ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
naty_h  
#1 נשלח : יום שישי 17 אוקטובר 2014 23:18:56(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

סופת שלגים עזה במיוחד הנקראת בליזארד (על שמה יצרן ציוד הסקי האוסטרי וסרטי סקי מטורפים כגון :  בליזארד אוף אההה המעידים על העוצמה האימתנית של סופה כזו)

בה הטמפרטורות עשויות לצנוח ל -20 מעלות הרוחות 60 קמ"ש וצפונה הסופה נמשכת שלוש שעות או יותר ומורידה עשרות ס"מ שלג בשעה , סופה אימתנית כזו תגרור כמעט בודאות מפולות שלגים , הראות צונחת לאפס המסוכן ביותר למי שנתקע בסופה כזו היא תופעת שלג קופא הנצמד לגוף או למשקף וקופא עליו משאיר את ההלך חסר אונים .

סופה בעוצמה כזו נובעת ממפגש בין אויר קר לחם או במדויק מאויר קר הפולש לתחומו של אויר חם ולח המפגש הזה נקרא החזית הקרה , שיחרור האנרגיה מחזית כזו הוא אלים במיוחד באזורים הררים .

הסופה האחרונה באזור הודו זו שגררה את ההתרחשויות בנפאל היא ציקלון סופה טרופית  חזקה מאד בשם הוד הוד סופה זו מגיע שנה לאחר ציקלון פאלין הנורא .

המאפין העיקרי של סופה טרופית הוא שמוצאה מקו המשוה קו רוחב אפס כלומר עם היוצרה האויר מסביבה כולו היה חם , אם כך  איך קרה שסופה זו יצרה מפולות שלגים ובליזארד בטרונג לה (http://en.wikipedia.org/wiki/Thorong_La) הנובעים מחזית קרה ?

נערך ע"י משתמש שבת 18 אוקטובר 2014 04:30:52(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל naty_h עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 18/10/2014(UTC)
מממן
הלך  
#2 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 04:02:23(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות
נתי, תודה על ההסבר.

יש לי שאלות ברשותך (אני מתנצל אם הן נשמעות מטומטמות, גם במדעי הטבע אני לא חזק).

כתבת שהסופה נגרמת מחזית קרה, אותה אפיינת כאוויר קר (ויבש?) הפולש למקום בו שורר אוויר חם ולח.
משהו פה לא מסתדר לי - הרי במקרה הזה הסופה התחוללה ברום של 5000 מטר, בסביבה קרה מאד, וכנראה גם יבשה. האם האוויר הפולש לא היה חם יותר ולח יותר מהאוויר השולט?

האם האוויר הפולש מגיע ברום או דווקא סמוך לקרקע? אני שואל כדי להבין אם העלייה/הירידה ברום של האוויר הפולש, משפיעה על התאוצה שלו, ועל איבוד/צבירת חום קור ולחות.

תודה.
naty_h  
#3 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 04:22:35(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

נשלח במקור על ידי: הלך עבור להודעה מצוטטת
נתי, תודה על ההסבר.

יש לי שאלות ברשותך (אני מתנצל אם הן נשמעות מטומטמות, גם במדעי הטבע אני לא חזק).

כתבת שהסופה נגרמת מחזית קרה, אותה אפיינת כאוויר קר (ויבש?) הפולש למקום בו שורר אוויר חם ולח.
משהו פה לא מסתדר לי - הרי במקרה הזה הסופה התחוללה ברום של 5000 מטר, בסביבה קרה מאד, וכנראה גם יבשה. האם האוויר הפולש לא היה חם יותר ולח יותר מהאוויר השולט?

האם האוויר הפולש מגיע ברום או דווקא סמוך לקרקע? אני שואל כדי להבין אם העלייה/הירידה ברום של האוויר הפולש, משפיעה על התאוצה שלו, ועל איבוד/צבירת חום קור ולחות.

תודה.

ראשית בכיף.

שנית השאלות לא נשמעות מטומטמות כלל .

שלישית נגעת כאן במקודת הנקודות מהן התופעות הפיזיקליות המתרחשות באויר כיצד למעשה עובדת מערכת מזג אויר .

כדי לחזות מערכת או להבין מה עלול לקרות צריך להבין את הנקודות הללו השאלה שלך אותה הדגשתי היא בדיוק השאלה אותה שאלתי שאלה רטורית שמטרתה לגרום להבנה שאלתי  על סמך העובדות וצורת הסופה אני יודע להגיד בודאות כי היתה כאן חזית קרה הגוררת סופה בשם בליזארד : בליזארד נגרם רק מחזית קרה !

ועכשיו שאלתי כיצד מערכת טרופית גרמה לחזית קרה זו בדיוק השאלה שלך במילים אחרות ..

כדי להשתמש בעזרים כגון שעון ברומטרי המתריע על סופה מתקרבת מהסוג הזה צריך להבין בדיוק את הענין השאלה הזו היא שאלה מכונת מי שינסה לפענח הוא בדרך לתשובה  .

כתבתי בעבר כי חייה של המטילת הקצינה בסירו קסטיו היו ניצלים לו היה ברשותה שעון ברומטרי כזה שמחירו בסביבות 46 דולר .

אוסיף כעת כי  חייהם של עוד שלושה מטילים ישראלים ועוד 29 זרים  היו ניצלים לו היה ברשותם המכשיר הזה לו ידעו איך עובד המנגנון הזה ואיך מזהים סופה הזיהוי במקרה הזה היה קל פשוט וברור לחלוטין .

 

נערך ע"י משתמש שבת 18 אוקטובר 2014 04:30:07(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל naty_h עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 18/10/2014(UTC)
הלך  
#4 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 12:33:09(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות
נתי, תודה רבה.

naty_h  
#5 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 14:22:21(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

בקשר למיקום האויר הפולש: האויר הפולש בחזית מוגדר תמיד באזור הקרקע!

imtl  
#6 נשלח : יום ראשון 19 אוקטובר 2014 08:46:35(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

אולי כדאי להסביר טיפה מה זו הלבנה (WHITEOUT) ועוד כל מיני מושגים בהליכה בהרים בכל תצורות מזג אויר.

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
naty_h  
#7 נשלח : יום שלישי 04 נובמבר 2014 22:11:14(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

אולי כדאי להסביר טיפה מה זו הלבנה (WHITEOUT) ועוד כל מיני מושגים בהליכה בהרים בכל תצורות מזג אויר.

אני לא יודע להסביר מושגים שאני לא מכיר .

מי שמכיר שיסביר ותבוא עליו ברכה מה אני מבין בזה בכלל...

 

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.