ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

6 עמודים«<456
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
אמנון לנגי  
#101 נשלח : יום רביעי 04 ספטמבר 2013 18:18:34(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
חג שמח לכולם.
חזרנו הבוקר מ 12 יום על המסלול. היה מאתגר מאוד.
עדכונים וטיפים אחרי החג
אמנון
ישר.א  
#102 נשלח : יום רביעי 04 ספטמבר 2013 19:54:56(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות
ברוכים הבאים
שמח שחזרתם בשלום .לאן נעלמתם ? גם אני אסכם בהמשך
חג שמח ושנה טובה לכולם
ישראל
ישר.א  
#103 נשלח : יום שישי 06 ספטמבר 2013 20:15:30(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

8

 

מסע בדד ב-WHR מ-CHAMPEX ל-ZERMATT ב 9.5 ימים
23/8 נחתי במילנו והגעתי ב 3 אוטובוסים דרך עמק אאוסטה באיטליה ל ORSIERES ליד CHAMPEX ומשם התחלתי בהליכה והגעתי לפנות ערב ל LE CHABLE לנתי ב Bַ&B שהזמנתי מראש (45 יורו)
24/8 מכיוון שהייתה תחזית לגשם החלטתי לעלות ל MONT FORT ברכבל. בדרך מהרכבל לאכסניה עדיין היה בהיר ולכן עליתי עם הרכבל לפני האכסניה להר MONT FORT לגובה 3300 מ' ומשם יש תצפית נהדרת, רואים גם את המונבלן וגם את המטרהורן.ירדתי
ל 2900 מ' ומשם המשכתי ברגל ל CAB MONT FORT הגעתי בסביבות 13:00 ומאז ירד גשם עד הבקר למחרת.
על ה MONT FORT

25/8 Cabane du Mont Fort – Cab du Prafleuriהיום הזה היה המאתגר מכל ימי ההליכה. נאמר לנו באכסניה שמומלץ לא ללכת דרך COL TERMIN ולכן הלכתי בדרך "הקצרה" דרך COL DU CHAUX היום התחיל יפה אך העננים כבר נראו מתחת

וכשהגעתי ל COL הגיעו גם העננים ואיתם הערפל ולאחר כעוד שעה ירד שלג במשך 4 שעות ללא הפסקה. הטוב בשלג היה שהראות הייתה קצת יותר טובה, מאחר וחלק גדול של השביל היה או בולדרים   או קרחונים (קצרים)סכנת ההחלקה הייתה גדולה ומכיוון שכך ההליכה הייתה יותר איטית וזהירה.
עברתי את COL LOUVIE ואחריו את COL DU PRAFLEURI שבדרך אליו יש כמה עליות וירידות רציניות שבכל אחד מהמעברים חשבתי שזה ה COL .

הליכה על קרחון




באמצע ארוחת הערב ב Cabane du Prafleuri הגיעו אמנון וחבורתו לאחר שעבר עליהם יום ארוך וקשה .כמובן שהיה כיף לפגוש אותם.
26/8 Cabane du Prafleuri -AROLLA התחלתי מוקדם בבקר והפעם מזג האויר היה טוב עליה קצרה ל- COL DES ROUX



ובהמשך אגם DES DIX ומעבר הסולמות של CHEVRES ואחריו הירידה הארוכה לארולה. בדרך יש שלט זיכרון ל CAB DES DIX הישנה 1908 עד 1928

27/8 AROLLA-LE SAGE אחרי לילה נחמד במלון טוב (אמבטיה אוכל טוב וכד')
מבט מהמלון לעמק המכוסה בעננים שעד שיצאתי לדרך בסביבות 10 נעלמו

יום של "הליכת מנוחה" בירידה מתונה לאורך העמק שנגמרת בעליה קלה .הרבה כפרים קטנטנים בדרך ונוף פסטורלי שוויצרי אופייני.
28/8 LE SAGE-GRIMENTZ יום עם טעות שנגמר טוב.
כדרכי יצאתי מוקדם לכיוון COL DE TSATE
מנוחת הלוחמים על ה COL

ירדתי לכיוון CAB DE MOIRY כשהגעתי למטה היו שתי אפשריות להגיע לאכסניה אני בחרתי בטעות ללכת בדרך שבסופה צריך לעבור על הקרחון כדי להגיע ל CAB DE MOIRY .עליתי לגובה של כ-2990 מ' וכמו משה רבינו ראיתי את ה CAB מעבר לקרחון ולא יכולתי להגיע אליו מכיוון שהיתי לבד וללא שום ציוד מתאים להליכה על הקרחון שניראה לי די סדוק

חזרתי על עקבותיי ירדתי לאגם MOIRY והלכתי לאורכו עד המסעדה ליד הסכר ושם התברר לי ש Chalet du Barrage מלא עד אפס מקום. לקחתי אוטובוס ולנתי בלילה ב GRIMENTZ כפר נחמד ומעניין.
29/8 GRIMENTZ-ZINAL חזרתי באוטובוס לסכר של אגם MOIRY

ועליתי בעליה לא קשה ל COL DE SOREBOIS וירדתי בשטחי הסקי של ZINAL עד העיירה (מומלץ לרדת ברכבל)
30/8 ZINAL-GRUBEN שוב עליה לא יותר מידי קשה ובשביל נח לCOL FORCLETTA וירידה עם נופים יפיפיים לעיירה קטנה ונחמדה GRUBEN שבה מתחלפת השפה מצרפתית לגרמנית. בעיירה מלון אחד Schwarzhorn,חדר לבד כיור בחדר שירותים ומקלחות לכל קומה. הזדמנות לעשות כביסה


.
31/8 GRUBEN-ST NIKLAOS היום עליה ל COL האחרון Augstbordpass שוב עליה לא קשה (לדעתי).בדרך יפה מה COL יורדים עד לשלט שאומר לפנות ימינה לכיוון JUNGEN ואז מתחילה דרך בולדרים ופה ושם קרחונים קטנים שעולה ומטפסת עד לדרך נוף מרוצפת מעל עמק ה MATTERTAL ואחרי הליכה ארוכה על בולדרים פתאום רואים נוף נפלא . ממשכים לרדת לכיוון JUNGEN ומשם ירדתי ברכבל ל ST NIKLAOS
ST NIKLAOS- ZERNATT 1/9 יום אחרון להליכה .מחוסר זמן בחרתי ללכת דרך עמק ה MATTERTAL עד ZERMATT יצאתי מאוחר והלכתי בנחת לאורך הנחל מסילת הרכבת והכביש פעם קרוב יותר ופעם רחוק יותר רק קרוב מאד ל ZERMATT רואים פתאום את המטרהורן שאליו למעשה הולכים.
קבוצה נחמדה מאוסטרליה שפרצו בשירה ברגע שראו את המטרהורן

והנה הוא בכבודו ובעצמו מעל גגות ZERMATT

2/9 בבקר עליתי ברכבל למטרהורן הקטן 3883 מ' תצפית נהדרת על כ-38 הורנים אחרים כולל הגדול מכולם המטרהורן מומלץ ביותר למרות המחיר (99 פרנק) בצהריים עליתי על הרכבת בדרכי למילאנו לטיסה הביתה.
לסיכום: הייתה לי הנאה מושלמת טרק די מאתגר נופים משגעים והזדמנות להיפגש עם אנשים מעניינים מכל העולם.
תודה לכל כותבי סיפורי הדרך ובעיקר לענבר שאף הדפסתי לעצמי את הפוסט שלה כמדריך לדרך.
לאלי סרג' ואיתי חשבתי עלכם רבות לאורך הדרך, רק כשהלכתי על השביל הבנתי והייתי מלא התפעלות מהביצועים שלכם בשלג שהיה בתחילת יולי-כל הכבוד.
כמה טיפים
למרות הקור לדעתי אין צורך ביותר מחולצה טרמית אחת +מעיל דק
ומעיל סערה .כשהולכים גם ב 4מעלות חם ובערב נמצאים באכסניה וגם שם חם ונעים.
למדתי מניסיוני שללכת על בולדרים נח ובטוח יותר ללכת ללא מקלות
ושוב מניסיוני בנפילה בירידה ,עדיף בירידה לא לכרוך את רצועות המקלות סביב כף היד
בטיסה מהארץ אפשר לקחת את התרמיל עם המקלות לסיפון הנוסעים. בדקתי את זה עם אנשי הביטחון בשדה וכולם אישרו שאין בעיה ואכן עליתי למטוס עם המקלות. בטיסה חזרה מכיוון שזה תלוי באנשי הביטחון המקומיים לא ניתנה לי תשובה ברורה ולכן שלחתי את התרמיל לבטן המטוס. אפשר לבקש לשלוח את התרמיל בתוך אמבטיה ואז התרמיל נשלח לבטן המטוס בתוך ארגז גדול ואין חשש שישבר או יסתבכו הרצועות.
להולכים תיהנו ובהצלחה. הטיול הוא ישר.א41523.9425231482

נערך ע"י משתמש יום שני 08 יולי 2019 12:28:39(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל ישר.א עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 11/12/2014(UTC)
אמנון לנגי  
#104 נשלח : יום שישי 06 ספטמבר 2013 21:05:27(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
אנחנו וישראל היינו די מקבילים במסלול.
עם הקבוצה שפצחה בשיר הלכנו כל הדרך מאגם מויירי לזינאל
תיקון קטן לגבי מלונות בגרובן. יש בעיירה שני מלונות.
השוורצהורן הוא הגדול אבל אנחנו בחרנו בקטן הכפרי - Hotel Waldesruh
Eli TheHiker  
#105 נשלח : יום ראשון 08 ספטמבר 2013 10:53:28(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות
ישר.א כתב/ה:

לאלי סרג' ואיתי חשבתי עלכם רבות לאורך הדרך, רק כשהלכתי על השביל הבנתי והייתי מלא התפעלות מהביצועים שלכם בשלג שהיה בתחילת יולי-כל הכבוד.

תודה, לפי התמונות והסיפור, גם לך היו ימים לא בהרבה פחות קלים ובמיוחד בגלל הליכה של בדד.
Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
sereje4ka  
#106 נשלח : יום שני 09 ספטמבר 2013 01:40:59(UTC)
Guest


דירוג: אורח

קבוצות: אורח
הצטרף: 10/11/2013(UTC)
הודעות: 570

תודה באמת. נראה לי יש מספיק מידע להוציא ספר בעברית הרבה יותר מפורט מהספר המקורי
כל הכבוד.
io_travel  
#107 נשלח : יום שני 09 ספטמבר 2013 11:51:00(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
ישראל ואמנון (וכל מי שעוד) welcome back!


בעצמי נחתתי לפני קצת יותר משעתיים ואני בדרך לעבודה יקח לי קצת זמן להתאושש, עוד לא הספקתי לקרוא חוויות אבל מריפרוף עולה שהשביל לא אכזב. אני סקרנית לקרוא עוד...

שנה טובה!

(נ.ב. תציצו בשירשור של איגואסטורטס, אני אנסה לטפטף היום כמה תמונות)io_travel41526.3694791667
ענבר.
amybrown20  
#108 נשלח : יום שני 09 ספטמבר 2013 23:21:46(UTC)
amybrown20


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 04/04/2012(UTC)
הודעות: 27
אישה
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
ווואו, כל כך יפה!! ברוכים השבים :-)
coolmeen  
#109 נשלח : שבת 14 ספטמבר 2013 20:58:52(UTC)
coolmeen


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/09/2009(UTC)
הודעות: 11
גבר

טרק מדהים, עשיתי אותו בתחילת אוגוסט השנה עם כל הציוד עלי, סה"כ 9.5 ימים מLa tour ל zermatt.
אין בעיה לפתוח אוהל כמעט בכל מקום(חוץ מה europahat), ישתני בלילה אחד באכסניה בgruben (המרוחקת).
לא לפספס את הטיפוס על ה Schwarzhorn שהוא בחלק מgruben - st.niklaus, כשמגיעים ל augstbordpass לוקחים שמאלה ועולים על ההר הכי גבוה(יש שביל רוג'ומים).
YanivDolev  
#110 נשלח : יום שני 23 יולי 2018 19:59:22(UTC)
YanivDolev


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/06/2018(UTC)
הודעות: 8
ישראל

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות

הי ענבר, 
תודה, על הבלוג כאן ובלמטייל. בהחלט היית השראה ל WHR מוצלח ביותר! הכל ירוק, מיליון פרפרים!
אפילו מזג האויר היה אדיר, ירד גשם בלילה שישנתי ב Argentiere וטיפטף מאוד קלות באזור Col. Bovine ולמחרת ב Champex Lac ומשם מעיל הגשם לא יצא מהתיק פעם אחת. 
הטיול התחיל עם המון לחץ. בגלל כמות השלג המשוגעת שירדה השנה, היו לי בראש כמה fallback options כמו לעבור ל TMB, להפוך את הטראק לטיולי יום-יומיים באזור Arolla Zermatt או Saas Fee או אפילו לחזור ארצה ולצאת להשלמה שבועיים מאוחר יותר (טיסה בכיוון אחד באיזיגט יכולה להיות במחיר לילה אחד בשוויץ).   
כבר בשדה התעופה בג'נבה (2.7) פגשתי סקוטים נחמדים שנראו מאוד מנוסים והם רצו WHR אבל עברו ל TMB בגלל התנאים והם הלחיצו אותי.
למחרת קמתי ב Chamonix והיו לי גרמפונים מוזמנים כבר בחנות של Decathlon שנפתחת ב 10:00 אבל ניגשתי קודם ל High Mountaineering Office שנפתח ב 9:00 והם כל כך הוסיפו לחץ (שלא תעיז לצאת ואם לצאת אז גרזן קרח...) שהשארתי את הגרמפונים בחנות מרוב יאוש. היה ברור שיש עדיין כמויות גדולות של שלג ב אזור ה 2,200 אז מה יהיה ב 2,800?? בעיה. 
ביום הראשון החלטתי לעלות ל Lac Blanc ולרדת ל Argentiere. עשיתי למעלה חושבים בשקט והחלטתי שאף אחד לא ישבור אותי ואני אחליט כל יום לגבי היום למחרת שיש לי מידע אמיתי מהשטח ואולי אהיה בין הראשונים שהצליחו השנה ומקסימום ב Verbier  אני אקנה גרמפונים וזה באמת מה שקרה (ביותר מכפול מבשמוני angel).  ביציאה מ Le Chable קיבלתי הודעה ב whats app מהבעלים של cabane de prafleuri  שאנשים התחילו לעבור מ Fort Mont אליו.  
אני חייב לסייג את עצמי ואישית אני חושב שזה לא היה לגמרי אחראי לעבור ב Col de la Chaux היו אנשים שעברו את הפאס ללא גראמפונים אבל אני חושב שזאת שטות גמורה.  אחרי  הפאס חיכה לנו משטח שלג מטורף, אי אפשר היה לנחש איפה שביל, הכל לבן והשלג בכיסוי של 100% וזה נמשך עד השביל שעולה מ Col de Trembin ל Col de Louvie כי שם הפשרת השלגים כבר המיסה את השלג ואפשר היה להבין בדיוק איפה אנחנו. ה Grand Desert היה לבן...
ההמלצה ללכת דרך Chalet des Grands היתה מצויינת. 
אפרט יותר אולי בסיפור דרך משלי. 
תודה על העזרה הוירטואלית, חשבתי לא מעט על הסיפור דרך שלך.  
יניב

 
 

נערך ע"י משתמש יום שני 23 יולי 2018 21:52:23(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל YanivDolev עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 23/07/2018(UTC)
io_travel  
#111 נשלח : יום שני 23 יולי 2018 20:33:58(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

יניב איזה מרגש :-) מאוד אשמח לשמוע עוד חוויות, אם לא יצא לך סיפור דרך מלא - גם טיפים, אנקדוטות וסתם "מחשבות" יתקבלו בברכה - וכמובן גם תמונות! יש הבדל עצום בתנאים בהם אתה זכית לעומת אלו שלי (הלכתי ממש בסוף העונה) אז אני סקרנית כפליים. אבל הכי שמחה שחזרת שלם והיה לך מוצלח! ברכות clap

ענבר.
Eli TheHiker  
#112 נשלח : יום שלישי 24 יולי 2018 07:52:05(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: YanivDolev עבור להודעה מצוטטת

  אחרי  הפאס חיכה לנו משטח שלג מטורף, אי אפשר היה לנחש איפה שביל, הכל לבן והשלג בכיסוי של 100% וזה נמשך עד השביל שעולה מ Col de Trembin ל Col de Louvie כי שם הפשרת השלגים כבר המיסה את השלג ואפשר היה להבין בדיוק איפה אנחנו. ה Grand Desert היה לבן...

מזכיר לי נשכחות מ 2013 על אותו המסלול, באותה התקופה ובאותם התנאים (היום השישי) .. אמרו לנו אז בדיוק אותו הדבר שהתנאים תואמים למאי ולא ליולי ושניקח גרזני שלג וקרמפונים. אמרנו לעצמנו שנתקדם יום אחרי יום ומקסימום נחתוך אם יהיה יותר מדי ולכן לקחנו איתנו קרמפונים (כי גרזני קרח אין טעם לקחת אם לא יודעים להשתמש היטב). בפועל ביום השישי היה כל מה שניתן לצפות (שלג, קרח, הפשרת קרח, שבילים מכוסים) , אך אמרו לנו שמטיילים התחילו לעבור את הפס לפני 4 ימים ולכן החלטנו לנסות. לא היו הרבה סימני הליכה אבל עם ניסיון קודם, גיפיאס , תושיה ו 13 שעות של הליכה , התגברנו על המכשול laughing שהיה בסוף אחד הקשים במסלול כולו. 

 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 1 משתמש הודה ל Eli TheHiker עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 24/07/2018(UTC)
Amtrak  
#113 נשלח : יום שלישי 24 יולי 2018 08:03:21(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
שני הסיפורים שלכם (של אלי ושל יניב) נשמעים כמו חוויות טובות במבט לאחור, אבל גם כמו מתכונים מצויינים לאסון בדיוק מהסוג שקרה באמצע יוני על הפנטרה. זה יפה שאמרתם לעצמכם שתבדקו ותבררו יום יום, ותהיו זהירים. אבל בסופו של דבר נשמע ששניכם נכנסתם לאיזורים מסוכנים מאוד בלי מספיק ידע ונסיון, ויצאתם מזה גם קצת במזל.
אולי במקרים הספציפיים האלה אתם החלטתם את ההחלטה הכי נכונה, שקולה ואחראית שהייתם יכולים. אבל כדאי להדגיש כאן בפורום שזה לא בהכרח נכון תמיד, ולא בהכרח נכון לכל אחד. מעבר ללאמר לעצמך "אני אחתוך אם יהיה קשה מידי", חשוב באמת גם לחתוך כשזה נהיה קשה מידי, ולא לעלות לפאסים מושלגים ובתנאים קיצוניים בלי הניסיון והציוד המתאים.
thanks 2 תודות למשתמש Amtrak על הודעה מועילה זו.
קיפי קיפוד ב 24/07/2018(UTC), io_travel ב 24/07/2018(UTC)
Eli TheHiker  
#114 נשלח : יום שלישי 24 יולי 2018 08:37:32(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: Amtrak עבור להודעה מצוטטת
שני הסיפורים שלכם (של אלי ושל יניב) נשמעים כמו חוויות טובות במבט לאחור, אבל גם כמו מתכונים מצויינים לאסון בדיוק מהסוג שקרה באמצע יוני על הפנטרה. זה יפה שאמרתם לעצמכם שתבדקו ותבררו יום יום, ותהיו זהירים. אבל בסופו של דבר נשמע ששניכם נכנסתם לאיזורים מסוכנים מאוד בלי מספיק ידע ונסיון, ויצאתם מזה גם קצת במזל.
אולי במקרים הספציפיים האלה אתם החלטתם את ההחלטה הכי נכונה, שקולה ואחראית שהייתם יכולים. אבל כדאי להדגיש כאן בפורום שזה לא בהכרח נכון תמיד, ולא בהכרח נכון לכל אחד. מעבר ללאמר לעצמך "אני אחתוך אם יהיה קשה מידי", חשוב באמת גם לחתוך כשזה נהיה קשה מידי, ולא לעלות לפאסים מושלגים ובתנאים קיצוניים בלי הניסיון והציוד המתאים.

בסיכום שלי ציינתי והדגשתי בהחלט את נושא הסכנה, הקושי והשיקולים שצריכים להיות כאשר בוחרים מסלול כזה ומסכים איתך שצריך להזהיר תמיד ולא להמליץ לאנשים חסרי ניסיון כי התמונות והתוצאות מטעות. 

אני לא סומך על מזל ולא ממליץ לעשות כך לאחרים (כי המזל נגמר מתישהו blink ) , אבל במקרה שלנו לפחות לא סמכנו על זה כי ל 2 מתוך 3 החברה היה הרבה ניסיון קודם עם שלג/קרח בפרט ולכולם ניסיון רב בטיולים אלפיניים בכלל ולכן יכולנו לסמוך על שיקול דעת תוך כדי בנוסף לאיסוף מידע מקיף מהמקורות הזמינים מראש ותוך כדי. לא לקחנו את הגרזני קרח דווקא מתוך ניסיון כי זה כלי מסוכן שכולם צריכים לדעת איך להשתמש בו כי אחרת אפשר להיפצע ולכן אם היינו מגיעים למצב שקרמפונים לא היו מספיקים , אז היינו פונים אחורה, אבל לא היה כזה בסוף. 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 2 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 24/07/2018(UTC), Amtrak ב 24/07/2018(UTC)
YanivDolev  
#115 נשלח : יום שלישי 24 יולי 2018 09:40:38(UTC)
YanivDolev


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/06/2018(UTC)
הודעות: 8
ישראל

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות

הי Amtrak, 
קראתי את ההודעה של אלי לפני שעה ורק עכשיו הגעתי לענות והתגובה שלי לגמרי זהה לשלך. אני לגמרי מסכים איתך! אני חושב אישית חושב שזה לא היה נכון לעשות את היום הזה שבדיעבד היה היום היחידי שלא נהנתי בו, אפשר להגיד שגם למחרת היה לי קשה להנות בגלל העייפות והפחד שהיום הקודם הכניס בי. 
אני עשיתי את זה בערך ב 10-11 שעות אבל בקלות זה היה יכול להסתבך ל 15. למען הדורות הבאים אסביר את עצמי. 
1. רק שם הבנתי שיש לפחות חמישה סוגי שלג. שהרגל "נעלמת" לגמרי פתאום לתוך בור אז אתה ממש לא יודע אם זה קורה פעם אחת או עלית על אזור בעייתי. הליכה על שלג רך יכולה להיות הרבה יותר קשה מאשר על שלג קשה. 
2. אני אפילו לא יכול להגיד שלעבור שם שבוע מאוחר יותר ישפר את המצב, אני בהחלט יכול לראות מצב שלהפך, מסת השלג הרך אולי תהיה מלכודת, אין לי מושג. 
3. אסור להסתמך על השטויות שהטבח ב Fort Mont מדבר, הוא טבח ומעולם לא יצא מה haute לכיוון הפאסים. 
4. במקרה שלי גם התקשרתי לפראפלורי וביקשתי ליקראו לטלפון למישהו שעבר באותו יום כדי להבין טוב יותר, "על הנייר" רעיון הגיוני? אין לי מושג באמת מה הנסיון של מי שדיברתי איתו, אולי הוא תותח-על ב mountain engineering או דוקטור לשלג אבל בטוח שב 6 שעות הוא לא עשה את זה כמו שהוא אמר לי.  
5. שיושבים בבית וקוראים 10 שעות או 12 שעות אז זה נשמע הבדל קטן, בשטח זה עוד שעתיים עבודה קשה!
6. אין לעצור באמצע, אין חיה כזאת ולא בגלל דבקות במשימה אלא כי טכנית זה בלתי אפשרי. 
7. יש קליטה סלולרית רק בפאס השני ובדרך לשלישי אבל אז היא נעלמת. 
8. חשוב להפעיל את הראש כל הזמן, בפאס השני ישבתי לתצפית עם בחור אוסטרלי, ראינו קבוצה שאיגפה אגם מימין והוא אינטואיטיבית טען שהאיגוף הנכון הוא משמאל למרות שקשה היה לראות את זה, הגענו שעה וחצי לפניהם.. כלומר לא כדאי להסתמך רק את אנשים שהתקדמו מהר יותר אלא שיקול דעת אישי כל הזמן. 
9. רק לסבר את האוזן על כמות השלג, ביום למחרת אני כבר התחלתי לעלות לכיוון הרידלמאן והסולמות ואז אני רואה קבוצה גרמנית קטנה שבמקום לפנות לכיוון המורנה ולהתחיל לעלות אז הם המשיכו הלאה. סימנתי להם והמדריך שלהם בהתחלה התעקש שהם בכיוון. בדיעבד דיברתי איתו והוא התבלבל למרות שהוא היה שם כבר כמה פעמים כי אף פעם הוא לא ראה כזאת מסת שלג. 
10. השביל מ Trembin לפאס השני שהוא "קו הגבול" של הואדי שיורד מהפאס הראשון התגלה רק שהיינו עליו והוא היה נקי לגמרי משלג אבל  אי אפשר היה לראות אותו מ 5 מטר בגלל מסת השלג הגבוהה שהיינו עליה. 
נכון שהיו שעברו וטענו שזה היה הגיוני אבל גם הם הסכימו שזה בקלות יכל להגמר אחרת.
אני חושב שעבדתי בתושיה וקור רוח אבל בקיצור בעיני "לא כיף". 




 
 

thanks 3 תודות למשתמש YanivDolev על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 24/07/2018(UTC), אמנון לנגי ב 24/07/2018(UTC), Amtrak ב 24/07/2018(UTC)
odedorr  
#116 נשלח : יום שלישי 24 יולי 2018 12:27:38(UTC)
odedorr


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC)
הודעות: 489
ישראל

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 179 פעמים ב 114 הודעות

נשלח במקור על ידי: YanivDolev עבור להודעה מצוטטת

הי Amtrak, 
קראתי את ההודעה של אלי לפני שעה ורק עכשיו הגעתי לענות והתגובה שלי לגמרי זהה לשלך. אני לגמרי מסכים איתך! אני חושב אישית חושב שזה לא היה נכון לעשות את היום הזה שבדיעבד היה היום היחידי שלא נהנתי בו, אפשר להגיד שגם למחרת היה לי קשה להנות בגלל העייפות והפחד שהיום הקודם הכניס בי. 
אני עשיתי את זה בערך ב 10-11 שעות אבל בקלות זה היה יכול להסתבך ל 15. למען הדורות הבאים אסביר את עצמי. 
1. רק שם הבנתי שיש לפחות חמישה סוגי שלג. שהרגל "נעלמת" לגמרי פתאום לתוך בור אז אתה ממש לא יודע אם זה קורה פעם אחת או עלית על אזור בעייתי. הליכה על שלג רך יכולה להיות הרבה יותר קשה מאשר על שלג קשה. 
2. אני אפילו לא יכול להגיד שלעבור שם שבוע מאוחר יותר ישפר את המצב, אני בהחלט יכול לראות מצב שלהפך, מסת השלג הרך אולי תהיה מלכודת, אין לי מושג. 
3. אסור להסתמך על השטויות שהטבח ב Fort Mont מדבר, הוא טבח ומעולם לא יצא מה haute לכיוון הפאסים. 
4. במקרה שלי גם התקשרתי לפראפלורי וביקשתי ליקראו לטלפון למישהו שעבר באותו יום כדי להבין טוב יותר, "על הנייר" רעיון הגיוני? אין לי מושג באמת מה הנסיון של מי שדיברתי איתו, אולי הוא תותח-על ב mountain engineering או דוקטור לשלג אבל בטוח שב 6 שעות הוא לא עשה את זה כמו שהוא אמר לי.  
5. שיושבים בבית וקוראים 10 שעות או 12 שעות אז זה נשמע הבדל קטן, בשטח זה עוד שעתיים עבודה קשה!
6. אין לעצור באמצע, אין חיה כזאת ולא בגלל דבקות במשימה אלא כי טכנית זה בלתי אפשרי. 
7. יש קליטה סלולרית רק בפאס השני ובדרך לשלישי אבל אז היא נעלמת. 
8. חשוב להפעיל את הראש כל הזמן, בפאס השני ישבתי לתצפית עם בחור אוסטרלי, ראינו קבוצה שאיגפה אגם מימין והוא אינטואיטיבית טען שהאיגוף הנכון הוא משמאל למרות שקשה היה לראות את זה, הגענו שעה וחצי לפניהם.. כלומר לא כדאי להסתמך רק את אנשים שהתקדמו מהר יותר אלא שיקול דעת אישי כל הזמן. 
9. רק לסבר את האוזן על כמות השלג, ביום למחרת אני כבר התחלתי לעלות לכיוון הרידלמאן והסולמות ואז אני רואה קבוצה גרמנית קטנה שבמקום לפנות לכיוון המורנה ולהתחיל לעלות אז הם המשיכו הלאה. סימנתי להם והמדריך שלהם בהתחלה התעקש שהם בכיוון. בדיעבד דיברתי איתו והוא התבלבל למרות שהוא היה שם כבר כמה פעמים כי אף פעם הוא לא ראה כזאת מסת שלג. 
10. השביל מ Trembin לפאס השני שהוא "קו הגבול" של הואדי שיורד מהפאס הראשון התגלה רק שהיינו עליו והוא היה נקי לגמרי משלג אבל  אי אפשר היה לראות אותו מ 5 מטר בגלל מסת השלג הגבוהה שהיינו עליה. 
נכון שהיו שעברו וטענו שזה היה הגיוני אבל גם הם הסכימו שזה בקלות יכל להגמר אחרת.
אני חושב שעבדתי בתושיה וקור רוח אבל בקיצור בעיני "לא כיף". 




 
 

אנחנו לפני שנתיים נתקלנו באותה בעיה, באותם תאריכים. ניסינו להבין מאותו טבח במונט פורט מה קורה וגם אנחנו הבנו שהוא מדבר שטויות

לגמרי במקרה הגיע בערב מדריך בריטי שסידר לנו את הראש והוריד אותנו מהעניין

בדיעבד אני יכול לספר שיומיים אחרינו, זוג שניסה לעבור לא הצליח לחצות את הפס השני בגלל מטר וחצי שלג

הם חתכו לבקתת LOUVIE והגיעו לשם בחושך ועם פגיעות קור

אנחנו עשינו חיתוך דרך פס צדדי ( col chassoure), שגם איתו הסתבכנו, ירדנו למטה ולקחנו מונית לתחתית הסכר ומשם עליו לפראפלאורי

בקיצור, ה WHR בתחילת יולי הוא מסלול בעייתי

אל תשכחו - באנו להנות
thanks 1 משתמש הודה ל odedorr עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 24/07/2018(UTC)
YanivDolev  
#117 נשלח : יום שלישי 24 יולי 2018 12:41:12(UTC)
YanivDolev


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/06/2018(UTC)
הודעות: 8
ישראל

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות

אני הייתי אומר שהקטע הזה בהתחלת יולי בשנה מאוד מושלגת יכול להיות ריסקי. בהחלט לא ראיתי שום קטע אחר בעייתי והלכתי את כולם למעט את הפנטרה ד'ארפט. 
מצד שני ראיתי שוויצרי שיורד מקבניה מויירי שלוגית של כמעט 100 מטר בזוית די חדה שהוא פשוט קופץ לתוכה כמו שאני הייתי מדלג לארגז חול ויורד אותה בגלישה על הנעלים בלבד, ראיתי בריטים שעברו בפנטרה ד'ארפט (למרות שהוא היה "סגור") אבל חזרו אחורה שניסו לעבור את col trembin, ראיתי אוסטרלי מבוגר טייס לשעבר בקואנטס שעבר יחסית בקלות מפורט מונט לפראפלורי באותו יום שאני עברתי ולמחרת ראיתי אותו מתחת לסולמות רועד כעלה נידף בהתקפת פניקה שהוא בטוח שהוא יקבל  ורטיגו שהוא על הסולמות והוא הסתובב כדי לעבור לרידלמאן ככה שכל אחד ויכולותיו...

 

נערך ע"י משתמש יום שלישי 24 יולי 2018 12:53:04(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש YanivDolev על הודעה מועילה זו.
Amtrak ב 24/07/2018(UTC), io_travel ב 24/07/2018(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
6 עמודים«<456
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.