ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
eltalc  
#1 נשלח : יום שלישי 01 נובמבר 2011 18:59:10(UTC)
eltalc


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/04/2011(UTC)
הודעות: 12

היי חברים,

לפני שבוע סיימתי את שביל ישראל ורציתי לספר לכם קצת על איך התנהג הציוד.
את השביל הלכנו 5 חברים, מצפון לדרום, ב-42 יום בין ספטמבר לאוקטובר.
כמו שאתם מבינים הלכנו בקצב טוב אפילו טוב מאוד, כך שלא חסנו על הציוד.

אז לעניין,

תרמיל - אוספרי אית'ר 70 - עשה עבודה מעולה מבחינת נוחות ותמיכה. מבחינת איכסון ושיפצורים הוא נוח יחסית - האפשרות לחבר את מקלות ההליכה לרצועת הכתף מתחת ליד היא שימושית ביותר (לא ראיתי את זה בתיקים אחרים).יש לו תא חיצוני מאוורר לכביסה, וגם תאים גדולים בצדדים שיכולים להיכנס אליהם בקלות בקבוקי 2 ליטר. עם זאת לא הייתי מתנגד לעוד כמה תאים לצורך ארגון - כמו תא כובע כפול ותאים סגורים בצדדים. התרמיל הזה עבר איתי כמה מסלולים - בסך הכל כ-1400 ק"מ, ועכשיו אחרי השביל החלק העליון של הרצועות הכתף קצת "התייבש" ואיבד מעט אלסטיות. צריך לזכור שרצועות הכתפיים של התיק די דקות וגם לא מרופדות יותר מדי כמו בתיקים אחרים - אבל באופן מפתיע זה לא הפריע לנוחות. בקבוצה שלנו הייתה בחורה עם הדגם נשים של אוספרי - "אריאל" וגם היא נהנתה ממנו.

נעליים - אני הלכתי עם Salomon Authentic GTX - כמה דברים:
א. אני לקחתי נעל הגדולה בחצי מידה מהרגל שלי, ובשביל הבנתי שטעיתי שלא הקשבתי למוכר שהמליץ לי לקחת מידה וחצי יותר - זה לא השפיע עלי מבחינת כאב, אבל אחרי יום בשטח הרגל מתחילה להתנפח, ואז צריך להתאמץ כדי להכניס אותה לנעל - אני חושב שזה גם היה חוסך לי כמה שלפוחיות.
ב. מבחינת נוחות ועמידות - בתנאים יבשים יש לה אחיזת קרקע מצוינת, אבל כשהמשטח רטוב כמעט ואין אחיזה. עמידות למים יפה מאוד בזכות הGORTEX - אבל השתמשתי בזה אולי פעמיים בשביל הגולן ופעמים בשביל ישראל (חצבני ונחל חדרה) - עכשיו בדיעבד עדיף שהנעל תהיה מאווררת ולא GORETEX או עור. מבחינת שחיקה, היא עמדה יפה מאוד במה שעוללתי לה - היא נשארה שלמה לחלוטין, והשחיקה של הסוליה החלה רק אחרי הכרבולת. בסוף השביל הסוליה הייתה די שחוקה אבל אין נזק לתפרים או קרעים כל שהם בנעל, אבל היא יכולה להמשיך לשמש למסלולים יומיים (היא שימשה אותי כ-1500 ק"מ).
באופן מפתיע לקח לנעל די הרבה זמן "להישבר" - רק אחרי כ-600-700 ק"מ הנעל התאימה את עצמה לרגל והפסיקה לייצר לי שלפוחיות.
קצת השוואה לנעליים אחרות של החברים - אז לי ולבחורה נוספת היו נעליים מתוצרת סלומון - ביחס לנעליים האחרות הם הראו את העמידות הרבה ביותר, הן כמעט לא נשחקו אבל הן היו הנעליים שגרמו להכי הרבה שלפוחיות.
לחברים האחרים היו מיינדל ואסולו מדגמי ה-HIGHLAND GTX ו-535 - הם סיפרו שהנעליים נוחות מאוד, ויחסית לא גרמו להם לשלפוחיות ושיפשופים, למרות שחלקם יצאו עם נעליים חדשות לגמרי לשביל, עם זאת הנעליים נשחקו ממש, הסוליות היו די גמורות אחרי השביל, לחלקם נפתחו התפרים באמצע השביל ולחלקם הסוליה התחילה להיפרד מהנעל בשלבים שונים של הטיול. בקיצור או נוחות או שרידות של הנעל. אני חושב שהנוחות חשובה יותר ולכן הקניה הבאה שלי תיהיה אסולו.

גרביים - לכל הסובלים משלפוחיות כמוני - אז ברדג'דייל עשו עבודה מצויינת וכמעט לא סבלתי משלפוחיות. את השלמת העבודה עשה הלקופלסט והשילוב גרם להליכה נוחה בלי שלפוחיות. - אני הלכתי עם ה-Comfort trekker וה-endurance trekker, בתוספת ליינר של ברדג'דייל. בהתחלה פחדתי קצת מדגם endurance בגלל הצמר, אבל בדיעבד הוא נוח יותר ועמיד יותר מה-COMFORT שכל קוץ מושך לו חוטים. אל תעשו את הטעות שאני עשיתי - אסור בשום אופן לכבס את הגרביים במכונה, זה משפיע עליהם כבר מהכביסה הראשונה, תכבסו רק ביד!!! (גם אם הגרביים נראות לכם ממש מלוכלכות). וחשוב להחליף גרב פנימית כל יום וחיצונית כל יומיים. מי שנוטה לפתח שלפוחיות - אל לו להתפשר על גרביים, זה הציל לאחת הבנות בקבוצה שלנו את הטיול - היא קנתה גרביים באמצע המסלול ומאז החיים נראים אחרת.

מקלות הליכה - חובה 2!! כאן אין פשרות, מעבר לעזרה בעליות ובהורדת משקל מהגב זה קריטי מאוד בירידות ובשמירה על הברכיים. לי יש מקלות של Masters sck135 - הם עשו עבודה מצויינת, הם נוחים מאוד בזכות ידית דמוי שעם ורצועות נוחות מאוד מה שמאפשר ללכת על המקל בלי לתפוס את הידית על הזמן. בנוסף יש להם חוד משובח והם תופסים כל משטח גם בזוויות לא הגיוניות. החוד שלהם עמיד מאוד כמעט ולא נשחק לאורך השביל - שווים כל שקל.
בהשוואה למקלות של חברים אחרים - היו כאלו שקנו מקלות זולים של CP עם ידית שעם - בכל המקלות שראיתי מסוג זה הידית נשברה בחלקה העליון. במקום רצועה פשוטה יש מעין כפפה - זה ממש לא נוח ואנשים פשוט ויתרו והחזיקו את המקל בידית כל הזמן (פחות נוח. אין למקלות האלו "שפיץ" והאחיזה שלהם די מוגבלת למשטחים ישרים.
גם מקלות אחרים "זולים" שראיתי סבלו משברים ועיקומים.
מקלות במחירים בינוניים היו נוחים אבל סבלו משחיקה מהירה של החוד, וכאלו עם ידית ספוג - התחילו להשאיר ידיים שחורות לקראת סוף השביל.
בקיצור - למרות שקראתי פה ושם שאפשר לחסוך במקלות הליכה - אני לא ממליץ - לא לוותר ולא לחסוך.

שק"ש - Outdoor Microlight - שק"ש מצויין, הוא עשה עבודה טובה מאוד, הוא קל (שוקל כ-1 ק"ג) הוא נדחס לגודל קטן מאוד, והוא מספיק די והותר לתקופה של הסתיו (ואני רגיש לקור) - מלבד 3 לילות (מירון, חניון עקב וגבי חווה) שבהם ישנתי גם עם פליז השק"ש הספיק גם בלי ביגוד תרמי. השק"ש סינטטי לחלוטין ולא סופג ריחות. היו לנו 2 לילות עם טל כבד שהרטיב את הציוד, אבל המים לא חדרו לתוך השק"ש ונישארו רק בחלקו החיצוני (פשוט יבשנו את זה בשמש של הצהריים). ועוד דבר חשוב זה שהוא מתאים לגבוהים - אני 190 ס"מ וישנתי בו בכיף.

אוהל/כילה - אנחנו ויתרנו על אוהל מטעמי משקל - ולא התחרטנו לרגע, ממש אין צורך. הכילה היא קלה ועושה את העבודה. בנוסף הכילה שימושית בהפסקות צהריים כנגד זבובים (בעיקר בדרום).

ספר / מפות - אנחנו הלכנו עם מפות וגם חלקים מתוך הספר האדום - אחרי השביל אני יוכל לומר לכם בוודאות שאין צורך כלל במפות - תלכו רק עם ספר - הספר האדום מצויין - זה עדיף גם מבחינה משקל וגם כספית.

פנס - רק פנס ראש, זה חובה ושימושי, לא חייבים להשקיע באלו היקרים אבל ממולץ לקנות פנס של PETZL, אני קניתי את טקינה 2 של PETZL והוא מדהים - יש לו 2 מצבים חסכוני וחזק, המצב החסכוני מספיק לרוב השימושים וגם לבישול. במצב החזק השתמשתי רק בפעמים שנקלענו להליכה בחושך וזה היה מעולה. אגב הסוללות שלו הספיקו לכל השביל ולא נגמרו.

שלוקר/בקבוקים - חובה שלוקר!!, מספיק של 2-3 ליטר ולמלא אותו עם בקבוקים. לדעתי שלוקר הוא חובה, גם מבחינת נוחות אבל יותר מזה מבחינה בטיחותית במיוחד בימים חמים - זה עוזר לכם לשתות תמיד כשאתם רוצים ומונע התייבשות או מצב של שתיית יתר ומחסור במים.

מזרון שטח - פלציב 1.2 ס"מ דו שכבתי - אחלה מזרון. עדיף את המחוספסים - הם שורדים יותר טוב את הקוצים ואת הגדרות תייל.

גזיה - זה פחות קריטי הסוג, אם אתם קונים אז תקנו משהו שיחמם מהר, במיוחד אם אתם קבוצה גדולה, אתם לא רוצים לחכות הרבה זמן לאוכל. לי יש את גזיה האלפינית של אמגזית - היא עשתה עבודה טובה מאוד, והחיממה מהר מים וגם לא שרפה את האורז (אחרי שלמדתי להשתמש איתה).
מה שחשוב זה לדעת שגז הוא לא נפוץ, בעיקר בדרום - מוכרים אותו בעיקר בחנויות של עשה זאת בעצמך למינהם - אז כשאתם עוברים ליד תקנו כמות שתספיק לכם עד לפעם הבאה.
בדרום, אי אפשר להשיג גז אחרי ערד (אלא אם מסתדרים עם מלאכים).

מצפן - כדאי שיהיה כדי לדעת את הכיוון הכללי כאשר הסימון נעלם או כאשר הסימון דליל, אפשר להסתפק באחד לרצועה של השעון - זה מאוד זול וגם לא שוקל.

כלי אוכל - סיר פשוט מאלומיניום (קניתי בשוק) - אחד כזה עם ידיות פלסטיק, כמו שיהיו בצבא רק קטנים - נוח מאוד שוקל 300 גר' - עושה עבודה מצויינת.
סכו"ם - קניתי את הפלסטיק וזה נשבר, גם הפלסטיקים של חברים שלי נשברו (גם המתקפלים וגם השלמים - למרות שהמתקפלים החזיקו יותר זמן מעמד) - בסוף נשארתי עם מזלג וכפית ממתכת, משהו דק אבל מאוד נוח.
צלחת - עדיף קערה קטנה מפלסטיק וכוס פלסטיק גדולה (אפשר להשיג באייס / הום סנטר) - שוקל מעט ומאוד שימושי - גם למרק וגם לאורז/פתיתים.

בגדים:
מכנס מתפרק - אני לקחתי 2 אחד של the north face ואחד של columbia - שניהם נוחים מאוד, הקולומביה יותר דק ואוורירי.
חשוב שתקנו אחד עם חגורה או שתקנו חגורה בניפרד. זה מאוד נוח שיש שניים במיוחד במדבר.

חולצה מנדפת - גם כאן היו לי 2 אחת של נייק דריי פיט ואחת של The north face. חולצה מנדפת זה ממש איכות חיים ולא הייתי מוותר עליהם. חוץ מהנידוף הם סינטטיות ויחסית לא הופכות למשהו לבן ומלא מלח מהזיעה, הם שומרות על האלסטיות גם בלי כביסה ויחסית לא סופחות ריח. בסופו של דבר ה-the north face עשתה עבודה יותר טובה, היא הייתה נוחה יותר וגם עמידה יותר, הנייק חזרה די שחוקה, וגם הייתה פחות נוחה עם ציוד על הגב. אגב את שניהן קניתי במבצע במחיר די דומה - כ-120 ש"ח לחולצה.
למחמירים ולמהדריו אפשר ללכת עם חולצות מכופתרות ארוכות - זה נוח אבל יותר יקר.

ביגוד תרמי - אני יצאתי רק עם מעיל וכובע פליז וזה הספיק.

לדרמן - נוח ושימושי, אבל מספיק שיהיה אחד כזה בקבוצה.

עזרה ראשונה ושיפצורים - לקופלסט, פדים (אפשר רק את הפד בגליל), פלסטרים רגילים, צמר גפן, אלכהול, יוד, משחה אנטיביוטית, סביעור במשחה, אקמול, אקמול קולד, חוט ומחט (לתפור שלפוחיות), תחבושת אלסטית, משחה לכאבי שרירים (בנגיי), אל-תוש, גוזר ציפורניים, איזולירבנד, דבק 3 שניות וכמובן קרם הגנה. - זה מספיק להכל כמעט, ובמקרה הכי גרוע עושים השלמות בישוב הקרוב - למי שמתחיל מצפון זה מאוד פשוט.

לסיום קצת טיפים:
למשקיענים אפשר להכין "בנדולרות" - זה מעין שקיות לציוד שעשויות מבד דק מאוד וחזק - אני תפרתי כאלה מבד של מצנח - זה לא שוקל כלום וזה מאוד נוח לארגן ככה את התיק.

כשאתם קונים את התיק בחנות תתאמו אותו לגוף וגם תלמדו את כל המערכות של ההתאמה לגב ולכתפיים - לפעמים צריך לשחק עם זה וזה מאוד משפיע על נוחות ההליכה ועל הכאבים - הטריק הוא לייצב את התיק כך שאתם עומדים זקופים, התיק נוגע לכם בגב העליון, ויש חלוקה טובה של המשקל בין הכתפיים לאגן.

סידור התיק הוא חשוב מאוד - זה משפיע מאוד על הנוחות ועל קצב ההליכה, ראיתי בפורומים כמה תמונות שמסבירות איך לסדר את התיק, בגדול הטריק הוא משקל גבוה וצמוד לגב כמה שניתן - זאת אומרת אם יש לכם בקבוקי מים או קופסאות שימורים שימו אותם הכי גבוה בתיק ותראו שהם מסודרים כך שיהיו צמודים לגב כמה שאפשר.

שלפוחיות - לא להזניח, זה לא יעלם מעצמו בלי מנוחה, קחו לקופלסט לטיפול מהיר בשטח, ותמשיכו לשים אותו כל בוקר במקומות "מועדים לפורענות" עד שהרגליים שלכם יתרגלו. בערב תתפרו את השלפוחיות ותשאירו את החוט עד הבוקר, בבוקר זה יתייבש ויהיה הרבה יותר קל ללכת.

תשתדלו לארגן את המסלולים כך שבערב תיהיו ליד מקור מים - ברזיה בחניון או תחנת דלק, זה מאוד נוח וגם אפשר ככה להתקלח. בדרום תארגנו את ההטמנות כך שתישנו ליד ההטמנה. אני הצלחתי להתקלח כל יום לפני השינה - זה היה אדיר, מקלחת משפרת פלאים את מצב הרוח.

קחו דברים מתוקים, בעיקר נוטלה ופירות יבשים- זה מצויין למצב הרוח וגם נותן אנרגיה בבוקר ובמסלולים קשים.

תתכננו את יום ההליכה שלכם, ובמהלך היום תראו שאתם עומדים בתכנון מול הזמנים.

תקומו / תתחילו ללכת באור ראשון - זה יותר נעים וגם הנוף נראה אחרת - זה ממש נחמד לראות זריחה בכל מני מקומות.

בימים החמים תמצאו צל ושנ"צ.

טיפים להטמנות:
אם אתם יכולים תטמינו לעצמכם. גם אם אין לכם רכב 4X4 חלק גדול מהטמנות אפשר לעשות עם רכב רך. היתרון הוא שאתם תוכלו למצוא את ההטמנה בקלות וגם לתוכלו לבחור בקלות מה להטמין חוץ ממים.

אז מה מטמינים:
מים - כמובן, אבל אל תשכחו שצריך גם מים לבישול ולשוטף פנים בבוקר. ואם כבר אז אפשר להטמין גם מדי פעם כמה ליטרים למקלחת - זה ממש כיף.
חוץ ממים תטמינו גם אוכל - זה מאוד חשוב, קודם כל זה יחסוך לכם משקל, דבר שני בדרום זה לא כל כך פשוט להיצטייד - לא בכל הישובים יש מכולות, אין כמעט תחנות דלק עם ילו/מנטה, גם אלו שכבר יש מצריכים סטייה ולחכות שזה יפתח בבוקר (וזה ממש מעקב). אז פשוט תטמינו - אפשר להטמין כמעט הכל - טונה, קרקרים, לחמית, פתיבר, שוקלד, חלווה, טחינה, פירות יבשים, שקדים ואגוזים, מרק נמס, נודלס, פאסטה, אורז, פתיתים, נייר טואלט, גז!!!
ועוד טיפ חשוב - תתמינו צ'ופרים - כל מני דברים טעימים שיהיו לכם, זה ממש כיף לבוא אחרי מסלול במדבר ולגלות משהו טעים שהוא לא חלק מהתפריט שלכם.

איך בוחרים איפה להטמין?
תבנו תוכנית טיול לדרום ולפי זה תראו איפה אתם צריכים הטמנה ואיפה לא.


כדי שלא ימצאו את ההטמנות שלכם אתם חייבים לשמור על 3 חוקים:
1. תבחרו מקום שלא מסתובבים בו, שאף אחד לא יגיע אליו במקרה - זאת אומרת תסטו לאיזה "נחלון" או שיפול בהר בצד הדרך, או בין גבעות. וגם אם הגעתם והמקום די מישורי, תזהו איפה הדרך הראשית ותתרחקו ממנה קצת.
זה יכול להיות גם מקום בנאלי - כמו ליד עמוד חשמל או צמוד לתעלת ניקוז ליד כביש - אבל הדבר החשוב הוא לבחור מקום שלאף אחד לא תיהיה סיבה להגיע אליו ולחפש את ההטמנות.
2. אל תשאירו הטמנות בחוץ או בשיחים - תמיד תקברו אותם.
3. השוואה - אל תתעצלו ותביאו סדין, את החול שאתם מוציאים מהבור תשימו על הסדין ולא על האדמה, אחר כך תכסו ואת יתרת החול תזרקו במקום אחר. מי שממש מקפיד יביא גם מטאטא ויטשטש את העקבות.
ולסיום אל תשכחו להדק את החול על ההטמנה, כי עם הזמן זה שוקע.

איך מוצאים את ההטמנה?
1. תבחרו להטמין במקום שניתן לזהות אותו ממרחק - הכי פשוט זה לבחור עצם גדול ובולט בסביבה - עץ גדול ומשמעותי, עמוד חשמל, מפגש דרכים, סלע גדול ובולט ולהטמין בקירבתו.
אם אתם ממש מקצוענים, אז תתמינו גם לפי תוואי.
אל תיהיו שרלוק הולמס, וכל אלו שסופרים צעדים מכל מני מקומות - זה מתכון בטוח לא למצוא את ההטמנה, במיוחד אם ההסוואה שלכם טובה.
2. תצלמו את המקום בוידאו (זה פשוט או בפלאפון או במצלמה) ותסבירו איך ניראה המקום ואיך מגיעים אליו.
3. תסמנו את המקום על המפה, או תשרטטו מפה של השטח בו מצויה ההטמנה.

תשקיעו בהטמנות שלכם - גם בתכולה, גם בהסוואה וגם בתיעוד של מיקום ההטמנה, זה יבטיח לכם חוסר דאגות - זה לא נעים להגיע אחרי יום במדבר ולגלות שאין הטמנה.

זהו חברים, מי שיש לו שאלות או שהוא רוצה להתייעץ מוזמן לפנו אלי בכיף ל[email protected].

תהנו בשביל,

אלטל

eltalc40848.6707638889
מממן
נתיי  
#2 נשלח : יום שלישי 01 נובמבר 2011 19:07:40(UTC)
נתיי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/12/2009(UTC)
הודעות: 918

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

המלצות מצויינות. תודה על ההשקעה.

מרגישים שהן נכתבו מכל הלב ולמען אחרים.

יענקל'ה סער  
#3 נשלח : יום שלישי 01 נובמבר 2011 20:07:57(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אכן המלצות מצויינות (תודה רבה!) ומושקעות...

תוספת קטנה: אם מטמינים מזון צריך לדאוג שחיות לא יצליחו להריח אותו. קופסאות שימורים אין בעיה, וכך גם 95% מן האריזות הסגורות מהחנות.

אך אם ארזתם מזון שקניתם בתפזורת כמו: פירות יבשים, בוטנים, וכיוב', צריך לארוז ולאטום היטב את האריזה. אם יש לכם כלב

בבית לתת לו להריח. אם הכלב אדיש זה ארוז טוב, או שכלב לא אוהב פירות מיובשים...

תודה שוב.

yankale1740848.8773263889
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
זמי1  
#4 נשלח : יום שלישי 01 נובמבר 2011 21:21:42(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
מצטרף , דו"ח מעולה, רק מחזק את מה שכל המנוסים כתבו כאן במשך השנים.
TRAVELERS  
#5 נשלח : יום שלישי 01 נובמבר 2011 23:41:15(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
המלצות מצויינות, כתובות ברור וממוקד.
תודה
eltalc  
#6 נשלח : יום רביעי 02 נובמבר 2011 13:51:16(UTC)
eltalc


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/04/2011(UTC)
הודעות: 12

yankale17 כתב/ה:


אם מטמינים מזון צריך לדאוג שחיות לא יצליחו להריח אותו. קופסאות שימורים אין בעיה, וכך גם 95% מן האריזות הסגורות מהחנות.




לפי הניסיון שלי, יש גם מרכיב של מזל, למרות שעטפנו הכל ב-3 ובנוסף יש את השקית של המוצר, קרה לנו פעמיים שנמלים חדרו להטמנה, זה היה בעיקר לשקיות בוטנים/שקדים ולא לשאר הדברים. ואני לא יודע מה יכולנו לעשות יותר טוב כדי למנוע את זה. אולי פשוט לעטוף בנייר כסף (אבל זה היה יוצר המון זבל אחר כך).

בהטמנה שלנו בגבי חווה, בגלל השטח הבעייתי הטמנו בתוך גל אבנים, כך שההטמנה הייתה לא הייתה אטומה לחלוטין - בהטמנה הזו נכנס סוג של מכרסם ואכל לנו את הפסטה, החלווה והלחמית. ובגלל זה אני ממליץ להטמין בתוך האדמה ולא בתוך גל של אבנים.
זמי1  
#7 נשלח : יום רביעי 02 נובמבר 2011 16:32:35(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

נגד נמלים- אבקת ציפורן טחון.

נגד מכרסמים- אולי גם ציפורן? שמעתי פעם על חקלאים בגליל שסבלו מארנבות שכרסמו גידולי שדה, מישהו אמר להם לפזר צואה של אריות מהספרי ברמת גן, זה עבד מצויין אבל הסריח את כל האזור, לא שמעתי ממקור ראשון.

לגבי נייר כסף נגד נמלים- לא שוקל בכלל, מה הבעייה לעטוף?

Arik  
#8 נשלח : יום שישי 04 נובמבר 2011 02:32:19(UTC)
Arik


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/10/2009(UTC)
הודעות: 46

רשימה מושקעת בהחלט. הנה השנקל שלי:

נעלי אסולו (ה-HIGHLAND GTX וה-535) - שמתי לב שלאחרונה יש ריבוי דיווחים על כך שלמרות שמדובר בנעליים נוחות ובטוחות, הן לא עמידות, כאשר הליקויים החוזרים הם פרימת תפרים והיפרדות סוליות.

גרביים - על כל אחד לבחור במה שמתאים לו, אך איני רואה סיבה לגרוב 2 זוגות.
הרציונל הוא לשמור על פשטות וזוג אחד ואיכותי אמור להספיק. אם הוא לא מספיק, כנראה שהוא לא מספיק טוב.

מקלות הליכה - אני משתמש במקלות הפשוטים תוצרת CP ובניגוד למקלות יקרים ומקצועיים יותר אשר נשברו או שנדפקה להם ההברגה, דווקא הם מחזיקים מעמד (טפו טפו).
אני לא אומר שדווקא הם עמידים יותר, אלא שמקל הליכה הוא מעם טבעו פריט ציוד עדין יחסית. מקל יקר יכול להידפק באותה מידה כמו מקל פשוט.
יש בהם קפיץ בולם זעזועים שגם ניתן לנעול אותו ויש להם שפיץ שעושה את העבודה. ההבדל הוא שהשפיץ במקלות הפשוטים עשוי מברזל ולא מגרפיט כמו במקלות היקרים יותר.
לאחר 3 שנים וכמה מאות ק"מ הם ממשיכים להחזיר את ההשקעה בהם (70-100 ש"ח למקל).

שק"ש Outdoor Microlight - גם אני משתמש בדגם הזה ומרוצה.
אך בניגוד למה שרשום הוא שוקל 880 גרם ואינו מתאים לאנשים רגישים לקור.
בנוסף, הוא עשוי כולו מניילון ולכן שינה בו ללא ביגוד ו/או ליינר (אפילו חתיכת בד למען ההרגשה ולא למטרות חימום) עלולה להיות לא נוחה ו"מזיעה".

פנס - מסכים עם האמור לגבי החשיבות ואי הצורך בקניית מותג יקר. אך פנסי PETZL דווקא כן שייכים לקבוצת היקרים והאיכותיים.

מזרון שטח - עוביו של דו שכבתי מפלציב הוא 1.5 ס"מ.

ביגוד - לא רואה צורך בביגוד כפול, בייחוד כאשר מנסים לחסוך במשקל באזורים בהם סחיבת המים יותר קריטית כמו במדבר.
סט יום להליכה (לעתים נהוג לכנותו רטוב/מלוכלך) וסט לילה (יבש/נקי) לשינה מספיקים בהחלט.
חולצה מנדפת כמעט ואינה נהיית מג'וייפת ומסריחה, אפילו לאחר מספר ימים וכנ"ל מכנסיים מכל סוג.

ביגוד חם - כרגיל, משתנה מאדם לאדם ושכל אחד יעשה מה שמתאים לו.
אבל אלטל, אם מעיל בלבד הספיק לך - אתה לא אדם רגיש לקור וזה בא גם בהמשך למה שרשמת על השק"ש.
באופן כללי אין שום סיבה לטייל בארץ עם מה שקרוי ביגוד "תרמי". הוא נועד אך ורק להיות השכבה הראשונה והמנדפת מבין כמה שכבות חמות ולא רלבנטי לתנאים בארץ.
מה שכן רלבנטי הוא ביגוד מחמם באמת (בניגוד למנדף-מחמם) כדוגמת סט מיקרו-פליז ו/או ז'קט פליז רגיל אשר שוקלים מעט ומחממים הרבה.

שלפוחיות - מיותר ומסוכן "לתפור" ועלול לגרום לזיהומים.
רגישים לשלפוחיות יכולים לנקב אותן עם סיכת בטחון או קוצץ ציפורניים ולתת להן להגליד לבד.
מנסיון שלי ושל מספר אנשים - אין שום טעם בשימוש במגוון חומרים מחטאים ו"מסייעים". זה רק מאריך את משך ההחלמה.
בערב מנקבים, סוחטים ומייבשים ולפני הליכה משפצרים עם פלסטרים, לויקופלאסט או שניהם וזהו.

גזיה - כולן עובדות אותו דבר. השוני הוא רק במחיר, במשקל ובנוחות.

הטיפים לגבי ההטמנות מצוינים וכך גם המידע לגבי היעדר מיכלי גז בדרום. תודה רבה


שאלות לאלטל ולמועצת החכמים:

1. האם מדובר בחוסר של מיכלי גז ניקוב, הברגה או שניהם?

2. בנוגע לכילה מול אוהל בדרום - האם כילה מספיקה למניעת מרעין בישין רציניים יותר מיתושים כגון זבוב החול אשר מפיץ את שושנת-יריחו וארסיים למינהם כמו עקרבים ונחשים?

Arik40851.1247453704
יענקל'ה סער  
#9 נשלח : יום שישי 04 נובמבר 2011 21:44:24(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

הטמנות מזון: המזל לא משחק תפקיד. אם לאריזה החיצונית "נדבק" ריח של מזון מהידים של מי שארז, נמלים ומכרסמים יחגגו.

הפתרון שלי לבעיה היה לארוז את הקרטון שמכיל בקבוקים ואוכל בתוך ניילון גדול של פחי זבל והכל כמובן באדמה.

יבלות: אני לא יודע מה זה לתפור יבלות אבל אם יש יבלות אז ממש לפני השינה מנקבים, מנקזים, אפשר גם להוריד מעט עור מת בעזרת מספרים

קטנות שעברו חיטוי באש לפני כן, ולהגן על המקום למשך הלילה. רק לדאוג שהעור הרגיש ינשום. בבוקר המקום כמעט ובריא. מחטאים מגינים עם פלסטר וקדימה לדרך. 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
eltalc  
#10 נשלח : יום שני 07 נובמבר 2011 21:43:00(UTC)
eltalc


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/04/2011(UTC)
הודעות: 12

אריק -
ראשית אבהיר שאני הלכתי את השביל בספטמבר - אוקטובר.
הימים היו חמים עד חמים מאוד, ניתקלתי בקור משמעותי רק במספר מצומצם של לילות. כך שהמיקרולייט והמעיל פליז הספיקו. כמובן, שהמלצה זו לא תיהיה טובה למי שיוצא לשביל בפברואר-מרץ או למי שמתחיל אותו באוקטובר-נובמבר. - אלו יצטרכו משהו יותר חם.

פנס- אומנם הפנסים של PETZL נחשבים ליקרים - לי יש את הכי פשוט שעולה כ-140-150 ש"ח וזה היה ממש חיוני. כי כשאתה באמת צריך פנס, כמו כשנקלעים לחושך בזמן הליכה, אתה רוצה משהו שיאיר ותוכל לראות את הסימונים ולא משהו פשוט שייתן תאורה ל-2 מטרים הקרובים. בנוסף הוא מעולם לא נדלק בטעות ויש לו זמן סוללה מדהים - כל השביל בלי להחליף - כך שמי שמתכוון להמשיך לטייל, אני ממליץ בחום.

מזרון - יש גם פלציב דו שכבתי 1.2 ס"מ.

ביגוד כפול זה עניין של איכות חיים - נכון זה מוסיף משהו כמו 500-600 גר' למשקל הכללי אבל זה ממש נוח. רוב "הכביסות" שעשינו היו בערב, ובדר"כ זה לא היתייבש עד הבוקר (לפעמים גם בגלל הטל) - והדבר האחרון שאתה רוצה זה ללבוש משהו רטוב. היום גם ימים שעשינו כביסה בצהריים, ואז תלינו את זה על התיק ליבוש - מי שילך עם סט אחד תיהיה לו בעייה - אבל כמובן שזה פונקציה של רגישות לליכלוך, וקצב הליכה. לדוגמה אנחנו הלכנו מערד למצפה ב-6 ימים, יש כאלו שעשו את זה ביותר - אני חושב שזה קצת מוגזם ללכת את זה בלי להחליף בגדים.

לגבי המשקל - אם מתכננים כמו שצריך, סוחבים מים רק ליום אחד. אנחנו הלכנו בעונה החמה. היו ימים שהיינו חייבים לעשות הפסקות בצהריים בצל כי זה היה בלתי אפשרי ללכת בחום. ועדין המקסימום מים שסחבתי היה 7 ליטר וגם זה רק ביום של הכרבולת שהארכנו אותו והלכנו מיורקעם לחניון עקב.

תפירת שלפוחיות - זה דרך סטרילית לנקז אותן - פשוט מחטאים חוט ומחט באלכהול, ומעבירים את החוט דרך השלפוחות ומשאירים את החוט בפנים - הנוזלים מתנקזים דרך החוט והשלפוחית נשארת סטרילית. זה פותר את הבעיה של כרישת נוזל השלפוחית והתמלאותה מחדש בנוזלים.
הפתרונות שאתה מדבר עליהם מתאימים בעיקר לשלפוחיות קטנות שנוצרות בשכבות של עור דק. אבל לפעמים נוצרות שלפוחיות עמוקות תחת שכבת עור עבה ואפילו עבה מאוד - במקרה הזה השלפוחית לא מתייבשת ביום אחד, וגם העור לא מגליד בין לילה במקרה של חירור השלפוחית - כך שזה יכול לגרום לכאבים נוראיים - וה"תפירה" הוכיחה את עצמה כיעילה מאוד, גם עלי וגם על חברים נוספים שטיילו איתי.
שלפוחיות באופן כללי זה משתנה מאדם לאדם - אחד ילך עם גרבי צבא ישנות ולא יסבול משלפוחית אחת, ויהיה מי שילך עם מיטב הטכנולוגיה ויסבול יחסית מהרבה שלפוחיות - תלוי כמה מזל יש לכם. לפי מה שאני מבין מאריק וינקל'ה אתם לא מהסובלים - אז בורכתם. אני מאלו שכן, והמלצותיי בעיקר לאנשים שלא נחנו בחסינות משלפוחיות.

גזיה - אומנם כולם עובדות על אותו רעיון, אבל יש כאלו שהמפיקות להבה ממוקדת יותר - מעין מנגנון טורבו - וזה מחמם יותר ועמיד יותר בפני רוח - מאשר גזיות אחרות.

אגב גזיה - ראיתי שמספר של רכב ישן, כמעט ולא שוקל, ומהווה פתרון טוב להגנה מרוח ולשיפור מהירות הבישול.

מיכלי גז - הבעייה עם גז זה תקנות שמחייבות מי שמוכר גז להחזיק אותו בתנאים מסויימים (ארון ניפרד ונעול וגם ציוד כיבוי אש מסויים) - כך שמקומות רבים שמכרו בעבר גז כבר לא מחזיקים אותו. בשורה התחתונה אפשר להשיג גז בעיקר בחנויות עשה זאת בעצמך - וזה תקף לכל הארץ - הבעייה שבדרום האייס/הום סנטר היחידי כמעט הוא בערד. ולשאלתך, אין הבדל בשכיחות בין מיכלים עם הברגה וניקוב.

כילה/אוהל - כילה מספיקה להגנה מכל מה שציינת. אוהל מספק הגנה נוספת וזה מהרוח. אבל בתקופה שבה אני טיילתי התועלת של הגנה מהרוח הייתה פחות חשובה מהמשקל של האוהל - אז ויתרנו.
הטריק הוא לדעת לסדר את הכילה נכון - זה בדר"כ שילוב של מקלות הליכה, ותיק, אגב גם שאקל אלומיניום קטן יכול לעזור (בדרך כלל אין עצים לתלות עליהם את הכילה).
ולכל החוששים, מסיפורי הצבא של אבא שלי - כאשר אנשים התעוררו במדבר עם נחש בשק"ש, עקרבים בנעליים ועכברים שאכלו לאנשים את הרגליים - זה ניראה לי יותר מיתוס ממציאות - כל השביל לא נתקלנו בזה, וגם מטיילים רבים שפגשנו, חלקם גם ללא כילה, לא נתקלו בזה.
האיום האמיתי הוא בעיקר שושנת יריחו, ויתושים מעצבנים - וכאן הכילה עושה את העבודה.
eltalc40854.7821990741
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.