אני אוהב את הדיון הזה. אולי יצא מכאן מתנדב להרים פרויקט. אעלה כמה סוגיות בניסיון להיכנס לראש
העקום של משרד התיירות ואלה שהם הריבון בשטח: הרט'ג והקק"ל.
על מנת להשקיע במקומות לינה צריך הצדקה כלכלית. יש את מלאכי השביל (מעל 300) שנותנים פתרון לבערך 1000
מטיילים בכל לילה. זה מספר לא מבוטל. יש מקומות לינה זולים (עד 100 ש"ח לאדם) שנותנים פתרון לעוד כ-1000 מטיילים
בכל לילה. אז למה בכלל צריך רפיוג'ים?
שילוט טוב בהחלט אפשרי, עובדה: ישראל אשד היצליח לשלט מחצית משביל רמת הגולן. אני מניח שהוא ירק דם עד אשר היצליח לגייס
כסף ולקבל את ברכת הרשויות כולן.
בשביל ישראל יש מלחמות יהודים בלתי פוסקות. מי בדיוק יגייס את הכסף ? שביל ישראל הוא של החברה להגנת הטבע , אבל הקק"ל
והרט'ג לא אוהבים את החברים מהחברה. נכון להיום הם שמים רגליים לכל מה שקשור בשביל. איש בכיר ברט'ג אמר לי לפני כמה שנים:
"גם אנחנו, הרט'ג, רוצים להיות חלק מהשביל, אבל זה שלהם ....של החברה".
הרט"ג פרקו כמה הטמנות מים בנגב בטענה שהן לא ידידותיות לסביבה. ההטמנות תוחזקו ע"י מלאכי שביל.
הרט"ג היבטיחו שתוך זמן לא ארוך הם יתכננו ויבצעו הטמנות מים בשיתוף מקורות ומשרד הבריאות.
מה זה בדיוק זמן לא ארוך? חמש שנים? עשר שנים? יש ברז מים בראש מעלה עלי ליד הבסיס הצבאי, זו התוצאה אחרי שלוש שנים.
פניות אל הרט"ג לגבי נקודות המים שהם מתכננים לא נענות כבר שנתיים. מישהו מוכן לנדנד להם?
אני עסוק בעוד כמה דברים, מעט חשובים יותר מברזים למטיילים.
משרד התיירות: לפני שלוש שנים נכנס לתפקיד איש מלא מרץ, מיסז'ניקוב. הוא עשה רושם שהוא אוהב את שביל ישראל.
דני גספר לקח אותו לטיול של יומיים על השביל והבחור היבטיח להתחיל להזיז דברים. הוא הזיז דברים אך לא בתחום שביל ישראל.
תרומתו לשבילי הליכה בארץ היתה: 3,000,000 ש"ח לתכנון ובצוע של דרך הבשורה בתוואי שונה משביל הבשורה (זה של מעוז יינון).
גבות רבות הורמו כולל בחו"ל כאשר שמעו על היזמה הנוספת. הסכום הושקע, הלך למקורבים, ומספר התיירים היום בדרך הבשורה? אפס מאופס....
כל התיירים הולכים בשביל הבשורה (זה של מעוז).
האם כסף פרטי יעזור? בוודאי שיכול לעזור, בתנאי שמשתמשים בו למטרה שהוקצב. לפני כ- 10 ( 

) שנים משפחת רקאנטי תרמה 30 מיליון דולר (
)
על מנת להקים את שביל ישראל לאופניים. לכל הדיעות מיזם מעולה שיכול להביא לכאן המוווווווון תיירים מחו"ל. ישבה ועדה של כמה עשרות אנשים לישיבת פתיחה חגיגית.
ומה יצא מזה? 1. סקר על שבילי אופניים בחו"ל, מסמך מפואר. יש לי עותק ממנו. 2. תכנון רעיוני של כל מקטעי השביל. מי שמכיר היטב את הארץ יכול לתכנן תוואי רעיוני
בפחות משבוע.
ומה יש בשטח היום? כ - 250 ק"מ של השביל מתוך 1200 ק"מ מתוכננים, סומנו בעזרת מאות מתנדבים (!) בדרום.
לפני כשנתיים הנשיא פרס הוזמן לחנוך קטע של 15 ק"מ במכתש רמון.
וכמה אנשים עוסקים בעניין היום? ...... אני חושש שהכסף נגמר, או ליתר דיוק נעלם בכל מיני מקומות בין הרשויות שמעורבות בשביל הזה.
מה שנשאר מהתרומה מספיק על מנת שאיש אחד
יעסוק בעניין בחלק מזמנו...
ובעלי הסימן המסחרי הרשום "שביל ישראל" : שמעתי מיותר מאדם אחד שעובד שם, "שביל ישראל זה רק לישראלים"
כך גם העידו תיירים מחו"ל ששאלו אותם שאלות במידה והתיירים היצליחו לקבל מענה כלשהו מהחברה.
במשך שנים החברה לא עשתה דבר על מנת לקדם את השביל בחו"ל. הייתם מאמינים???
אך כאשר פורסם המאמר על שביל ישראל בנשיונל ג'יאוגרפיק (2012) הם הזדרזו לקחת את כל הקרדיט.
טוב שיש גוגל ויש מצלמה ועכשו השביל יופיע בתמונות ברשת. זה שינוי מבורך בגישה בחברה להגנת הטבע.
האם אפשר בכלל להזיז דברים בתנאים הנ"ל? יש אנשים מושחתים, יש עצלנים ללא תקנה, וכולם נאבקים זה בזה לא הפסקה.
ובכל זאת יש לנו שביל שהולכים בו הרבה מטיילים גם מחו"ל. איך בדיוק קרה הדבר הזה?
צריך לומר בכנות: שביל ישראל במציאות שבה אנו חיים, זה דבר מעולה ובהשוואה לתרבות ההליכה בחו"ל לעומת מה שיש כאן, זה בהחלט הישג ראוי לציון!
בפורום אפשר לדבר עד סוף העשור ומעבר לכך. אם לא יהיה שיתוף פעולה בין הגופים הקיימים ומשרד התיירות ישקיע כסף,
אז אולי ב 2065 נגיע לשביל הליכה ברמה אחרת.
ועד שזה יקרה אני מקווה ללכת בכמה שיותר שבילים בחו"ל, וגם בארץ... 


נערך ע"י משתמש יום חמישי 28 מאי 2015 14:18:10(UTC)
| סיבה: לא צויינה