ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Eli TheHiker  
#1 נשלח : שבת 21 אפריל 2018 19:22:38(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

שלום לכולם,

כמשתמש ותיק בפורום המצויין הנ"ל, מצרף את הסיכום שעשיתי כדי להשלים ולהוסיף מידע למאגר הטיולים של ירדן.  למי שיותר נוח, ניתן לקרוא את הסיכום גם כאן.


הקדמה ותיאור המסלול באופן כללי:
באפריל 2018 הצטרפתי לטיול מאורגן של חברת רדיוס טיולים שכלל בתוכו נסיעה דרך מעבר גבול יצחק רבין לפטרה שנמצאת כ 100 ק"מ צפונית מעקבה, ביקור מקוצר באתר, יציאה למסלול פיילוט עד הכפר מנסורה (כ30 ק"מ צפונית לפטרה) שכלל גם הקפצה קצרה של כ 10 ק"מ עד לנקודת הלינה הראשונה ונסיעה חזרה למעבר גבול יצחק רבין בסיום הטיול. לא מזמן נפתח באופן רשמי שביל חוצה ירדן החדש jordantrail שמסומן רק במפות (ללא סימון בשטח) והרעיון הכללי היה לעשות הליכה לאורך 4 קטעים מפטרה לדנה עם וריאציות שונות ומעניינות יותר ללא שימוש בחבלים. בטיול השתתפו כ 26 מטיילים עם מדריך ישראלי, מדריך ירדני ושוטר כאשר צוות לוגיסטיקה משתנה העביר את כל הציוד בין נקודות הלינה ודאגו גם לארוחות הבוקר והערב. סה"כ, הלכנו כ 60 ק"מ עם כ 2900 מטר עליות/2700 מטר ירידות כאשר רוב המסלול נמצא סביב ה 1000 מטר גובה ונע בין 1200 מטר בשיא ו 600 מטר בשפל. תוואי השטח ברובו היה הררי, משתנה ומאתגר עם עליות/ירידות תלולות והמסלול התאים למטיבי לכת מנוסים בלבד. כדי להיכנס לירדן, נדרשת ויזת תייר שהוסדרה במקרה הנ"ל על ידי חברת התיירות מול סוכן ירדני ישירות.

מקורות מידע:
1) תיאור המסלול כפי שמתואר בחברה המארגנת
2) סיכום, מפות ומידע על ה JORDANTRAIL
3) האתר של פטרה
4) קבוצת הפייסבוק קניוני מואב
5) משרד התיירות הירדני באנגלית
6) מידע כללי ונהלים שקשורים לירדן במשרד החוץ הישראלי
7) מידע כללי ונהלים שקשורים לירדן במשרד החוץ הירדני
8) מזג האוויר באתר ACCUAWEATHER ב אזור פטרה
9) מזג האוויר מפורט מאוד באתר VENTUSKY
10) הספר של איתי באנגלית, הספר של שוקה בעברית או הספר של בועז/נדב בעברית.
11) סיכום הטיול של צביקה - שבועיים בירדן בעברית.

מפות והקלטות הליכה:
1) מפה דיגיטלית טופוגרפית של OPENSTREET - יש טופוגרפיה ברורה, אך כמעט ואין שמות או סימוני שבילים.
2) מפות באתר JORDANTRAIL - יש טופוגרפיה ברורה עם חלק משמות האתרים/נחלים/נקודות עניין, אך רק שביל החוצה ירדן מסומן.
3) מסלול ההליכה של היום הראשון בויקילוק או בג'יפיאסיס
4) מסלול ההליכה של הימים שני-רביעי בויקילוק או בג'יפיאסיס
5) מפות תצ"א של גוגל שהורדו ישירות לסלולארי על ידי האפליקציה ORUXMAPS

עלויות:
עלויות הטיול עצמו ל 4 ימים לאדם בקבוצה של 12 ומעלה - 2280 ש"ח.
הגעה עד אילת וחזרה - כ 100 ש"ח.
מעבר גבול בצד הישראלי - כ 100 ש"ח.
ארוחות צהריים - כ 70 ש"ח
טיפים - כ 150 ש"ח.
ביטוח - כ 40 ש"ח.
הוצאות אישיות במהלך הטיול - כ 25 ש"ח.
סה"כ הערכת עלות הטיול - כ 2765 ש"ח לאדם בקבוצה 12 ומעלה.

תמונות וסרטונים:
מיטב התמונות בפיקאסה
וידאו סיכום הטיול ביוטוב

סיכום לפי ימים:

הקדמה:
נפגשנו במעבר הגבול של יצחק רבין ב 6:20 בבוקר כאשר חלק הגיעו בערב לפני וישנו בחניון הרכבים/מלונות באילת/על הספסלים ליד מעבר גבול וחלק הגיעו רק בבוקר אחרי נסיעת לילה. לאחר הכרות מהירה ופגישה עם המדריך ליאור אנמר, התקדמנו ביחד דרך מעבר הגבול תוך כדי שהסוכן הירדני פוגש אותנו בצד הירדני. בסביבות 8:00, אחרי כשעה וחצי, סיימנו את כל העניינים הפרוצדורליים, ויצאנו אל המיניבוס שחיכה לנו בחנייה ונסענו ישירות לסופר בעקבה כדי להצטייד במוצרים הדרושים לארוחות הצהריים במהלך הטיול. למדריך הייתה רשימה מסודרת עם כמויות מדויקות, כך שכולם התפזרו ואספו במהרה את המצרכים ואחרי כחצי שעה כבר התחלנו את הנסיעה לכיוון פטרה. בסביבות 12:00 (אחרי כשעתיים של נסיעה והפסקה קצרה בדרך) הגענו לפטרה ופגשנו עוד 6 מטיילים שכבר היו מספר ימים בירדן והיו אמורים להצטרף לשאר הקבוצה ואז הטיול התחיל.

יום 1: - פטרה עד ואדי מרוון (Petra to wadi Marwan)
סטטיסטיקה:
מרחק וזמן הנסיעה מהמעבר גבול לפטרה: כ 130 ק"מ וכשעתיים נסיעה.
מיקום נקודת ההתחלה: 35.468272E, 30.324685N בגובה כ 1025 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 12:30, שעת סיום - 19:30
משך הליכה - כ 7:00 שעות.
מרחק הליכה - כ 14 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - עליה כ 450 מטר, ירידה כ 450 מטר
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 1100 מטר , גובה מינימלי כ 850.
מיקום נקודת הסיום: 35.441934E, 30.355620N בגובה כ 1020 מטר.
הקלטת המסלול בויקילוק
הקלטת המסלול בגיפיאסיס
חפיפה לשביל חוצה ירדן: כ 95%, חוץ מהליכה קצרה בתוך פטרה עצמה שאינה על השביל.
מרחק וזמן הנסיעה עד לנקודת הלינה: כ 9.5 קו אווירי (או 12 ק"מ נסיעה) וכחצי שעה נסיעה.

תמונות נבחרות:
 

סיכום ההליכה:
בכניסה לפטרה, הצטרף אלינו מדריך מקומי שאמור היה להדריך במשך כשעתיים על פטרה עצמה עד הTreasury ואכן האנגלית שלו הייתה מצוינת עם הסברים מעניינים. כבר בכניסה הורגש עומס מסוים של מבקרים באתר וכאשר התחלנו ללכת לאורך השביל המרכזי בסביבות 12:30, העומס התגבר וכלל קבוצות רבות של ילדים, מבוגרים וכרכרות עמוסות בתיירים. בהתחלה עברנו דרך ה Bab Al Siq v (תמונה) , משם הגענו ל Dam שממנו ניתן היה להמשיך ישר או ללכת דרך המנהרה והקניונים הצרים של Wadi Mudhlim וחיבור של Wadi Mataha במעקף. היה לנו זמן מועט ולכן הוחלט להמשיך דרך ה Siq עד ה Treasury (תמונה) שבו התרכזו קבוצות רבות. אחרי ארוחת צהריים מאולתרת ופרידה מהמדריך המקומי, המשכנו ללכת עם ליאור דרך Streets of facades
לעבר התאטרון (The Theater). משם חתכנו לעבר אזור הקברים המלכותיים המרשימים - The Urn Tomb , The Silk TombCorinthian TombPalace Tomb ,The Sextius Florentinus Tomb והמשכנו ללכת לאורך הרחוב הרחב Colonnade street כאשר מצדדיו ראינו את המקדש הגדול The great temple, מקדש האריות המעופפים Winged Lions Temple והכנסייה The Church. לאחר מכן, המשכנו דרך הרחוב הראשי לעבר מקדש Qasr El-Bint המרשים שנמצא בתהליך שחזור. לא היה מספיק זמן כדי ללכת לעבר עמק פרסה (Farsa Valley) ולכן חצינו את Wadi Musa והתחלנו לעלות בדרך המנזר (The Monastery route) לעבר המנזר המפורסם הדר. תוך כדי העלייה, עברנו באתר הצדדי Lion Triclinium והמשכנו עלייה מהירה עד שהגענו למנזר המרשים עצמו (Al-Deir). עד שכולם עלו, הייתה לי הזדמנות לעלות למספר תצפיות מיוחדות על המנזר ולשוחח עם תיירים שונים במקום ולצפות בירדני משוגע אחד שטיפס על הכד הגבוהה של המנזר וירד ממנו בלי שום ציוד מיוחד. בסביבות 18:00 סיימנו את הביקור בפטרה ויצאנו ביציאה אחורית על דרך בנויה ומרשימה לאורך המצוקים שעוקפת את Jabal al-Deir. תוך כשעה וחצי הגענו לנקודת המפגש בואדי מרוון עם 4 טנדרים שחיכו לנו במקום והקפיצו אותנו כ 13 ק"מ צפונה כדי לדלג על החלק הפחות מעניין של האזור.
בסביבות 20:00 הגענו לנקודת הלינה, ועד שהתארגנו והקמנו אוהלים, צוות הלוגיסטיקה הכינו ארוחת ערב מצוינת של מקלובה בשרית וצמחונית עם סלטים שונים ומגוונים. בסביבות 22:00 אחרי שהרוב התפזרו לישון, התחילה רוח חזקה שכל פעם שינתה כיוון ולכן רוב האוהלים הדו שכבתיים סבלו ממכות חזקות ששברו חלק מהאוהלים. לקראת 6:00 בבוקר, זכינו גם במנת גשם קצרה לקינוח, כך שלא הרבה מטיילים באמת ישנו בלילה הזה.

תמונות היום בפיקאסה
וידאו תצפית על הכד והמקומי שירד ממנו
הקלטת ההליכה בויקילוק או ג'יפיאיס

יום 2: - קובור אל ואחידת עד ראס אל-פייד (Qbour-al Wahdat to - Ras Al-Feyd)
סטטיסטיקה:
מיקום נקודת ההתחלה: 35.452272E, 30.442301N בגובה כ 1100 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 9:15, שעת סיום - 19:30
משך הליכה - כ 10:15 שעות.
מרחק הליכה - כ 17 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - עליה כ 700 מטר, ירידה כ 800 מטר
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 1200 מטר , גובה מינימלי כ 650.
מיקום נקודת הסיום: 35.492688E, 30.509216N בגובה כ 1020 מטר.
חפיפה לשביל חוצה ירדן: כ 75% . ירידה בדרך אחרת לנחל פייד ועלייה לנקודת הלינה אינם על השביל.

תמונות נבחרות:
 

סיכום ההליכה:
הסופה האזורית שהשתוללה בלילה, לא פסחה גם על הכפרים מעל מקום הלינה שלנו. צוות הלוגיסטיקה לא ישנו בשטח בלילה ובעקבות נזקי הסופה הגיעו באיחור מסוים, כך שההתארגנות בארוחת בוקר עם הרוחות העזות הייתה ארוכה מהצפוי כאשר חלק מהאוהלים התעופפו להם בזמן הסידורים. בגלל העיכוב, היה מספיק זמן להתארגן ולמצוא מקום מוגן מהרוח לארוחת בוקר. בגלל אופי המסלול הצפוי, הצטרף אלינו מדריך ירדני מקומי שהוביל את הקבוצה ביחד עם ליאור. התחלנו את היום בהליכה מתונה על שלוחה שעוקפת את Jabal Safaha ממערב ותוך כדי הליכה פגשנו עדר עזים צעירות ליד פארק האבנים והמאובנים עם השכבות השונות. מדי פעם הייתה תצפית טובה אל הערבה וככל שהמשכנו להתקדם, כך האובך והרוח שככו והראות השתפרה פלאים וכך גם התחדדו הצבעים והצורות של ההרים לפנינו. המשכנו להתקדם בשביל נוח במגמת עלייה לעבר Jabal Safaha הצפוני תוך כדי שאנחנו עוברים בהריסות של הכפר קוטלה (Qutla) ועין קוטלה שמזמן כבר יבש. כשהגענו לתצפית בגובה 1150 מטר, פגשנו קבוצה בין לאומית של מטיילים שהלכו על שביל חוצה ירדן לכיוון השני וסחבו את כל הציוד על הגב. ליאור והמדריך הירדני רצו למצוא נאקב עתיק שבו עדיין לא הלכו (אך קיבלו הוראות הכוונה כיצד למצוא אותו) ולכן חתכנו מערבה בהזדמנות הראשונה והתחלנו לרדת בשביל דרוך עם מעט רוג'ומים עד שהוא התיישר ומצאנו נקודה נוחה לארוחת צהריים. לאחר מנוחה, המשכנו לרדת בירידה תלולה מאוד וכמעט ללא סימני דרך כלשהם דרך ואדי תג'רה לעבר מצודת מנסור והמפל העליון של נחל פייד. הירידה הייתה מעניינת, צבעוניתצורנית מאוד ומאתגרת יחסית ולקחה כשעה אחת. בזמן שחיכינו למטיילים האחרונים, העייפות והלילה הקשה ללא שינה עשו את שלהם ואחד המטיילים החליק והדרדר בירידה האחרונה ולמזלו נעצר על שיח לפני המפל הרציני יותר כך שהוא נפצע בצורה שטחית בלבד ללא פגיעות משמעותיות ויכל להמשיך ללכת בצורה מתונה עד הסוף של היום (למרות שמהצד הנפילה הייתה נראית מאוד ארוכה וחזקה). אחרי מנוחה קצרה, המשכנו לעבר מצודת מנסור ההרוסה והמרשימה ומשם ירדנו לעבר המפל העליון של נחל פייד וניצלנו את הבריכה הקטנה לרחצה. הגישה אל המפל הייתה מעט בעייתית ולכן אחרי צילומים ומנוחה, המשכנו דרך הנחל מזרחה לעבר נקודת הלינה. בנקודת העלייה מהנחל לואדי ג'ואייר, חלק מהמטיילים פספסו את העלייה ולכן חלקנו חזרנו מעט כדי לחפש אותם בזמן שאחרים המשיכו הלאה. תוך כדי העלייה גילינו כי צריך לעלות כ 250 מטר עד נקודת הלינה למרות השעה המאוחרת (סביב 19:00) ולכן חלקינו (המהירים יותר) התקדמנו במהירות כדי להגיע כמה שיותר מהר למחנה ולבקש להוריד 2 רכבי שטח כדי לאסוף את המטייל הפצוע וחלק מהמטיילים שכבר התעייפו וכך כולם הגיעו בשלום למחנה. הפעם צוות הלוגיסטיקה לא הסתכנו, והביאו אוהל גדול לכ 16 איש לכל מקרה של גשם/רוח שיהיה ולאחר שכולם התארגנו, הלכנו לאכול, לסכם את היום ולישון. הרוח הפעם התחילה בסביבות 1:00 בלילה והייתה לכיוון אחד ולכן האוהלים היחידים שנפגעו ממנה היו האוהל הגדול (שקרס בחלקו באמצע הלילה ונאלצו להרימו כדי לישון בצורה סבירה) והאוהלים שהמקלות נשברו בהם בלילה הקודם.

תמונות היום בפיקאסה
הקלטת ההליכה בויקילוק או ג'יפיאסיס

יום 3: - ראס אל-פייד עד טבקת אום זייגה (Ras Al-Feyd to Tabaqat um-zeiga)
סטטיסטיקה:
מיקום נקודת ההתחלה: 35.492688E, 30.509216N בגובה כ 1020 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 8:30, שעת סיום - 19:00
משך הליכה - כ 10:30 שעות.
מרחק הליכה - כ 15 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - עליה כ 700 מטר, ירידה כ 650 מטר
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 1100 מטר , גובה מינימלי כ 600.
מיקום נקודת הסיום: 35.508997E, 30.561951N בגובה כ 1050 מטר.
חפיפה לשביל חוצה ירדן: 0% . הליכה בשבילים אחרים.

תמונות נבחרות:
 

סיכום ההליכה:
קמנו בבוקר לשמיים כחולים וללא זכר לרוח שהייתה בלילה, ואחרי ארוחת בוקר מצוינת של סלטים, גבינות וחביתות, התחלנו ללכת בסביבות 8:30 לאורך כביש האפר כאשר על הדרך עברנו מספר מבנים של בדואים מקומיים. אחרי כ 3 ק"מ , הגענו לתצפית מרשימה לעבר פורון תוך כדי שאנחנו רואים את הערבה ומשם ירדנו בירידה ארוכה, אך לא תלולה של כ 250 מטר לואדי איג'נה עד האוכף. אחרי האוכף הואדי נפתח, ובמשכנו במגמת ירידה לעבר ואדי אום אל עמד המרשים שבו הרים צבעוניים וצורניים מכל הכיוונים. כ 2 ק"מ אחרי האוכף במגמת ירידה מתונה, פנינו מזרחה לעבר ואדי קטן וצבעוני במיוחד שלא הוביל לשום מקום, אך היה שווה לחקור אותו וגם לעשות בו הפסקה מתאימה.
המשכנו את ההליכה במורד הנחל ובשלב מסויים הנחל התעמק בפתאומיות ונאלצנו לעקוף את המפלים הרציניים שנוצרו על הגדה המזרחית עד אשר מצאנו נקודת ירידה טובה לנחל. אחרי כ 2 ק"מ נוספים, מספר עצירות מנוחה בצל של עצי האלה האטלנטית וביקור במערת אומ אל עמד הקטנה (שחשבו שזה השם שלה בעבר בגלל חמישה עמודים), התחלנו לעלות צפונה ואז מזרחה לעבר מעיין קטן כדי למלא בו מים ולעשות הפסקת צהריים. בסופו של דבר, עצרנו מעט לפני המעיין בנקודת צל מתאימה ואחרי מנוחה וארוחה, המשכנו אל המעיין קטר אום אל עמד שהתגלה כחצי יבש ללא זרימה. באופן מפתיע המים היו נקיים מאוד והצלחנו למלא כ 10 בקבוקים ללא קושי מיוחד ולהמשיך הלאה לעבר מערת אום אל עמד עצמה שהייתה באמצע ההר על הגדה השנייה. בכניסה אל המערה הענקית והמרשימה עם ה 69 עמודים ששימשה כמכרה נחושת, הייתה פודרת חול בגלל הצאן ולכן נדרשה כניסה איטית במיוחד למרות שעם כמות כזאת של מטיילים זה היה קשה. בכניסה למערה היו ג'ריקנים עם מים וכלי חפירה כאשר בפנים היו מספר בורות שחפרו מחפשי עתיקות. לאחר הסברים ומנוחה, עזבנו את המקום דרך מדף מרשים והתחלנו לעלות בעלייה תלולה לעבר כביש גישה עליון שאמור היה להוביל לנקודת הלינה. הדרך הייתה מלאה בבולדרים גדולים ומרשימים ומכשולים שונים וכאשר כולם כבר חשבו שהגענו לפסגה, ליאור הודיע כי אנו צריכים לפנות בצורה חדה צפון מערבה כדי לעלות בצד השני. הכי מופתע היה שוטר הצעיר והעייף שהתלווה אלינו והסתבר שזו הייתה הראשונה שלו בטיול שטח אמיתי של כמה ימים. אחרי שיחה קצרה וחצי בקבוק מים, השוטר אגר כוחות והמשיך עם כולנו לעבר העלייה האחרונה והמרשימה אל הכביש. מה שלא לקחנו בחשבון זה שאחד המטיילים שהיה אחרון, לא שם לב לפנייה החדה והמשיך ללכת מזרחה דרך הנחל. בחיבור עם הכביש הגענו לנקודה שהייתה בה קליטה וזווית טובה אל הערבה ומשם שלחנו לו הודעה עם מיקום הלינה כאשר ליאור נשאר לחכות מעט בנקודה הכי גבוהה (למרות שידע שמדובר במטייל מאוד מנוסה ושרוב הסיכויים ימצא את הדרך) והאחרים המשיכו להתקדם בדרך 4 על 4 לעבר נקודת הלינה. כשהגענו למחנה כ 15 דקות לפני השקיעה המרשימה, גילינו כי המטייל האבוד הגיע לפני כ 40 דקות ובעצם מחכה לנו. בנוסף אלינו, שמנו לב כי היו מספר קבוצות אחרות של מקומיים שבאו ללון באזור. בגלל שהיה מדובר בארוחת ערב אחרונה, צוות הלוגיסטיקה התאמצו במיוחד ועשו אוכל חם על המדורה ואחרי ארוחה, צפייה בכוכבים הזוהרים וסיפורים, התפזרנו לישון כאשר התכנית הייתה לקום ולצאת מוקדם מהרגיל.

תמונות היום בפיקאסה
וידאו תצפית לעבר פורון וואדי איג'נה
הקלטת ההליכה בויקילוק או ג'יפיאסיס

יום 4: - טבקת אום זייגה עד מנסורה (Tabaqat um-zeiga to Mansoura)
סטטיסטיקה:
מרחק וזמן הנסיעה ממנסורה למעבר גבול: כ 170 ק"מ וכשעתיים וחצי נסיעה ללא עצירות.
מיקום נקודת ההתחלה: 35.508997E, 30.561951N בגובה כ 1050 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 6:15, שעת סיום - 15:15
משך הליכה - כ 9:00 שעות.
מרחק הליכה - כ 13 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - עליה כ 700 מטר, ירידה כ 650 מטר
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 1250 מטר , גובה מינימלי כ 800.
מיקום נקודת הסיום: 35.553253E, 30.575045N בגובה כ 1250 מטר.
חפיפה לשביל חוצה ירדן: 0% . הליכה בשבילים אחרים.

תמונות נבחרות:
  

סיכום ההליכה:
כדי לסיים בשעה סבירה, קמנו ב 5:00 בבוקר (חלק מהמטיילים שהספיק להם, החליטו לוותר על היום האחרון ולבקר במצודת שובק במקום) ואחרי ארוחה קלה ומהירה ללא הכנות מיוחדות, יצאנו לדרך. בהתחלה חזרנו מעט על הכביש של אתמול ופנינו צפונה לעבר ואדי אום חמטה שאליו ירדנו דרך שביל הבולדרים. ברחבת הדשא הירוקה התפצלתי מעט מהקבוצה והלכתי לחקור ואדי קטן ועמוק שליאור המליץ עליו, אך לא היה מספיק זמן לקחת לשם את כל הקבוצה. אחרי כחצי שעה השלמתי את הפער עד הקבוצה בזמן שהם ירדו בירידה תלולה דרך נאקב סולם שהוביל לחצייה של ואדי ונחל מלגה. במהלך הירידה התגלו קירות צבעוניים מרשימים ולאחר כחצי שעה, הגענו למפגש הואדיות ושם עשינו ארוחת בוקר מאוחרת. משם המשכנו במגמת עלייה לעבר ואדי אום דאלה שבו עברנו על פני פסל האריה והמשכנו בעלייה תלולה ומאתגרת דרך הקירות ולאחר מכן הליכה בנאקבים ברורים דרך הנחל. בשלב מסוים אני ועמית התפצלנו מהקבוצה והתחלנו לעלות לתצפית מרשימה על כל האזור בהנחה שכולם יגיעו לאותו הפיצול עד שנחזור וגם נראה אותם מלמעלה. בפועל ליאור בחר בדרך אחרת ולא יכולנו לראות אותם בנחל העמוק ולכן אחרי כחצי שעה של המתנה המשכו לעבר נקודת מפגש אפשרית הבאה ואכן ראינו את הקבוצה שם. בהמשך, הגענו למפגש נחלים נוסף בסביבות 12, ואז התפצלנו לשתי קבוצות כאשר חלק רצו לנוח בצל והאחרים רצו ללכת כ 1 ק"מ לכל כיוון לראות את הנקיק אוברק המרשים שליאור סיפר עליו. הדרך התחילה כהליכה נוחה מעל הערוץ ואחרי כ20 דקות הפכה לשביל מצוקי מדהים בין הבולדרים הענקיים עד שהגענו לגב גדול ומרשים באמצע שום מקום. הכניסה והיציאה אליו היו יחסית מסובכות בגלל עומק המים שירד ולכן רק חלק קטן ירדו אליו להתרחץ. אחרי כ 15 דקות, התחלנו את ההליכה חזרה כאשר בדרך עברנו דרך יער אלונים מרשים ועתיק בתוך הנחל. בסביבות 13:15 נפגשנו עם שאר הקבוצה ועשינו ארוחת צהריים לפני העלייה הסופית למנסורה וסיום המסלול. נאקב ברור הוביל את הדרך למעלה, אך בשלב מסוים הוא נעלם וליאור החליט לחתוך ולעלות ישירות לחיבור עם השביל שמוביל למנסורה במקום לנסות ולעקוף את שרשרת ההרים דרך האוכפים הרבים בדרך. הירידה הייתה יחסית פשוטה ומהירה , אך העלייה הייתה קשה לחלק מהמטיילים ולכן לקח זמן עד שהתחברנו לשביל המרכזי. אחר כך הדרך הובילה בצורה פשוטה ונוחה במגמת עלייה ישירות לכפר מנסורה. הגענו לשם פחות או יותר לפי התכנון בסביבות 15:15, אך האוטובוס שאמור היה להיות בנקודת המפגש ב 15:00 לא היה במקום. ליאור ניסה ללכת לנקודה אחרת מעל הישוב, אך גם שם לא היה אף אחד וגם לא הייתה קליטה ולכן ניסינו לבקש מהמקומיים כמה שיחות כדי ליצור קשר עם הסוכן או הנהג אוטובוס. בסופו של דבר אחרי כשעה וחצי, הסתבר שהייתה אי הבנה והאוטובוס חיכה לנו בחלק התחתון של הכפר כאשר משם גם יוצא הכביש הראשי החוצה. בהתארגנות מהירה יצאנו לדרך בחשש שאולי נאחר לחצות את הגבול. בגלל חוסר הזמן, הנהג נסע על כביש דרך המלך העליון ולא כביש הערבה הירדני שאמור לקחת קצת יותר זמן והגענו לגבול בסביבות 19:10. למזלנו בדיוק עברו לשעון קיץ ולכן שעות המעבר עודכנו ל 6:30 עד 20:00 ולא 19:00 כפי שחשבנו שיהיה ולכן הטיול נגמר בסיום מוצלח ללא הפתעות נוספות.

תמונות היום בפיקאסה
הקלטת ההליכה בויקילוק או ג'יפיאסיס

הערות מיוחדות:
*המסלול במתכונת הנוכחית במיוחד הימים שני-רביעי מתאים למטיבי לכת בלבד שרגילים ללכת בתנאי שטח משתנים עם עליות/ירידות תלולות.
*בחלק של המסלול שחפף לשביל חוצה ירדן, ההליכה ברובה הייתה ברורה ולמרות שאין סימון בשטח, הדרך די כבושה ויש הרבה רוג'ומים. בחלק השני, כמעט ולא היו סימנים והיו מעט מאוד רוג'ומים ולכן כדאי ללכת לשם רק עם מדריכים מנוסים.
*הפניה למעבר גבול נמצאת כ 3 ק"מ לפני אילת ויש ליד הגבול חנייה גדולה בחינם שבה ניתן להשאיר רכבים וגם לישון אם באים בערב לפני הטיול. מדובר בחניון חול/כורכר כך שניתן להקים אוהלים או לישון ברכב.
*לפי החוק הירדני הנוכחי , ניתן לטייל ולישון בכל הנחלים דרומית לפטרה עם מדריך מקומי בלבד כאשר בקבוצות של 4 ומעלה גם מצטרף שוטר ממשטרת התיירות כאשר עוברים את המעבר גבול. בנחלים צפונית לפטרה החוק לא ברור ומשתנה כל הזמן ולכן יש לברר מראש מול הסוכנים הירדניים.
*מעבר הגבול בצד הישראלי/ירדני פתוח בשעות מסויימות בלבד ושעות הפתיחה משתנות בהתאפ לעונה וחגים ולכן יש לשים לב ולהגיע בזמן במיוחד בחזרה כדי לא להיתקע בירדן. זמני פתיחה בארץ , בירדן
*המרת שקלים/דולרים לדינרים - ניתן לעשות זאת בצד הישראלי ב CHANGE אך השער גבוה יחסית ויש עמלת המרה לכל פעולה ולכן אם יש אפשרות, כדאי להחליף לפני בארץ או להחליף דולרים בצד הירדני של הגבול (ה CHANGE שם נפתח רק ב 8:00 בבוקר)
*הייתה קליטה סלולרית חלקית במספר נקודות גובה כאשר הערבה הייתה בקו ראייה ברור. בחלק מהזמן גם היה אפשר להתחבר לאינטרנט (לפחות באורנג').

סיכום הטיול, מסקנות והארות לעתיד:
למרות גודל הקבוצה והשוני הרב בין יכולות המטיילים השונים שחלקם הגדול לא הכירו אחד את השני לפני הטיול, הצליח ליאור בעזרת צוות הלוגיסטיקה המקומי להוביל טיול מעניין, מגוון ומאתגר באזור צבעוני, סלעי ומיוחד. מדובר באזור מדהים במיוחד אחרי החורף שכל מטייל אוהב שטח יוכל למצוא בו נקודות עניין ולהנות בו. אם לא נצמדים לשביל הירדן הרשמי (את המפות וקבצי הגיפיאס שלו ניתן להוריד מהאתר הרשמי) אז מומלץ לקחת מדריך מקומי/ישראלי בגלל חוסר הסימונים והשבילים הלא ברורים בשטח. מספר דברים שלטעמי היו טעונים שיפור אצל החברה המארגנת הם: אמצעי תקשורת למדריך כמו סים ירדני (בימים שלא היה מלווה מקומי), מדריך/מלווה נוסף קבוע בסוף הקבוצה (בגלל גודל הקבוצה והטופוגרפיה המסובכת) וסינון מסוים והדגשה למצטרפים הפוטנציאלים במיוחד כאשר מדובר במסלול בדרגת קושי גבוהה למטיבי לכת.

עד הטיול הבא.....
 

נערך ע"י משתמש יום ראשון 22 אפריל 2018 09:11:15(UTC)  | סיבה: לא צויינה

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 5 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
zvikamr ב 21/04/2018(UTC), itw01 ב 21/04/2018(UTC), HarmonicWave ב 21/04/2018(UTC), אמנון לנגי ב 22/04/2018(UTC), ישר.א ב 22/04/2018(UTC)
מממן
zvikamr  
#2 נשלח : שבת 21 אפריל 2018 21:40:02(UTC)
zvikamr


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2010(UTC)
הודעות: 143

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים ב 28 הודעות

אזור יפה. תוואי "שביל ירדן" מפספס חלק מנפלאות האזור הזה, אבל באמת נצמד לשבילים טובים וברורים. בניגוד אליכם...

תיארתי כאן מסלול של שבוע שעשינו פעם מדאנה ל(כמעט) פטרה הקטנה (יום 8 ואילך), שחלקו (הקטן) חופף לשלכם). אבל רחוק מאוד מרמת הפירוט שלך.

תודה על הפירוט הרב והקלטות המסלול (אשמח למיקום של המעיין הקטן).

אמנון לנגי  
#3 נשלח : יום ראשון 22 אפריל 2018 01:44:19(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
תודה אלי.
כרגיל, אחלה סיכום של אחלה טיול
Eli TheHiker  
#4 נשלח : יום ראשון 22 אפריל 2018 09:03:20(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: zvikamr עבור להודעה מצוטטת

אזור יפה. תוואי "שביל ירדן" מפספס חלק מנפלאות האזור הזה, אבל באמת נצמד לשבילים טובים וברורים. בניגוד אליכם...

תיארתי כאן מסלול של שבוע שעשינו פעם מדאנה ל(כמעט) פטרה הקטנה (יום 8 ואילך), שחלקו (הקטן) חופף לשלכם). אבל רחוק מאוד מרמת הפירוט שלך.

תודה על הפירוט הרב והקלטות המסלול (אשמח למיקום של המעיין הקטן).

שלום צביקה , ראיתי את הסיכום המצויין שלך בעבר (נירן הפנה אולי אליו) והוא נתן לי אופציות חדשות לתכנונים בעתיד (באמת הייתי צריך להכניס אותו לרשימה של המקורות מידע -אתקן) 

אני בדרך כלל מנסה בכוונה להימנע מחוויות אישיות בסיכומים (למרות שקשה לפעמים להפריד ולהימנע) ויותר להתמקד בפרטים טכניים כדי שהסיכום יהיה פרקטי ושמיש לאחרים.

המיקום של המעיין הוא כאן: (כ 300 מטר מערבית למערת אומ אל עמד בכיפול של הנחל , יורדים מפל קטן ומתחת לסלע גדול יש סדק, צמחיית מים וסוג של תעלה קטנה שמזכירה את עין נטפים אצלנו בדרום).

או (30.571022N , 35.492451E) עבור גוגל. 

 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 1 משתמש הודה ל Eli TheHiker עבור הודעה מועילה זו.
zvikamr ב 22/04/2018(UTC)
ItaiG  
#5 נשלח : יום ראשון 22 אפריל 2018 20:02:48(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

אדיר אלי, אזור מקסים שתמיד מרענן לראות!

A summit a day keeps the doctor away
zvikamr  
#6 נשלח : יום ראשון 22 אפריל 2018 21:33:39(UTC)
zvikamr


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2010(UTC)
הודעות: 143

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים ב 28 הודעות
אלי תודה רבה
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.