ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים12>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
shaharellert  
#1 נשלח : יום רביעי 24 אוקטובר 2012 02:48:37(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
הפוסט הבא יוקדש לפרטים ומידע נלווה לטרק שלושת הפאסים בנפאל.
זהו טרק נפלא שהשאיר אותנו נפעמים מנופיו יום אחר יום. פסגות מהגבוהות בעולם, תצפיות שונות לאוורסט, אגמי טורקיז, קרחוני עד, פאסים מושלגים, נהרות שוצפים, איזורים כפריים , שדות אורז....

אנחנו טיילנו בו כ-15 ימים כאשר למסלול המקורי מספר אפשרויות לטיולי יום וקיצורי דרך. בכל יום ההליכה מסתיימת לא יאוחר מ-2 בצהריים... (הצטיידו בספר טוב)

נתחיל בהגעה לנפאל:
אין טיסות ישירות מהארץ. ישנן מספר אופציות עקיפות-
1. טיסה ישירה מהארץ למומביי עם אל-על, טיסה לקטמנדו.
2. טיסה עם קונקשנים בנמלי הבית של שלל חברות תעופה ומשם לדלהי. מדלהי בטיסה לקטמנדו. החברות הכי זולות בקטגוריה זו היו uzbekistan airways,aeroflot, aerosvit.
3. טיסה/נסיעה עצמאית לעמאן ומשם לקטמנדו דרך מדינות המפרץ (או לדלהי עם Royal jordanian ומשם בטיסת המשך קצרה לקטמנדו).

האופציה השלישית לדעתי היא המשתלמת ביותר מבחינת כלכלית.
מדובר בחברות תעופה מהמובילות בעולם (royal jordanian, qatar airways) ויש אפשרות להשתמש בשירותים של נזרין טורס או פלייאיסט על מנת להגיע קרקעית לשדה בעמאן.
אנחנו בחרנו באופציה השנייה (aeroflot, קונקשן במוסקבה) בשל בעיות סיווג. מדלהי טסנו עם spicejet. סה"כ כ820$ לאדם עד לקטמנדו.

*חשוב*
-ניתן לחסוך את הטיסה מדלהי לקטמנדו ולעשות את הדרך קרקעית- דלהי לגוראקפור ברכבת (12 שעות), גוראקפור למעבר סונלי (3 שעות), ומשם 10 שעות לקטמנדו.
-אם לא בוחרים באופציה ה"ישירה" (3) לקטמנדו, יש לקחת בחשבון את נושא הויזה להודו.

ויזה: ויזת תייר מקבלים בשדה התעופה בקטמנדו.
40 דולר לחודש, 100 דולר לשלושה.
ניתן להאריך ב15 יום את הויזה במשרדי ההגירה שבעיר תמורת 30 דולר (לא ניתן להאריך לתקופה קצרה מזו, אפשר להאריך כמה פעמים).

איזור הטרק: solu-khumbu, sagarmatha national park , צפון מזרח נפאל.

דרגת קושי: אם מסתכלים על פרופיל ההליכה היומי- הטרק אינו קשה. השבילים כבושים, אין צורך בהצטיידות מיוחדת של אוכל/מים וגם לא בסחיבת אוהל ושק"ש.
פרמטר מאוד לא צפוי הוא נושא הגובה שבו עובר השביל והשפעתו על ההולך.
כאשר מבלים כשבוע באיזור ה5000 מטר (השיא הוא 5600+-) והאוויר דליל לאורך כל המסלול שמתחיל בגובה 2800 מטר, יש להסב קשב לקצב ההתקדמות, תסמיני מחלת הגבהים האפשרית, ימי התאקלמות נדרשים והוראות רופא המטיילים.
כלל האצבע בגובה מעל 3000 מטר הוא לעלות עד 500 מטר ממקום הלינה הקודם (לא סה"כ ביום, אלא לעומת מקום הלינה האחרון) וכל 1000 מטר לעשות יום התאקלמות בו המוטו הוא לטפס גבוה ולישון נמוך.
זוהי כמובן ההמלצה שאנחנו קיבלנו וחשוב להיוועץ ברופא המטיילים בשר"מ הקרוב לביתכם בהתאם למצבכם הרפואי.
עונה מומלצת:
סתיו- החל מתום תקופת המונסונים (אמצע-סוף סטפמבר) עד דצמבר (תחילת החורף). היתרון בתקופה הזו הוא מזג האוויר הנוח וראות מעולה.
אנחנו יצאנו באמצע ספטמבר והיה לכך יתרון אדיר מבחינת כמות האנשים על השביל. כשחזרנו ללוקלה וראינו את כמות היוצאים, הבנו כמה ההחלטה לצאת מוקדם בעונה הייתה נכונה עבורנו.
אביב- מרץ עד מאי. בתחילת מרץ עוד קר, בסוף מאי כבר חם וגשום על בסיס יומי בשעות הערב.
היתרון בתקופה זו לפי מה ששמענו הוא הפריחה שבשיאה.

פרמיט וTIMS- רובם המכריע של הטרקים בנפאל דורשים אישורים כאלו או אחרים. לטרק באיזור הנ"ל נדרש פרמיט בעלות 3000 רופי וtims בעלות של 20 דולר אם לא שוכרים פורטר או 10 דולר אם לוקחים. ניתן להוציא בtourist centre בקטמנדו, או בכל סוכנות טיולים בתאמל (רובע התיירים בעיר).
את הפרמיט ניתן להוציא גם בעיירה mondzo אליה מגיעים ביום הראשון מלוקלה. חשוב להדגיש כי נבדקנו באשר להימצאות האישורים הנ"ל כ-4 פעמים במהלך הטרק.

לינה- כל יום מסתיים בכפר בעל מספר לודג'ים המציעים תנאים בסיסיים ללינה (היינו- ארבעה קירות, מיטה מוצעת ומנורה שעובדת למספר שעות מוגדר ומוגבל). בכפרים ה"גדולים" ניתן לשכור חדרים יותר מפוארים עם שירותים ומקלחת בחדר, מים חמים וכיוצ"ב.
חשוב להדגיש כי מחיר החדר נמוך מאוד וזאת בתנאי לשימוש בשירותי ההסעדה של המקום.

מים- הלכנו עם בקבוק ליטר ומילאנו מהיובלים במהלך ההליכה. עם זאת, חשוב להשתמש באמצעי טיהור נאותים במיוחד באיזורים הנמוכים בהם נוכחות מוגברת של עדרי בקר.
בלודג'ים עצמם ישמחו למלא לכם מים אך חשוב לקחת בחשבון שאלו הם מי איסוף גשמים/ מים שמולאו למיכל מהנחל הסמוך ולכן יש לתהות תמיד על איכותם ולטפל בהתאם.

אוכל- תפריט יחסית קבוע קיים במקומות הלינה. הוא כולל בעיקרו אוכל צמחוני (דל באט, אורז,נודלס, מומו, צ'פאטי, פסטות ברטבים שונים).
מלבד הימים של הפאסים הגבוהים, אין צורך בהצטיידות מיוחדת מכיוון שעוברים דרך כפרים במהלך המסלול היומי המתוכנן.
אני ממליץ בחום לקנות ממרח שוקולד/ריבה/עוגיות. בשלב מסוים יימאס לכם מהחביתה של הבוקר וזה תחליף לא רע.

מפות וניווט-
אמנם שילוט מסודר אינו מנת חלקו של האיזור, אך השבילים מאוד ברורים והמקומיים תמיד נכונים היו לעזור ולהכווין לאן שצריך (נכונים עד כדי כך שבדרך לkongma pass ליווה אותנו בעל הבית אצלו ישנו לילה לפני בשעה 6 בבוקר עד להצטלבות עם השביל שעליו היינו צריכים לעלות ושלא סומן במפה).
לאיזור הקומבו ישנן מפות רבות בהוצאות שונות.
המפה שבה השתמשנו נקראת Gokyo 1:50 ומתחת לכותרת מצוינים שמות הפאסים. הוצאת nepal maps .
חשוב לוודא כי שלושת הפאסים מתוארים בגירסא שקניתם (ראינו עוד מפה באותו השם של אותה ההוצאה שקנינו ללא הפאס המערבי- הרנג'ו).
עוד רכשנו את ספר ההדרכה של סיסרון שמכיל פרטים מקיפים לתכנון אך מיותר לחלוטין להליכה במיוחד לאור משקלו.
למען הסר הספק- אין צורך בGPS או כל אמצעי מתוחכם אחר.

מפה אינטרנטית מצוינת של האיזור.

הגעה לנקודת ההתחלה-
ניתן להתחיל את הטרק מכפר בשם ג'ירי (תוספת של 5 ימים להליכה) אליו מגיעים לאחר נסיעה בת 8-10 שעות מקטמנדו.
הקטע מג'ירי לצ'ופלונג שליד לוקלה נמוך יחסית (עד 3500) כאשר ההליכה היא ממערב למזרח בעוד הנהרות הגדולים (=העמקים) נשפכים מצפון לדרום.
המשמעות היא שתוואי ההליכה אינו פשוט מבחינת פרופיל הגבהים.
אנחנו תכננו להתחיל משם, אך לאור דיווחים אודות המונסונים הנמשכים, הבוץ והמפולות שנלווים התחלנו מlukla.

לכפר lukla , ששדה התעופה שבו זכה לשלל דברי הלל (בין היתר לשדה הכי מסוכן בעולם), מגיעים במטוס נוסעים קטן (12-16 איש).
הטיסה אורכת כחצי שעה ובזכות רכס ההימלאיה גם מדהימה ביופיה.
הנחיתה הייתה חוויה כשלעצמה בעודנו מחליקים על המסלול ועוצרים מטרים ספורים לפני הקיר המפורסם.
נו טוב, בחזור הטיסה תיהיה רגועה יותר.. אז זהו, שלא.
בדרך חזרה שמענו על התרסקות המטוס בקו קטמנדו-לוקלה, אירוע שלא בדיוק תרם לתחושה האישית...
אבל כמו ישראלים טובים - כבר שילמנו, לא נטוס ?!

עלויות-
א. אוכל - עלות משתנה לפי מדד הגובה.
דל באט בגבהים מגיע ל600 רופי לעומת 300 בתחילת הטרק.
צ'פאטי- 170-100 רופי.
סיר קטן של תה (6-7 כוסות) כ300 רופי.
שתייה ממותקת (קולה, פנטה) 200-500 רופי.
מים מינרליים - 100 רופי לליטר.
שוקולדים (סניקרס, מארס, טוויסט)- 75-150 רופי.
ב. טיסה לוקלה-קטמנדו 250$ הלוך חזור.
ג. פורטר - 750 רופי ליום.
ד. לינה- 100-200 רופי לחדר זוגי.
ה. גז- 300-500 רופי.
ו. שעת הטענה- 200-350 רופי.
ז. דקת אינטרנט- 20-25 רופי.
ח. מונית מהתאמל לשדה- 300 רופי.

אם מדובר בתחילת העונה ומקומות הלינה לא עמוסים, ניתן להתמקח על מחיר הלינה והטענת הסלולרי/סוללות למצלמה, על מחירי האוכל לא נהוג להתמקח.
אותנו זה קצת הביך להתמקח על סכומים זעומים (על שירות המוניות חובה להתמקח, אחרת תשלמו כפול!).


זהו טרק יקר בקנה מידה נפאלי. העלות היומית הממוצעת למטייל עמדה אצלנו על כ20$ ליום וכללה 3 ארוחות, תה ולינה.
לא שכרנו פורטר (750 ליום), לא קנינו שתייה ממותקת ושוקולדים (הבאנו מקטמנדו).

תיאור מסלול-
יום 1- הגעה ללוקלה בטיסה, ארוחת בוקר ויוצאים לדרך.
ההליכה עד mondzo (שם ניתן להוציא פרמיט אם לא עשיתם זאת בקטמנדו) לצד נהר עוצמתי (dubh koshi). ההליכה מאוד יפה, רגועה וקלילה. מסביב הכל ירוק, מים נשפכים מכל עבר..
הגשם מתחיל לרדת כשאנחנו עם כוס שוקו חם באחד הלודג'ים בכפר.
גובה מקסימלי- 2860 lukla

יום 2- יום קצר שמסתכם בעליה קרירה דרך יער לעבר namche bazaar. זהו למעשה הכפר הכי גדול שתראו באיזור ובו תוכלו להצטייד ולהתארגן לוגיסטית לכל מטרה.
יש בו שלל מסעדות, מקומות לינה במגוון רמות, מאפיות, בנק וכספומט, חנויות ציוד, סופרמרקט, טלפון ואינטרנט.
גובה מקסימלי- namche bazaar 3440

יום 3- יום התאקלמות באיזור- עלינו לכפרים הצפוניים לנמצ'ה khumjung ו khunde במסלול מעגלי (ממזרח למערב).
גובה מקסימלי- khunde 3841. לינה בנמצ'ה.

יום 4- יום הליכה פשוט (770 למעלה, 380 מטה), שעובר דרך כפרים פסטורליים בהליכה נינוחה ומהפנטת. בסופו של היום הגענו לdeboche (שם ישנו) לא לפני שנתנו הצצה למנזר המרשים בthyangboche.
גובה מקסימלי- thyangboche 3867

יום 5- הליכה לdingboche , כשכל הדרך העיניים נשואות לama dablam. הר מרשים ביותר בעל שתי פסגות מושלגות (המערבית בגובה 5500 לערך, והמזרחית 6850).
למי שמעוניין, ניתן לעשות טיול יום לBase camp שממנו יוצאים לטפס לעבר הפסגה (דרך כמה קמפים נוספים). מדובר בהליכה לא קשה עד לגובה 4580.

גובה מקסימלי- dingboche 4410.

יום 6- הליכה לכפר צ'וקונג עם הפנים לכיוון מזרח. שם שמנו את התרמילים.. שני שליש מהצוות הלך לישון והשליש הנותר (עבדכם...) טיפס לchukhung RI (גובה 5550).
למרות העננות, זהו מחזה מרהיב ב360 מעלות -
(cho oyu (8200) , makalu (8480), pumo ri (7165), bruntse (7160 . בקיצור, משעמם לא היה שם.

גובה מקסימלי- 5550, לינה ב4730 (צ'וקונג).

יום 7- התאקלמות. הלכנו עד לבייס קמפ (5085) של האיילנד פיק (גבעה קטנה בגובה 6190...)
משם חזרנו דרך שני אגמים משגעים כל אחד בדרכו. המזרחי יותר אגם בוץ וקרח (imja tsho), המערבי לעומתו לגונה בצבע תכלת (ambulapcha tsho)...
עשר דקות של שמש אפילו גרמו לנו לרחוץ בלגונה (מעשה שלא בטוח שהייתי חוזר עליו בדיעבד....)

גובה מקסימלי- island peak base camp 5085

יום 8- יום יחסית ארוך לעבר הkongma la. בבוקר תכננו ללכת מערבה לכיוון bibre משם השביל אמור היה לקחת אותנו צפונה לפאס.
בעל הבית, שהיה מדריך בעברו, ליווה אותנו לשביל אחר היוצא ישירות מצ'וקונג לעבר הפס וחובר בדרך לשביל העולה צפונה מbibre (חוסך 200 ירידה ו200 עלייה). זהו שביל שלא מסומן במפה, אך פשוט יחסית להתמצאות ומומלץ לדעתי.
העלייה לפאס ארוכה אמנם, אך מתגמלת. בין הנסיונות לשאוף קצת אויר, הסתובבנו אחורה ולא האמנו. פעם אחר פעם.
אי אפשר לתאר את העוצמה הזו... לגונות, כפרים, שלג, קרחונים, הרים מפלצתיים.
אחרי הפס מתחילה ירידה לא ארוכה לכיוון לובוצ'ה שמצריכה חצייה של קרחון (הולכים על אדמה שמתחתיה קרח) שבלבו כמה וכמה אגמים קרחוניים קטנים.
כל כמה דקות נשמעות מפולות של סלעים אז כדאי לבדוק היטב היכן שמים את הרגל. את הלילה העברנו בגובה 4910 בכפר לובוצ'ה.

גובה מקסימלי- kongma la 5535

יום 9- הליכה קלילה לgorak shep. בדרך עוברים מעבר הרים (lobuche pass). אל תיבהלו, אתם לא תרגישו בו..
בגורק שפ השארנו את התיקים וטיילנו לעבר הeverst base camp.
למען ההגינות, שום דבר מרגש... (מעבר לכאב הראש המטורף שתקף אותי באותו היום, עצרתי בשלט של הbase camp עצמו ועשיתי אחורה פנה).

גובה מקסימלי- everest base camp 5364

יום 10- עלינו לkala patthar עם הזריחה וצפינו באוורסט. עליה לא קשה, נוף מרהיב. משם ירדנו חזרה ללובוצ'ה, אכלנו ארוחת בוקר והמשכנו לעבר dzongla.
העמק הנפרס תחת השביל מדהים ביופיו ומנוקד באגם טורקיז (מתחרה אמיתי לאגם של גוקיו שנפגוש יומיים לאחר מכן)

גובה מקסימלי- כל מקום אני רואה גובה אחר, בספר של סיסרון kala patthar מסומנת בגובה של 5623.

יום 11- אחד הימים המרשימים בטרק. הטיפוס לcho la לא קשה, לא ארוך (3-4 שעות) אך בחציית הקרחון והמקטע המושלג יש צורך בנקיטת משנה זהירות.
חיפשתי, אבל אין לי מילים שיכולים לתאר את מראה השלג בפס עצמו ואגם הקרח שמעטר אותו.
הירידה מהפס לכיוון הכפר dragnag מאוד לא סימפטית- דרדרת של בולדרים שהאטה אותנו מאוד.

גובה מקסימלי- cho pass 5360

יום 12- חצי יום מנוחה. קמנו מאוחר, הלכנו לאט והגענו כעבור שעתיים לgokyo... הכפר המפורסם.
כל דבר שחסר לכם ניתן להשלים כאן- יש מאפיה קטנה, מכולת (אל תצפו לסניף של רמי לוי), שלל אפשרויות לינה, אינטרנט (כשאנחנו היינו הוא לא עבד), טלפון....
אם יש לכם זמן, מומלץ לבלות יומיים- שלושה בכפר ולצאת לטיולי יום לעבר האגמים הצפוניים יותר ולעלות לgokyo ri לתצפית.

גובה מקסימלי - 4790, gokyo

יום 13- בהרגשת אס"ק מסוימת קמנו מאוחר וטיפסנו לעבר מעבר ההרים renjo pass (הלא הוא הפס השלישי והאחרון).
התצפית מרהיבה (אוורסט, מאקאלו), הדרך מאוד לא מתויירת והיינו למעשה כמעט לבד.
הירידה מהפס הייתה נוחה מאוד ומעט מושלגת. מכיוון שהגענו מוקדם לכפר המיועד ללינה (lungdhen) המשכנו לmarulung שבו 2-3 לודג'ים סגורים (נאמר לנו שהם נפתחים מאוחר יותר בעונה).
בהיעדר אופציות נוספות ומכיוון שבעיית גובה כבר אין, המשכנו לכפר thame שם לנו.

גובה מקסימלי- 5350

יום 14- הליכה קצרה וקלילה לעבר "בירת העמק"- namche bazaar. בתפריט נהר גועש, פסגות רחוקות ועמק שאין לו סוף.
הגענו מוקדם, התפנקנו בארוחה טובה ומהאווירה המרעננת שהייתה בכפר לקראת פתיחת העונה (כמות הסחורה שהייתה שם לא תבייש את אושר עד לפני ראש השנה).

יום 15- הולכים את יום 1+2 דרומה לכיוון לוקלה. מבחינתנו היה זה נוף חדש כמעט לחלוטין היות והראות יחד עם מזג האוויר האירו לנו פנים (שלא כמו בהלוך...).

זהו, תם ונשלם. אמנם לא ארוך, אבל מספק בכל קנה מידה.
בטרק הזה מצאתי את העוצמה שלא הייתה באף איזור אחר שטיילתי.
גם לא בפירנאים, לא באיזור המון בלאן ולא בארצנו היפה....
ההרגשה הזו לטייל בואדי מוקף פסגות שנושקות את ה8000 ואף מעבר לכך, האגמים, הקרחונים, הנהרות הגועשים, הנוף המגוון, האנשים מסבירי הפנים, הנוחות והקלות שביציאה לטרק, מגוון הטרקים, העמקים האין סופיים...
כנראה שיש בה משהו, בנפאל... מקווה שעוד אחזור.

קצת טיפים (אני ודאי ייזכר בנוספים בהמשך ואערוך):
א. חובה לצאת עם משקפי שמש. האיזורים המושלגים מסנוורים עד כדי קושי בראייה.

ב. רוב האנשים שיוצאים לאיזור האוורסט עושים מסלול הלוך חזור לBC.
לדעתי זו שערורייה!! הקטעים היפים ביותר הינם במזרח ובמערב. הקונגמה, הצ'ו-לה, הרנג'ו, צ'וקונג והסביבה, גוקיו.
אני מקווה שמי שיקרא את הפוסט יסתכל על המפה בשנית וישקול את המסלול. הנאה מובטחת!

ג. באופן חד משמעי אין צורך בפורטר. אפשר להתכנס לתיקים של 6-7 ק"ג ופחות אם רק מנסים (אין מה לסחוב חוץ מבגדים חמים).

ד. לנו הומלץ לטייל עם שק"ש בטענה לחוסר בשמיכות בלודג'ים.
התלבטנו ולבסוף לקחנו את אחד מהשק"שים שלנו.
היות וטיילנו בתחילת העונה והיינו כמעט לבד בכל מקום לינה, לא פתחנו את השק"ש. סתם קרוב לחצי ק"ג שסחבנו.
לטענת בעלי הלודג'ים יש שמיכה לכל לקוח, גם בשיא העונה.

ה. תכננו היטב את נושא הגבהים וצפו להפתעות ושינויים.
אנחנו תכננו בדיוק "לפי הספר" ועדיין חוויתי מספר ימים לא קלים (השותפים שלי לא..)

ו. חובה , חובה, חובה- פק"ל קפה! כן זה שוקל, כן צריך לקנות בלון... ועדיין, הכיתי על חטא שלוש פעמים ביום.

אמנם לא מקצועיות, אבל בכל זאת קצת תמונות (לא כל התמונות צולמו על ידי אלא על ידי שותפנו להליכה.. באישורו...). תהנו!




































































































shaharellert41494.7510416667
מממן
איתי  
#2 נשלח : יום רביעי 24 אוקטובר 2012 10:13:48(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
תמונות מדהימות! (ביחוד אלה של השקיעה)

תודה על התיאור הממצה, בהחלט נכנס לרשימה
ninelives99  
#3 נשלח : יום חמישי 25 אוקטובר 2012 00:06:37(UTC)
ninelives99


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/06/2011(UTC)
הודעות: 526
אישה
גרמניה

תודות: 58 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 50 הודעות
תמונות מדהימות ותיאור ממצה וטוב!
אני לגמרי שומרת לי לינק לדף הזה... יש פה טיפים טובים!!
שנה הבאה, עם נדר, אני שם.

(אני יודעת שזה עוד רחוק אבל אם מישהו מתכנן גם לנסוע אני וחבר שלי נשמח לשותפים אז תרגישו חופשי לפנות אליי).


אגב, נעזרת באי אילו אמצעים בשביל להילחם במחלת הגובה (מלבד ימי התאקלמות)? למשל, שתייה מוגברת מאוד של מים, שימוש בכדורי אורמוקס ויש שממליצים גם על אכילת שום.
shaharellert  
#4 נשלח : יום חמישי 25 אוקטובר 2012 01:16:00(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
אני מאוד רוצה לחזור לשם שנה הבאה. כשסיימנו את הטרק חליתי כשבוע וזה מנע מאיתנו לצאת לטרק ארוך נוסף.

המועמד התורן הוא איזור הקנצ׳נג׳ונגה....

לענייננו-
נעזרתי באורמוקס על מנת לעודד את תחלופת כדוריות הדם האדומות (יש צורך במרשם רופא).
ברגע שהפסקתי לקחת , אחרי 7-8 ימים שכבר הייתי אמור להיות מורגל לחלוטין לגובה, תקפו אותי מדי פעם כאבי ראש. חברה שלי לעומת זאת הרגישה מצוין.
ההתמודדות מאוד אינדיווידואלית, אני ממליץ בכל מקרה להצטייד מבעוד מועד (יש אפשרות לרכוש גם בקטמנדו וגם בנמצ׳ה דיאמוקס, אך בהתחשב בזה שהרוקח שם בן 11..והחנות נראית כמו שוק הכרמל ביום חג...........)

לגבי עניין השום - זו טענה מאוד רווחת .. אני לא יודע אם זה מוכח או פסיכולוגי.
בכל מקרה אכלתי המון.

מים - בימים הגבוהים נתתי שתן כהה ולא משנה כמה מים דחפתי. הרופא הסביר שהגוף מבצע מאמץ חריג על מנת להתמודד עם השינויים בדלילות האוויר ולכן צורך יותר נוזלים . הקפדנו לשתות לפחות ארבעה ליטרים ביום.

אגב , אם אינכם חובבים במיוחד תרבות ודת - נצלו את הימים שעומדים לרשותכם רק לטרק ועוד יומיים שלושה לאיזור פוקהרה או קטמנדו (אם חייבים ...).
כל טיול יום יראה לכם סתמי אחרי המראות והנופים שתחוו בטרק.
כנל לגבי מקדשים ( תוכלו לראות מספיק בטרק, ותמצו את זה בערים אחרי שעה-שעתיים).

כולי תקווה לארח לכם חברה במטוס בספטמבר אוקטובר 2013 :)shaharellert41206.9295833333
ninelives99  
#5 נשלח : יום חמישי 25 אוקטובר 2012 01:55:28(UTC)
ninelives99


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/06/2011(UTC)
הודעות: 526
אישה
גרמניה

תודות: 58 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 50 הודעות
מעניין... מחלת הגבהים זה הדבר שהכי מפחיד אותי בכל העניין (אני בטוח עוד אתייעץ איתך ועם אייל לפני הטיסה).

בכל אופן, אנחנו בוודאות (כלומר, כל עוד זה תלוי בנו) טסים. התכנון הוא על חודשיים מ- 12 בספטמבר ועד אמצע נובמבר ככה. עוד לא תכננו אבל טרק שלושת הפאסים ואזור הקנצ׳נג׳ונגה הם בהחלט שני דברים שנמצאים בעדיפות עליונה.
אנחנו מגיעים מלונדון שם נהיה לפני כך שלא ניפגש בטיסה אבל יהיה אדיר להיתקל במישהו מהפורום באמצע קטמנדו המאיימת

ענת
io_travel  
#6 נשלח : יום חמישי 25 אוקטובר 2012 16:26:34(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
שלום חברים!
חזרתי לפנות בוקר מנפאל.
טרקתי באיזור אברסט 3 שבועות (התחלה וסיום בלוקלה). לא את "3 הפסים" אבל ביקרתי בשלושת העמקים - Gokyo, Khumbu, Imja (הפס היחיד מאלו ששחר ציין שעשיתי הוא Cho La והלכתי אותו ממערב - בכיוון הקשה יותר). "עשיתי" את ה- peaks ב- Gokyo, Kala Pattar ו- Chhukhung אבל "חיברתי" בינהם בהליכה בעמקים - ואהבתי אותם מאוד!!!
השארתי הרבה זמן לטיולי צד (כגון ל- Thame מ- Namche הלוך חזור day trip; טיפוס על רכס לתצפית אברסט מעל Machema וכו') והסתגלות לגובה (שהיתה לי די קשה - גם אני נעזרתי באורמוקס, התחלתי להרגיש היטב את הגובה כבר מעל Namche ב- 3600 בערך. בעקבות נסיון קודם הערכתי שאתקשה להסתגל ובאתי מוכנה - עם כדורים וסבלנות וזמן - זה עבד בגדול! ע"פ הנחיות מוקדמות של רופא, ברגע שהתחלתי לקחת את הכדורים - לא הפסקתי עד אחרי שחזרתי לאותו גובה בו התחלתי ליטול את הכדורים).

עדיין לא קראתי את הפוסט של שחר, רק ריפרפתי. אבל בעקבות התמונות... לא יכולתי שלא למהר ולהגיב:
שחר - מדהים! כל הכבוד ותודה (על השיתוף).
כשאתאושש (...) אוסיף עוד משלי.

בנוסף לאברסט הלכתי גם 4 ימים ברכס האנפורנה ("Poon Hill").
היה שונה ויפה מאוד אבל לא מתקרב לאברסט (לטעמי).

גם אני סיימתי קצת חולה את טרק האברסט... אבל אני יכולה לסכם ולומר:
אדיר! עוצר נשימה! חוויה של פעם ב... מומלץ, מומלץ, מומלץ ולא משנה אם אתם עושים את ואריאציה x או y או z. כל שביל ופניה שם מספקים - ובגדול!

כמה תמונות משלי (לטעימה... שחר, מקווה שזה בסדר שאני "מתעלקת" לך על הפוסט!):

View near Macherma


Everest from above Macherma


First Gokyo lake


Top of Everest from Kala Pattar


Khumbu Valley


Ama Dablam from Chhukhung
ענבר.
a.lidor  
#7 נשלח : יום ראשון 28 אוקטובר 2012 12:04:09(UTC)
a.lidor


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/04/2011(UTC)
הודעות: 64

שחר וענבר - מאוד לא מתחשב מצידכם, נראה לכם שיש סיכוי שאני אצליח לעבוד על התיזה שלי אחרי תמונות כאלו - אני כבר מתכנן את המסלול במקום לעבוד!

וברצינות - תמונות מדהימות ואני ממש שמח לשמוע על המסלול, במיוחד כי תכננתי אותו (או משהו דומה לו) ב-2007 בדרך חזרה מניו-זילנד אחרי ה-LANGTANG (בלי יותר מדי ידע מוקדם) - אבל כבר היה תחילת המונסונים ובאמת היה גשם כמעט כל יום אז ויתרתי... נו, שוין - אולי שנה הבאה באמת
HarmonicWave  
#8 נשלח : יום שני 29 אוקטובר 2012 13:24:45(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,416

תודות: 324 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
שחר - תיאור ממצה ומעולה, ותמונות מדהימות - תודה!!

בהחלט עושה חשק...
אמנון לנגי  
#9 נשלח : שבת 10 נובמבר 2012 12:18:52(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 926 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
אינשאללה עוד שלוש שנים. WHR, קילימנגרו ואז לנפאל הרחוקה
shaharellert  
#10 נשלח : שבת 10 נובמבר 2012 12:34:35(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
HARMONIC- השכנה שלי עדיין מחכה לך עם הקפה :)
אמנון- שנה את סדר העדיפויות. אני בטוח שכבודו של הWHR במקומו מונח, אבל עשית דברים דומים בעבר.
מי יודע מה יהיה עוד 3 שנים וחוויה כמו זו בנפאל לא הייתי מפספס!
אמנון לנגי  
#11 נשלח : שבת 10 נובמבר 2012 12:41:14(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 926 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
זה לא שבנפאל לא הייתי בעבר. הלכתי את סובב אנאפורנה ב 1986 וגם את הלנגטנג והגויסקונד.
אבל לא עשיתי את הגזרה של האוורסט.
הבעיה היא רק של זמן ולא של רצון. אי אפשר לנסוע לנפאל לשבוע.
זה לא כמו יציאה לשביל קצר באירופה שלא משבשת את סדר החיים.
shaharellert  
#12 נשלח : שבת 10 נובמבר 2012 12:46:32(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
מאנשים שטיילו בשלושת האיזורים (לאנגטנג, האוורסט ורכס האנפורנה)- אין מה להשוות...

צודק לגבי נושא משך הטיול.
shaharellert41223.4078472222
io_travel  
#13 נשלח : שבת 17 נובמבר 2012 16:31:52(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
שלום חברים,
מאז שחזרתי מנפאל עסקתי (בנוסף לבטלה די גמורה והתחמקות מאי אלו טילים) בכתיבת חוויות מטרק האברסט "שלי" בבלוג.
סוף-סוף סיימתי
הבלוג פורסם באתר "למטייל" והוא אינו טכני כמעט בכלל (וגם ארוך מאוד - 13 פרקים...). יש המון אינפורמציה בספרות וברשת (כולל הסיכום הזה של שחר) לגבי הטרק הזה - לי יצא סיכום שהוא כמעט לחלוטין "חוויתי" (כן - שפכתי טונות של סופרלטיבים... ).
אתם בכל זאת מוזמנים להציץ!
EBC blog - chapter 1

שבוע בטוח לכולם!io_travel41230.5660532407
ענבר.
יענקל'ה סער  
#14 נשלח : שבת 17 נובמבר 2012 19:02:38(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
Amnonl כתב/ה:
אינשאללה עוד שלוש שנים. WHR, קילימנגרו ואז לנפאל הרחוקה
ומה יקרה בעוד 3 שנים? תסיים את התואר? ואני עדיין חולם ומקווה ללכת את AV1 .... יחי ההבדל הקטן.... yankale1741231.2856597222
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
HarmonicWave  
#15 נשלח : שבת 17 נובמבר 2012 20:45:22(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,416

תודות: 324 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
io_travel כתב/ה:
שלום חברים,
מאז שחזרתי מנפאל עסקתי (בנוסף לבטלה די גמורה והתחמקות מאי אלו טילים) בכתיבת חוויות מטרק האברסט "שלי" בבלוג.
סוף-סוף סיימתי
הבלוג פורסם באתר "למטייל" והוא אינו טכני כמעט בכלל (וגם ארוך מאוד - 13 פרקים...). יש המון אינפורמציה בספרות וברשת (כולל הסיכום הזה של שחר) לגבי הטרק הזה - לי יצא סיכום שהוא כמעט לחלוטין "חוויתי" (כן - שפכתי טונות של סופרלטיבים... ).
אתם בכל זאת מוזמנים להציץ!
EBC blog - chapter 1

שבוע בטוח לכולם!


ענבר,

זללתי את כל 13 הפוסטים הללו בשקיקה - תענוג אמיתי.
דיווח חוויתי כתוב היטב כמו שלך, עם התמונות היפות, ממש נותן טעימה ומעורר אצלי את חיידק הנדודים...

הזדהתי מאוד עם דברים שכתבת כמו מחשבותיך על אותם רגעים מעטים שבהם יש לנו את הזכות להבין כמה מזל יש לנו ולהיות אסירי תודה על הכאן ועכשיו.
או למשל, על אותם מקומות בלתי צפויים ש"עושים את הטיול"- בעיקר בגלל המימד האנושי.

תודה !
io_travel  
#16 נשלח : שבת 17 נובמבר 2012 21:34:56(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
תודה רבה על הפידבק HarmonicWave, במיוחד שמחה לשמוע שהזדהת עם התחושות... לא קל למצוא את המילים להעביר את הרגש...
ענבר.
shaharellert  
#17 נשלח : יום ראשון 18 נובמבר 2012 15:24:38(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
ענבר-יופי של בלוג, כהרגלך.

מסתבר ששהינו באותו הזמן בguest house בגוקיו (ביום כיפור יצאנו מערבה לrenjo la).
io_travel  
#18 נשלח : יום ראשון 18 נובמבר 2012 15:58:06(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
הי שחר, כן גם אני הבנתי שהיינו שם באותו זמן. יצא לי לדבר עם עומר אבל לא איתך. next time!
ענבר.
mrwise  
#19 נשלח : יום שלישי 20 נובמבר 2012 15:46:30(UTC)
mrwise


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/07/2012(UTC)
הודעות: 97

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
ענבר,
חיכיתי מאז שחזרת לסקירה שלך, כמו קורא ותיק אחרי האלפים,
נהנתי מכל רגע, באמת שכיף לקרוא.

עשית לי הרבה חשק והרבה מוטיבציה ליעד שגם ככה בניתי עליו,
תודה.
shaharellert  
#20 נשלח : יום שלישי 20 נובמבר 2012 17:28:51(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
mrwise, אנחנו עדיין ממתינים לסיכום סובב מונטה רוזה..
משתמשים הצופים בדיון זה
2 עמודים12>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.