ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
tamarz  
#1 נשלח : יום שני 13 אוגוסט 2012 13:36:20(UTC)
tamarz


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/07/2012(UTC)
הודעות: 2

שלום לכולם!

לאחר שמונה ימים ובתוכם שני טרקים, אחד בפארק איגואסטורטס והשני בפארק אורדסה, רצינו קודם כל להגיד תודה למשתתפי הפורום שהמידע המועיל שתרמו היה קריטי בשבילנו בתכנון הטיול!

כדי להביע את תודתנו, נוסיף פה כמה פרטים על הטיול שלנו שלא הופיעו בפורום ויכולים לעזור למטיילים הבאים.

קודם כל המסלול שעשינו באופן כללי -
שלושה ימים בפארק Aigüestortes:
יום 1 - ברצלונה-רפוחיו Amitges. הגעה מברצלונה ל-la guingueta באוטובוס ישיר של alsa (יש אחד, ב-7:30). משם מונית ל-espot, ועוד מונית 4X4 לאגם מאוריצי. משם הליכה על GR11 לבקתה. יום יפה, אגמים ומפל, נוף מאוד יפה מהבקתה.
יום 2 - מ-Amitges ל-Restanca דרך Colomers. יום ארוך (רוב האנשים עושים את הלילה כבר ב-Colomers) אבל יפהפה, הרבה אגמים ונוף מדהים.
יום 3 - מ-Restanca עד לנקודה ש-GR11 פוגש את הכביש, ומשם טרמפים ל-Viehla. יום פחות מרשים אבל עדיין מאוד יפה עם אגם גדול ונופים.

יום מעבר - מ-Viehla ל-Torla.

שלושה ימים בפארק Ordesa:
יום 1 - שמורת אורדסה התיירותית (הגעה עם אוטובוס של השמורה, רבע שעה נסיעה, יציאה כל רבע שעה בערך) והמשך על GR11 לבקתת Goriz. השמורה מאוד מתוירת אבל סדרת המפלים יפהפיה וכך גם התצפית על עמק אורדסה מהעליה לבקתה.
יום 2 - מ-Goriz ל-Gavarnie (צרפת) דרך הפאס Brencha de Roland ו- Cirque de Gavarnie. יום מדהים, הפאס הוא מין חלון ענק בסלע שעוברים דרכו ואחריו ב-Cirque יש מפלים ביניהם המפל הגבוה באירופה. זה גם יום לא קל, עליה של 600 מ' לפאס ואחריה ירידות כל היום, ביניהם הירידה התלולה של 1000 מ' לאורך המפל (עם נוף על המפל לכל אורכה).
יום 3 - מ-Gavarnie חזרה ל-Torla: טרמפ לאתר סקי (אפשר גם מונית מהכפר)ומשם חציה בפאס קטן חזרה לספרד, ירידה לאתר הקאמפינג Bujaruelo וממנו הליכה לאורך הנחל חזרה לכיוון טורלה (תפסנו טרמפ בדרך עם חבר'ה מהקאמפינג, אין בעיה לתפוס טרמפ וגם ההליכה לטורלה לא ארוכה).

ועכשיו לטיפים שגילינו בדרך:
1. לינה באוהל - לא היה לנו ברור עד הסוף לפני שיצאנו האם לינה באוהל היא מותרת ואפשרית בפארקים האלו. התשובות למיטב הבנתנו: באורדסה אפשר לישון באוהל החל מרדת השמש, בכל מקום. נהוג לישון באזור הבקתות ולהיעזר בשירותיהן (מים, שירותים, לקנות אוכל, מקלחת בתשלום וכו'). באיגואסטורטס רשמית אסור, אבל בפועל כאשר מדובר במטיילים זה לגיטימי לישון באוהל, וגם שם נהוג לישון באזור הבקתות ומותר להיעזר בשירותיהן. לפעמים הבקתות מפנות אוך לאזור ספציפי שהוא המקום המותר לקאמפינג לידן. גם בין הבקתות אפשר לישון באוהל, לא יודעת אם זה מותר רשמית אבל בפועל זו לא בעיה.
2. לינה בבקתות - אנחנו הזמנו מראש שתי בקתות באגואסטורטס (כי חשבנו שאסור לישון שם באוהל). מעבר לאופציה של הזמנה באינטרנט, כמו שהופיעה בפורום, יש גם אפשרות להזמין בקתות דרך מין מוקד בקתות של השמורה בטלפון: 34-973-641-681. היתרון הגדול של הזמנה זו היא שאין בה את התוספת של 10 יורו ללילה שהאתרים גובים על הזמנה מראש! הם אמנם לא נותנים אישור הזמנה, ואנחנו לא היינו בטוחים שההזמנה אכן קיימת עד שהגענו לשם, אבל כשהגענו ראינו שרשמו אותנו והכל בסדר. בנוסף, לפי הניסיון שלנו האתר דרש הזמנה של לפחות ארוחת בוקר יחד עם הלינה, ובמוקד הטלפוני אפשר להזמין כל קומבינציה שרוצים כולל לינה בלבד (מה שאנחנו עשינו). זה יצא 16-17 יורו לאדם ללילה ללינה. באורדסה לא הזמנו בקתות בכלל, אבל למי שרוצה להתבסס על בקתות חשוב לדעת ש-Goriz היא הבקתה העמוסה ביותר בפירנאים (כי היא באמת בלב השמורה ואין שם הרבה) ולפי מה שאמרו לנו כבר שלושה חודשים מראש היה תפוס. בבקתות באגואסטורטס הזמנו שבוע מראש והיה בסדר, אבל כדאי לקחת יותר טווח ביטחון מזה אם בונים על זה ולא מביאים אוהל (לנו היה גם וגם). בעיירה גווארני גם כן ישנו באוהל, וגם שם הכל היה מלא אז אם רוצים לעשות את המסלול שהצענו בלי אוהל כדאי לברר הרבה מראש.
3. אוכל בבקתות - גם אם לא מזמינים מראש ארוחת ערב, אם מגיעים מספיק מוקדם אםשר להזמין ארוחת ערב גם בבקתה עצמה ולא מראש, ולפי מה שהתרשמנו אפשר להזמין גם ארוחה חלקית של מנה או שתיים ולא ארוחה מלאה שהיא יקרה מאוד (17 יורו לאדם). זה עדיין יקר יחסית, אבל פחות. אנחנו אכלנו אוכל שלנו, ובבקתות יש לרוב שולחנות שאפשר לשבת ולאכול בהם אוכל עצמאי (לא ראינו מטבח לבישול ממש, אבל גם לא חיפשנו כי הייתה לנו בנזיניה אז קשה לדעת).     
4. תחבורה בין הפארקים - בפורום נכתב הרבה (ועזר מאוד) על תחבורה מברצלונה לאגואסטורטס ולאורדסה בנפרד, אבל לא מצאנו הרבה מידע על איך עוברים בין הפארקים. לאור הניסיון שלנו הנה הפרטים: כדי לעבור בין אגואסטורטס לאורדסה (ובטח גם להיפך) יש צורך לחזור לעיירה שנמצאת דרומית להרים בשם LLeida, שדרכה עוברים רוב האוטובוסים. זו עיר לא מעניינת במיוחד אבל גדולה יחסית. אפשר להגיע אליה מרוב העיירות שסביב הפארק ובפרט מ-espot ומ-viehla. אנחנו הגענו מ-viehla שבה ישנו ערב לפני (עיר מקסימה בפני עצמה!), יש לו"זים באתר של alsa. מ-lleida ל-torla (עיירת היציאה לאורדסה) חייבים לעבור דרך barbastro, עיר לא יפה ומשעממת אבל גם בה עוברים אוטובוסים. האוטובוסים שנוסעים לשם הם של חברת alosa. מ-lleida ל-barbastro יש כמה אוטובוסים ביום, אבל מ-barbastro ל-torla (גם כן של חברת alosa) יש רק שניים, ב-11:15 וב-17:15, אז צריך לקחת את זה בחשבון (או להיתקע שם חמש שעות כמונו, כי לא ידענו את הלוזים). בכל מקרה, מעבר מאגואסטורטס לאורדסה באוטובוסים הוא אפשרי ביום אחד, אבל זה יום שמוקדש בעיקר לנסיעות (מהניסיון שלנו, לא אפשרי באמת להספיק לאוטובוס המוקדם, אז בעצם מגיעים לטורלה רק בשבע בערב).
5. המסלול - לדעתנו אם יש שבוע שווה לנסות להגיע לשני הפארקים כי הם מאוד שונים ויפים מאוד כל אחד בדרכו. באגואסטורטס שלושה ימים מצד לצד זה קצת לחוץ (עשינו את זה והיה מדהים אבל זה לא טיול רגוע), עדיף לפחות ארבעה ואפשר גם חמישה בכיף (עם יום אחד של סיבוב מעגלי). באורדסה שלושת ימים שעשינו כוללים אטרקציות שחבל לפספס - שמורת אורדסה, הפאס של רולן, הקרקס של גבארני, ובוחרלו. ממליצים בחום.
6. מזג אוויר - באגואסטורטס היה מזג אוויר מדהים, חמים ביום ולא קר בלילה, באורדסה קצת יותר קריר (זה יותר גבוה) וגם היה לנו קצת גשם (כולל סופה באחד הלילות). את הפאס שעשינו אי אפשר לעשות כל השנה כי חלק מהזמן יש שם קרח וצריך ציוד, ממה שהבנו אוגוסט זה הזמן הטוב ביותר.

זהו, עד כאן. מוזמנים לשאול שאלות בכיף...
תמר
מממן
HarmonicWave  
#2 נשלח : יום שני 13 אוגוסט 2012 13:58:34(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,404

תודות: 321 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים ב 167 הודעות
אחלה דיווח! מה עם קצת תמונות?
shaharellert  
#3 נשלח : יום שני 13 אוגוסט 2012 14:11:58(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
תודה על הפירוט. מאוד כיף לדעת שאפשר להסתמך על לינה עצמאית!

כמה שאלות ברשותך:
1. טיפסתם לle taillon?
2. יש צורך בהזמנת כרטיסים לאוטובוסים של alosa מראש? או שאפשר לקנות אצל הנהג? אותה השאלה בנוגע לאוטובוסים מטורלה לשמורת אורדסה.

3. אנחנו מגיעים דיי מאוחר לעיירה ליד טורלה ולא מעוניינים להמתין לאוטובוס הראשון בבוקר (11 זה בוקר !?).
מהתרשמותך, האם ניתן להיעזר בטרמפים ?
io_travel  
#4 נשלח : יום שני 13 אוגוסט 2012 17:03:27(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
איזה כיף זה שחוזרים אנשים עם עדכונים חמים וטיפים משלהם !!!
תמונות זה בכלל טוב (hint, hint) io_travel41134.5860185185
ענבר.
ESTIESTERMAN  
#5 נשלח : יום חמישי 16 אוגוסט 2012 03:57:14(UTC)
ESTIESTERMAN


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/08/2012(UTC)
הודעות: 1

איזה יופי! אנחנו בבקצלונה עכשיו ועולות ממש למסלול שעשיתם בשמורות Aigüestortes שבוע הבא. *כמו שציינת אנחנו נישן גם בבקתת Colomers.

תוכלי לפרט בבקשה כמה שעות הליכה כל יום?

תודה מראש

משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.