 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC) הודעות: 489  תודות: 12 פעמים קיבל תודה: 179 פעמים ב 114 הודעות
|
|
אל תשכחו - באנו להנות |
 2 תודות למשתמש odedorr על הודעה מועילה זו.
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
אם הוא גם יייצר חשמל ויפלטר מים, אני קונה.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC) הודעות: 1,495   תודות: 349 פעמים קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
|
נראה לי כמו המצאה מקושקשת שלא תעזור בכלל. בכל צעד התרמיל עולה ויורד על הגב, וככה מוריד חלק מהמשקל שלו מהרגליים. אבל כשהוא בשיא העליה שלו ומתחיל לרדת, או בשיא הירידה שלו ומתחיל לעלות, הרגליים ירגישו טוב מאוד את משקל התיק פי כמה. אני סקפטי. אבל מה אני מבין?
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר קבוצות: חבר
הצטרף: 09/04/2011(UTC) הודעות: 430  מיקום: קיבוץ אל-רום תודות: 104 פעמים קיבל תודה: 88 פעמים ב 57 הודעות
|
נשלח במקור על ידי: Amtrak  נראה לי כמו המצאה מקושקשת שלא תעזור בכלל. בכל צעד התרמיל עולה ויורד על הגב, וככה מוריד חלק מהמשקל שלו מהרגליים. אבל כשהוא בשיא העליה שלו ומתחיל לרדת, או בשיא הירידה שלו ומתחיל לעלות, הרגליים ירגישו טוב מאוד את משקל התיק פי כמה. אני סקפטי. אבל מה אני מבין? צודק במאה אחוז. ובכל זאת, אפשר לייצר איתו חשמל ולהטעין באמצעותו כל מכשיר אלקטרוני.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט מנוסה קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC) הודעות: 238
תודות: 77 פעמים קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות
|
נשלח במקור על ידי: Amtrak  נראה לי כמו המצאה מקושקשת שלא תעזור בכלל. בכל צעד התרמיל עולה ויורד על הגב, וככה מוריד חלק מהמשקל שלו מהרגליים. אבל כשהוא בשיא העליה שלו ומתחיל לרדת, או בשיא הירידה שלו ומתחיל לעלות, הרגליים ירגישו טוב מאוד את משקל התיק פי כמה. אני סקפטי. אבל מה אני מבין?
גם לי נראה שמבחינה מכנית יש כאן נסיון ליצור גרסא תרמילאית של Perpetuum Mobile. אם "בכל צעד המשא מרגיש קל יותר בכמעט שליש" הרי שככל שנלך יותר צעדים המשקל המורגש יקטן וישאף ל 0 
גם אם נתעלם מהמשפט הספיציפי שאני מניח שהתכוון להגיד שהמשא מרגיש קל בשליש בזמן צעידה הרי שהאינטאיציה הפיזיקאלית שלי אומרת שכשהתרמיל עולה, ובעיקר בזמן שהוא בשיא הגובה שלו, המשקל שלו אכן קטן (והוא בעצם מושך את המטייל מעלה) אבל לעומת זאת כשהתרמיל יורד, ובעיקר בזמן שהוא בנקודה הנמוכה ביותר שלו, הא מושך את המטייל מטה והמשקל שלו גדל.
לא רק שבמצטבר לא נראה לי שהרווחנו משהו אלא שנראה לי שבמידה ומשקל התרמיל גדול זו יכולה להיות סכנה - תדמיינו שאתם הולכים במסלול הררי צר, סוחבים תרמיל רגיל ובתוכו קנגרו במשקל 20 ק"ג שמדי פעם קופץ מעלה ומטה. איך זה נשמע?
נשלח במקור על ידי: ofer  צודק במאה אחוז. ובכל זאת, אפשר לייצר איתו חשמל ולהטעין באמצעותו כל מכשיר אלקטרוני.
אתה הפיזיקאי מבינינו אבל נדמה לי שבמידה וישתמשו בתנועת התרמיל כדי להפיק חשמל זה בהכרח יגדיל את החיכוך (אין ארוחות אנרגטיות חינם) וחייב להתבטא בהגדלת העומס על ההולך
יונתן
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
המפתח הוא פזיולוג ולא פיזיקאי. אין עדיין מוצר מוגמר אלא רק פרוטוטייפ, אין תמחור, אין בדיקה חיצונית למוצר. כרגע הוא בגדר רעיון. באתר של החברה אפשר לראות בסרטונים (במיוחד זה על מכשיר הריצה) שהתרמיל נשאר במקום ולא מקפץ למעלה ולמטה עם התנועה. באתר בשם גירג'נקי, מעלים תהיות לגבי המוצר. שווה לקרוא. יש סיכוי שכל הדבר הזה הוא עוקץ של מימון המונים. הכסף יושקע במוצר שלא יצא משלב הפיתוח ויתנדף כמו רעיונות רבים אחרים. אבל למה להיות פסימיים. אולי יש בזה משהו? חשמל זה בטוח יייצר. שתי בעיות גדולות צפויות עם מוצר כזה: 1. המנגנון לא יחזיק הרבה זמן בגלל השחיקה 2. התנועה של התרמיל בטוח תהרוג מישהו.
|
 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
|
|
|
 דירוג: שביליסט מנוסה קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC) הודעות: 238
תודות: 77 פעמים קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות
|
אני לא פיזיולוג ולא פיזיקאי ☺️
בסרטון זה באמת נראה שהתרמיל לא מקפץ אלא נשאר במקום אבל נושא התרמיל כן עולה ויורד, כלומר יחסית אליו התרמיל כן זז. בסרטון זה נראה כאילו שהתרמיל נשאר במקום ולכן לא מכביד על הנושא שלו אבל הרי כח המשיכה מושך את התרמיל למטה אז צריך כח נגדי כדי להשאיר אותו במקום.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 28/10/2013(UTC) הודעות: 269
תודות: 1 פעמים קיבל תודה: 101 פעמים ב 64 הודעות
|
בואו נעשה קצת סדר: התרמיל הוא משקולת והמתלה שלו מתנהג כמו קפיץ עם ריסון ("חיכוך") כלשהו, אם נניח שכשהתרמיל על הגב ולא זז הוא נמצא בנקודת האמצע, הרי שהוא יפעיל על ההולך כוח כלפי מטה כשהקפיץ מושך את התרמיל למעלה, כלומר כשהתרמיל נמצא במחצית התחתונה של המסלול שלו. שיא הכוח כלפי מטה (= משקל שירגיש המטייל) יהיה כשהתרמיל נמצא בנקודה הנמוכה שלו. המשקל הממוצע שירגיש המטייל הוא בדיוק המשקל של התרמיל, אבל המשקל המקסימלי יהיה יותר גדול, בעיקרון ככל שהתרמיל יותר קופץ כך יגדל המשקל המקסימלי.
זה הניתוח של כפיזיקאי.
כמטייל, אני סקפטי לגבי הסיפור הזה (עוד באירופה הייתי סקפטי ;) ). ראשית, בהליכה ארוכה העייפות באה מהמשקל הממוצע של התרמיל (שכאמור לא משתנה). שנית, הרבה יותר קל לשלוט בתרמיל שמהודק לגב שלנו ולא זז. לעניות דעתי, שליטה בתרמיל שמקפץ באופן עצמאי תהיה מעייפת מאוד, ובמקומות שבהם נדרש שיווי משקל עדין אפילו מסוכנת.
|
 1 משתמש הודה ל Jonathan2 עבור הודעה מועילה זו.
|
|
|
משתמשים הצופים בדיון זה |
Guest
|
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.