ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Yagil  
#1 נשלח : יום רביעי 12 ספטמבר 2018 00:49:15(UTC)
Yagil


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC)
הודעות: 630

קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות

לא בדקתי את הגזיה בתנאים אלפיניים, היינו מתחת לאפס ומעל גובה 2000 מ'. מי שצריך בתנאים כאלה - שיבדוק ביקורות אחרות. בכלל, כדאי לקרוא גם ביקורות אחרות באופן כללי.

הווינדמאסטר של חברת סוטו היא גזיה קלת-משקל (70-90 גרם בערך כולל רגליות הסיר - עוד על זה בהמשך), מיועדת למיכלי גז מתברגים (100/220/450 וכו') שמתיימרת (וגם מקיימת) להיות עמידה מאוד ברוח.

הגזיה מתבססת על דגם ה-Regulator של החברה, שהחידוש בו היה ויסות עוצמת להבה - זאת אומרת, בניגוד לגזיות רגילות שעוצמת הלהבה בהן מושפעת מאוד מכמות הגז שיש במיכל, הרגולטור שמרה על עוצמה דומה למדי גם כאשר המיכל כמעט ריק. המשמעות הייתה שאפשר להשתמש במיכל עד הסוף בלי להגיע למצב המעצבן בו נדרשת רבע שעה כדי לחמם כוס מים אחת.

הווינדמאסטר מוסיפה הגנה מרוח. הייתי אומר 'מגן רוח' אבל כיוון שמבחוץ ההבדל בין הרגולטור לווינדמאסטר הוא עיגול מתכת קטן, אז בואו לא נגזים. 

הגזיה מגיעה עם שני תומכות סיר מתפרקות (תמונה מצורפת): האחת, שלוש רגליים קטנות, מיועדת לסירים ממש קטנים וחוסכת משהו כמו 15-20 גר' לעומת הגדולה. בזה לדעתי נגמר הייתרון שלה. מנגנון החיבור חלש והרגליות נוטות ליפול ויכולות להיאבד בקלות, וכשאני אומר סירים קטנים אני מתכוון לזה: אפשר להסתדר עם סיר ה-1.3 ליטר שלי, אבל בקושי.  לעומת זאת, התומכת הגדולה, של 4 הרגליים, יציבה מאוד ואפשר להשתמש בה אפילו בסיר 3 ליטר. בגלל הקפיץ הבנוי בה היא גם לא הולכת לאיבוד. בעיני קנס המשקל הוא זניח לתועלת. כדאי להקפיד לזכור לפתוח אותה *לפני* שמדליקים - לא יקרה שום אסון אם הרגליות המקופלות יעברו באש, אבל זה סתם מטרד לפתוח אותן כשהן לוהטות.

הנדסת האנוש מצויינת. זה מתחיל מכך שכפתור המצת (האדום) ווסת השליטה על עוצמת הלהבה נמצאים באותו כיוון, דבר טריוויאלי אבל לא מובן מאליו, שפוטר מהצורך להשתמש בשתי ידיים כדי להדליק. איכות ההרכבה מצויינת והגזיה לא עושה בעיות. יש להקפיד אפילו יותר מהרגיל להדק את הגזיה למיכל - בניגוד לגזיות כבדות יותר, החיבור הוא 'שטוח' למדי, ודורש מספר מוגבל של סיבובים לשבת במקום. אבל אם לא הקפדתם להדק, תיתכן דליפה. זה קרה רק פעם אחת ובגלל רשלנות שלי (בת השש ביקשה לחבר את הגזיה, ושכחתי לבחון שהיא סובבה מספיק חזק) והוביל לתוצאה לא נעימה (דליפת גז שנדלק והמיס לי את כפתור המצת, למרבה המזל הוא ניתן להחלפה). אז אל תתרשלו. זה לא מסובך. 

מבחינת ביצועים, הגזיה מצדיקה את היומרות שלה. מבחן אחר (https://adventuresinstoving.blogspot.com/2016/11/the-soto-windmaster-worlds-lightest-gas.html) מצא ממוצע של 2:28 לחימום 2 כוסות מים, והכי ארוך - 3:17, כשהמיכל היה כמעט ריק. אני לא בדקתי עם סטופר, אבל הקצב בהחלט מתחרה בכל גזיה אחרת שהייתה לי. זאת אומרת, כשאין רוח. כשיש רוח, הווינדמאסטר לוקחת את ההובלה בצורה מוחלטת.

יש עוד גזיות מוגנות-רוח בשוק, אבל רובן אלפיניות (כלומר, מיכל מופרד בצינור ארוך מהכירה עצמה), ושוקלות משמעותית יותר ובד"כ גם עולות יותר. הווינדמאסטר היא כירה גבוהה (7 אינץ'), וזה אומר שכשהיא יושבת מעל מיכל גז של 220 גרם היא מתנשאת לגובה של כשלושים ס"מ. זה לא מעט וזה אומר שהרוח מכה בה יותר מגזיות אחרות. למרבה המזל, מגן הרוח שלה עובד. אני לא יודע לומר למה הוא כל-כך אפקטיבי, לאור קטנותו המופלגת, אבל הווינדמאסטר נדלקת היטב גם ברוחות עזות, ומבשלת מהר גם ברוח עזה בהר הנגב בטמפרטורות קרובות לאפס. 
היא *לא* תהיה יעילה כמו גזיה אלפינית מוגנת-רוח שיכולה להשתמש במגן רוח גדול יותר שמקיף את כל הלהבה (עניין לא אפשרי בגזיות שמתחברות ישירות למיכל, כי הגנה גדולה מדי תפנה חום כלפי המיכל ועלולה ליצור חימום-יתר שיוביל לפיצוץ), אבל היא יעילה הרבה יותר מכל גזיה 'רגילה' אחרת שניסיתי - אמגזיות, קולמן, MSR pocketrocket וגם כמה סיניות חסרות-שם שעושות היטב את העבודה בפחות מ-10 דולרים. מטבע הדברים, אם במערכת משולבת גזיה\סיר חשקה נפשכם, כי אז מערכות כמו Jetboil או MSR Reactor עשויות לתת ביצועים לא פחות טובים; יחד עם הסירים המתאימים הן מיועדות להתמודד מול רוחות פרצים. אבל אם אתם רוצים גזיה קלה (הג'טבויל והריאקטור הן הרבה דברים, אבל לא קלות) שאפשר להניח עליה סירים שונים ממגוון יצרנים, אז אין ממש מתחרים לווינדמאסטר. 

נקודות שצריך לשים לב אליהן:
1. ווסת העוצמה של הגזיה עובד בצורה שונה לגמרי מווסתים אחרים; נדרשת פתיחתו עד החצי לפחות לפני שתתחילו לשמוע את שריקת הגז הבורח, ולא מיד כמו כל גזיה אחרת בערך. למה? כנראה בגלל מנגנון הרגולציה.
2. השליטה על העוצמה, לאור העובדה שיש רק בעצם חצי סיבוב, דורשת אימון. אחרי אימון היא טובה מאוד, אבל בהתחלה קל להגזים כלפי מטה או מעלה.
3. כמו כל גזיה קטנה, הלהבה מרוכזת יחסית במרכז. למרות שהפיזור של הווינדמאסטר טוב לדעתי יותר משל אמגזית (הרפרנס הישראלי המצוי), עדיין עם סיר גדול צריך להקפיד על בחישה ללא הרף כדי לא לשרוף במרכז. 

חסרונות:
מחיר. הגזיה עולה עם כל האביזרים בד"כ 80 דולר וצפונה; זה יקר מאוד לאור העובדה שאם אתם לא צריכים רגולציה וחסינות רוח תוכלו לקנות גזיות סיניות טובות (אחת כזו משמשת אצלי גזיית גיבוי כבר עשור) בעשירית המחיר. עם זאת, בעיני היתרונות - ביצועים ורוח - שווים את המחיר, וגם איכות ההרכבה טובה יותר באופן ברור.

סיכום שלי: הגזיה הטובה ביותר שניסיתי עד היום, ואם לא יהיו הפתעות - כנראה תישאר בשנים הקרובות כלי הבישול העיקרי שלי בטיולים .

 

 

 

 

thanks 3 תודות למשתמש Yagil על הודעה מועילה זו.
HarmonicWave ב 12/09/2018(UTC), a-v-i ב 12/09/2018(UTC), חתול ב 12/09/2018(UTC)
מממן
ItaiG  
#2 נשלח : יום רביעי 12 ספטמבר 2018 18:52:49(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

אחלה סיקרה יגיל! תודה!

ראיתי שהגזיה והחברה מקבלות הרבה שבחים טובים בתחום.

A summit a day keeps the doctor away
חתול  
#3 נשלח : יום רביעי 12 ספטמבר 2018 21:06:19(UTC)
חתול


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/09/2013(UTC)
הודעות: 117

תודות: 132 פעמים
קיבל תודה: 25 פעמים ב 22 הודעות

אם כבר, אפשר המלצה לגזיות סיניות טובות?

Yagil  
#4 נשלח : יום רביעי 12 ספטמבר 2018 21:20:04(UTC)
Yagil


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC)
הודעות: 630

קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות
בגזיות סיניות, מצאתי שרוב הזולות לא רעות בתחומן. גזיית הגיבוי שלי היא זו:
https://www.dx.com/p/por...lver-195618#.W5lYlM5vbDA
פשוטה, אמינה ובמחיר 25 ש"ח אין ממש מה להתלבט. צריך לומר שהכפתור של המצת שלה נוטה להיתקע אחרי לחיצה, אבל מושכים אותו חזרה והכל בסדר גמור.
thanks 1 משתמש הודה ל Yagil עבור הודעה מועילה זו.
חתול ב 12/09/2018(UTC)
חתול  
#5 נשלח : יום רביעי 12 ספטמבר 2018 23:50:16(UTC)
חתול


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/09/2013(UTC)
הודעות: 117

תודות: 132 פעמים
קיבל תודה: 25 פעמים ב 22 הודעות

תודה. לפי התמונה נראה שזו גזיית הברגה מה שיקשה למצוא לה מיכלים מתאימים.

Yagil  
#6 נשלח : יום חמישי 13 ספטמבר 2018 00:34:29(UTC)
Yagil


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC)
הודעות: 630

קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות
בארץ ובמדינות מערביות אין קושי למצוא מיכלי הברגה, ולמעשה בחלק מהמדינות יותר קל מאשר למצוא מיכלי ניקוב. מה שנכון, הם יקרים יותר - אני פתרתי את זה על ידי מילוי באמצעות Gas Saver. בכל מקרה, כמעט לא תמצא היום גזיות קלות משקל שעובדות על מיכלי c206 (מיכלי ניקוב).
thanks 1 משתמש הודה ל Yagil עבור הודעה מועילה זו.
חתול ב 16/09/2018(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.