ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
ofery  
#1 נשלח : יום ראשון 22 יולי 2018 08:31:35(UTC)
ofery


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/07/2013(UTC)
הודעות: 6

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

שלום כולם,

קודם, אקדים תודה על כל האינפורמציה החשובה על המסלול פה וב GR11, במסלולים ארוכים בעולם. 

אנחנו משפחה שמתכננת לטייל ב  carros de foc  באמצע ספטמבר. כרגע המחשבה היא על המסלול כולו בשישה ימים בתוואי שהלכה בו ענבר המקסימה. 

העיניין הוא שבהולכים יש טרקרים מנוסים בוגרי הAV2 וGR20 ומצטרפות לראשונה בנות צעירות בנות 13 ו 11, יודעות ללכת מסלולי בית ספר באורך 10-12 קמ, אך לא התנסו בעבר בהליכות קשות יותר ולאורך ימים. אני מנסה לראות אם המסלול יכול להתאים ולרצות את שתי רמות ההולכים. מדובר בבנות נחושות, שצפויות לטייל עם הורים מעודדים ומנוסים ויחד עם אחיותיהן ואחיהן שכבר הלכו מסלולים קשים. האם לדעתכם אפשרי המסלול כולו איתן או שהתכנית מוגזמת לטרק ראשוני חונך ועדיף קצר יותר או מסלולי כוכב בפירנאים (לא ישמחו הבוגרים אני מניח... ). המון תודה. עופר יפרח, שדה בוקר

מממן
יענקל'ה סער  
#2 נשלח : יום ראשון 22 יולי 2018 12:17:37(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

מה שאכתוב הוא רק מנסיון בטיולי יום עם שתי נכדות (צעירות יותר) בשביל ישראל. לא הייתי עובר איתן מטיולי יום לטיול של שבוע.

המעבר חד מדי.  אך התנאים כמובן שונים.  כל עיצה שאני יכול לתת מוגבלת, כי אני לא מכיר את הבנות שלכם. לא בטוח שמעבר

מטיול בית ספר לשבוע טיול בהרים בגובה 2000, יעבור חלק. עם זאת אם הן נחושות, יקבלו עידוד מההורים והאחים הבוגרים,

אני חושב שזה אפשרי. בהצלחה!

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
HarmonicWave  
#3 נשלח : יום שני 23 יולי 2018 21:07:25(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,409

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות

כדאי להפריד בין הקושי המנטלי לזה הפיזי. 

בצד המנטלי - לעשות בבת אחת מסלול של כמעט שבוע זה מאוד שונה (יכולות להשתעמם למשל). 

בצד הפיזי - הקפיצה גם היא גדולה למדי. אם בכל זאת הולכים על זה, הייתי מוותר על היום שבין יונג לונטוסה (תלול ומלא בולדרים, דרגת קושי אחרת משאר המסלול). 

בנוסף, הייתי דואג לתכנן נק' יציאה לאחר כל יום (מה קורה עם אחת הבנות לא מסוגלת להמשיך? איך חותכים בקלות? עד היכן יכול רכב 4x4 להגיע וכו'). 

הייתי גם מצטייד באמצעי מצוקה לווינית (או טוב מזה - אמצעי תקשורת לווני) - אפשר לשכור כזה למשך החופשה.

io_travel  
#4 נשלח : יום שלישי 24 יולי 2018 21:10:27(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

הי עופר,

אין לי נסיון עם ילדים (אין לי ילדים). כן "שלחתי" את אחותי עם משפחתה ללכת מקטע בן יומיים באיגואסטורטס (שרובו היה מבוסס על נסיוני מה- CdF) כאשר הבן הצעיר היה רק בן 8 (לא ילד ספורטיבי/אתלטי באופן מיוחד; אבל כן מורגל בהליכות של מסלולי יום עם המשפחה במסלולים שהם קצת מעבר ל"מסלולי בית ספר באורך 10-12 קמ"). וכן לקחתי אחיין אחר (במקרה הזה - דווקא כן ילד מאוד ספורטיבי וחזק במיוחד פיזית ומנטאלית) כשהיה בן 14 לשביל בן 3 ימים (עם אוהל) בצפון (רק שנינו). 

בהתבסס על הנסיון הנ"ל + היכרותי עם המסלול הספציפי (CdF) + קצת 'common sense' ועם ההסתייגות הפשוטה שאינני מכירה אותכם ואת הילדות, אלו ההערות שלי יש:

 

1. מספר ימים.

מסכימה עם החברים - קפיצה ל- 6 ימים עשויה להיות גדולה מידי עבור הבנות - רק מעצם מספר הימים. 

גם אם הן יעמדו בזה, אתה הרי רוצה ליצור עבורן חוויה חיובית ככל האפשר; גם בשביל הצלחת המסע הזה וגם - בשביל העתיד. כדי ש"יישאר להן טעם של עוד" והן תשמחנה בשנה הבאה / בהזדמנות אחרת לשתף איתכם פעולה בתכנית דומה.

שישה ימים זה סיכון קצת גדול מידי לטעמי לגיל הזה מהבחינה הזו. האחיינית והאחיינים שלי במסלולים כאלו בגילאים דומים תמיד חיפשו "ריגושים" ו"אטרקציות" (צפרדע בנחל, צב או מקטע סולמות, גם אם קצר, "עשו להם את זה" הרבה יותר מאשר הנוף שאותך ואותי ימלא בסיפוק למשך שעות ארוכות). ואתה לא תמיד תמצא עבורן ריגושים שכאלו במסלול הזה... ללכת עוד יום ועוד יום, ק"מ אחרי ק"מ, שעות רבות כל יום - ואח"כ עוד להיות "תקועות" בבקתה שיש בה בעיקר או רק מבוגרים... זה עשוי אולי למצות את עצמו עבורן מהר מכפי שאתה חושב.

אז בשלב ראשון - תשקול להתחיל ממסלול קצר יותר (מבחינת מספר הימים)

 

2. תנאים - בקתה.

אני חשבתי שהילדים של אחותי (2 בנים ובת) מאוד יתלהבו מהחוויה בבקתה. בפועל הם היו די נבוכים מהלינה המשותפת בחברת אנשים מבוגרים ועוד כאלו שלא דוברים את שפתם. לישון כתף אל כתף בצמוד לאדם זר די... הביך אותם והם פחות נהנו מעצם הלינה בבקתה ממה שאנחנו המבוגרים צפינו לפני. גם זה כמובן אישי ותלוי בילד (ובסהכ זו עוד חוויה מלמדת ולא טראומה כמובן) אבל... תחשוב גם על זה.

 

3. תנאים - הליכה.

צריך לזכור שאנחנו כישראלים לא רגילים ממש ללכת בגשם (לפחות רובנו לא...). בפירינאים בהחלט יכול מאוד להיות יום שלם של גשם! בוודאי במחצית השנייה של ספטמבר. למעשה ב- 6 ימים שתבלה שם בעונה הזו, הסיכוי שלא "תיפול" אפילו על יום אחד עם גשם משמעותי הוא די נמוך, אני חושבת (אף כי לי היה את המזל הזה). 

ללכת בגשם קל זה יכול להיות אפילו נחמד. במיוחד עם הוא קצר. אבל אתה צריך להתכונן גם לגשם רצוף של מספר שעות ובדכ גם בלי הרבה נוף. אדם מבוגר יכול להתמודד עם זה מנטאלית, ילד אולי פחות. ומה אם זה נמשך יומיים ברצף? (סנריו בהחלט לא בלתי-סביר!) האם זה יהפוך לסבל עבורן?

ברור שזה יכול לקרות גם בשביל של 3 ימים... אבל- תחשוב גם על זה.

 

4. אזהרה ספציפית.

לא הייתי לוקחת ילדות בגיל כזה ל- Col de Contraix. זה מעבר אימתני ובמקרה של רטיבות הוא עשוי להיות מסוכן. אני פחות ממליצה גם למבוגרים "מתחילים" ללכת את השביל הזה בגלל המקטע הזה. צריך, אני חושבת לבנות קצת "סטמינה" ולהתחשל לפני ש"כובשים" כאלו אתגרים.

 

5. פערי הקבוצה.

(אני אסתייג ואומר שאני כמעט תמיד הולכת לבד).

בנוסף לאתגר של היציאה לשביל ראשון עם הבנות - נראה שהקבוצה שלכם מאוד הטרוגנית מבחינת הנסיון והיכולות. אני חושבת שככל שקבוצה היא כזו, יש יותר סיכוי שמישהו מהמשתתפים יצא "לא מסופק". והכלל הוא בדרך כלל, אני חושבת - שה"חלש" מכתיב בסופו של דבר את קצת ההתקדמות. אין הרבה מה לעשות עם זה.

זה עשוי להיות קצת קשה ל"חזקים" שצריכים להמתין ו"להסתפק בפחות" וגם ללכת בקצב שלא מתאים להם (גם קצב איטי מידי - מקשה, תאמין לי!). וזה מפעיל לחץ על ה"חלשים" לעמוד בציפיות של הקבוצה לעיתים קרובות. 

סומכת עליכם שאתם קבוצה מגובשת שתתמוך זה בזה ותדע להתמודד גם עם האתגר הזה אבל... תחשוב גם על זה :) 

 

לסיכום:

אני ממש לא יכולה לקבוע בוודאות לגבי המשפחה שלך אבל אני חושבת שאתה אולי עושה קפיצה גדולה מידי ולוקח קצת סיכון ולו בשל העובדה שאולי (רק אולי) זה לא יצליח - וחבל! אני ממליצה לך לשקול לבחור מסלול שסיכויי ההצלחה שלכם כמשפחה בו הם מאוד גבוהים - כדי לבנות חוויה מאוד טובה ולהשאיר "טעם של עוד" למען השנים הבאות! אתה רוצה שהבנות יחזרו לארץ ויחכו בקוצר רוח לפעם הבאה, אני חושבת.

 

מקווה שנתתי קצת חומר למחשבה ואולי קצת עזרתי - בהצלחה!!!

 

 

* אגב אם אתה מקצר את הטרק ומחפש עוד אטרקציה באיזור - אחותי ומשפחתה עשו יום מדהים של ראפטינג + קניונינג בעיירה Sort (הקרובה מאוד ל- Espot); עבורם זה היה אפילו יותר מהנה מאשר הטרק! (אשמח להמליץ לך על חברה מארגנת ואפילו על מדריכים ספציפיים, אם הם יזכרו את השמות, אם זה יהיה רלוונטי)

נערך ע"י משתמש יום שלישי 24 יולי 2018 21:17:30(UTC)  | סיבה: לא צויינה

ענבר.
ofery  
#5 נשלח : יום חמישי 02 אוגוסט 2018 19:16:55(UTC)
ofery


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/07/2013(UTC)
הודעות: 6

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

שלום יענקל'ה, גל ההרמוני... וענבר

תודה רבה על העצות והתובנות, במיוחד לך ענבר על הפרוט והחשיבה המעמיקה. אני אתכנן מסלול מודולרי שיאפשר חיתוך ונק יציאה, למרות שאקווה שכולנו יחד נמשיך עד הסופ. וגם, אני מתרגל גמישות ומבין, שאולי, לאחר חלק  של כולנו יחד, נתפצל. הגדולים ימשיכו עד סוף המסלול לבדם, ואנחנו ההורים (אולי רק אחד מאיתנו), נמשיך עם הקטנות לטיולים קצרים באזור.  נחכה לגדולים ונמשיך לכמה ימים יותר אטרקטיביים ברפטינג או קניונינג. \ענבר וגל, אני ארכיב מסלול ואעלה לפורום. אשמח אז לעצתכם. שוב תודה. עופר

thanks 1 משתמש הודה ל ofery עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 02/08/2018(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.