ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Eli TheHiker  
#1 נשלח : יום שני 07 ינואר 2019 15:07:23(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 633

תודות: 104 פעמים
קיבל תודה: 282 פעמים ב 130 הודעות

שלום לכולם,

 

הקדמה: 
הכנות, הערות והקדמה כללית לטיול נמצאות בקישור הבא או בקישור הנ"ל למי שיותר נוח.
התכנון המקורי של המסלול התבסס על 10 ימי הליכה, אך בפועל לאחר הבירור, הסתבר שאנחנו יכולים לעשות את אותו המסלול ב 9 ימים ללא מאמץ מיוחד בהתחשב בזה שמדובר במסלול יחיד מרכזי עם מספר סטיות קטנות בלבד שניתן לעשות. אחרי הביקור במספר סוכנויות ובירור כל האופציות, התמקדנו בשתי סוכנויות מרכזיות שהציעו פחות או יותר את אותם התנאים, אך היה פער משמעותי במחיר (המחירים בין הסוכנויות השונות נעו בין 550$-1300$ לאדם) וגם שוני מהותי במדריכים. בסוכנות שאיתה עשינו את הוואיוואש (והיינו מאוד מרוצים), לא היה מדריך מתאים שדובר אנגלית טובה לתאריכים שביקשנו ודווקא בסוכנות השנייה Amazing Huayhuash (שיש לה ביקורות קצת פחות טובות ונחשבת לזולה יותר בהתאם) היה ביטול ברגע אחרון וקיבלנו מדריך מנוסה מאוד עם הצעת מחיר נמוכה בהרבה. למרות שהיו לנו רק יומיים לארגן את הכל, נפגשנו בערב עם המדריך של Amazing Huayhuash ואחרי שיחה ארוכה, החלטנו ללכת איתו. סיכמנו את כל הפרטים הקטנים ואופי המסלול ולאחר מכן בראש שקט יכולנו לצאת ולטייל בקרחון פסטורורי עם שאר החברים כאשר אותו המדריך הדריך אותנו גם כאן ויכולנו להתרשם מיכולותיו.

 

תמונת המטיילים והצוות:

 

התפלגות העליות/ירידות במסלול שעשינו:

חלוקה לימים:

 

יום 1: Hualcayan village- Wishcash Camp
מרחק וזמן הליכה: 8 ק"מ/5 שעות.
שעת התחלה/סוף: 16:30/11:30
עליות/ירידות: 0/1100 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4250/3150 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס

 

מהלך היום:
סיכמנו מראש לצאת מהמלון די מוקדם ולכן לקחנו את הארוחת בוקר איתנו ובסביבות 7:00 יצאנו לדרך, כאשר מונית פרטית עם המדריך והציוד אספה אותנו מהמלון. הנסיעה של 110 ק"מ לתחילת המסלול ב Hualcayan לקחה כ 4 שעות, כאשר אחרי כ 70 ק"מ ושעה וחצי של נסיעה, עצרנו לארוחת בוקר בעיירה Caraz ובהמשך, אחרי כ 20 ק"מ נוספים, הדרך פנתה מזרחה והפכה לשביל אפר קשוח שלאורכו נסענו כ 20 ק"מ נוספים במשך כשעה וחצי. הגענו לכפר הקטן בשם Hualcayan בסביבות 11:00 וישר שמנו לב שהחמר עם החמורים אינם נמצאים והחמר לא עונה בטלפון. בדיעבד המדריך סיפר לנו שבדרך כלל כאשר יש לפחות 3 ימים להתארגנות, אז מישהו מהסוכנות נוסע לכפרים ומסכם את הכל ישירות ולא כפי שקרה במקרה שלנו בטלפון, כאשר היו רק יום וחצי להתארגנות וגם היה מדובר בסוף העונה. למזלנו, המדריך ידע למי לפנות ותוך כחצי שעה ארגן לנו את צוות הליווי הדרוש שכלל חמר, 2 חמורים, פרד וסוס חירום (שאחרי כיומיים השתנו לחמר, 3 חמורים וסוס חירום כפי שסוכם במקור מול הסוכנות). אחרי כ 20 דקות של המתנה, הגיעה גברת לאסוף את הכסף (20 סול) עבור הכניסה לשמורה ולאחר כ 10 דקות נוספות וסיום ארגון הדברים על החמורים, יצאנו לדרך. המסלול התחיל בעלייה מתונה, כאשר על הדרך עברנו דרך מספר חוות חקלאיות ובהן מספר חיות משק וכבר על ההתחלה נתקלנו במערכת הולכת מיםמתוחכמת שליוותה אותנו גם במהלך הימים הבאים על השביל. תוך כדי העלייה, שמנו לב כי למרות שרוב האזורים מתחתינו בצל, היה כפר אחד שהיה מוארכל הזמן במהלך כמה שעות ולכן אולי הוא לא נמצא שם במקרה. על הדרך היו מספר מפלים קטנים ואחרי כ 5 ק"מ עם כ 800 מטר עלייה, הגענו למחנה הלילה Calamina שבו כבר התמקמה קבוצה אחרת. השעה הייתה יחסית מוקדמת ולכן החלטנו להמשיך לעלות עוד כ 300 מטר נוספים למחנה הלילה Wishcash שבו גם היו האוהלים שלנו שהקים החמר. המדריך , ששימש גם כטבח, התארגן במהירות ועבר לבישול ארוחת הערב בזמן שאנחנו התארגנו וצפינו בשקיעה הנהדרת. אחרי הארוחת ערב באוהל המשותף ששימש גם כמטבח, גם כחדר אוכל וגם כחדר לינה עבור המדריך והחמר, עברנו עם המדריך על התכנון למחר והתפזרנו למנוחה ולינה. בגלל הקרבה של החמר למקום הולדתו ומשפחתו, בערב הוא קפץ הביתה ולמחרת הגיע בבוקר בריצה קלה חזרה.

 

תמונות היום:

 

יום 2: Wishcash Camp – Ruina Pampa camp
מרחק וזמן הליכה: 12 ק"מ/8 שעות.
שעת התחלה/סוף: 16:00/8:00
עליות/ירידות: 1000/1000 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4900/4150 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס

 

מהלך היום:
אחרי ארוחת בוקר נהדרת של חביתה ולחמים, לקחנו שקית עם חטיפים ופרי ויצאנו לדרך לבד, כאשר המדריך והחמר נשארו לארגן את המחנה. התחלנו לעלות בדרך נוחה וברורה לפי ההנחיות של המדריך ואחרי כ 300 מטר של עלייה נפתחה התצפית לעבר האגם הקטן Yannacocha. העלייה המשיכה לאורך תעלת מים מסודרת ומרשימה עם קירות בעלי צורה מגוונת ותצפית לעבר אגם נוסף בשם Azulcocha . אחרי כ 3 ק"מ (ו 200 מטר של עלייה נוספת) הגענו לאגם גדול בשם Cullicocha ולידו תחנת מחקר קטנה. בשלב הזה המדריך כבר השיג אותנו ונעצרנו ליד האגם למנוחה כך שהשיירה של החמר עם הציוד עברו אותנו במהרה. אחר כך, התחלנו בעלייה תלולה (בסטייה קטנה מהמסלול המסומן) עם תצפית נהדרת לחלק צדדי של האגם ואחרי כ 1 ק"מ עם כ 200 מטר עלייה על שביל ברור ונוח, הגענו לפס Osorruri בגובה 4900. מהפס התחילה ירידה מתונה של כ 300 מטר לאורך כ 2 ק"מ עד למחנה לילה שבו גם עצרנו לארוחת הצהריים. המדריך הפתיע עם סלט ירקות טרי וטונה שאותם הוא סחב וחתך במקום, ואנחנו במקביל הכנו תה ג'נג'ר עם הגזיה. אחרי הארוחה המשביעה, התחלנו לטפס מעט לעבר הפס Los Cedros בגובה של כ 4800 מטר, כאשר ממנו התחילה ירידה תלולה לצד השני. בשלב מסויים הירידה התמתנה והתחלנו ללכת לאורך הנהר עד שהגענו למחנה הלילה Ruina Pampa שבו היינו היחידים. בזמן שהתארגנו, המדריך הכין פופקורן עם תה ואחר כך גם ארוחת ערב בשרית מצוינת.

 

תמונות היום:

 

יום 3: Ruina Pampa camp – Jancarurish camp
מרחק וזמן הליכה: 9 ק"מ/5 שעות.
שעת התחלה/סוף: 13:00/8:00
עליות/ירידות: 400/600 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4350/4000 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו גייזר חול קטן במחנה לילה

 

מהלך היום:
היום היה צפוי להיות יום מנוחה ואחרי ארוחת הבוקר המעולה יצאנו לדרך כרגיל, כאשר המדריך והחמר נשארו לארגן את כל הציוד. ההליכה הייתה נוחה וקלה לאורך הנהר במגמת עלייה קלה כאשר שאריות של מבנים עתיקים מפוזרים בכל מקום וביניהם פרות סקרניות. אחרי כ 3.5 ק"מ ו 150 מטר עלייה, הגענו לנקודה הראשונה שממנה ניתן היה לראות את הפירמידה היפה של פסגת האלפמיו. בזמן שצפינו בפירמידה, כמעט פספסנו את החזירונים הקטנים שכנראה ברחו מאחד הכפרים הסמוכים. בזמן המנוחה, עברה על פנינו קבוצה קטנה של 4 שהלכו בכיוון הנגדי וסחבו את כל הציוד לבד ואחרי השיחה איתם, די הצטערו שהלכו ללא לוגיסטיקה. הם סיפרו לנו גם שלפני כשבוע וחצי כשהם התחילו, היה בצד של סנטה קרוז די הרבה גשם ואפילו שלג עד הימים האחרונים ושיש לנו מזל שהתחלנו רק עכשיו. המשכנו ללכת בשיפולי הנחל ובשלב מסוים נתקלנו בקבוצה גדולה של סוסים מרשימים מכל הצבעים וגילאים שנהנו מהדשא הטרי באזור. ככל שהתקדמנו יותר לכיוון הפירמידה של האלפמיו, כך הזווית השתנתה ולקראת 11 בבוקר אחרי כ 3.5 ק"מ נוספים, הגענו לאזור המחנה לילה Jancarurish. באותו הזמן, המדריך והחמר השיגו אותנו והמליצו להמשיך כ 1.5 ק"מ נוספים לאגם Jancarurish שממנו יש תצפית מרשימה לאלפמיו עד שהם יכינו ארוחת צהריים ואכן כך עשינו. המשכנו ללכת על שביל די ברור בין השיחים הגבוהים עד שהגענו לנקודה של חציית השפך של האגם ובו כנראה היה גשר בעבר. החצייה על האבנים החלקות עם הזרימה החזקה הייתה לא פשוטה, אך עברנו את המכשול בהצלחה והתחלנו לטפס כ 100 מטר במעלה המורינה עד לקצה שלה, כאשר השביל היה לא ברור בחלקו ובשלב מסוים פנה ימינה לעבר ה Base Camp. מהקצה של המורינה נשקף נוף נהדר על האגם וההר. אחרי הפסקת קפה ומנוחה, ירדנו בחזרה כמעט באותה הדרך ומצאנו מעבר קל יותר מעל הנהר בחלק התחתון שלו. במחנה חיכתה לנו ארוחת צהריים חמה ואחר כך היה זמן לעשות רחצה ומנוחה כאשר שמש מאירה את כל העמק. בארוחת הביניים הפעם ציפתה לנו הפתעה בדמות רולים של בצק עם מילוי שונה עם מטבל אבוקדו וגם ארוחת הערב הייתה מגוונת ומצוינת.

 

תמונות היום:

 

יום 4: Jancarurish camp – Huillca camp
מרחק וזמן הליכה: 13 ק"מ/7 שעות.
שעת התחלה/סוף: 14:30/7:30
עליות/ירידות: 1200/950 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4900/4000 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו עם טלה צעיר שהמדריך הציל
וידאו תצפית מהפס GARA GARA

 

מהלך היום:
בגלל היום הארוך הצפוי, יצאנו לדרך מעט מוקדם מהרגיל בסביבות 7:30 כאשר תצפיות שונות על פסגת האלפמיו מתגלות על הדרך ביחד עם הרכסים המושלגים מסביב. ההליכה התחילה במגמת עלייה תלולה יחסית ונמשכה כ 3 ק"מ עם כ 700 מטר עלייה עד ל Paso Caracara בגובה 4850 מטר, כאשר על הדרך עברנו מספר אגמיםקטנים וצבעוניים שביחד השלימו תצפית נהדרת לעבר פסגת האלפמיו ואגם Jancarurish. מרוב המים, גם הצמחים המקומיים פרחו לאורך כל הדרך למרות שהיה מדובר בסוף העונה חוץ מהעלייה לפס עצמו שהייתה הרבה יותר טרשית. בפס, המדריך והחמר השיגו אותנו ובזמן שעשינו הפסקה ומנוחה, החמר סידר את הציוד וחיזק את החבלים כפי שעשה בכל פס אחר ואז המשיך בדרכו. הירידה לצד השני התחילה בצורה תלולה ובהמשך הפכה למתונה הרבה יותר כאשר סה"כ ירדנו כ 500 מטר על פני כ 4.5 ק"מ שבהם עברנו מספר נקודות עם פריחה מעניינת ומיוחדת. לקראת הצהריים עצרנו בעמק רחב עם מצוקים מרשימים ותופעות גאולוגיות שונות. המדריך הצליח להפתיע אותנו שוב עם סלט טרי עם טונה ופסטה שהוא בישל אתמול וכך על שפת הנהר הקטן עשינו הפסקה מעולה תוך כדי צפייה בקונדורים שחגו מעלינו. בהמשך, עלינו מעט בדרך נוחה לאוכף Mesapata שבו תצפית יפה לרכס ממול, ומשם התחלנו לרדת כ 300 מטר לעמק Tayapampa בירידה פשוטה, אך תלולה. בסוף הירידה, התחברנו לשביל רחב ונוח שאיתו התחלנו ללכת צפון מערבה לאורך הנהר המרשים, כאשר בשלב מסוים צלילי קריאה לעזרה נשמעו מהקיר. מסתבר שזה היה טלה צעיר שלא יכל ללכת וכנראה ננטש על ידי העדר. המדריך החליט לקחת אותו איתנו לחווה הסמוכה ליד החניון לילה וכך אחרי כ 3 ק"מ על דרך נוחה, עברנו דרך גשר קטן שממנו ברקע נראה החניון לילה Huillca. האזור שימש כשדה מרעה ענק כאשר קבוצה קטנה של חזירים חפרו באדמה ועדר ענק של אלפקות התפזרו על השטח הגדול (מעל 300 לפי המדריך שמגודלות רק כאן באזור בשביל הפרווה והבשר). חצינו נחל קטן נוסף על גשר עץ רעוע ואחרי כמה דקות של הליכה הגענו למחנה. ניסיון לתת מים ואוכל לטלה לא צלח ולמזלנו אחרי כשעה, עברו במקום בעלי החווה שלקחו את הטלה הצעיר לעדר שלו. היום נגמר כרגיל ברחצה, ארוחה ומנוחה בזמן הנותר לפני הלינה.

 

תמונות היום:

 

יום 5: Huillca camp – Jancapampa camp
מרחק וזמן הליכה: 13 ק"מ/7 שעות.
שעת התחלה/סוף: 14:30/7:30
עליות/ירידות: 1300/800 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4650/3500 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו תצפית מהמחנה לילה ליד Jancacucho

 

מהלך היום:
יצאנו לדרך בסביבות 7:30 אחרי ארוחת הבוקר, כאשר כבר על ההתחלה התחילה מגמה של עלייה תלולה יחסית באורך של כ 600 מטר על פני כ 3.5 ק"מ לעבר ה Paso Yanajanca בגובה 4600 מטר. עברנו את הבית של הרועים המקומיים והתחלנו לעלות בשביל לא ברור, אך בכיוון שאליו הצביע המדריך. על הדרך פגשנו צ'ינצ'ילות סקרניות והרבה פרות עם סוסים בעמק ששמו Yanta Quenna. החלק האחרון של השביל היה תלול במיוחד, אך אחרי כשעתיים כבר היינו בפסגה והחלטנו למצוא מחסה על הפס עצמו כדי לחכות למדריך שהגיע די מהר. הירידה לצד השני הייתה לא פחות תלולה כאשר מצוקים מעניינים צצו בצדדים ורק לאחר הירידה של כ 400 מטר יכולנו לראות את הפס המרשים בדמוי נשר שממנו ירדנו. המשך הדרך הייתה די נוחה ועברה דרך יער של עצי פולילפיסאגמים קטנים ללא שם וצמחייה עשירה מכל הסוגים. על הדרך פגשנו קבוצה גדולה ומאורגנת של גרמנים שהלכו בכיוון הנגדי ואחרי כ4.5 ק"מ, עצרנו בנקודה נוחה עם תצפית לארוחת צהריים, כאשר המדריך כהרגלו חתך סלט טרי וערבב אותו עם טונה. בזמן המנוחה, היינו עדים לתופעה מעניינת שבה מספר מקומיים פיזרו שובל של מלח על האדמה וכך משכו את עדר הפרות לכיוון ההליכה הרצוי. בזמן המנוחה, התחיל טפטופ של גשם קל שרמז על הבאות ולכן התקפלנו במהרה והתחלנו ללכת במגמת ירידה קלה שהפכה אחרי כחצי ק"מ לירידה תלולה דרך שביל יפה בתוך יער של עצים, שיחים ופרחים. סה"כ, ירדנו כ 600 מטר על פני כ 3 ק"מ לעמק Yanajanca ולקראת הסוף, התחיל גשם בינוני שהכריח אותנו להשתמש במעילים וכיסוי תיק למרות שנשארה הליכה של כ 15 דקות עד המחנה. כשהתקרבנו למחנה, הייתה עוד קבוצה גדולה ליד של אירופאים, אך דווקא ליד האוהלים שלנו, חיכו לנו 7 נשים מקומיות עם דליים מלאים בבירה וקולה. לא חשבנו פעמים, וקנינו 4 בירות (9 סול ליחידה) לנו ולמדריך וחמר ואז הלכנו להתארגן באוהלים ולהתחבא מהגשם. תוך זמן קצר, הקבוצה הגדולה של האירופאים חזרה לאוהלים שלהם והנשים רצו אליהם. המדריך מסיבה כלשהי, רצה לקנות עוף טרי ולכן סיכם עם אחת הנשים שתביא בערב תרנגולת טרייה ונקייה תמורת כ 40 סול. בשלב מסויים הגשם נפסק ועשינו גיחה קצרה לכיוון המפלים היפים של ההר Pucajirca. אחרי כשעה, חזרנו למחנה ושתינו את הבירות ביחד עם החברה בהנאה תוך כדי צפייה בעדרי הכבשים/עזים הנעים ממקום למקום. המדריך השקיע והכין מרק עוף טרי עם ירקות מהעוף שקנה מהמקומיים ולכן הארוחת ערב הייתה מוצלחת במיוחד.

 

תמונות היום:

 

יום 6: Jancapampa camp – Laguna Huecrocoha
מרחק וזמן הליכה: 13 ק"מ/7 שעות.
שעת התחלה/סוף: 14:30/7:30
עליות/ירידות: 650/1050 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4350/3550 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו על עדר כבשים ליד המחנה לילה

 

מהלך היום:
אחרי ארוחת בוקר מפנקת של פנקייק וריבה, התחלנו ללכת דרך העמק כאשר עננים מכסים את השמיים וסוסים נהנים מהדשא הטרי בכל מקום. אחרי כ 2 ק"מ, פנינו דרומה לפי ההנחיות של המדריך והתחלנו לעלות בעלייה מתונה לעבר הכפר Pishgopampa. השמיים התבהרו מדי פעם ויצרו מראות מרהיבים של הפסגות המושלגות מסביב. כשעברנו בחלקו העליון של הכפר המרוחק, הופתענו לראות עמודי חשמל באמצע שום מקום עם תשתית של כבישי אפר/דשא ומספר מצומצם של רכבים. העלייה המשיכה במגמה תלולה יותר כאשר דשא זהוב וגבוה מכסה את ההרים משני הצדדים. השביל באורך של כ 4.5 ק"מ עם כ 900 מטר עלייה שנמשך עד ל Paso Tupatupa היה די ברור ונוח ובמהרה עברנו את הפס והתחלנו לרדת לצד השני. הירידה הייתה די מתונה ואחרי שהלכנו כ 2 ק"מ (עם כ 350 מטר שינוי גובה) של הליכה נינוחה וירדנו לעמק Tuctubamba, עצרנו לארוחת צהריים ומנוחה במקום עם תצפית נהדרת על הפסגות המושלגות של ההר Taulliraju. אחרי מנוחת הצהריים, המשכנו ללכת בשביל ארוך ומתון מאוד למשך כ 4 ק"מ נוספים עד שהגענו לאגם Huecrocoha ושם גם עצרנו ללינה. בדרך עברנו דרך יער סמיך של עצי פולילפיס עם פרחים שונים, פטריות וגם חווה קטנה עם חיות משק רבות ומגוונות. למזלנו, החמר בנה את האוהלים במקום יחסית מוגן מרוח וגם הגשם הפעם התחיל בדיוק אחרי שהגענו וכך יכולנו להתארגן בנוחות באוהלים ולהתחבא מהרוח החזקה שהגיעה לאזור. אחרי כשעה, הגשם והרוח נרגעו וזה נתן לנו הזדמנות לטייל קצת באזור ולצלם את ההשתקפויות המדהימות מצד אחד, ואת השקיעה היפה מהצד השני. הפעם המדריך הפתיע שוב והכין את התרנגולת מאתמול בסוג של גריל לארוחת הערב.

 

תמונות היום:

 

יום 7: Huecrocoha camp – Tuctu camp
מרחק וזמן הליכה: 13 ק"מ/5 שעות.
שעת התחלה/סוף: 12:30/7:30
עליות/ירידות: 600/800 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4650/3950 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו תצפית מהפס סססס

 

מהלך היום:
הערפל של הבוקר התפזר במהרה והתחלנו ללכת לאורך האגם היפה Huerocoha, כאשר כל העצים, השיחים והפרחים מלאים בטל של הבוקר. ההליכה לאורך כ 3.5 ק"מ הייתה במגמת עלייה מתונה של כ 200 מטר ותוך כדי עברנו מספר מפלים קטנים וגדולים. לאחר מכן התחילה עלייה מתונה שהפכה במהירות לתלולה של כ 400 מטר על פני כ 2.5 ק"מ עד לפס Alto de Pucaraju שהיה מוקף בקירות מרשימים ולידם שלולית צלולה במיוחדהתצפית על כל העמק שממנו באנו, הייתה מרשימה מאוד וגם הצד השני הרשים לא פחות. העננים המפותחים בישרו על העתיד ולכן הזדרזנו לרדת את הירידה התלולה של ה 450 מטר על פני כ 1.5 ק"מ עד מחנה הלילה Tuctu. בדרך עברנו מספר מקבצים של עצי פולילפיס מרשימים עם פריחה יפה של השיחים מסביב. ממש אחרי ההגעה, התחיל גשם בינוני ולכן יכולנו רק להתחבא באוהל ולנוח עד שבאופן מפתיע הגשם מעלינו נפסק וכאשר יצאנו לראות מה קורה, גילינו כי רק מאלינו יש פתח רחב של שמש ומכל הצדדים העננים הכבדים מכסים את ההרים. זה כמובן יצר תצפית מיוחדת לעבר רכס Taulliraju ונתן לנו הזדמנות להצטלם ולאפילו להשתזף בשמש כחצי שעה. בהמשך, הגשם חזר בעוצמות משתנות ולכן יכולנו רק לנוח ולקפץ בין האוהלים לארוחת ביניים/ערב.

 

תמונות היום:

 

יום 8: Tuctu camp – LLamacorral camp
מרחק וזמן הליכה: 20 ק"מ/8.5 שעות.
שעת התחלה/סוף: 15:30/7:00
עליות/ירידות: 1250/800 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4800/3750 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו שלג ליד הפס Punto Union
וידאו של חמורים נהנים בחול

 

מהלך היום:
הגשם המשיך ללוות אותנו גם בבוקר, אך למזלנו היה קל בלבד ולכן יכולנו להתקדם במהירות ואחרי כ 10 דקות של עלייה, התחברנו לדרך ראשית של מסלול ה Santa Cruz. בזמן שעברנו דרך הלגונה התחתונה ששמה Morococha, נכנס ערפל כבד, שהפך בהמשך העלייה לגשם מעורב עם שלג שבשלב מסויים מעל גובה של 4600 מטר הפך לשלג רציני שהתחיל להיערם.
הראות הייתה אפסית ולמרות זאת הצלחנו למצוא את השביל הנכון בגלל המבנה שלו שהיה בחלקו העליון כמו שביל בנוי. על הדרך עברנו דרך התצפית של האגם העליון בשם Morochacha והופתענו לראות שם אוהל עם מטיילים מבולבלים שלא ציפו לשלג כזה רציני ולא הספיקו להתקפל. אחרי כחצי שעה וסה"כ כ 4 ק"מ עם 600 מטר עלייה מתחילת ההליכה, הגענו לפס Punta Union עצמו ושם חיכינו למדריך שלקח לו יותר זמן מהרגיל להגיע אלינו בגלל הגשם/שלג. אחרי מנוחה, המשכנו ללכת לצד השני במגמת ירידה תלולה שהתמתנה אחרי כ 2 ק"מ (ו400 מטר שינוי גובה). בזמן ההליכה נתקלנו בשתי קבוצות של מטיילים שעלו לכיוון הפס והזהרנו אותם לגבי התנאים למעלה. ככל שירדנו בגובה, השלג הפך לגשם וכך עברנו במהירות כ 4 ק"מ נוספים עד לנקודת הפיצול באזור Quishar. בנקודה זו עצרנו והתייעצנו עם המדריך לגבי הליכה ל Base Camp של Alpamayo כדי לראות את ההר מזווית אחרת וגם להשקיף לצד השני לעבר הר ה Paramount המפורסם (או בשמו הפרואני: Artesonraju). היה ברור שביום כזה מעונן לא נראה כלום וגם מחר לא היה צפוי להיות שיפור בתנאים ולכן ביחד החלטנו להמשיך להתקדם ולנצל את הזמן שנותר כדי להתקדם למחנה לילה הבא כדי לקצר את היום האחרון. החמר היה במרחק של כ 1 ק"מ מאיתנו ולכן המדריך קבע איתנו נקודת מפגש ורץ להשיג את החמר כדי להודיע לו על שינוי התוכניות ומיקום הלינה החדש. אחרי כ 20 דקות הגענו לנקודת המפגש ועצרנו לארוחת הצהריים. עד שסיימנו לאכול, הגשם כמעט פסק והתחלנו ללכת לאורך עמק ה Santa Cruz בשביל נוח וכמעט מישורי. אחרי כ 3 ק"מ, צץ מהצפון מפל מרשים שזרם מאגם Quitacocha. המשכנו עם הדרך, ועקפנו את האגם Jatuncocha משמאלו כאשר ההר הבוכה צופה בנו מהצד. התקדמנו במהירות כ 3.5 ק"מ נוספים לעבר האגם Ichiccocha שהפך בשנים האחרונות לביצה מרשימה לפי המדריך, בגלל סופה רצינית שסתמה וייבשה את חלקו. באזור היו מספר קבוצות נוספות שהתקדמו באותו הכיוון ולאחר צילומים ומנוחה, המשכנו בדרכנו כאשר השמיים נפתחים לאט לאט ומאירים את כל העמק. הליכה נעימה של כ 3 ק"מ לאורך הנהר הובילו אותנו למחנה העמוס (מאוד) שבו חנינו. ישר עם ההגעה, ניצלנו את השמש החלקית ותלינו את כל הבגדים הרטובים לייבוש. אחרי ארוחת הערב העננים התפזרו כמעט לגמרה והייתה הזדמנות מעולה להסתכל על הכוכבים ולעשות קצת צילומי לילה.

 

תמונות היום:

 

יום 9: LLamacorral camp – Cashapampa village
מרחק וזמן הליכה: 15 ק"מ/3.5 שעות.
שעת התחלה/סוף: 11:30/8:00
עליות/ירידות: 800/300 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 3600/2900 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס

 

מהלך היום:
התחלנו ללכת מוקדם בבוקר, כאשר שומר המחנה לילה מנופף לשלום. ההליכה נמשכה לאורך הנהר בשביל נוח וברור וכבר אחרי כ 1.5 ק"מ התחלנו לראות שינויים בצמחייה וסלעים מסביב והשביל הפך להיות להרבה יותר מעניין, כאשר מדי פעם נכנסנו לפינות חמד מוצלות על גדות הנהר. במהלך כ 4 ק"מ נוספים, נמשכה ירידה איטית של כ 200 מטר בגובה לאורך מצוקים מרשימים ופינות חמד רבות ליד הנהרמפל עוצמתי מכיוון צפון (אזור השביל שהולך ל Base camp של הטיפוס ל Santa Cruz) הפתיע לטובה והנהר המרכזי רק הלך והתחזק. המשכנו לרדת בשביל נוח ושופע צמחייה בצורה מתונה כ 1.5 ק"מ נוספים, ומשם התחילה ירידה תלולה יותר שבה גם התחלנו לראות מטיילים עצמאיים בקבוצות קטנות שהלכו בכיוון המנוגד ועשו את הסנטה קרוז. מזג האוויר השתנה מאוד בקטע הנ"ל והפך להיות לח וחם בגלל המבנה הגיאולוגי של האזור ולכן כל העולים עם התיקים הגדולים סבלו מאוד מהחום. מהר מאוד יכולנו לראות את קצוות הכפר Cashapampa ואחרי כ 4 ק"מ נוספים הגענו לקצה המסלול שבו הייתה עמדת גבייה עבור השהייה בפארק. אחרי התשלום והליכה קצרה בתוך הכפר, הגענו להוסטל מקומי שבו מסעדה קטנה ומקום מפגש של מטיילים. בזמן שחיכינו להסעה, אכלנו ארוחת צהריים, שתינו בירה ונפרדנו לשלום מהחמר המצויין שלנו. אחרי כשעה וחצי (היה עיכוב בגלל הפגנה בכביש המרכזי), ההסעה הגיעה והתחלנו בנסיעה האיטית לעבר הווארז. הגענו למלון בשעות ערב המוקדמות ונפרדו לשלום מהמדריך וכך נגמר עוד טיול נהדר שלא ישכח במהרה.

 

תמונות היום:

 

הערות מיוחדות:
*באופן יחסי, החניונים באלפמיו היו יותר נמוכים מהוואיוואש והיו גם יותר לילות מעוננים , כך שכמעט לא היו לילות קפואים שבהן הטמפרטורה ירדה מתחת ל 0.
*כדאי להשאיר יום אקסטרה למקרה של מזג אוויר גרוע וללכת לאזור ה Base camp מתחת להר Alpamayo כדי לראות את הפסגות המפורסמות של הר ה Paramount.
*בסוף העונה, כיוון ההליכה המומלץ הוא כפי שעשינו, כי הצד הצפוני של האלפמיו הרבה פחות יציב מבחינת מזג האוויר. באופן כללי, העלייה של הסנטה קרוז נמצאת באזור גאוגרפי שיוצר מנהרת אוויר חמה ולכן יכול להיות מאוד חם שם בימים חמים.
*הצד הצפוני של האלפמאיו מאוד מבודד ואין בו הרבה מטיילים ולכן אם עושים את המסלול עצמאית, כדאי להיערך בהתאם.
*המזג אוויר מאוד הפכפך באזור ולכן כדאי להיות מוכנים מבחינת הביגוד והציוד לכל תחזית אפשרית שכוללת גשם/שמש/שלג/קפאון/רוחות/ערפל וכדומה.
*לפי הנאמר לנו, עלויות השכירות של החמורים באזור האלפמיו יותר גדולות מאשר בוואיוואש ויש לקחת זאת בחשבון.
*מחירי הלינה באזור השמורה של האלפמיו/סנטה קרוז השתנו ב 2018 והפכו ל 30 סול ללילה לבן אדם , כלומר במסלול שעשינו, היה צורך לשלם כ 150 סול לאדם (חלק מהלילות היו מחוץ לשמורה).
*בניגוד למסלול של הוואיואש, במסלול הנ"ל לא היו שירותים קבועים בחניוני הלילה ולכן בקבוצות גדולות, האחריות על החברה המארגת לשים שירותי שדה ניידים.

 

קישורים נוספים: 
מיטב התמונות בגוגל פוטוס
סיכום וידאו של הטיול ביוטוב
קישור להקלטה של כל המסלול בויקילוק
קישור להקלטה של כל המסלול בג'יפיאסיס

 

מסקנות/הערות/הארות:
חוץ מהנופים המיוחדים והמגוונים במסלול הנ"ל, יש יופי ועניין מיוחד בהיותו מסלול מבודד מאוד (בחלק של האלפמיו) ולכן הייתה הרגשה קבועה של ריחוק מהציווליזציה למרות שמדי פעם פגשנו מטיילים אחרים ומעט מקומיים. בחירת חברת תיירות מתאימה ומקצועית עם מדריך וצוות מיומנים חשובה במיוחד ומשפיעה ישירות על אופי הטיול וההנאה ממנו. המדריך והחמר שלנו עשו את עבודתם נאמנה וגם הצליחו להפתיע מדי פעם לטובה וזה בשילוב עם מזג אוויר מצויין לרוב והטבע המרשים באזור גרם לטיול להיות מוצלח ומהנה במיוחדת. בהחלט אמליץ את המסלול למטיילים ותיקים שמחפשים מסלול מעניין נוסף אחרי וואיוואש באזור הווארז או שלמטיילים שמעדיפים להתרחק מההמונים.
חלק מהיופי המיוחד במסלול תלוי בתצפיות על ההרים מסביב ומזג אוויר ולכן לדעתי עדיף לטייל בעונה שבה הסיכוי הכי גבוה לימים צלולים ללא ערפל ועננות. 

עד הפעם הבאה….

נערך ע"י מנהל יום שני 07 ינואר 2019 16:38:29(UTC)  | סיבה: לא צויינה

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 4 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 07/01/2019(UTC), אמנון לנגי ב 07/01/2019(UTC), HarmonicWave ב 07/01/2019(UTC), itw01 ב 08/01/2019(UTC)
מממן
אמנון לנגי  
#2 נשלח : יום שני 07 ינואר 2019 16:41:48(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,695
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 828 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים ב 554 הודעות
נראה יותר טוב מה Huayhuash
ItaiG  
#3 נשלח : יום שישי 08 פברואר 2019 19:03:01(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 346
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

אדיר אלי!

 

התגעגעתי לדיווחים האלה, וגם לפורום לאחר שהרבה זמן לא נכנסתי :), שווה כל רגע.

A summit a day keeps the doctor away
thanks 1 משתמש הודה ל ItaiG עבור הודעה מועילה זו.
Eli TheHiker ב 12/02/2019(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.