
תכנון והכנה
בקיץ של 2017 (יוני-יולי) יצא לי ולחבר שלי עמיר להגשים חלום של כמה שנים: לחצות את איסלנד ברגל. איני יכול להגיד למה רציתי לעשות את זה, אך האי הזה מאוד משך אותי.
רשימת הדברים אשר עושים את הטיול הזה מיוחד אינה נגמרת: הנוף פראי ומגוון, ריחוק מציוויליזציה, מזג אוויר והבדידות אשר מלווה אותך לאורך כל הימים. באופן כללי אין עצים באיסלנד, לפחות אנחנו לא ראינו הרבה. הצפון מתאפיין ברובו בצמחיה נמוכה, סוג של שיחים. במרכז האי כמעט ואין כלום. רק הרים ומדבריות לבה. בדרום הכל מתחלים להיות צבעוני. כבר מתחילים לראות עצים, עד שני מטר גובה. במיוחד במרכז חוצים הרבה שדות לבה. מאוד קשה לדמיין איזה כוחות איתניים יצרו דבר שכזה. מידי פעם היית לי הרגשה ששנינו הינם גיבורים של סיפור מדע בדיוני: הנה אנחנו ובאזור של עשרות קילומטרים אין נפש חיה. הולכים כדי למצוא את השורדים האחרים או מחפשים ציביליזציה אחרת בכוכב לכת אחר עם סביבה עוינת. כאשר היינו דרומית ל-Hágönglón, עברנו במדברית לבה מאוד משונה. הרבה חול כהה ומה שהיה מעניין, זה לראות גושי לבה בגודל של משאית אשר היו מפוזרים בצורה אקראית. רק לדמיין איך כל הגושי היו נופלים משמיים בזמן התפרצות הר געש. אני בטוח, אני לא רוצה להיות שם בזמן הזה.

יש לא מעט גייזרים שעוברים לידם. קשה מאוד לתאר את מגוון צבעים שאתה רואה: מאדום בורדו עד לירוק בוהק. בנוסף לצבע כמובן יש ריח של גופרית או במילים פשוטות ריח של ביצים מקולקלים.

בעבר כבר התנסיתי בטרקים, אך אף פעם לא בגודל כזה. הלכתי מסלולים שנמשכו כמה שבועות, אבל תמיד ישנתי בסוף היום בביקתה ולא באוהל. כמו בכל טרק, צריך הרבה תכנון, אבל פה נדרשה ממני רמת תכנון אחרת לגמרי.
המסלול עצמו איננו קשה במיוחד. רוב הימים אתה מבלה בהליכה מישורית. יש עליות וירידות במיוחד ב-Landmannalaugar. מה שעושה את המסלול לקשה זו הלוגיסטיקה וכמובן מזג האוויר. בחיים לא חוותי מזג אוויר כזה. גשם שיורד במשך ימים וסופות חול. אומרים שבהרים מזג אוויר הפכך,וזה אכן נכון. אבל בדרך כלל אתה שם לב לשינוי במזג האוויר בהרים, או לפחות אתה רואה את הסערה המתקרבת. באיסלנד חווינו יציאה בבוקר ביום מוענן. תוך כדי עליה קצרה יצאה השמש. בסוף העלייה כבר היה ממש חם והתחלתי להוריד את הבגדים. ברגע שהורדתי את החולצה הרוח התחזקה. ברגע הבא התחיל גשם וברגע שאחריו התחיל ברד, ואז הכל הסתיים. שאני אומר רגע אני מתכוון לדקה או שתיים. פשוט מטורף באיזה מהירות המזג האוויר מתחלף.
ברוב הימים הלכתי עם microfleece ומיעל גשם. לא מדדתי, אבל אני מניח שטמפרטורות נעו באזור 5-15 מעלות ביום ו 0-7 בלילה.
תופעה מוזרה שלא חוויתי לפני כן, באיסלנד אין לילה בקיץ. זה ברור וכולם יודעים. אבל באמת לא מחשיך. לקראת אמצע יולי באחד בלילות היו כבר דמדומים. לי זה לא הפריעה לישון, בהינתן שכל יום הייתי מסיים עייף. עמיר היה יושן עם כיסוי עיניים, אך אני הסתדרתי בלי. אגב, שקיעות באיסלנד פשוט מטורפות.
מצד שני זה שאין לילה זה היתרון גדול. אתה יכול ללכת כל היום. גם היה כמה מקטעים שמאוד שמחתי שלא הייתי צריך ללכת שם בחושך עם פנס.

חומר לימוד
אני מצרף לינקים שהשתמשתי בהם לאסוף מידע וגם לא מעט השראה. כמובן המקום הראשון הוא הפורום הזה. אם אינני טועה זה סיכום של אייל.
http://www.hike.co.il/posts/t72306-%D7%97%D7%A6%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%9C%D7%A0%D7%93
לינקים הבאים מתארים את חציית איסלנד
http://icelandtraverse.blogspot.de/search/label/Acknowledgements
http://withoutbaggage.com/mission-iceland/
http://withoutbaggage.com/mission-iceland/
http://www.alastairhumphreys.com/transiceland/
https://andrewskurka.com/adventures/iceland-traverse/
http://www.trailjournals.com/journal/entry/392434
אם לא בא לכם לשבור את הראש איך לתכנן דבר כזה, אפשר פשוט ללכת עם מדריך וחברה שתארגן הכל. אני בניתי חלק מהתכנוני הימים בעזרת הלינק:
https://www.mountainguides.is/multi-day-tours/backpacking-tours/coast-to-coast-the-iceland-traverse/
מפה להורדה והוראות התקנה: השתמשתי במפה הזאת, באפליקציית-ORUXMAPS במהלך הטיול ובתוכנת BASECAMP במחשב כדי לתכנן את המסלול בבית
http://www.ourfootprints.de/gps/mapsource-island_e.html
מפות אוליין
http://vefsja.iskort.is/
https://ja.is/kort/?type=map&x=622613&y=632154&z=5
חברות אשר מתחזקות בקתות:
מידע על אוטובוסים - www.straeto.is
חלוקת ימים
חלוקת ימים התבצעה לפי תחנות איסוף האספקה. לפי התכנון היינו אמורים להתחיל באיזי עם ממוצע של 20 ק"מ ליום ובערך אחרי 7-10 ימים להגיע לקצב 25-30 ליום. בחלק הראשון עוד איכשהו עמדנו ביעדים, אך אחרי Myvatn התכנון השתבש. היו ימים של 10-12 ק"מ והיו כאלו של 35-40 ק"מ. מה שחשוב לציין, שהתוכנית המפורטת יחסית נתנה לנו פרופורציות ואפשרה לתכנן את ההמשך.

לינק למסלול אשר בנינו:
https://drive.google.com/open?id=1aONltD-y9MKmofz8fKed2ngT3yI&usp=sharing
אוכל
היה לי חלום אחר וגם לא כזה רחוק כמו איסלנד. לפני כמה שנים קראתי על הר כרכום. במשך כמה שנים ניסיתי לעשות את המסלול הזה. למי שלא מכיר, המסלול פתוח רק בתקופת החגים (סוכות ופסח). בפסח אחרון אכן יצא לי לבקר בהר כרכום. הלכתי מבורות לוץ עד קניון אדה ב-3.5 ימים. בהערת אגב, אציין שהמסלול מאוד מומלץ. הטיול הזה נתן לי נקודת יחוס איך לתכנן את האספקה באיסלנד: כמה אוכל אנחנו אוכלים, כמה גז נצרך ועוד כל מיני תובנות טובות לגבי צריכה משותפת שלי ושל עמיר. למטה מצורפת טבלה של חלוקת אוכל לפי שלבי הטיול. בסוף אני חושב שלקחנו פחות פירות יבשים אך החלוקה עיקרית נשארה אותו דבר.
הבאנו לפי דעתי משהו כמו 80% אוכל מהארץ. ופה חיכתה לנו הפתעה ראשונה. בגדול איסלנד היא מדינה מודרנית ואירופיית לכל דבר. אבל אני לא הצלחתי להבין מה קורה שם בסופר.לא רוצה להעליב אף אחד, אבל מכולת שכונתית בארץ היא פשוט גן עדן של מצרכים בהשוואה. בגדול, מבחר סוגי הנקניק, או הגבינה או השימורים מאד מצומצם. אולי יש ב-Reykjavik סופרים איכותיים, אבל אנחנו לא מצאנו.
בגדול האוכל הספיק לנו, למרות שעמיר היה קצת רעב מדי פעם (לפחות אני מקווה שזה מדי פעם). גז גם הספיק לנו. חישבתי את כמות הגז בצורה הבאה: כל הבישולים שלנו היו בחישוב גס הרתחה של 700 מ"ל של מים. פשוט שקלתי כמה גז אני צורך לכמות הזאת, הכפלתי ב-1.25 ובכמות ארוחות. יצא ממש טוב. דבר היחיד שחרג מהתכנון הינו נייר טואלט …. היה לנו עודף. בדיעבד, אני משתמש בנגב חלקית בנייר טואלט לטובת ניקוי סיר ויכול להיות שזה גרם לשגיאה.

זה סיכום של האוכל לפי התארגנות, מה להביא מארץ ומה לקנות באיסלנד.

מים
באופן כללי ב-75% מהמסלול אין בעיה של מים.
עד ל-Dettifoss יש מלא נחלים. בכמה מקרים שמנו טבליות כלור ליותר ביטחון ורק בחלק הזה. מ-Dettifoss עד ל-Reykjahlíð יש רק אגם אחד Eilifsvotn. אחרי זה מלאינו מים מנחלים שהם בעצם הפשרת קרחונים. מי שילך יותר מואחר בקיץ יכול להתקל בבעיה. מצד שני מ-Eilifsvotn עד Reykjahlíð זה 1.5-2 ימי הליכה, אז לא כזה נורא.
מדרום Mývatn עד ל-Dreki הכל יבש. אנו מילאנו בכמה פלגים קטנים אבל אני בטוח שהם יהיה יבשים לקראת אמצע קיץ. לפי מפה, מערבה ל-Sellandafjall יש נחל שנירא די גדול. נחל הזה היה גיבוי שלנו עםהיינו נתקעימים בלי מים.
דבר נוסף חשוב, בשתי הביקתות Bonti ו-Dyngiufell יש מיכלי מים טריים. כפי הבנתי FFA, דואגים לתחזק את הבקתות וכמובן שיהיה שם מים.
מ-Dreki עד ל-Nyidalur Hut הכל יבש. למזלינ היה לא מעט שלג, אז אנחנו הסתדרנו נהדר. לערכתי, מתחילת אמצע יולי הכל יהיה יבש. נקודת מים הבאה אחרי Dreki היא אגם Gaesavotn וזה משהוא כמו 65-70 ק"מ. מאגם עד ל-Nyidalur Hut יש משהו כמו 35-40 ק"מ. קראתי באחד הדיווחים על המסלול, שחברה הלכו את באמצע-סוף אוגוסט והייתה להם ממש בעיה כי הכל היה יבש.
מ-Nyidalur Hut עד ל-Landmannalaugar לא צריכה להיות בעיה. לא משנה אז מסלול תבחרו, ליד Vatnajökull או ליד F26, נראה אפשר למצוא מים כל יום.
בחלק אחרון, מ-Landmannalaugar ל-Skogar, אין שום בעיה.
ציוד
אני לא מתכוון להרחיב בנושא הציוד, אך אציין רק כמה דגשים שלי:
- טעות גדולה הייתה לא להביא כפפות אטומות למים. לפי דעתי זה הדבר היחיד שהיה חסר לי. הלכתי עם ככפות בד, שכל הזמן היו ספוגות גשם.
- רשת נגד יתושים. פשוט חובה. בימים הראשונים כלל לא היה זכר לזבובים. אבל אחר הם באו ובהמוניהם. אני בטוח שאחד מהם רדף אותי עד היום האחרון. מה אני יכול להגיד, הזבובים של צאלים הם פשוט חיות מחמד לעומת זבובים איסלנדיים. לזבובים האלו יש רק מטרה אחת, להיכנס לאחד החורים בראש (עיניים, אוזניים, נחיריים ופה). הם לא מעוניינים סתם לשבת על לחי או מצח, רק פנימה. התבוננות מעניינת - זבובים יוצאים רק כאשר אין גשם. אתם תחליטו איזה תופעת טבע מעודפת עליכם.

- סנדלים או כל נעל חילופית לבחירתכם לטובת חציית נהרות. לא ספרתי כמה בדיוק נחלים חצינו, אבל הייתי אומר בין 15-20 או יותר. בקיצור יש מספיק. היו כמה בעומק עד 20 ס"מ, אבל היו מקרים שבהם המים הגיעו עד המותניים. אישית לא הייתי ממליץ לקחת כפכפים כי הם לא יספקו מספיק יציבות, במיוחד בנחלים עם זרימה חזקה. בנקודה הזאת אני גם התייחס לכמה כללים של חיציית נהרות (חלק ידענו וחלק הבנו תוך כדי):
- נחלים עם זרימה חזקה עדיף לחצות בבוקר ולא אחר צהריים. רוב הנחלים מגיעים מהפשרת קרחונים, לכן אחרי לילה זרם יהיה חלש.
- לנסות לחצות בחלק הרחב של הנחל, כי זרם יהיה יותר חלש.
- לא ללכת על דרכי ג'יפים, כי בדרך כלל יותר עמוק שם בגלל גלגלים.
- כל רצועות של התרמיל צריכות להיות פתוחות. במקרה עם אתה נופל, אז ניתן להוריד את התיק במהירות.
- מקלות הליכה מאוד עוזרים. לא יודע מי עדיין הולך בלעדם, אבל הייתי צריך לציין זאת.
- אני תמיד הייתי דופק ריקוד כלשהו כדי להזרים דם לרגליים, אבל כל אחד יצירתיות שלו.
- לשים גרביים גם קצת עוזר מפני קור.

- מצאתי את ה- BUFF מאוד שימושי: כעזר מפני זבובים וכחוסם רוח, סנן נשימה בסופות חול.

- לבדוק את ציוד ה- Goretex. המעיל שלי נזל בכמה מקומות. יש לציין שעשיתי קצת תיקונים לפני היציאה, אבל לא בדקתי במקלחת. התוצאה הייתה כיס שהיה פשוט מתמלא מים. כך גם הלך לי הטלפון.
- אנחנו יצאנו עם אוהל 4 עונות. זה האוהל היחיד שהיה לי בחיי. כאשר קניתי אותו, לקחתי מלכתחילה בחשבון הטיול באיסלנד. חוץ מגשם מתמיד שלא נפסק, יש גם רוחות מטורפות. המוט השלישי ללא ספק עוזר. אני מניח שניתן לעשות את הטיול עם אוהל 3 עונות, אך בעיניי זו חובה שלאוהל יהיו לפחות guylines. לגבי TARP אינני בטוח שיעמוד ברוחות שם.
- לי היה Quilt 30F. היה לי בסדר גמור. חלק מהלילות ישנתי עם fleece וגטקס. מה שכן, יש לי סף קור קצת יותר נמוך, אז לקחת את זה בערבון מוגבל. עמיר לדוגמה היה עם שק"ש מינוס 4 וגם ישן חלק מהלילות עם בגדים.
- מבחינת NICE TO HAVE, הייתי אולי לוקח מזרון ישיבה כמו Z-SEAT. לפני שכל האולטה היקרים קופצים עלי, אסביר. יש לי מזרון מתנפח, לא רציתי לנפח אותו כדי לשבת ביום וגם לא רציתי לשים אותו על הקרקע (האבנים חדות כמו סכינים). מצד שני הקרקע הרבה פעמים ממש קרה. אז בדיעבד הייתי שמח אם היה לי מזרון כזה.
- לקחנו איתנו מכשיר איתור לוויני (BPL) מחברת "עולם קטן". חוץ מבעיה בהתחלה שסדרנו דרך משפחה בארץ ושירות הלקוחות שלהם, הכל עבד מצויין. שלחנו הודעת מיקום פעם או פעמיים ביום. שאר הזמן המכשיר היה כבוי. אם אני זוכר נכון את הטיול סיימנו עם 80% סוללה, שזה מאוד מרשים.
- לקראת הטיול הזה קניתי חולצת מרינו. מזמן רציתי אחת כזו. סקרנה אותי התכונה של הרחקת זיעה. אני בדרך כלל אחרי יומיים מסריח כמו כלב. ואיזו הפתעה, כמעט ולא הסרחתי עם החולצה הזאת. בפועל הלכתי רק איתה. כיבסתי את החולצה פעם ב 5-6 ימים בנקודות עצירה. טריק קטן, מדי פעם הייתי תולה את החולצה על האוהל כדי לאוורר אותה ואז היא הייתה כמו חדשה. נכון שלא היה חם שם במיוחד, אבל מבחינתי היא מקבלת ציון 100.
- מצלמת weather sealed. תמיד חשבתי שזה סוג של גימיק. הרי, כמה כבר אנשים מצלמים בגשם. בטיול זה אני מאוד שמחתי שמצלמה שלי היא weather sealed. כל הזמן יורד גשם ןלא חסר סופות חול. בקיצור, נקודה נוספת לקחת בחשבון.
- מפות טופוגרפיות קנינו ברייקיאוויק. מזמן הגעתי למסקנה שבארץ יש רמה מאוד גבוה מבחינת מסלולי טיולים מבחינת מפות וסימון שבילים. אז לא הופתענו כי אין כמעט מפות טיולים טובות באיסלנד. עבור חלק צפוני (עד ל-Reykjahlid) קנינו מפת 1:200K. עבור החלק המרכזי (מ-Reykjahlid עד ל-Landmannalaugar ) קנינו מפת 1:300K. עבור החלק אחרון יש מפה טובה 1:100K ובצד שני 1:50K עם סימון מסלולים. ההסבר הוא פשוט, זה האזור הכי מטויל. את כל המפות אפשר לקנות בכל חנות טיולים או ספרים.
- מצפן. בגלל שחלק ניכר מהמסלול עובר על שבילים לא מסומנים, המצפן היה כלי מאוד שימושי.
- מכלי גז ניתן לקנות ללא בעיה ברייקיאוויק. יש אותם בכל חנות טיולים. בנוסף ניתן לרכוש אותם גם בכל תחנות דלק. לפחות איפה שעברנו, תמיד ראינו.
לוגיסטיקה
בגלל הקושי הלוגיסטי חילקתי את המסלול ל 5 מקטעים, כאשר כל מקטע מסתיים בנקודת אספקה. הרבה יותר קל להתארגן לטיול של 5 ימים מאשר ל-26 ימים. לכל ה- 4 נקודות שלחנו חבילות אשר ארזנו ב-Reykjavik. שתי חבילות שלחנו, אם אפשר להגיד ככה, מ-Reykjavik. את שתי החבילות הנוספות שלחנו מ-Akureyri.
ישנה חברה אחת אשר מפעילה קו אוטובוס דרך ה- Highlands מ-Reykjavik - ל-Reykjahlid אשר נמצא על אגם Myvatn. האוטובוס הזה עובר ב-Landmannalaugar (נקודת העצירה אחרונה שלנו) וגם-Nydalur Hut (נקודת העצירה ה- 3). החברה נמצאת בתחנה מרכזית ב-Reykjavik. משהו כמו חודשיים לפני הטרק יצרתי איתם קשר לגבי משלוחים. קבלתי תשובה חיובית. מה שעלי לעשות זה לבוא לתחנה שלהם, למסור את החבילות וכמובן לשלם. למחרת בבוקר אחרי הגעתנו הלכנו אליהם. אך להפתעתנו, קיבלנו תשובה שמהשנה הזאת הם לא עושים את המשלוחים יותר.
מה? למה? אבל? אישרתם במייל? ….
אחרי שיחה ארוכה התברר לנו שהם כן עושים את המשלוחים, אבל הם מוכנים לקחת את החבילה רק ביום שהאוטובוס יוצא לדרך ואנחנו חייבים לקבל אותה בנקודת ההגעה. כל אותו יום הסתובבנו וניסינו לפתור את הבעיה שנוצרה. הכי ריאלי היה לקצר את המסלול וללכת ישר מ-Myvatn ל-Landmannalaugar ב 8-9 ימים. רצינו גם לפנות לחברת תיירות ולשלם להם כדי שיביאו את החבילות ביום הנדרש לאוטובוס. אך בסוף התמזל מזלנו ובחור מהמלון הסכים לעביר את שתי חבילות.
השלב השני מסתיים ב-Dreki Hut אשר בבעלות של FFA (לינק למעלה). גם איתם התכתבתי לפני הטרק וגם מהם קיבלתי תשובה חיובית. התהליך איתם היה הרבה יותר פשוט. צריך לשלוח את החבילה לאיזושהי חברה ב-Reykjahlid והם כבר יעבירו אותה לבקתה. מה שחשוב זה להודיע ל-FFA והם כבר יעדכנו את החברה הזאת. שלחנו עוד חבילה נוספת לסניף הדואר ב-Reykjahlid.
נקודה חשובה שצריך לקחת בחשבון, את הכביש ב-Highlands פותחים בסוף יוני תחילת יולי. הכל תלוי ברמת השלגים. לנו יצא טוב, חבילה ל-Nydalur Hut יצאה עם האוטובוס השני או השלישי. עיכוב של יום או יומיים והיינו תקועים בלי אוכל.
בעיניי יותר בטוח לתכנן את המסלול עם תאריך הגעה ל- Nydalur Hut בסביבות 5-10 ליולי.
אני אוסיף כמה מילים לגבי ICESAR. ICESAR זה גוף החילוץ וההצלה האיסלנדי. אתה יכול להירשם אצלהם ולעלות את התוכנית שלך לאתר שלהם. זה אמור לתת להם לפחות אזור חיפוש במקרה וקורה משהו. בנוסף יש להם גם אפליקציה שדרכה אתה יכול לעדכן את המיקום שלך. לא יודע איך זה עוזר ב-Highlands כאשר אין שם קליטה. זו גם הסיבה שלא השתמשנו בשרות הזה. לפי דעתי שווה לפחות לבקר אצלהם ברייקיאוויק ולהתעדכן לגבי מצב השלגים ב-Highlands (כמובן אם יוצאים באמצע-סוף יוני). ל-ICESAR יש לא מעט תחנות שפזורות ב-Highlands עם כיתות כוננות. אנחנו ראינו 3: ב-Dreki Hut, Nydalur Hut, Landmannalaugar. מה שכן עשינו, היה לדווח ב-Dreki Hut שאנחנו נהיה ב-Nydalur Hut בעוד 4.5 ימים והם באמת חיכו לנו שם. למעשה פגשנו אותם ביום החמישי בדרך. ברגע שאמרנו שאנחנו מישראל, הם ישר גמגמו את השמות שלנו (סלחנו להם על אי הדיוק בשמות, כי אני בעצמי יכול בקושי להגיד את השמות שלהם). הם יוצאים כל יום לסיורים בשטחובאופן כללי לראות אותם בשטח נותן איזו שהיא תחושת ביטחון. כמובן שעדכנו אותם גם כשיצאנו לכיוון Landmannalaugar . בגדול רצוי לעבור בתחנות של רנג'רים (פקחים של שמורת טבע) ולקבל מידע על מצב המסלולים בשטח, ולשאול אותם לגבי מזג אוויר הצפוי. לא משנה מה הם יגידו לגבי מזג אוויר כי באסלנד יהיה משהוא אחר. אבל לפחות להתעדכן אם צפויה סערה גדולה.
דרכי הגעה
המסלול מתחיל במיגדלור Hraunhafnartangi (תנסו להגיד את השם שלושה פעמים ומהר) כאשר הכפר הקרוב הוא Raufarhöfn. יש פעם ביום בבוקר אוטובוס מ-Reykjavik ל-Akureyri. נסיעה של 6-7 שעות. יש לקחת אוטובוס נוסף מ-Akureyri ל-Raufarhöfn, שלוקח משהו כמו 4-5 שעות, גם פעם אחת ביום. בזמנו ראיתי באתר של אוטובוסים, שקו ל-Raufarhöfn פעיל רק בימי חמישי ושישי. אך זה הסתבר כלא נכון. הקו פעיל כל ימי השבוע, אבל בכל זאת שווה בדיקה מול החברה המפעילה. עם כל סידורי חבילות ברור שנשארנו לישון ב-Akureyri. לפי תכנון היינו צריכים להיות ב-Akureyri שתי לילות. אבל היינו כל כך עייפים מכל הסידורים וכבר כל כך רצינו להתחיל ללכת, שלאחר לילה אחד עפנו משם עם מחשבה שיש לנו עוד יום נוסף אחד.
בסופו של דבר את המסלול סיימנו ב-Skogar ולא ב-Vik. יש כמה אוטובוסים בערב משם ל-Reykjavik. נכנסנו שם למסעדה וכדי להיות בטוחים הזמנו דרך אינטרנט כרטיסים. 3 שעות נסיעה וזהו...
אלו 2 לינקים לתמונות. באלבום ראשון שמתי את התמונות היפות ביותר בעיניי ובאלבום השני את כל השאר
https://goo.gl/photos/5a179Cwd6wSheVoY6
https://goo.gl/photos/91VCdW13VZRpSopa8
תיאור המסלול
אני לא הולך לתאר הכל באופן יומי,אבל אני אדגיש את הדברים המרכזיים לגבי כל מקטע וקצת אתאר את החוויות. המקטעים הם כמתואר למעלה.
נערך ע"י משתמש יום חמישי 15 פברואר 2018 10:48:03(UTC)
| סיבה: לא צויינה