הפעם, במקום ללכת על פחיות, בא לי רעיון. בעודי יושב בשירותים ובוהה בתרסיס הריח, התחלתי לחשוב איך בונים מזה גזייה.
התוצאה : בנסיון הראשון - פיגוז. הדופן החיצונית גבוהה בכסנטימטר וחצי מהשפה הפנימית, וחוררתי אותה במקדח מתכת מס' 5 (לשיפוץ הביית קניתי כמה כלים, כולל מתקן מקדחת עמוד וזה הבדל ענק). יצא שילוב דופן פנימית לפריימר עם מגן רוח ומחזיק סיר אינטגרלי, שעמד בצורה מרשימה בנסויים.
החלק הפנימי חורר עם בורג ואח"כ עם מקדח 1 מ"מ, הכי דק שמצאתי עכשיו, 22 חורים לפי העיין - קצת יותר מידי, בנסיון הבא נשפר. המרכז יושר על אזמל, ששימש כסדן צר, ומאחר ועובר משם השפריצר וזה בנוי ללחץ גבוה יש חור נהדר למילוי הדלק, שמחזיק מדפים קטן ממתכת משמש לו כפקק עם 100% אטימה (לא מצאתי את הניטים שלי, שזה הפקק העדיף עלי).
והתוצאות?.....
א. תנאי חדר, 24 מעלות, 12 גרם אלכוהול מזוקק: שימו לב - 20 דקות בעירה!!!! אחרי שהאש תפסה, זמן שאני לא מחשיב.
כלומר- בהתחלה הרתחתי מיים ועשיתי ספל קפה - 200 מ"ל (7 דקות). אחר כך, על אותה אש לקחתי סיר גדול והרתחתי עוד מיים בכמות כפולה, לאורז!
ב. יצאתי החוצה. רוח קלה, גשם, 12 מעלות. הכהליה הונחה על משטח מבודד. ניסוי חוזר, 14 גרם אלכוהול, עם מגן רוח וסיר קוסקוס אוסם מנה חמה (300 מ"ל מיים, 5 דק' בישול במיים רותחים) שישב על האש. התוצאה: 21 דקות בעירה!!!! לא רק שעד שזה גמר לבעור חיסלתי את הקוסקוס, בזמן העודף יכולתי גם להקיא אותו, וגם להכין מרק! חוץ מזה, כמה נשיפות טובות לא כיבו את האש בגלל השפה המוגבהת והמחוררת שמתפקדת גם כמגן רוח מיידי.
להשוואה, לקחתי את הטרנגיה שסיפקה, באותם תנאים, עם אותו מגן רוח חיצוני ועל אותה כמות דלק, 11 דקות בעירה בלבד, בעוצמת אש קצת גבוהה יותר.
הניסוי הבא היה עם ספירט מפוגל, והפעם, באותם 14 גרם דלק הגעתי ל- 14 דקות בעירה בלבד - מה שמראה משהו על כמות הקלוריות העדיפה שכל גרם אלכוהול 96% מספק לעומת גרם ספירט.
חסרונות: הפח הזה קצת יותר כבד מפחית הקולה\בירה, ודורש יותר זמן חימום בפריימר עד שהאש תופסת - משהו כמו 4 גרם אלכוהול, או 6 גרם כהל. הרבה יחסית, כנראה גחל מהמדורה שיונח מתחת לכהליה, או נר חמום, יהיו יעילים מאוד. נראה.
אני מה- זה מבסוט, נסיון ראשון שמצליח ככה. מחר נבדוק אותה ביום סיור בשטח, וא"ח נרד איתה לערבה. נראה לי שאני מתקרב לנוסחה טובה בתנאי הארץ, שתשתווה לבונים הידועים מחו"ל בתנאיםם ובציוד שלנו.
בקרוב, המשך ניסויים במבנה פנימי משופר ובכמות החורים...
tzurlis40552.9852893519