ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
זמי1  
#1 נשלח : יום שני 13 דצמבר 2010 18:57:09(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

משרד החקלאות מתריע: אל תגיעו לבקר בכרמל

משרד החקלאות, הממונה על פקודת היערות מזהיר את הציבור שלא להגיע לכרמל – בשל סכנה להתמוטטות עצים וקריסת קרקע. 
משרד החקלאות, הממונה על פקודת היערות מזהיר את הציבור שלא להגיע לכרמל – בשל סכנה להתמוטטות עצים וקריסת קרקע. בשל כך, ועל מנת להגן על ביטחון האזרחים מפרסם הערב המשרד צו מיוחד - "צו יערות" - הסוגר את האזור לכניסת אזרחים לא מורשים עד סיום עבודות השיקום והגיזום ההכרחיות.הצו נחתם על ידי השר יצחק הרצוג, הממונה על היערות בישראל. כאמור, הוצאת הצו הכרחית לשמירה על קיומו של היער, בטיחות האזרחים, מניעת בעיות סחף הקרקע ושיקום אקולוגי, והוא יהיה בתוקף עד ל- 26 בדצמבר, 2010.

בנוסף, מזהירים במשרד כי בסוף השבוע, לנוכח הגשמים הצפויים, עלולים להתרחש שיטפונות מלווים בסחף קרקע, וזאת בשל העובדה כי השטח נותר חשוף ללא הצמחים האוחזים בקרקע, ואילו שכבת האפר אטמה את הקרקע לחלחול מים.

השבוע קיים שר החקלאות, שלום שמחון, הממונה על רשות הניקוז הארצית, דיון מיוחד לבחינת הערכות משרד החקלאות לצמצום נזקי השיטפונות הצפויים, ולמנוע סחף קרקע בשמורת הכרמל. על פי התחזית, החל ממחר (שישי) צפויות לרדת כמויות גדולות של גשמים (כ- 100- 200 מ"מ). הגשם עלול לגרום לשיטפונות באזור הכרמל. לפיכך, רשות הניקוז פועלת לנתב את זרימת המים לצירים מתוכננים ומותאמים לניקוז, כדי למנוע ככל הניתן סחף של אדמה מפארק הכרמל.

בשטח פועלים צוותים של רשות הניקוז האזורית, לפתוח תעלות ניקוז, והועמדה לרשותם כל העזרה שתידרש הן ממשרד החקלאות והן מגופים נוספים בהם מע"צ ורשות הטבע והגנים. כמו כן, פנה מנכ"ל רשות הניקוז כרמל, משה יזרעאלי, בהנחיית משרד החקלאות, לכל הרשויות המקומיות ולישובים במרחב, להיערך לאירוע הגשם הצפוי, לנקות ולפנות את כל המטרדים והמפגעים השונים מתעלות הניקוז.

זמי140525.6651851852
מממן
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.