ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
hikert  
#1 נשלח : יום שישי 14 דצמבר 2012 05:21:35(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות
אוקי. אז להלן טיול של חודש בנורווגיה אשר עשיתי לפני שלוש שנים. תוואי המסלול הכללי כלל טרק בשמורת הטבע "הרגנווידה" של 8 ימים, וטרקים יומיים באיזור בודו ואיי לופוטן, עם הפלגה בפיורדים בין לבין, וחזרה דרך טרונדהיים ברכבת.
את המסלול עם נקודות ציון בדרך, ניתן להוריד ל-google earth כקובץ ה-kmz המצורף, או לחילופין ניתן לצפייה בגוגל מפות:

מפת מסלול

מנהלות:

כיון שנורבגיה היא מהמדינות היקרות בעולם, יש לתכנן את מסלולכם מראש בקפידה, יהיה הזמן אשר יהיה, יהיה המסלול אשר יהיה. אין טיסות ישירות לאוסלו, ויהיה עליכם לעצור באירופה בהתאם לחברת הטיסה (אני טסתי עם חברת "austrian airlines" ויצא בערך 550$).

לגבי לינה, יש להזמין מראש מקומות בהוסטלים (אם רצונכם בכך), או לישון באוהלים בשטח. לפי החוק בנורבגיה, ניתן להקים אוהל ללא תשלום בכל מקום המרוחק 50 מ' מאיזור מאוכלס (אך שווה לבדוק שוב עם אתר התיירות הנורווגי - http://www.visitnorway.com/ או עם אגודת הטרקים הנורווגית - http://english.turistforeningen.no/ ).

כל מסלול שהינכם מתכננים, שווה לתכנן מראש עם אגודת הטרקים הנורווגית-DNT (ראה קישור הנ"ל). כשאני טיילתי, לא רק שהם עזרו לי בבחירת מסלול ההליכה לעונה בה יצאתי (סביבות ספטמבר – סתיו), הם גם עזרו לי לתכנן את המסלול המלא, הכולל תחבורה (אוטובוסים, אניות, טיסות) ומעבר בין ערים. בנוסף, בהגיעכם לאוסלו או לכל עיר גדולה, עיברו בסניף ה-DNT המקומי, לשם קניית מפות ורישום מנוי לשנה המקנה לכם מפתח מאסטר לכלל הבקתות בשמורות הטבע בכל נורווגיה.

יש לציין שהתחבורה הציבורית מפותחת אך לא דיה ואף יקרה, ומי שיכול, אמליץ לו לשכור רכב בשבדיה ואז לעבור לנורווגיה (שכירת רכב בנורווגיה יקרה פי כמה משאר מדינות סקנדינביה). לכן, כדאי לתכנן מראש איך תעברו בין ערים. הרבה פעמים תגלו שטיסה זולה יותר מרכבת, שזולה יותר מאוטובוס.

ציוד:

מבחינת ציוד למסלולי הליכה – תככנו זו מראש בהתאם לבקתות אשר בשמורת הטבע בה תלכו (מפה אשר בעמוד הראשי באתר DNT). כמו שניתן לראות חלק מהבקתות הן אך ורק לשינה (no service cabin), בחלק ישנו מטבח, מחסן אוכל והסקה (self service cabin), וחלק הן ממש הוסטלים/מלונות לכל דבר (staffed lodge). המנוי שאותו אתם רוכשים בסניף ה-DNT, מקנה לכם כניסה לכלל הבקתות, והנחה במלונות/הוסטלים. כיון שתמיד יהיו לפחות מספר בקתות שירות עצמי, אין עליכם לקנות או לסחוב אוכל במהלך ההליכה (מעבר למה שאתם אוכלים במהלך היום) – יתרון עצום במשקל. בנוסף, מפלים ונהרות יהיו כל הזמן, ולכן גם מים לא צריך לסחוב – אני טיילתי עם בקבוק חצי ליטר בכל הטיול.
בקיצור, ציוד מינימאלי בהכל, חוץ מביגוד חורף קל משקל (תרמי, מעיל גשם, נעליים מתאימות), שכן גם בעונת הקיץ (אפריל-אוגוסט) מזג האוויר גשום וקר לעיתים קרובות.

המסלולים:

שמורת הטבע "הרגנווידה" היא הגדולה ביותר בנורווגיה. השמורה היא מישור רחב היקף (מהגדולים באירופה). ניתן לחצות את השמורה במסלולים שונים האורכים בערך 7-10 ימים, או אף לעשות מסלול מעגלי (בסביבות 15 ימים). ישנם כניסות ויציאות רבות לשמורה מהם ניתן להתחיל ולסיים (ראה מפה מצורפת). המסלול הוא בעיקרון מבקתה לבקתה, אך כמובן שניתן להקים אוהלים היכן שרוצים במהלך הדרך (הו אז יהיה עליכם לקחת עימכם מזון ומים). כמו בשאר שמורות הטבע, אם הינכם צועדים בעונה (קיץ, אפריל-אוגוסט), לא תהיה בעיה של חציית נהרות, שכן ישנם גשרים, אך מחוץ לעונה (אני טיילתי בספטמבר), מספר גשרים מפורקים על מנת שלא ייפגעו מגובהו הרב של מפלס הנהר. על כן יש לבדוק מראש עם ה-DNT על מצב הגשרים (על אף שלא תמיד הם יודעים. אני חציתי נהר אחד ללא גשר).

איי לופוטן הם קבוצת איים באיזור הים הצפוני, על גבול קו רוחב 60 מעלות. האיים בפרט, והאיזור בכלל, היו מבחינתי גולת הכותרת של הטיול. באיזור זה ניתן לעשות כל מה שליבכם חפץ – רגלית, רכבית, או על גבי מים). ישנם מסלולים רבים היוצאים מנקודות שונות, ולרוב הם ימי הליכה של 1-2 ימים. אפשר גם להשכיר רכב, אך האוטובוסים טובים (ולא יקרים מאוד).

עלויות:

אני הצלחתי בחודש ימים לחיות על 1500$, אך זה כולל הפלגה של 4 ימים ללקבוצת האיים מברגן, שעלתה 500$. לכן אני בטוח שאפשרי גם ב-1000$, אם מתכננים נכון את הטיול. בישול עצמי יחסוך עלויות באופן משמעותי. נסו להתכונן מינימאלי ובהתאם, שכן כל ציוד נוסף שתאלצו לקנות במקום, יעלה בכיסכם.

9ZE_norway.rarhikert41535.578125
מממן
Amtrak  
#2 נשלח : יום שישי 14 דצמבר 2012 10:41:53(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
סוף סוף אני רואה קצת תמונות מהטיול שלך לנורבגיה. תודה על הפוסט.
baruch  
#3 נשלח : יום שישי 14 דצמבר 2012 17:46:19(UTC)
baruch


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 4

תאריכים מומלצים לטרק ?
hikert  
#4 נשלח : יום שישי 14 דצמבר 2012 22:12:38(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות
אני הייתי ממליץ על אפריל-מאי או אוגוסט-אוקטובר, כי יוני-יולי עד תחילת אוגוסט, הם החודשים בהם גם כמות התיירים גבוהה ביותר (וגם כי כל הנורווגים - מבוגרים וילדים - יוצאים לחופשה). בחודשים אלו התפוסה תהיה כמעט בלתי אפשרית, כולל הבקתות במסלולים (נראה לי שיהיה עליכם להירשם מראש במשרד ה-DNT, לקביעת תאריכים). בנוסף, צפה למחירים גבוהים פי כמה מחודשי אפריל-מאי או ספטמבר-אוקטובר.
אם אתה מחליט לטייל בסתיו (אוגוסט-אוקטובר), קח בחשבון שלקראת אמצע ספטמבר, חלק מהבקתות והגשרים לחציית נהרות כבר לא יהיו שמישים (DNT עושים זאת כדי למנוע מפגעים בתשתיות) - בקתות ללא שירות, או בקתות בשירות עצמי, זמינות בכל השנה לפי מיטב הבנתי. שמורות טבע באזורים הררים יותר (לדוגמה Jotunheimen) לא מומלצים מחשש לסופות ומפולות שלג, אבל תצטרך לבדוק את זה עם ה-DNT.
בקיצור - אני הייתי ממליץ על מאי או ספטמבר. במאי תראה יותר ירוק ויהיה קצת יותר חם, ובספטמבר תקבל צבעי מעבר, פסגות מושלגות, אך יהיה די קר.

אני מצרף לינק שמצאתי בגוגל.

בהצלחה!

קישורhikert41257.944849537
HarmonicWave  
#5 נשלח : שבת 15 דצמבר 2012 01:09:11(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,409

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
תודה רבה על הדיווח והתמונות היפות!

ארץ מדהימה ללא ספק. חבל שכל כך יקרה...
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.