קראתם הודעות קודמות שלי בפורום, בטח שמתם לב לכך שיצאתי לטיול של שבוע בשביל ישראל, יחד עם עוד 5 חברים. כדי להקל מעט על חסרי ניסיון כמוני שרוצים לצאת לשביל, אשתף אתכם בחוויה שלי.
קודם כל, כדי ליישר קו - אני בן 18 וכך גם חברי. עשינו קטע משביל ישראל במשך שבוע, מדן ועד טבריה בסוף ספטמבר-תחילת אוגוסט 2010. לי אין ניסיון כלל, וזו הפעם הראשונה שישנתי באוהל. לחברי היה מעט יותר ניסיון מאשר לי, אך עדיין הם נחשבים לחסרי ניסיון (הם כן ישנו באוהלים וסחבו תיקים כבדים, אבל תמיד עם הדרכה, ולפי מה שהבנתי זה היה שונה מהשביל).

נקודות כלליות בנוגע לשביל:
* אני הייתי די לחוץ לפני היציאה לשביל בגלל חוסר הידיעה. פחדתי שמא אני לא אעמוד ביעדים שהצבתי לעצמי. תכננתי את הטיול עד לפרט האחרון כדי למנוע כאלו מקרים. כשהגעתי לשביל, הבנתי שהסימון ממש טוב, וכמעט אין צורך בספר או מפה. כן כדאי להביא מפות למקרה ומאבדים את הסימון, וכמובן כדי לדעת מה מצפה לנו. הספר, לעומת זאת, אפשר להחשיבו כמותרה ורוב המטיילים שפגשתי סחבו איתם רק מפות, אם בכלל. הספר טוב בשביל לקרוא הסברים על המקום, ולדעת מה מצפה לנו, וכדי לחלק את השביל לימים, אבל לא יותר מזה. השביל ממש ברור.
* בתכנון הטיול תמיד חשבתי שיהיה לנו קשה, ושלא יהיה לנו זמן. כשטיילנו הסתבר לי שהלכנו בדיוק לפי הספר, והיינו יכולים להגיע אף יותר מכך. למשל ביום הראשון, הגענו ב 12:30 לדן והיינו צריכים להגיע עד תל-חי לפני השקיעה לפי הספר. לכן הלכנו מהר יחסית, וסיימנו את המסלול ב 4 וחצי שעות, כלומר ניתן להשיג את היעד אם רוצים.
* אמנם לפני היציאה לטיול התיק יכול להראות לכם כבד מדי מכדי לסחוב אותו כל יום על הגב, וכך גם ביום הראשון, אבל מתרגלים מהר מאוד. כבר ביום השני התיק מרגיש קל יחסית, אף שהוא למעשה יכול להיות כבד יותר. אחרי כמה ימים, התיק כבר מרגיש ממש קל.
* יש לשים דגש על נושא האוכל בטיול, בעיקר אם אתם קבוצה גדולה. אנחנו היינו שישה אנשים, והסתבר לנו שהסיר שלקחנו לא כל כך מספיק כדי להכין אוכל לכולנו. כמו כן, לא תכננו בצורה טובה את האוכל שניקח איתנו, ואף שחשבנו שיש לנו הרבה אוכל, זה אף פעם לא הספיק. בכלל עדיף לצאת לא יותר מ 4 אנשים, ועדיף אף פחות מזה, כדי לא להסתבך עם עניין האוכל. מומלץ תמיד לסחוב קצת יותר על הגב, ולאכול טוב, מאשר לחסוך במשקל על חשבון הבטן הרעבה שלכם. מה גם שכפי שצויין לעיל, התיק יראה לכם קל יותר מיום ליום, אז אתם תתרגלו כבר למשקלו.
* בהמשך לנושא האוכל, תשימו לב תמיד שיש לכם מספיק אוכל עד מקום ההצטיידות הבא, ומומלץ אף יותר מכך למקרה שיש בעיה (כמו שקרה לנו). לפני שאתה מסתמכים על המקום להצטיידות, תוודאו שהוא יהיה פתוח (תבדקו חגים ושבתות).
* לגבי עניין המים יש טיפה בעיה, כי אין מקור מהימן מספיק כדי לדעת בדיוק איפה יש נקודות מים בשביל. תנסו למצוא את נקודות המים שיהיו לכם, אבל אל תסתמכו עליהם בלבד, בעיקר אם זה לא ברז אלא אדם שאפשר לבקש ממנו. כך למשל בצומת של חיליק רשום שאפשר למלא מים, אבל כשהגענו למקום, חיליק החליט שבגלל שאנחנו קבוצה כל כך גדולה, הוא מעדיף לחסוך עלינו את המים והכריח אותנו לקנות מים. לעיתים אנשים לא יהיו נחמדים כל כך אליכם, ולא יתנו לכם למלא מים אז לא תמיד אפשר לסמוך על מקום מיושב כמקור מים.
* תמיד עדיף לישון במקום שיש בו זמינות למים זורמים. זה מקל על ההתארגנות, על מילוי המים ומאפשר לכם לנקות את עצמכם ובגדיכם. אם אין מקום כזה, תדאגו לקחת הרבה מים איתכם לפני ההגעה למקום בשביל בישול ותה/קפה, צחצוח שיניים, שתייה ושטיפת כלים.
* מומלץ לתכנן הכל מראש, אבל סביר להניח שבמהלך הטיול תפגשו שביליסטים אחרים שילוו אתכם. אנחנו פגשנו די הרבה שביליסטים שרובם עשו מסלול דומה לשלנו, וראינו את אותם אנשים במהלך הטיול ובנקודות הלינה. ניתן להיעזר בשבילסטים האלה, לשאול אותם איזה מסלולים הם מתכוונים לעשות והיכן הם לנים כדי לתכנן בעצמכם את המסלול. כמו כן, רוב גדול של השביליסטים ישמחו לעזור לכם אם חסר לכם משהו שלהם יש, כמו אוכל, מים, ציוד וכו'. יש לקחת בחשבון שרוב השביליסטים עושים מסלולים קצרים של מספר ימים, כך שמיום ליום ילוו אתכם פחות שביליסטים. כמעט כל השביליסטים מתחילים מנקודות ההתחלה (דן או טאבה). כלומר, אם תטיילו מספיק זמן, סביר להניח שתשארו לבד לתקופות די ארוכות, בלי לפגוש שביליסטים אחרים. אם אתם יוצאים לטיול קצר מאחת מנקודות ההתחלה, סביר להניח שיהיו איתכם די הרבה שביליסטים.
לדוגמא, אנחנו היינו אמורים לעשות את נחל עמוד באחד מן הימים, אבל בדיוק באותו יום סגרו את המסלול בגלל עומס החום. שאלנו שביליסטים אחרים שהיו באזור הלינה שלנו מה הם מתכוונים לעשות, ומה לדעתם אנחנו יכולים לעשות ומהמידע שהם סיפקו לנו הגענו למסקנה שהמסלול הכי טוב עבורנו יהיה ללכת לבריכות שכוי, משם לעלות לצפת, בצפת לעשות סיור קצר ואז לקחת אוטובוס למגדל. וזו רק דוגמא אחת מני רבות.
* תזכרו שלא משנה מה קורה, תמיד יש פתרון לכל דבר.

תהנו :)
LiorEl
#2 נשלח : יום ראשון 03 אוקטובר 2010 20:59:36(UTC)

הצטרף: 18/01/2008(UTC)

כתוב היטב, תמשיך לטייל!!
הערה קטנה, כשיוצאים לשביל ברצף אי אפשר לתכנן הכל מראש, לוקחים רשימות של מקורות מים, צידה, מלאכים ומספרי טלפון חשובים.
קובעים תוואי, שמים לב לנקודות בעייתיות (למשל בדרום שצריך להטמין) ומקומות שאפשר להיעזר בקרובים ומשפחה. וכך יוצאים לשביל, בד"כ עם מעט תכנון ושכל ישר הכל מסתדר לטובה.

דבר אחד הרגיז אותי:
"כך למשל בצומת של חיליק רשום שאפשר למלא מים, אבל כשהגענו למקום, חיליק החליט שבגלל שאנחנו קבוצה כל כך גדולה, הוא מעדיף לחסוך עלינו את המים והכריח אותנו לקנות מים."

באמת סוג של נוכלות!! והוא עוד כתוב תחת "מלאך",
יענקל'ה, זה מוכר לך? אפשר להוריד אותו משם?
גם כשאנחנו היינו שם, חוץ משירותים ופיתה מגעילה לא היה שם יותר מדי שיכולים להיכנס לסיווג של "מלאכות"...
וסתם משהו שהציק לי שם, הוא מוכר חלווה 100 גר' בכ-9 שקל!!
פרקתי.

יענקל'ה סער
#3 נשלח : יום ראשון 03 אוקטובר 2010 20:59:40(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

יפה מאוד  נהנתי לקרוא. אתה יסודי וטוב שכך, כל תכנית היא בסיס לשינויים וללא תכנית די מהר יש בלגן בד"כ בין החברים לקבוצה. זה נכון לכל טיול.

מספר המטיילים האופטימלי : 2 .

ליאור, אעביר את צומת חיליק לרשימה בתשלום.

yankale1740454.7534490741
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
LiorEl
#4 נשלח : יום ראשון 03 אוקטובר 2010 21:13:05(UTC)

הצטרף: 18/01/2008(UTC)

אחלה יענל'ה, תודה!
leibman2
#5 נשלח : יום ראשון 03 אוקטובר 2010 22:13:14(UTC)

הצטרף: 09/09/2008(UTC)

בקשר לגודל הקבוצה אני לא כל כך מסכים שזה בעייה. אנחנו טיילנו רוב השביל כמעט 10 אנשים, שעזבו ונוספו עוד אנשים עם הזמן. מה שחשוב זה שלכל אחד או מקסימום זוג יהייה ציוד בישול ולינה ואוכל משלהם או אפילו לדעתי יותר טוב ציוד לבד. ככה נמנעים מבעיות של קבוצה אבל נהנים כי יש הרבה חברה טובה.