אפרתי
#1 נשלח : יום ראשון 22 אפריל 2018 14:24:29(UTC)

הי

התחתלנו ללכת את שביל הגולן, הורים + מתבגר, מצפון לדרום. אנחנו מתכננים לסיימו עד ספטמבר (המטרה לסיימו יום לפני צליחת הכנרת ...)

מקטע 1 - הגענו בצהריים לנמרוד, לאוהל אברהם, שם תכננו ללון את הלילה הראשון ולהשאיר את הרכב. משום שהעונה עוד לא התחילה לא היתה בעית מקום אבל הבנו שעדיף להתקשר מראש ולהזמין אבי - 052-2821141. בעל המקום נחמד מאוד והקצה לנו סככה שבה הקמנו את האוהל. יש שרותים ומקלחות. בעקרון יש שם אוהלים מוכנים אבל אני מניחה שהעלות שונה. נעזרנו באבי לארגן הקפצה לקופות בחרמון ומשם התחלנו את ההליכה. הכניסה לשביל מאוד ברורה, ממש מימין לקופות. המקטע מוגדר כקשה אולי משום שאלו הבאים מדרום עולים כל הדרך לחרמון, מהכיוון שלנו ההליכה מאוד נוחה וגם הירידות בטוחות לגמרי. סהכ הלכנו בנחת עם תיקי יום כ 3 שעות, עם הרבה עצירות. סיימנו בנמרוד, קפצנו למג'דל שמס לארוחת ערב.

מקטע 2 +3 - התארגנו עם התיקים ללינה של לילה אחד בשטח. התכנון היה ללכת עד סוף מקטע 3, כלומר עד הלינה בפלסר 7. התחלנו יחסית מאוחר ב 9:00 והגענו עד אלרום ב 17:00. בעקרון ניתן לישון ביער אודם (לפי הפרטים באתר השביל) או בפלסר 7. בערך כ 2 קמ לפני הפלסר יש פנייה ימינה לאלרום ובגלל השעה והעייפות (יום ראשון עם כל הציוד) החלטנולהכנס לקיבוץ. לנו בתשלום בקמפינג אלרום, מקום מסודר ומתוקתק עם שרותים ומקלחות ומטבח מאובזר. הקמנו את האוהל במתחם מיועד אך גם כאן ניתן להזמין לינה ולהמנע מסחיבת אוהל. זאב-050-9995480. לא ידענו מראש שהקמפינג ככ מאובזר והאמת שתכננו חווית לינת שטח לכן לא השתמשנו במטבח ובישלנו עם הגזייה ליד האוהל. מה שנחמד במקום הוא שניתן לקבל מזרונים וגם להדליק מדורה נאה עם בולי עץ שמסופקים במקום. ללא תשלום. לנו כאמור הסידור הזה התאים אבל כאמור הוא בתשלום וגם כאן כדאי להזמין מראש אם מטיילים בעונה. בגדול  אני חושבת שההחלטה על מיקום הלינה אישית ותלויה במגוון שיקולים של מרחק, קצב, כוח. אנחנו הולכים לאט יחסית . הלינה ביער אודם מהווה סטייה מהשביל, ולנו נראתה גדולה מידי . לא ראינו את החניון בפלסר 7 אבל כשעברנו למחרת מרחוק ראינו לא מעט אוהלים כך שמי שמתאים לו לינת שטח "הרדקור" זה יכול להיות מעולה. המסלול עצמו נוח, מסומן היטב. לשים לב בחלק הראשון של מקטע 2 , די בהתחלה אחרי שעוברים מטעים מעל מסעדה להמשיך על הכביש ישר ולא לסטות עד שמגיעים לכביש הראשי.

מקטע 4+5 - התחלנו את הבוקר ב 9:00, לא חזרנו לשביל מאזור המטעים אלא עלינו ישירות לפלסר 7 מהכביש. יותר קצר. הכניסה לשביל היא ממול לאנדרטה. כלומר שאם עולים מהכביש מאלרום נשארים בצד זה של הכביש ופשוט פונים ימינה. המסלול במקטע 4 מקסים, לא קשה והנוף יפיפה. החלק הבעייתי הוא במקטע 5 בירידה מהר בנטל. מדובר בירידה שלדעתי מסוכנת עם דרדרת רצינית, בייחוד כשהולכים עם תיקים גדולים. פה יש חשיבות גדולה לנעליים טובות ומקלות. רואים לא מעט "שבילי צד" של מטיילים שלא הצליחו להחזיק על השביל.  מיד אחרי הירידה לפנות ימינה לצומת של הכביש הראשי והמשך המסלול נמצא ממול מעבר לכביש. סיימנו בעין זיוון ב 17:00

ציוד - משום שזו פעם ראשונה שאנחנו הולכים בטרק עם ציוד מלא, זו היתה עבורנו התנסות חשובה לכמות הציוד. כל אחד לקח 2 חולצות מנדפות קצרות, 1 חולצה טרמית ארוכה, גטקעס תרמי ללינה. כלי רחצה בסיסיים וקטנים בלבד. קרם הגנה וסנו די. נרתיק קטן של עזרה ראשונה שעליו הוספתי פולידין, אדויל ופנסטיל. הקפדנו שלכל אחד יהיו 3 ליטרים מים.

מבחינת אוכל  - לא נראה לי שפיצחנו את העניין.  לקחנו והשתמשנו ב - 6 קופסאות שימורים קטנות של תירס, 1 קופסא של עלי גפן ממולאים, 2 קופסאות טונה, חצי כיכר לחם (חצי שני נזרק, קבלתי המלצה להביא טורטיות במקום אבל הקהל סירב...), 2 חבילות קטנות של מיני קבנוס, כוס אורז (מדדתי וארזתי בשקית), מעט אגוזים ושקדים , 20 תמרים , 6 מנות של גרנולה לבוקר (מדדתי לפי הקעריות), 2 קופסאות קטנות של חלב שקדים (קופסא מספיקה ל 3 מנות), מרשמלו למדורה, מלח פלפל ומעט צ'ופרים שלא שוקלים. בגדול האוכל הספיק בול אבל כאמור זה לא זה. בנוסף לאוהל ל 3 , שקי שינה ומזרונים לקחנו גם - ערכת קפה, 3 כוסות פלסטיק שמתאימות גם לשתיה חמה, סיר קטן עם מכסה לחימום, סכו"ם ל 3. וזהו בערך.

מפה- מעדיפים שתהיה ולא להיות תלויים בחסדי הבטרייה שעלולה להסתיים. בכל מקום לינה כבר יש שקעים וגם לקחנו מטען נייד.

אשמח לעדכן בהמשך

אפרת

thanks 2 תודות למשתמש אפרתי על הודעה מועילה זו.
חתול ב 22/04/2018(UTC), אמנון לנגי ב 23/04/2018(UTC)
HarmonicWave
#2 נשלח : יום ראשון 22 אפריל 2018 22:26:20(UTC)

הצטרף: 20/11/2009(UTC)

תודה על הדיווח. אשמח לקרוא על ההמשך.

קופסאות שימורים בטיול רגלי? אויש... שוקל המון (ובמקרה של תירס גם לא ממש מזין).

תחפשי בפורום שרשורים על תזונה - בגדול מומלץ לקחת מזונות עם ערך קלורי גבוה ועשירים בחלבון (טחינה, גבינות קשות, תערובת אגוזים/שקדים וכו׳).

הזבל לאורך המסלול באמת מייאש. במיוחד זכורה לי המזבלה ליד מג׳דל שמס ובדרך מפלס״ר 7 לחרמונית (המון פסולת בניה). זה משתפר בהמשך.

thanks 1 משתמש הודה ל HarmonicWave עבור הודעה מועילה זו.
אפרתי ב 23/04/2018(UTC)
אפרתי
#3 נשלח : יום שני 23 אפריל 2018 10:12:08(UTC)

בשמחה. תודה שקראת.
מודה שקראתי בשרשורים שקופסאות זה ביג נו אבל לא מצאתי אופציות משביעות (סותמות רעב) שהן גם יוצרות ארוחה ולא נחוות כנשנוש. בעיקר משום שבאנו עם הילד. כלומר היה לי חשוב שנעצור להפסקת צהריים מסודרת. ופה באמת קצת הסתבכתי. גם הערב הרגיש לי דל אבל כנראה שההשוואה לטיולי יום מבלבלת. בקיצור, יש לנו 3 שבועות להתכונן. אגב עלי הגפן היו מאוד טעימים.
אמנון לנגי
#4 נשלח : יום שני 23 אפריל 2018 12:11:08(UTC)

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
מיקום: ירקונה

אפרתי
#5 נשלח : יום שני 23 אפריל 2018 12:47:34(UTC)

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת

בטח. מעלה

אפרתי
#6 נשלח : יום שני 23 אפריל 2018 13:20:03(UTC)

נשלח במקור על ידי: אפרתי עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת

בטח. מעלה

אופס. מסתבר שאני לא יודעת איך...

אמנון לנגי
#7 נשלח : יום שני 23 אפריל 2018 23:01:43(UTC)