 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 06/09/2017(UTC) הודעות: 2  תודות: 5 פעמים
|
היי לכולם,
שאלה למי שיש לו בנזניה מסוג MSR whisperLite רגילה, (לא international, לא universal).
הבנזנייה הנ"ל מיועדת אך ורק ל'בנזין לבן'.
2 הבנזניות האחרות מיועדות גם לדלק רגיל אבל יש להן חלקים שצריך להחליף כשרוצים להשתמש בדלק רגיל.
אני קניתי (בטעות) את הבנזניה הרגילה. לא קל להשיג בנזין לבן ואני מעוניין להשתמש בדלק רגיל לפעמים.
האם מישהו ניסה את זה? מה ההשלכות? האם יש השלכות בטיחותיות או שרק עלולים לקבל סתימה בצנרת.
לי נראה שאם בנזניה סינית ב45$ מסוגלת להתמודד עם אוקטן 95 (הייתה לי כזאת כמה שנים) אז MSR ב700 ש"ח גם יכולה.
תודה מראש לעונים
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
זה יעבוד עם דלק 95 אבל ידרוש ממך לנקות את הדיזה לעיתים תכופות. זה בנוי לעבוד עם בנזין לבן אז למה שלא תקנה? או פה, קצת יותר זול ליטר בנזין לבן מספיק לדי הרבה זמן.
|
 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
|
|
|
 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 06/09/2017(UTC) הודעות: 2  תודות: 5 פעמים
|
תודה על התשובה, זה ממש יותר זול אבל העיקר הוא שאני רוצה שתהיה לי את האופציה במקרה ואני נתקע בלי.
אם זה אופציונאלי ואוכל לבשל על מיכל שלם בלי שיתקע (ואז לנקות עד שאמצא בנזין לבן) אז זה מצויין לי, אחרת זה מאוד מגביל ועלול לגרום לי להתקע בלי אוכל בדיוק ברגע הנחוץ.
אגב, ניסית את זה?
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
היה לי שנים את הויספרלייט של MSR. השתמשתי כמעט בכל דבר שדולק אבל זה באמת דרש הרבה ניקוי. באחד ממפגשי הפורום מסרתי אותו למישהו. מאז אני רק עם גז.
|
 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC) הודעות: 630
קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות
|
הוויספרלייט הרגילה אכן מיועדת לבנזין לבן. ה-International אוכלת בערך הכל. זה לא קשור למחיר, אלא לדיזה. הבנזיניות הסיניות ב-45 ש"ח מיועדות לאכול בנזין רגיל, ובנויות בהתאם. הוויספרלייט הרגילה - לא. אין סיבה שיהיו לזה השפעות בטיחותיות, אבל זה בהחלט עלול להוביל לפיוח מוגזם ולסתימת הדיזה. אני מניח שאפשר להמיר את הרגילה לשימוש בבנזין, אבל לא ניסיתי (הסתובבתי כמה חודשים עם ה-International).
|
 1 משתמש הודה ל Yagil עבור הודעה מועילה זו.
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC) הודעות: 1,495   תודות: 349 פעמים קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
|
לי הייתה את הרגילה (עדיין זרוקה איפה שהוא בבית שלי), וכשהתחלתי את ה AT ניסיתי להפעיל אותה עם Kerosene - שזה הדלק באיכות הכי גרועה שיש. לא ממש הצלחתי להבעיר להבה יפה ויציבה, מן הסתם. אחרי ארבעה ימים שלחתי אותה ועברתי להשתמש בכהליה. אחר כך, בארץ, כבר קניתי באמת בנזין לבן, והיא עבדה לי יופי איתו. בשלב מסויים דיברתי עם היבואן שלהם בארץ (זה בטח היה בסביבות 2003-2004, אז זה בטח לא אותו היבואן מעכשיו), והוא פשוט נתן לי באמת דיזה של ה international, ואמר לי להשתמש בה אם אני קונה דלק פחות נקי מבנזין לבן. אין לי מושג איפה הדיזה הזאת עכשיו, אבל כן - אפשר להפוך יחסית בקלות את הרגילה ל international בעזרת החלפת הדיזה.
|
 1 משתמש הודה ל Amtrak עבור הודעה מועילה זו.
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC) הודעות: 805
תודות: 36 פעמים קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
|
נשלח במקור על ידי: Amtrak  בשלב מסויים דיברתי עם היבואן שלהם בארץ (זה בטח היה בסביבות 2003-2004, אז זה בטח לא אותו היבואן מעכשיו), והוא פשוט נתן לי באמת דיזה של ה international, ואמר לי להשתמש בה אם אני קונה דלק פחות נקי מבנזין לבן. אין לי מושג איפה הדיזה הזאת עכשיו, אבל כן - אפשר להפוך יחסית בקלות את הרגילה ל international בעזרת החלפת הדיזה.
זה בגדול נכון, אבל יש עוד הבדל אחד וזה קוטר צינורית הדלק, בinternational קוטר הצינורית גדול יותר ובתוכה מושחל כבל מתכת לניקוי, קוטר הצינורית ברגילה קטן יותר (לדעתי כי אין בו כבל לניקוי, אני לא בטוח כי לי יש את הinternational).
לכן, אני מניח שבשימוש לאורך זמן עם דלקים פחות מזוקקים יש סכנה לסתימה של הצינורית בדגם הרגיל. גם אם תחליף דיזה, הייתי משתמש בדלקים אחרים רק במקרי חרום ותמיד מעדיף בנזין לבן.
אני ב7 חודשים בדרא"מ (ב2005-6) ממש לא התקשיתי למצוא בנזין לבן, הוא יעיל יותר והרבה פחות מלכלך.
אני עם הinternational עוד מעט 15 שנה (בשימוש פחות נרחב בשנים האחרונות...) ומעולם לא היו לי בעיות סתימה, לא של הדיזה ובטח שלא של הצינורית.
הinternational דרך אגב מגיעה (או לפחות הגיעה לפני עשור...) עם 2 דיזות- אחת עבור בנזין לסוגיו ואחת עבור Kerosene שהחריר בה גדול יותר.
טיפ קטן להפחתת כמות הפיח- רוב הפיוח מתרחש בחימום של הבנזיניה, אני לוקח תמיד בקבוקון כהל ומשתמש בו להדלקה (שופך בכוסית), הבנזיניה יוצאת כמעט ללא פיח.
|
 2 תודות למשתמש איתי על הודעה מועילה זו.
|
|
|
משתמשים הצופים בדיון זה |
Guest
|
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.