שביל ישראל ומסלולים ארוכים בעולם
»
כללי
»
פורום כללי
»
תושב בת ים נהרג בטיול באלפים השוויצריים (WHR?)
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC) הודעות: 375   תודות: 84 פעמים קיבל תודה: 107 פעמים ב 69 הודעות
|
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5292977,00.html
"ביום שישי הגענו למסלול והכול היה רגיל", סיפר פינקלר. "הטיול היה אמור להימשך 13 ימים. הגענו לאחת הפסגות וכל המדרון שהיינו צריכים לרדת בו היה מלא בשלג. שמנו דוקרנים על הנעליים והתחלנו לרדת, אבל השיפוע היה מאוד גדול. היו לנו חבל ורתמות, אבל בירידה הבנו זה יהיה מסוכן".
לדברי פינקלר, חברו הטוב החליק ונפל עד לסוף המדרון. "בשלב מסוים גם אני נפלתי. קראתי לו והוא לא ענה לי אז הנחתי שהוא התרסק על הסלעים. הזעקתי מסוק והם איתרו את צבי. שאלתי את הרופא מה מצבו ואם הוא בחיים והרופא השיב לי בשלילה", סיפר פינקלר.
אני מנחש לפי הכתבה שמדובר ב-WHR (כתוב שכבר הלך את ה-TMB בעבר). עצוב מאוד וממחיש את הצורך לנקוט משנה זהירות בהליכה בתחילת העונה.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC) הודעות: 1,416
תודות: 324 פעמים קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
|
אכן נראה שמדובר ב-whr לפי המסלול שמתואר בהודעת הוואטסאפ.
נראה שהיה חוסר נסיון בשלג והבנה לקשיים שיש בתחילת העונה.
עצוב מאוד.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
ללא ספק WHR ואפשר לנחש שמדובר בירידה מפנטרה ארפט. באתר TMB נכתב בשבוע שעבר שוריאנט הפנטרה עדיין לא נגיש. זה אמנם נכתב רק יום אחרי שהתרחש האסון, אבל קל היה לברר זאת מראש בשמוני. לפי המתואר הם היו עם קרמפונים וסחבו חבל אבטחה ורתמות אבל ברגע האמת, בירידה שהם זיהו כמסוכנת, הם לא נקשרו אחד לשני. עצוב מאוד אבל זה חלק מהסיכון שלוקחים כשיוצאים בטרום עונה של שנה מושלגת במיוחד. נערך ע"י משתמש יום שישי 22 יוני 2018 03:56:45(UTC)
| סיבה: לא צויינה
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC) הודעות: 1,154
תודות: 1171 פעמים קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
|
קורע לב!
הפנטרה זה המקום האחרון שרוצים להיות בו בתנאי שלג לא יציב. |
ענבר. |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
|
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC) הודעות: 804  תודות: 118 פעמים קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
|
עצוב.
לפי התמונה זה בלתי עביר.
חבל שלא ויתרו ופנו אחורה ברגע שראו את המדרון התלול כשהוא עמוס שלג. |
while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
וזה מה שהוא כתב לבנותיו. קשה להבין למה עלו, ולמה לא השתמשו בחבל....

|
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC) הודעות: 375   תודות: 84 פעמים קיבל תודה: 107 פעמים ב 69 הודעות
|
אני בכלל לא בטוח אם חבל היה מציל את ההרוג, או מביא למותו גם של החבר.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
לא סתם נקשרים אחד לשני בחבל אבטחה. זה עניין פיזיקלי טהור. הרעיון הוא שמי שרק מחליק, נעצר על ידי זה שהוא קשור אליו עוד לפני שהוא תופס תאוצה. ככל שיש יותר אנשים שמחוברים אחד לשני בחבלים, כך יש יותר סיכוי לבלום מישהו שרק מחליק. מספיק שאני נמצא מאחור בתנוחה יציבה עם קרמפונים וזה שלפני וקשור אלי מחליק, יש את רוב הסיכויים שאני אבלום אותו. הבעיה היותר גדולה היא כשהאחורי מתוך שניים מחליק. כאן הראשון "אוכל" אותה כי המחליק האחורי יתפוס תאוצה וימשוך אותו למטה. לא סתם שולחים את הפחות מנוסים והפחות יציבים קדימה. זה שמאחור הוא בעל הניסיון. הכשל שהוביל כאן למוות הוא רב שכבתי. ראשית הם לא קראו את האזהרות הברורות באתרים וחשבו שאם אין שלט אזהרה אז הכל בסדר. שנית, הם ראו שהם לבד במסלול וזה עוד כשמזג האוויר טוב והם נמצאים בקטע משותף של TMB. אין תמרור אזהרה יותר אדום מזה. שלישית, למרות זיהוי הסכנה כשברור לנו מהתמונה שהסכנה היתה מבחינתם ברורה ומיידית, הם החליטו לרדת ולקוות שהקרמפונים יעשו את העבודה. רביעית, הם כנראה לא השתמשו בהעברת ציוד כך שהם היו עם משקל על הגב וחמישית הם לא נקשרו אחד לשני למרות שהיה להם חבל אבטחה. השיפוע בפנטרה ארפט בתחילת הירידה מהפאס הוא לפחות 30%. קרח שמצטבר מהחורף מקבל מעט שמש מהצד הצפוני ונמס לאט יותר. רוב הסיכויים שכמעט לא היה להם שלג בחלק הדרומי של הפאס ולכן הם חשבו שהמצב טוב. המצב היה רחוק מלהיות טוב. מזג האוויר החם גרם לקרח להיות חלש בבסיסו. קרמפונים לא עוזרים כשהקרח עליו אתה דורך נשבר בקלות והשיפוע קטלני. אולי יגיע לכאן השותף של ההרוג ויספר את מה שקרה בפרוטרוט. צריך ללמוד מאסונות כאלה ולא רק להצטער עליהם. אגב, אני חושש מאוד שבתמונה רואים את מסלול ההחלקה של ההרוג. הוא גלש לפחות 50-60 מטרים עד שהגיע לסלעים שלמטה ומהם נהרג. זאת בהנחה שהתמונה צולמה אחרי האסון. אין דרך אחרת להסביר את סימני ההחלקה.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
שימו לב לסימני ההחלקה. אין שום סיכוי לבלום את ההחלקה בלי גרזן קרח. אם הרבה מזל אפשר היה לשרוד את ההחלקה הזאת בפציעה בלבד אבל מי שמתחיל להתגלגל וצובר תאוצה, זה לרוב קטלני.

|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC) הודעות: 375   תודות: 84 פעמים קיבל תודה: 107 פעמים ב 69 הודעות
|
נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי 
לא סתם נקשרים אחד לשני בחבל אבטחה. זה עניין פיזיקלי טהור. הרעיון הוא שמי שרק מחליק, נעצר על ידי זה שהוא קשור אליו עוד לפני שהוא תופס תאוצה.
חבל אבטחה זה לא פיתרון קסם אלא דורש תרגול מקדים ושימוש נכון. אני לא מאמין ששני מטיילים לא מנוסים היו מצליחים להשתמש בחבל בצורה נכונה במקרה הנ"ל. לדעתי זה רק היה מגדיל את האסון.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
יש סיכוי טוב שבמקרה הזה אתה צודק. יש טכניקה לרדת שיפועים כאלה בלי ציוד מקצועי, אבל היא לוקחת המון זמן ולא מתאימה לאופי הישראלי.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC) הודעות: 1,416
תודות: 324 פעמים קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
|
נשלח במקור על ידי: קיפי קיפוד 
חבל אבטחה זה לא פיתרון קסם אלא דורש תרגול מקדים ושימוש נכון. אני לא מאמין ששני מטיילים לא מנוסים היו מצליחים להשתמש בחבל בצורה נכונה במקרה הנ"ל. לדעתי זה רק היה מגדיל את האסון.
מסכים מאוד. התאונה הזאת התחילה הרבה קודם.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/06/2018(UTC) הודעות: 8  קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
|
הי, יוצא עוד עשרה ימים ל WHR, וחשבתי לוותר על ה Fenetre d'arpette עוד לפני התאונה/ 1. האם יש עוד מעברי הרים שממש לא כדאי להתקרב אליהם אם יש שלג? 2. אני מתלבט כבר כמה ימים בין שתי אסטרטגיות. אם להחליט שבכלל אני לא דורך על שלג ועושה rerouting בכל מקרה או לקחת קראמפונים ולשקול נקודתית כל יום ואולי כן להעזר בהם, מה אתם חושבים? תודה, יניב
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2016(UTC) הודעות: 24  תודות: 1 פעמים קיבל תודה: 16 פעמים ב 7 הודעות
|
לפי התמונה השיפוע נראה ממש תלול, יותר מ45 מעלות...
עצוב
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2016(UTC) הודעות: 24  תודות: 1 פעמים קיבל תודה: 16 פעמים ב 7 הודעות
|
נשלח במקור על ידי: YanivDolev 
הי, יוצא עוד עשרה ימים ל WHR, וחשבתי לוותר על ה Fenetre d'arpette עוד לפני התאונה/ 1. האם יש עוד מעברי הרים שממש לא כדאי להתקרב אליהם אם יש שלג? 2. אני מתלבט כבר כמה ימים בין שתי אסטרטגיות. אם להחליט שבכלל אני לא דורך על שלג ועושה rerouting בכל מקרה או לקחת קראמפונים ולשקול נקודתית כל יום ואולי כן להעזר בהם, מה אתם חושבים? תודה, יניב
בעונה הזו עדיין יש שלג במקומות הגבוהים, זה לא אומר בהכרח שהמסלול לא עביר.
לפני שנתיים כשעשיתי את ה TMB בעונה הזו, פגשתי בטיסה בחור שעשה את ה WHR ואמר שהיו אזורים שלא היה ניתן לעבור והיה צריך לעשות עיקופים
תצטרך לברר נקודתית סמוך לכל יום את התנאים.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
נשלח במקור על ידי: YanivDolev  יוצא עוד עשרה ימים ל WHR. האם יש עוד מעברי הרים שממש לא כדאי להתקרב אליהם אם יש שלג? אני מתלבט בין שתי אסטרטגיות. להחליט שבכלל אני לא דורך על שלג ועושה rerouting בכל מקרה או לקחת קראמפונים ולשקול נקודתית כל יום ואולי כן להעזר בהם, מה אתם חושבים? תודה, יניב 1. עוד 10 ימים זה הרבה זמן, אם כי הפנטרה כנראה לא יהיה עביר גם אז. אין לך ב WHR עוד פאס שמתקרב לשיפועים של הפנטרה. לא צפויות לך הפתעות. 2. אין אפשרות שלא לדרוך על שלג בתקופה בה אתה יוצא. קח קרמפונים ותנהג בזהירות.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC) הודעות: 804  תודות: 118 פעמים קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
|
נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי 
שימו לב לסימני ההחלקה. אין שום סיכוי לבלום את ההחלקה בלי גרזן קרח. אם הרבה מזל אפשר היה לשרוד את ההחלקה הזאת בפציעה בלבד אבל מי שמתחיל להתגלגל וצובר תאוצה, זה לרוב קטלני.

מה שאותי הכי מפתיע בסיפור זה שמדובר באדם בן 69.
ככל שמתבגרים נהיים יותר זהירים/מחושבים/נמנעים מסיכונים/חששנים/פחדנים תקראו לזה איך שתרצו.
לא מבין איך אדם בן 69 רואה את המדרון המאוד משופע הזה מלא בקרח, ריק מאדם, כנראה גם ללא סימני דריכה של הלכים קודמים
ולא נדלקות לו כל נורות האזהרה (שאמנון היטיב למנות) והוא מסתובב אחורה ואומר מכאן אני לא יורד.
ראיתי אנשים צעירים בשנות העשרים שלוקחים סיכונים מטורפים כי זה הגיל הזה שהכל קטן עלייך ואין דבר שאתה לא יכול לעשות (כביכול)
אבל אדם מבוגר, על גבול הקשיש. נפלא מהבנתי. |
while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
אני יכול רק לשער שבגלל השעה המאוחרת (כתוב שהם הגיעו לפאס בשעה 16:00), האופציה לחזור אחורה נראתה לא אטרקטיבית במיוחד. המשמעות לחזור היא לשנות את כל הלו"ז של המסלול או לנסוע לשמפה ברכבות. מול אובדן חיים זה נראה שיקול מגוחך אבל מי חושב על אובדן חיים? אני מאוד נזהר מלקבוע נחרצות אבל הכל מעיד ששני החברה האלה לא מנוסים בהליכה בשלג וספק אם הם מנוסים בהליכה אלפינית. נכתב שהם עשו את ה TMB בשנה שעברה אבל זה לא בדיוק נחשב לניסיון אלפיני בתנאים מושלגים של טרום עונה.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC) הודעות: 804  תודות: 118 פעמים קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
|
הגיוני.
לא כתוב כלום בווינט אבל עכשיו ראיתי שבדיווח של המשטרה הצרפתית נאמר שהתאונה אירעה סביב 16:00.
העניין הוא שאני בטוח שבירור קצר במקום שהם לנו היו אומרים להם שהפאס הזה לא עביר וסביר שגם היו מציעים להם אלטרנטיבות. ואם לא זה העובדה שאתה לא רואה אף אחד בא מולך או הולך בכיוון שלך (אנחנו משערים פה) צריכה להדליק נורה אדומה עוד הרבה לפני הפאס. כלומר הטעות שהם התחילו לרדת הייתה רק האחרונה בשרשרת של טעויות שקדמו לה. כשאתה כבר שם והשעה 16:00 סביר שיש פיתוי גדול לנסות לרדת בכל זאת. העניין הוא שהם לא היו צריכים להגיע לשם בכלל. לא ב-16:00 ולא בכל שעה אחרת.
|
while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints |
|
|
|
משתמשים הצופים בדיון זה |
Guest
|
שביל ישראל ומסלולים ארוכים בעולם
»
כללי
»
פורום כללי
»
תושב בת ים נהרג בטיול באלפים השוויצריים (WHR?)
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.