ZlotyLojak
#1 נשלח : יום ראשון 28 יולי 2019 10:12:00(UTC)

דירוג: שביליסט

הצטרף: 05/02/2013(UTC)

סיפור דרך – טרק הטריגלב

בסוף יוני 2019 יצאתי לטרק של חמישה ימים בשמורת הטריגלב שבסלובניה.

קצת רקע:

שמורת הטריגלב היא שמורת הטבע היחידה בסלובניה ובמרכזה מתנשא הר הטריגלב - ההר הגבוה ביותר בסלובניה (2864 מטר)

סלובניה היא מדינה מודרנית ומתקדמת ומבחינת מחירים, תחבורה, תנאים, נוחות, שפה ומטבע, כמעט זהה לשכנתה איטליה.

המטבע במדינה הוא יורו, ותקציב יומי של 50-60 יורו ליום אמור להספיק.

לגבי השמורה והטרק:

בשמורה הרבה מאוד שבילים, חלקים רגילים וחלקן מסוג via ferrata (באופן מלא או באופן חלקי ביותר). במפה שאני קניתי מאמאזון מסומנים חלק מהשבילים כ"שביל קשה/צר" אבל לא כולם היו בהכרח via Ferrata, בחלקם היו נקודות שבהם ניתן לעגן את עצמך למסילה, אך לרוב ניתן להשתמש במסילות כמעקה ולעבור ללא קושי.

המסלול שלי:

תחילה בניתי מסלול מעגלי נגד כיוון השעון של חמישה ימים המתחיל ומסתיים באגם Bohinj. אבל לקראת תאריך היציאה קיבלתי מיילים ממספר בקתות שהן לא יוכלו לפתוח את הבקתה בזמן ולכן נאלצתי לשנות את כיוון המסלול ולהחליף את נקודת הסיום בעיירה Bled.

תיאור המסלול:

יום ראשון: מהעיירה Polje לבקתת שבע האגמים Koča pri Triglavskih jezerih. כ-18.5 ק"מ עם טיפוס של כ-1500 מטר.

התחלתי מהעיירה Polje כי שם הייתה האכסניה שלי Pr' Pristavc. לאחר לחצי שעה הליכה על הכביש הראשי (אין כמעט מדרכות) הגעתי לאגם Bohinj (גובה 530 מטר) ופניתי צפונה לתוך העיירה Stara Fuzina. לאחר הליכה קצרה בסמטאות העיירה מגיעים לחניון ממנו השביל מתחיל. השביל מתחיל לטפס בתלילות על השלוחה בתוך היער עד שמגיעים לבקתה Kosijev dom na Vogarju (גובה 1054 מטר) מכאן פונים שמאלה לשביל די מישורי שהופך לעליה מתונה ולאחר מכן תלולה לקראת הטיפוס לפסגת הר Prsivec (גובה 1765). מהפסגה הנוף על אגם Bohinj והעמק מדהים. מכאן השביל מתחיל לרדת לכיוון הבקתה Bregarjevo zavetišče na planini Viševnik שבה ניתן לאכול ארוחת צהריים וליידה צומת שבילים. פונים מזרחה לכיוון עמק שבעת האגמים ובאמצע הדרך ניתן לבחור אחת מ-2 דרכים להגיע לבקתה דרך קצרה היורדת מהמצוק או דרך ארוכה יותר המקיפה אותו. בחרתי בדרך הארוכה מאחר ולא הייתי בטוח אם ניתן לרדת מהמצוק ללא ציוד מיוחד. בדיאבד לאחר שדיברתי עם זוג שירד במצוק, אין צורך בציוד מיוחד ובירידה יש רק מספר יתדות לאחוז בהן.

הגעתי לבקתה נעימה מאוד (גובה 1688 מטר) ומלאת מטיילים בסביבות חמש אחה"צ. הלינה בבקתה עלתה 28.5 יורו לחדר משותף ארוחת ערב/בוקר לפי תפריט (9 יורו למנת פסטה בולונז גדולה, 4.5 יורו לבירה ו-5 יורו לקפה וחביתה)

יום שני: מבקתת שבע האגמים Koča pri Triglavskih jezerih לבקתת Triglav Lodge on Kredarica סמוך לפסגת הטריגלב. כ-15 ק"מ עם טיפוס של כ-1250 מטר.

לאחר שיחה עם אחת העובדות בבקתה החלטתי שלא ללכת דרך הרכס Veliko Špičje למרות שהנוף ממנו אמור להיות מדהים אלה לטפס במתינות במעלה עמק 7 האגמים מאחר ודרך הרכס יוסיף לי 3 שעות הליכה.

לאחר ארוחת בוקר יצאתי במעלה העמק בדרך שעוברת מספר אגמים קטנים ומקסימים ומתחילה מידי פעם לחצות קטעים מושלגים. הטיפוס תחילה מתון ולאחר מכן הופך תלול לקראת הטיפוס לאוכף (גובה 2350 מטר). באזור האוכף כבר יש הרבה שלג ואחריו מתחילה ירידה קצת תלולה ולאחר מכן מתונה לכיוון העמק עד שמגיעים לאוכף נוסף ליד הבקתה Koča na Doliču pod Triglavom (גובה 2165 מטר). כאן בצומת הדרכים בוחרים בשביל לכיוון הבקתה Dom Planika pod Triglavom. השביל הולך על צלע הר עם נוף מדהים לעמק שמתחת. הדרך לפעמים צרה אבל עבירה לכל אורכה ללא ציוד מיוחד. מגיעים לבקתה Dom Planika pod Triglavom (גובה 2389 מטר) שנמצאת דרומית לפסגת הטריגלב וממנה יש 2 דרכים להגיע לבקתת Triglav Lodge on Kredarica, דרך גבוהה ומסוכנת (שדורשת ציוד טיפוס) ודרך ארוכה יותר שיורדת ולאחר מכן עולה שוב. לקחתי את הדרך הארוכה שיורדת לצומת דרכים (גובה 2294 מטר) ואז עולה בתלילות עד הבקתה (גובה 2490 מטר).

הגעתי לבקתה גדולה מאוד בשעה 14:30. לינה בחדר משותף עולה בה 26.5 יורו, ארוחות לפי תפריט (10 יורו לזוג נקניקיות ענקיות עם כרוב כבוש, בירה 4.5 יורו, קפה וחביתה 5.5 יורו). המים בבקתה לא ראויים לשתיה ויש לקנות מים בבקבוק (4.4 יורו לליטר וחצי). מומלץ מאוד לצאת לצפות בשקיעה מהגבעה שמעל הבקתה.

יום שלישי: טיפוס לפסגת הטריגלב וירידה עד לבקתת Vodnikov Dom. כ-12 ק"מ עם טיפוס של 500 מטר וירידה של 1200 מטר

לאחר ארוחת בוקר שכרנו מהבקתה ציוד Via Ferrata (רתמה וקסדה ו-10 יורו) והתחלנו לטפס לפסגה. העליה קצת איטית כי השביל צר ותמיד יש לפניך משהו שהולך לאט (גם האבטוחים של הרתמה מאט מאוד). לקח לנו שעה ורבע להגיע לפסגה חשופה ביום ללא עננים. הנוף מדהים וניתן לראות למרחק רב.

הירידה באותו שביל שהגענו גם כן איטית ומאותן סיבות, ולאחר החזרת ציוד הטיפוס התחלתי לרדת בשביל בשלג לכיוון צפון שמגיע עד מפגש שבילים (גובה 2167) שפניה צפונה תוביל אותי לדרך פראג היורדת בצורה תלולה לעמק Vrata ומצריכה ציוד טיפוס ואילו פניה דרום מזרחה תוביל אותי לבקתת Dom Valentina Staniča pod Triglavom. התחלתי לעלות לכיוון הבקתה (גובה 2332 מטר) ולאחר מכן המשכתי לעלות בשביל שחוצה אוכף קטן (גובה 2356) ואז מתחיל לרדת במתינות מתחת מצוק מרהיב לכיוון אוכף Konjsko sedlo (גובה 2025 מטר) וממנו ממשיכים לרדת באופן בינוני עד שמגיעים לבקתת Vodnikov Dom (גובה 1833 מטר).

הגעתי לבקתה בשעה 15:00. חצי פנסיון הכולל לינה בחדר משותף, ארוחת ערב (בחירה בין 3 מנות) וארוחת בוקר מבופה עשיר עלה 45 יורו. בירה 4 יורו.

יום רביעי: מבקתת Vodnikov Dom עד בקתת Blejska Koca na Lipanci כ-15 ק"מ עם טיפוס של 800 מטר וירידה של 1050 מטר

לאחר ארוחת בוקר מפנקת המשכתי בשביל המקיף את השלוחה ומטפס קלות בשביל צר מתחת צוק עד שנפתח לפנינו העמק המדהים שמדרום מזרח. פניתי שמאלה בשביל המטפס לפסגת הר Tosc (גובה 2250 מטר) ויורד בחזרה לאותה נקודה. בפסגת ההר הרבה קקי של כבשים שרועות באזור אבל הנוף ממנו על פסגת הטריגלב ו-2 הבקתות שמתחתיו מדהים.

גל חום כבד עבר בכל אירופה ויום זה היה חם במיוחד, אפילו בגובה 2000 מטר. המשך ההליכה בכיוון צפון מזרח, קצת מתחת לקו הרכס היה מהנה ויפיפה אם כי לכל אורך הדרך לא היה אף מחסה מהשמש הקופחת. מספר נקודות תצפית תלולות על העמק שמצפון ושביל שבמספר נקודות נהיה תלול וצר הפכו אם היום לחוויה מיוחדת.

סביב השעה 15:30 וכשאספקת המים שלי כמעט ונגמרה הגעתי לבקתת Blejska Koca na Lipanc. במבט ממעל, השימשיות הכחולות שבחצרה נראו לי כמו בריכת שחיה (מסתבר שגם באלפים אפשר לחוות פאטה מורגנה). בעלי הבקתה לא מדברים אנגלית כלל, אך לא היו בעיות תקשורת. לינה בחדר משותף 22.5 יורו, ארוחת ערב (בחירה מתוך 3 מנות) 9 יורו, בירה 3.4 יורו.

יום חמישי: מבקתת Blejska Koca na Lipanci עד העיירה Zgornje Gorje כ-18 ק"מ עם ירידה של 1050 מטר

לאור החום של היום הקודם החלטתי לוותר על ארוחת הבוקר ולהסתפק בקפה בלבד ולהתחיל ללכת כבר בשש וחצי בבוקר. עם צאתי מהבקתה ראיתי שועל אדום צופה בי ממרחק של כעשרים מטר. התחלתי לרדת בשביל המתחיל תלול ומאוחר יותר מתחבר לדרך 4X4 רחבה ומתונה הרבה יותר. בקטע הזה של הטרק ישנם הרבה שבילים ודרכים שחוצים את השביל ולא תמיד הסימון ברור כל כך. בסה"כ ההליכה נעימה וקלה והירידה לא תלולה מאוד. באחד הקטעים שאיבדתי קצת את הסימון והלכתי בשביל אחר שמקביל לשביל המסומן נתקלתי באייל ממרחק של כ15 מטר.

בסביבות השעה 12:00 הגעתי כבר לתחילת אזור הכפרים בהם ההליכה הופכת משביל לדרך סלולה. עצרתי בבית הקפה הראשון שראיתי בכפר Zgornje Gorje . משפתחתי את הטלפון גיליתי שחברי באזור עם רכב ויוכלו לאסוף אותי (בכך ויתרתי על עוד 4 ק"מ הליכה על מדרכה עד Bled).

נערך ע"י מנהל יום שלישי 30 יולי 2019 12:16:37(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 7 תודות למשתמש ZlotyLojak על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 28/07/2019(UTC), ישר.א ב 28/07/2019(UTC), io_travel ב 28/07/2019(UTC), Eli TheHiker ב 28/07/2019(UTC), ylivny ב 28/07/2019(UTC), a-v-i ב 28/07/2019(UTC), HarmonicWave ב 28/07/2019(UTC)
אמנון לנגי
#2 נשלח : יום ראשון 28 יולי 2019 11:44:22(UTC)

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
מיקום: ירקונה

תודה רבה. יופי של סיכום.
יהיה נחמד אם תוכל להעלות מפת גוגל של המסלול או סימון המסלול על מפה טופוגרפית כלשהי.
neutrino
#3 נשלח : יום שלישי 30 יולי 2019 11:22:24(UTC)

הצטרף: 26/11/2012(UTC)
מיקום: Karmiel

היינו בשנה שעברה בטריגלב, מקום יפה מאוד ושונה מהאלפים השוויצרים/אוסטריים. לא טיפסנו עד הפסגה - בת ה-4 לא יכלה לעשות את זה אבל גם בלי לטפס זה מקום מדהים! ביקרות טובות, אוכל טוב. דבר יחיד שהייתי מציין, היה לכם מ״א מצוין. במ״א פחות טוב יש משהו בהר הזה - סכנת ברקים. לא יודע מה מיוחד אבל היו מקרי מוות.וגם נראה לי מישהו מהפורום פה סיפר על הרגשת חשמל סטטי בהר כשיש עננות.
מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.