שביל ישראל ומסלולים ארוכים בעולם
»
ישראל
»
שביל ישראל
»
מיזם להקמת ביתנים בשביל לפתרון בעיית המים
 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 15/08/2007(UTC) הודעות: 11
|
שלום רב!
חשבתי על רעיון שעשוי לפתור את בעיית המים וההטמנות של המטיילים בשביל ישראל, הרעיון שלי בנקודות-
1. להקים מעין ביתנים/ בתי מחסה בנקודות מסוימות בשביל ישראל, בעיקר בדרום, במקומות בהן ישנה בעיה של מילוי מים, קניית מזון ומצרכים.
2. הביתנים הללו יאפשרו למטיילים להרגיש בטוחים בנוגע לטיול בשביל וארגונו ולא להיות תלווים בהטמנות מים ואוכל מראש (דבר מורכב יחסית) או ביד הגורל, דבר שגם כן קורה לצערי.
3. לצורך תפעולם והקמתם של הביתנים ניתן להשתמש ב- מתנדבים, מכינות, שנות שירות, שרות לאומי, עמותות, שירצו לתרום לפרויקט, הן בהקמתו והן בתפעולו.
4. המבנים יהיו מבנים ברי-קיימא, המבוססים על עקרון הקיימות, יתפעלו את עצמם ולא יהיו תלווים בתשתיות חיצוניות (חוץ מאספקה של מים ומזון), למשל שירותי קומפוסט ומערכת מים אפורים, ניתן להיעזר בחוות אקולוגיות שונות ואנשים העוסקים בקיימות, שירצו לתרום מניסיונם.
5. תקופות הפעילות של המבנים יהיו בעיקר בעונות המעבר בהן כמות המטיילים בשביל ישראל היא הגדולה ביותר, אך אולי ניתן להרחיב את פעילותן לעת הצורך.
6. יש מקום לדיון אם המבנים יוקמו כל עונת טיול מחדש, או יבנו כמבנה קבע, צריך לחשוב על ההשלכות של כל אפשרות.
אני חושב שדבר כזה יכול לתרום רבות למטיילים בשביל ישראל, שהיקף המטיילים בו עולה משנה לשנה, ובתור "שביליסט" לשעבר אני יודע כמה החוויה הזו משמעותית ויוצרת חיבור מאד חזק עם המדינה, לכן הייתי רוצה שיהיו עוד רבים כמוני שיחוו זאת.
אשמח לשמוע תגובות והערות, ואשמח אם ישנם עוד אנשים שיהיו מעוניינים לקחת חלק ולקדם את המיזם.
תודה רבה.
נערך ע"י מנהל יום חמישי 06 אוקטובר 2016 16:30:50(UTC)
| סיבה: לא צויינה
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC) הודעות: 5,609  קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
|
אתה ממש נכנס בדלת פתוחה, אני בקשר עם גורמים ממלכתיים לגבי רעיון זהה. השורה התחתונה שזה כמעט בלתי אפשרי, לא טכנית אלא אדמיניסטרטיבית וחוקית.
1. ביתן=משמעותו התר בנייה, מאחר ורוב השביל עובר בשמורות טבע ו/או יערות של קק"ל או שטחים מוניציפליים והבעלות של הקרקע היא מדינה -להוציא התר בנייה כזה לא ישים. ביתן כזה -או שמישהו יגנוב אותו או חלקים ממנו, או שמישהו יתנחל בו, ביתן כזה על אדמת מדינה או שמורה מחייב ביטוח, אבטחה ועוד כל מיני צרות אחרות.
2. מתנדבים זה נשמע כאילו יש המון שיעמדו בתור אבל בפועל יש סיכוי אמנם קטן שלפעמים לא יהיה מי שיבוא, מה עושים אז? מתנדב בשטח, בביתן כנ"ל , שוב ביטוח, אבטחה, אספקה. כעמט בלתי ישים.
רשות שמורות הטבא מתנגדת, לפחות נכון להיום, נחרצות לכזו פעילות בשמורת הטבע. כנ"ל קק"ל.
הדבר יכול להתבצע רק אם תבוא החלטה מלמעלה, כמו חברי כנסת.
אני? התייאשתי. ואני עובד בתחום זה המון זמן.
היו כוונות טובות של תורמים שרצו לתת מבנים זמניים, קונטיינרים, קרוונים אבל זה לךא עזר.
בארץ לא רוצים לתת התרי בנייה למבנים ואפילו זמניים. אני הצעתי מאהל דמוי מאהל בדואי, בלי בנייה ונעניתי בסירוב מוחלט.
המערכת בארץ מפחדת מכאלו דברים. ומכיוון שזו אדמת מדינה ובתוך עמנו אנו חיים - הסיכוי קלוש.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 15/08/2007(UTC) הודעות: 11
|
אני מבין מה שאתה אומר, וזה באמת קצת מוריד את המוטיבציה. אבל אני מאמין שאפשר לעשות הכל אם רוצים מספיק.
ממה שאני מבין ממך, הבעיות העיקריות הן: אישור להקמת מבנה ומימון לצורכי תפעול, ביטוח, אבטחה וכו.
יש לי כמה רעיונות בנושא המימון:
1.לקבל חסות מעסק, כמו רשת "למטייל", "ריקושט" או כל עסק אחר שימצא אינטרס במתן חסות ושאוכלוסיית מטיילים תראה אותו.
2. לתת חסות של אנדרטה על שם מישהו, בתמורה לתרומה כמובן.
3. לשווק את זה כמענה למטיילים שהלכו לאיבוד, חוסך כסף ליחידות חילוץ ולכן נותן לגיטמציה למימון על ידי המדינה.
4. מעודד תיירות בשבילי ישראל, מעלה את רמת הטיול בארץ לרמה גבוהה יותר כמו טרקים בניו-זילנד וארה"ב, אולי זה יקנה את משרד התיירות והחוץ והם יסכימו לתמוך.
5. לקחת תשלום מראש ממטיילים על השהות בביתנים, שהוא יממן חלק מההוצאות.
לגבי המתנדבים,דבר ראשון אני חושב שזה באמת חיוני, כי אוכלוסיית הבדואים בנגב לא תשאיר זכר למבנה כזה, או שהוא יהיה התחלה של כפר חדש, צריך לחשוב מה קורה במקום בעונות בהן אין מטיילים. דבר שני אני מאמין כי יהיו אנשים שירצו להתנדב לדבר כזה, בייחוד אם זה יהיה מקום ברמה גבוהה שיאפשר רמת חיים טובה, אז אנשים ישמחו לבוא למקום כזה בשביל קצת להתנתק מהעולם וזה עוד בחינם. לגבי התנהלות המתנדבים, אני חושב שהרעיון הכי טוב הוא להקים אתר שבו המתנדבים יוכלו לשבץ את עצמם מתי שמתאים להם, עם הגבלה לכמות מתנדבים לכל יום וכך תהיה פריסה רחבה של מתנדבים לאורך עונת הטיול. אני מקווה שבאמת תהיה הענות לזה כמו שאני חושב, אולי אני טועה, שווה לעשות סקר לגבי זה.
כן, בהחלט יש הרבה מכשולים בדרך, אך אני מתכוון לנסות למצוא להן פתרונות.
תוכל לספר לי עוד על התהליך שלך בנושא?
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC) הודעות: 364
קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
|
רק לסבר את האוזן. היה ארגז הטמנת מים בחניון שחורת ליד אילת, ומטיילים השתמשו בו כמקור למדורה...
ביתן כמו שאתה מציע, כניראה או יושחת, או יהרס, או יגנב, או שיתנחלו בו כל מיני אנשי שוליים,הומלסים,אנרכיסטים,בדואים, "גזלנים" וכו'.
לצערי זה בלתי ישים. ביחוד באיזור כמו הנגב בו הריבונות הישראלית מסתיימת 100 מטר מהכביש.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
לוועדה לסימון שבילים אין סמכויות בשטח חוץ מאשר לסמן שבילים אחרי שהם קיבלו אישור מהרשויות הרלוונטיות. והשאר תקרא מה שזמי כתב. |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC) הודעות: 686
תודות: 119 פעמים קיבל תודה: 344 פעמים ב 153 הודעות
|
לצערי עודד צודק והדרך היחידה לעזור למטיילים זה ממש לחיות על השביל במקומות בעייתיים במדבר. warham41058.388912037 |
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 15/08/2007(UTC) הודעות: 11
|
מה לגבי הקמת חניון מסודר עם ברז? לא עושים את זה בגלל החשש שישתמשו בכל המים שישימו שם, או שיש סיבות אחרות?
חשבתי על מתקן מים עם מנגנון וויסות, שיהיה אפשר להשתמש כל יום ב20 ליטר לדוגמה..מה אתם חושבים? זה יכול לפתור את הבעיה?
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
מצפון לערד אין בעיה של מים. במקומות מרוחקים בנגב צריך קו מים או מיכל מים גדול על מנת שתוכל לשים עליהם מנגנון עם ויסות. |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC) הודעות: 5,609  קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
|
קשה לי להאמין שמקורות יעבירו קווי מים לחניונים , צינור משמעו גניבת מים או גניבת הצינור עצמו. מים בחניון- ייגנבו מייד ולא יישאר לשביליסטים.
זה צריך להיות פתרון מערכתי וממלכתי, כל פעולה שדברת עליה לא תתבצע ללא אישור המוסדות הרשמיים וזו קריעת עכוז רצינית.
הצעתי- שלח מכתב לרשות שמורות הטבע, קק"ל, השר להגנת הסביבה ושרת החינוך האחראית על רשות הטבע ותתחיל לגלגל את הנושא. אני אישית פסימי. הביורוקרטיה כל כך סבוכה...
אולי צריך למצוא איזה חבר כנסת "שהולך" ולהכניסו לתמונה.
ארדן, השר להגנת הסביבה רץ מרתון בעצמו, הרצוג גם הוא לא טומן רגלו בנעל.
מי עוד? ....
אולי ועדת הספורט בכנסת.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
נכון לימים אלה הקק"ל דנה בהקמת חניונים למטיילים על שביל ישראל. המדובר בחניונים בשטחים של הקק"ל. במקומות שזה התאפשר השביל
הוסט לחניון קיים (ליד מיתר). yankale1741058.5216898148 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC) הודעות: 5,609  קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
|
זה חדש, בכל הארץ? עם מי הם דנים בדיוק?
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
|
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC) הודעות: 364
קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
|
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC) הודעות: 5,609  קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
|
קק"ל דנה עם קק"ל? לבד בחדר? בלי רשות הטבע והגנים?
ספר לי עוד על הסצנה הזו, אל תשאיר אותי במתח.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
הרט"ג שולטת רק על שמורות טבע. שטחים פתוחים מחוץ לשמורות טבע זה לא הרט"ג. הקק"ל מקימה עשרות חניונים ומסמנת שבילים
לרוכבים בשטחים "שלה". אני מנחש שהקק"ל יודעים את הטלפון של הרט"ג אם הם רוצים להכנס לשמורות. אז למה אתה במתח? 
yankale1741058.8980787037 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC) הודעות: 5,609  קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
|
נכון, אבל כמה משביל ישראל עובר ביערות קק"ל? ממה שאני נתקל בעבודה שלי , ביערות בצפון, אין פתרון חניון לילה לשביליסטים. אבדוק עם מקורותי ונראה.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט מנוסה קבוצות: חבר
הצטרף: 18/04/2011(UTC) הודעות: 229
קיבל תודה: 10 פעמים ב 8 הודעות
|
ההצעה שלי היא שבכל חניון לילה באיזורים המרוחקים תהיה הטמנה קבועה בדמות מיכל גדול שתתוחזק ע"י הפקח האיזורי.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC) הודעות: 1,416
תודות: 324 פעמים קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
|
hodri כתב/ה: שלום רב!
שמי הוד ריבנזון,
חשבתי על רעיון שעשוי לפתור את בעיית המים וההטמנות של המטיילים בשביל ישראל...
כל הכבוד על היוזמה והרצון הטוב.
כמו שציינת, הבעיה הלוגיסטית העיקרית היא מים בדרום.
אני באופן אישי לא הייתי רוצה לראות באמצע המדבר ביתנים, פחי אשפה וכו'. לדעתי פיתרון מינימלי של בסגנון הטמנות קבועות הוא אידאלי.
איך מתחזקים את העסק, ומנהלים אותו זה דיון מעניין.
לטעמי צריכים לחשוב על מיכל מים/פשוט שלא יהיה שווה לגנוב/לחבל בו. אני חושב שמרבית השביליסטים היו שמחים לשלם תשלום סמלי על מנת שניתן יהיה לתחזק דבר כזה לאורך זמן.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
זמי1 כתב/ה:נכון, אבל כמה משביל ישראל עובר ביערות קק"ל? ממה שאני נתקל בעבודה שלי , ביערות בצפון, אין פתרון חניון לילה לשביליסטים. אבדוק עם מקורותי ונראה. והיה באחרית הימים וגר הרט"ג עם הועדה, והקק"ל עם הצבא ירבץ, ויקומו חניונים ומחסות למטיילים, והשר היכה בצינור המים של מקורות ויצאו מים מהברז...
ועד אז תוספת של שני חניונים בלבד מבורכת, גם אם זה בין דן לערד ביערות הקק"ל... |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC) הודעות: 630
קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות
|
הרמוניק, הבעיה היא שעוד לא המציאו את מיכל המים שלא כדאי לגנוב; למים באזור מדבר יש ביקוש ברגע שיש שם אנשים וקצת מחסור, ובדרך-כלל יש.
ובאשר לחבלה - לפני מספר שנים ונדליסטים (אני מנחש שזה כמה) הזיזו את *כל* סימוני השביל לאורך יותר מחצי ק"מ בנחל שחורת, כדי לשלוח אנשים לאיזה ערוצון לא נכון. זה דרש הרבה מאמץ ובטח נורא הצחיק אותם. האם זה היה 'שווה' להם?
|
|
|
|
משתמשים הצופים בדיון זה |
Guest (2)
|
שביל ישראל ומסלולים ארוכים בעולם
»
ישראל
»
שביל ישראל
»
מיזם להקמת ביתנים בשביל לפתרון בעיית המים
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.