ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
מאיר שפירא  
#1 נשלח : יום שישי 25 נובמבר 2011 15:13:25(UTC)
מאיר שפירא


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 12/04/2011(UTC)
הודעות: 12

מזה שלוש שנים שאני עורך ניסוי של ליווי קבוצה המבצעת את שביל ישראל כאשר העיקרון הוא שהאנשים יוכלו לשאת מינימום ציוד ואני אפגוש בהם ככל האפשר לאורך המסלול, ובסופו של יום לאסוף אותם למקום לינה ובבוקר להביאם להמשך המסלול בשטח.

כמובן שהכוונה לאנשים מבוגרים יותר שזקוקים לתנאי מנוחה סבירים בין יום ליום וללא לינה בשטח. בהתאם לכך אני מנהל יומן המתעד אתץ הדרך, עם התחנות, נ.צ., מיקום התחנות וכן הערות לגבי דרכי גישה, הכל מהיבטו של המלווה, וכן במקומות שונים יש גם הערות של המטיילים ובעיקר תיעוד חוויות.

לפני מספר ימים הגיעו החבר'ה לבצע את הר כרבולת (ליד מפעל אורון), ומסתבר שצריך להקדיש להר כרבולת יום שלם, ואם רוצים לעשות עוד, אזי רק אחרי סיום הפעילות בהר.

מסתבר, שעל ההר אמנם יש סימון שלפי דברי הפקחים סומן מחדש רק לפני שנתים, אבל יש בעיה בנקודת הירידה לנחל עפרן.

בעבר היה בתחתית הנחל סולם 8 מטרים שעל גביו ירדו מהמצוק האחרון (במפות מ-1991 הסולם עדיין מופיע), אולם פגעי הטבע לקחו את הסולם, ואז בוצע עיקוף שמאלה (לבאים מצפון).

הבעיה שאת הסימון שמאלה סימנו בנקודה גבוהה יחסית, כך שמי שהולך, חייב לחפש בעיניים כל הזמן את הסימון, דווקא במקום שלא מרימים את הראש , כיוון שצריכים להביט לאן ללכת כדי לא למעוד ובתוספת העובדה שמדובר בירידה.

מי שמפספס את הסימון, ממשיך יש עם הנחל, יורד מגלש ומגיע למצוק. מכאן אין דרך הלאה אלא אם הבאתם ציוד גלישה. הבעיה שגם לחזור קשה ומי שאינו צעיר ובעל כושר אתלטי, לא יכול לחזור, ונשאר תקוע בנ.צ.- 14254-03147.

כזאת קרה ביום שני לשני חבר'ה שאני מלווה ונאלצתי להזעיק עבורם את החילוץ.

לתשומת ליבכם כיוון שזה יכול להיגמר גם יותר רע מאשר היתקעות, כיוון שטלפונים לא עובדים שם (הקשר ביני לבינם היה במכשירי קשר "מידלנד").

העובדה שהאנשים היו במצב רגוע לחלוטין, גם מכיוון שידעו שאני בשטח והאירוע יטופל בדרך הטובה ביותר כיוון שאני מורה-דרך במקצועי וגם גימלאי של המשטרה (לא תאמינו אילו תגובות קבלתי במשל"ט המשטרה. הם לא יודעים מה זה מפעל אורון, ולא מה זה מפעל צין, והר כרבולת זה בטח כינוי של המטיילים ובכלל הם רוצים כתובת.....[שם ישוב,רחוב,מספר בית] אבל זה כמובן יטופל על ידי בחומרה מול מפקד המחוז הדרומי וביידוע של המפכ"ל), וגם משום התעקשות שלי שהם יהיו מצויידים באוכל ומים, מכשיר ניווט, מכשיר קשר בנוסף לטלפונים, פנסי לד ובטריות רזרבה, ולמרות שהלכו בחום כבד ביום, לכל אחד בתרמיל היה גם מעיל רוח מולחם שמחמם מצוין.

וכך, אחרי ששילשלו אותם למטה בחבלים, הם פשוט צעדו עם המחלצים, שהודו שזה היה החילוץ הנחמד ביותר שהיה להם.

 אז שימו לב, עד שמישהיו ייטרח לתקן את הסימון.

 

מממן
יענקל'ה סער  
#2 נשלח : יום שישי 25 נובמבר 2011 16:21:22(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

זה המסלול הכי קשה על שביל ישראל. כדאי מאוד להתכונן אליו היטב לפני שיוצאים, ולא להיות מופתעים בשטח. 

גם אם נתקעתם בנ.צ. הנ"ל אפשר לעלות למעלה, כולל "קשישים וקשישות" בני 60, אני מדבר מנסיון אישי כמובן, עם זוגתי במסלול הזה.

בקבוצה זהו מסלול שממש אינו מתאים לימים קצרים של חודש נובמבר. לא ברור מתי הסתבר לכם שצריך למסלול הזה יום שלם. אם זה קרה באורון התכנון לא היה מושלם.

במקום הזה עוברות קבוצות רבות וגדולות כולל של אנשים בגילאי 65-70 בקבוצה של 40 מטיילים והן לא נתקעות שם, בגלל הקושי לעקוף את המפל הגבוה.

אם יש יום אחד על כל שביל ישראל שצריך להתכונן לקראתו היטב, זה היום!!!

כל הנאמר לעיל אינו בקורת אלא תזכורת לכל המטיילים שעדיין לא הלכו את הכרבולת: זה היום הכי קשה על השביל!

לא ללכת שם בקבוצה עם פחות מ 13 שעות אור. ולא דברנו על כך שצריך גם להגיע למקום האיסוף כי הרכב לא מגיע עד לפתח העפרן.

אגב: לחבר'ה ללא כושר גבוה במיוחד כדאי לחלק את המסלול הזה לשניים וזה אפשרי.

תמשיכו לעשות חיים!!!

 

yankale1740876.2721527778
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מאיר שפירא  
#3 נשלח : יום שישי 25 נובמבר 2011 20:32:58(UTC)
מאיר שפירא


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 12/04/2011(UTC)
הודעות: 12

דיברתי עם שביליסטים רובם צעירים וגם הם הודו שהסימון בעייתי.

לפחות שני זוגות הודו שלא ראו את הסימן הגבוה, אבל הם בעלי כושר והצליחו לחזור ולמצוא את סימן הפניה ולפנות.

כ"כ עובדה שצוות החילוץ מספר על מספר חילוצים שם מאנשים שלא יכלו לחזור, כנ"ל הצוות שאני מלווה שהם מטיילים ותיקים, ואם לא היו נתקעים, היה להם מספיק זמן להגיע למפגש המתוכנן.

כך שלא מדובר בחוסר זמן אלא בבעיית סימון לא תקין שמסומן גבוה כאשר אנשים בעיקר מביטים כלפי מטה לאן הם הולכים.

אין שום בעיה להוליך בני 60-70 ואין שום קושי לעקוף בפניה שמאלה (איפה ראית שכתבתי שהיה קושי?) כאשר מוביל אותם מי שמכיר את הדרך ולא יטעה בפניה כיוון שהוא לא צריך את הסימונים......

לצוות שלי יש את הספר שלך ולא היתה להם שום בעיה לבצע את המסלול ולדבריהם המסלול קשה אבל כיפי, והבעיה היחידה היתה כפי שכבר פרטתי.

להקדיש למסלול יום שלם זו מסקנה שלי למקרה שיש צורך בחילוץ, ואז מוטב שהוא יהיה באור יום.

 

יענקל'ה סער  
#4 נשלח : יום שישי 25 נובמבר 2011 20:58:08(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

נראה שהאנשים שלך אכן בכושר טוב. המסלול הזה מחייב בתכנון יום שלם כי הוא איטי הירדה בעפרן איטית מאוד וגם בגלל שתקלות קורות.... עובדה. 

אגב: כל החילוצים שם הם בחושך. לא שמעתי על חילוץ לאור יום אלא במקרה של פציעה.

האמת היא שלא הייתי מודע לסימון הבעייתי במקום. שלחתי מייל לוועדה שישפרו את הסימון.

תמשיכו לעשות חיים! 

yankale1740876.2735648148
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מאיר שפירא  
#5 נשלח : יום שישי 25 נובמבר 2011 22:20:15(UTC)
מאיר שפירא


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 12/04/2011(UTC)
הודעות: 12

אני מודה לך.

בסך הכל צריך סימון במקום נמוך.

סה"כ הם עשו כ-660 ק"מ ואני ממשיך לעדכן את היומן, ובסוף מי שיחליט על צעד דומה של טיול עם מלווה, ירוויח ע"י השימוש ביומן שלי. איזה כיף.

מאיר שפירא40873.1596527778
נתיי  
#6 נשלח : יום שני 28 נובמבר 2011 21:28:12(UTC)
נתיי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/12/2009(UTC)
הודעות: 918

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

מאירק'ה ידידי

 

תודה שהואלת להיכנס ולהעלות כאן את הסוגייה

בטוחני שההודעה שלך תיקרא ע"י מטיילים ושביליסטים רבים הנכנסים לכאן (רוסם כמובן סמויים) שירשמו את הנ.צ ויישמרו.

הודעות כאלה של אנשי שטח מנוסים כמוך אינם דבר מובן מאליו.

מקווה שפנייתו של יענקלה תעזור והסימונים יתוקנו.

מאיר שפירא  
#7 נשלח : יום שישי 02 דצמבר 2011 22:28:24(UTC)
מאיר שפירא


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 12/04/2011(UTC)
הודעות: 12

אהלן.

מכתב הוקרה למחלצים יצא למפ"כל עם העתק למפקד המחוז הדרומי, שלו צרפתי מה שנקרא במשטרה "עותק סמוי" מכתב תלונה נגד המוקדאים. לי לא היתה בעיה כיוון שהייתי מסתדר, אבל מה עושה צעיר שלא יודע לאן לפנות ומחייג 100? זו הסיבה שחייגתי 100 כדי לראות מה קורה, והם פשוט ביישו את המערכת.

אני מניח שהם יטופלו בהתאם, ומי שיזדקק לעזרה יוכל לקבלה בהבנה גדולה יותר (שיגע אותי שהיושבים ב-"מרכז שליטה" לא שמעו מעולם על מפעל אורון ועל מפעל צין ומהי הכרבולת.....  דיברתי עם מפקד המשלט ושאלתי אותו אם היה מדווח על מסתננים בין אורון לכרבולת, גם היו מבקשים כתובת ??? פה יש בעיה אחרת: הם היו שואלים מה זה מסתננים.....[תאר לך מה היה קורה אם הייתי מדווח על פדאיון ] יהיה בסדר).

שפירא

מאיר שפירא40879.812650463
Yagil  
#8 נשלח : יום חמישי 08 דצמבר 2011 15:57:20(UTC)
Yagil


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC)
הודעות: 630

קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות
הדבר המוזר הוא, שלפני כמה שנים לא הייתה בעיה למצוא את הירידה שם אפילו לקראת ערב, וכיוון שנאלצתי לצאת מעפרן בלילה, אני יודע שאפשר היה למצוא את הסימון גם באור ירח. מישהו יודע למה השינוי הזה, ולאן נעלם הישן?
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.