ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
אסף בשן
#1 נשלח : יום רביעי 01 יוני 2011 19:01:29(UTC)

דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/01/2011(UTC)
הודעות: 136
גבר

תודות: 3 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
אז ככה - דבר ראשון - מדהים ומטורף! תודה לכל היועצים והמנוסים בזכות זה למרות מזג אוויר בעייתי לעיתים וחוסר ניסיון בהליכה בשלג הרבצנו 3 שבועות של הליכות אדירות ויפהפיות בשיא האביב - אז באמת תודה רבה - הנה התמורה
מזג אוויר ותנאי הליכה - בשבוע הראשון היה גשום ומעורפל לעיתים כולל 2 לילות של מתחת לאפס - מזג האוויר עצמו לא ממש הרשה על ההליכה גם כי היינו מצויידים היטב וגם כי התחזיות היו קולעות ומצויינות ובכל מקום כך שהתאמנו את עצמנו כל פעם
בשבוע השני והשלישי היה לנו מזא אידיאלי לטיול וכל האפשרויות היו פתוחות בפנינו עם ציוד מתאים
בחירת מסלולים - כמו שכבר טחנתי פה תיכננתי ללכת על הGR 11 אבל כבר בסוף אפריל הבנתי שזה לא הדבר הנכון לעשות (גם אם אפשרי בסתנאים מסויימים) מבחינתנו והחלטנו ללכת על כמה בסיסים טובים למסלולים שביניהם נענו עם הציוד הגדול ומהם יצאנו למסלולים הגבוהים והבעייתיים יותר עם תיקים קטנים
לפני זה עשינו בירור מעמיק וטוב בברצלונה לגבי איזה קמפינגים ורפוחיוס פתוחים ולאן יש ואין אוטובוסים
תנועה ממקום למקום - כמובן שהאופציה הטובה ביותר היא מכונית אבל אנחנו זזנו באוטובוסים וטרמפים וכמעט ולא ביזבזנו זמן ההיפך הוא הנכון
אוטובוסים - מעט מאוד - חלקם כמו למשל האוטובוס שמקים את האגוואב טורטס מבוי לאספוט מתחילים רק באמצע יוני
טרמפים - עם מקומיים כמעט ולא יצא אבל הרבה מטיילים או אנשים שעובדים בכפרים קיבלנו טרמפים מדהימים שהכניסו אותנו עד תחילת המסלולים במקום לבזבז יומיים הליכה על כבישים ודרכי עפר
בקיצור ממש כדאי להבין מראש איך כל העסק עובד שם זה עזר לנו המון

לינה - בעמקים בדרך כלל ישנו בקמפינגים המצויינים והלא יקרים מדי 12-15 יורו ל2 אנשים עם אוהל אין שום בעיה גם לישון בר בשטח
בהרים ישנו ברפוחיוס כמובן רק פעם אחת באסטוס היינו צריכים לשלם השאר היו סגורים והשאירו חדר פתוח עם מיטות וחדר אוכל מה שהיה רווח נקי, גוריז היה היחיד שהיה מלא יחסית ובו לא לוקחים כסף על לינה באוהל
שוב - כדאי לדעת מראש איפה יש קמפינגים במקומות מסויימים למשל וייה (VIELHA) אין למרות שהם מרכז טיולים או שהם סגורים במאי ממש לא בעיה לברר באינטרנט
ציוד - היינו מצויידים היטב ולמרות שסחבנו לעיתים 15-16 קילו יחד עם אוכל לא סחבנו גרם מיותר מכיוון שהרבה דברים היו סגורים וכל פריט הצדיק את עצמו
השארנו לא מעט שטויות בברצלונה עוד דבר שעזר
ציוד נגד גשם מלא - חובה! פשוט נהדר לטייל יום שלם בגשם ועדיין להינות ולהגיע יבש לרפוחיו
ציוד בישול מלא - לדעתי חובה כמובן אפשר להסתדר עם אוכל יבש של אירופאים לא עושה לי את זה בלשון המעטה אכלנו יותר טוב מכל מי שפגשנו ובאמת שלא היה כבד 90 אחוז מהזמן
אני מניח ששאר הדברים מובנים מאליהם בגלל העונה והבדידות היחסית אני הלכתי עם משיב מיקום לוויני נתן ביטחון
אני מניח ששאר הדברים מובנים מאליהם אוהל טוב וכו' כמו שאמרתי לרוב המשרל עלינו נע בין 13-15 קילו והמון ימים בכלל הלכנו עם תיקים קטנים
מפות - מבחינתי אחד המפתחות לטיול טוב בגלל התכנונים השונים הגעתי מצוייד במפות ובספר של הGR שהשגתי מאנשי הפורום בארץ - מהר מאוד הבנתי שזה לא המפות המתאימות לטיול בעונה הזו לפחות מבחינתי מכיוון שהם לא מאפשרות גמישות גדולה והפרטים באיזורים מעל 2500 לא מספיק ברורים לדעתי לשמחתי המפות היו מאוד נגישות חמצויינות כך שרכשנו מפה 25000 מתאימה לכל איזור שטיילנו
בדיעבד יותר נכון להגיע עם מפות מפורטות של הפארקים בעונה הזו לתשומת ליבכם אין בעיה להשיג שם הם יקרות למדי אבל
מזון: בחלק מהקמפינדים יש סופר דל ויקר בכפרים הגדולים בעמקים יש בופרים יותר גדולים גם לא זולים - ויילה ובנאסקו למשל כדאי להצטייד במצרכי בסיס בברצלונה כמובן, לחם טרי לא פשוט להשיג וברפיוג'י שפתוחים המחירים יקרים כמובן
מים: הבעיה האחרונה - צריך להיזהר לא למות מטביעה כל שביל הוא נחל והעדרים עדיין לא עלו לגבהים מה שכן כשעולים לגבהים מעל 2500 מטר אגמים קפואים כדאי לקחת קצת מים או למלא שלג בבקבוק כל הזמן

כסף - שאלת השאלות - אז באמת שאכלנו טוב ישנו מצויין לא חסר לנו כלום מדי פעם היינו צריגים לחכות כמה שעות לטרמפ הגואל - בסיכום 15-20 יורו לאדם ליום כולל בלתמים
עכשיו אחרי שסיימתי לבלבל את השכל כמו עילג - בטוח שכחתי כמה דברים אני מחר כבר יוצא לכיוון ניס ולGR 20 אז אני משרבט מה שעולה בראש כתבתי את כל הסיפורי דרך הבעייתיים יותר ובהזמנות אעלה לטובת מי שמעוניין אני רק אציין אצ המסלולים שעשינו בגדול
עמק בוחרואלו - יומיים שוטטות כולל הליכה כמעט עד לגבארני אין בעיה לעבור בפאס גיששנו קצת להבין מה הענייניים ומה היכולות שלנו
אורדסה - 4 ימים
1 עלייה מטורלה לגוריז 2 -מעגלי לברצ'ה דה רולנד (שם השתמשנו לשמחתנו בקרמפונים ששגרנו) 3 - ירידה באניסקלו המדהים והמטורף 4 - הליכה לפויארואדו מנוחה בקמפינג וטרמפ לעמק ביאדוס
פוזטס - 3 ימים
עלייה לרפוחיו ביאדוס 2 הליכה דרך הפאס לרפוחיו אסטוס 3 סיבוב גבוה בלי תיקים באגמים וירידה לקמפינג אנטו מנוחה והצטיידות בבנאסקו
טרמפים לפונט דה סרט ואוטובוס לויילה
5 ימים בעמק ארן ובאגוואס טורטס
1 - עלייה עד לארטייס 2 עלייה עד לרפוחיו דארה רסטנצה 3- סיבוב בלי תיקים לאגמים הגבוהים 4 הליכה עם תיקים לרפוחיו קולומרס ועלייה למונטרדו בדרך בלי תיקים 5 סיבוב בסירק דה קולומרס וירידה לסלארדו
אוטובוס לויילה ולפונט דה סרט טרמפים לסאו דה אורחיל - מיניבוס לעמק טושן
יומיים בסיירה דה קאדי 1 עלייה לקול דה ג'וסה וירידה לגוסול 2 עלייב וירידה לפדרה פורקה המדהים בלי תיקים
עוד לילה ברמפינג בגוסול וגמר ליגת האלופות עם קטאלונים משוגעים
טרמפ מטורף עד לכניסה למונסראט המתוייר - ישנו בקמפינג הזול יומיים ועשינו הליכות מדהימות בהרים הפסיכודליים האלה
הכל מומלץ בחום שום דבר לא היה מיותר! ועכשיו תמונות - שוב תודה לכולם אני זז לקורסיקה אני מקווה שמזג האוויר יהיה לטובתי

the crazy pireneeseasafbash2340695.792974537
מממן
HarmonicWave
#2 נשלח : יום חמישי 02 יוני 2011 13:49:06(UTC)

דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,410

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
תודה על הדיווח!

התמונות בפיקאסה מדהימות ועושות חשק!

תעשו חיים ב-GR20..
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.