ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
ישר.א
#1 נשלח : שבת 28 ספטמבר 2019 20:49:47(UTC)

דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

בתחילת ספטמבר יצאנו בני עוז ואני לטרק באזור ההר יונגפראו מעל ובתוך העמקים גרינדלוואלד ולאוטרברונן לפי המדריך של TOUR OF THE JUNGFRAU REGION" KEV REYNOLDS"

השתמשתי ב אתר של OUTDOORACTIVE לתכנון השביל וליצירת GPX. השתמשנו בישומון LOCUS MAP לניווט + מפות מודפסות מהמחשב (שהיו לל

קישור למפת גוגל

הגעה:טסנו באיזיג'ט לג'נבה 87$ לאחד, לקחנו רכב ששכרנו מראש בצד הצרפתי בשדה התעופה 120 יורו +49 פרנק מדבקה לכבישי אגרה בשווייץ ונסענו לעיירה WILDERSWIL

שממנה התחלנו למחרת את הטרק. מאחר והינו 2 עלות השכרת הרכב ל 10 ימים היתה זולה יותר מנסיעה ברכבת שעולה הלוך וחזור מעל 250 פרנק (הרכב היה מוגבל ל 2000 קמ.)

הערות לגבי איזיג'ט לג'נבה: הטוב כמובן הוא האפשרות להשיג מחיר זול מאד .החסרון שביום הראשון מגיעים לג'נבה ב 17:40 וביום האחרון הטיסה יוצאת ב-7:00 ובכך מפסידים יומיים

על טיסות. אם היה הפוך היה מצויין(יש למישהו קשרים באיזיג'ט ? think)

סימון שבילים ושילוט: מצויין

קליטה סלולרית :מצויינת לאורך כל השביל

בקתות : מסודרות ונקיות (לאיסטניסים ביננו כל השרותים ללא בול קליעה laughing)יש אפשרויות רבות לרדת ברכבלים מהשביל למלונות בעיירות ולחזור למחרת .בביקתה אחת דרשו סדין

או ליינר. עלות למי שאין 7 פרנק. האוכל בסה"כ לטעמי טוב ומזין.בסוף שבוע כדאי להזמין מקומות מראש.

אוהלים: לא ראינו לינה באוהלים בשביל

עלויות :לא לשכוח אנחנו בשווייץ יקר כ 120-100 יורו ליום למטייל

סיפור הדרך

6/9/19 טיסה לג'נבה ונסיעה ל WILDERSWIL למלון שהוזמן מראש ונמצא ליד תחנת הרכבת שאיתה נעלה מחר ל SCHYNIGE PLATTE שמשם נתחיל ללכת.את המכונית השארנו

בחניה ליד המלון.

7/9/19 SCHYNIGE PLATTE גובה 1967מ' ל-FIRST ג' 2200 מ' דרך FAULHORN ג' 2668 מ'. מרחק 16.3 ק"מ ,עליות 828 מ', ירידות 630 מ'.אחרי עליה של כ 40 ד' ברכבת הרים לתחילת ההליכה. (תחזית מזג האויר בערב היתה לקור גשם ושלג לכל השבוע )ואכן בעליה כבר התחילו ערפילים אך בכל זאת ראינו את הנוף הנפלא של אינטרלאקן שיושבת בין שני האגמים ,טון וברינץ.

ה

בהתחלת ההליכה עוד ראינו קצת מהנוף הנפלא אך די מהר ירד ערפל כבד והתחיל בהתחלה גשם קל ובהמשך העליה שלג די כבד שליוה אותנו עד ההר פאלהורן 2668 ג' הראות היתה כ 30-50 מ'

הערפל שהולך ויורד.                                                                                          תחילת השביל

רק כשירדנו לאגם BACHALPSEE בגובה 2264 מ' הואיל הערפל לזוז קצת ולאפשר לראות את האגם וסביבתו בהמשך לביקתה ירד שוב ערפל כבד והראות היתה כזאת שראינו את הביקתה רק

כשהינו כ 30 מ' ממנה.

האגם והשלט 2 דקות לפירסט, שלא רואים ממנו את הבקתה ואת הרכבל הצמוד לה

8/9/19  במשך הלילה המשיך לרדת שלג הערפל התחזק. התחזית היתה כך להמשך היום ושלמחר צפויה השתפרות ניכרת. מאחר ורוב הטרק הוא על שבילי "פנורמה" כשמצד אחד רואים את שרשרות ההרים המושלגים+ קרחונים ומפלים ומהצד השני את העמקים עם הכפרים הציוריים ,לאחר שהפסדנו ביום הראשון את המראות האלו החלטנו להשאר בבקתה ואם יזוז קצת הערפל ללכת לטיול בסביבה.הערפל לא זז והשלג לא פסק.

תמונות מהיום הראשון והשני

9/9/19 FIRST ג'2200 מ' דרך מלון WETTERHORN ג'1228 ל- PFINGSTEGG ג'1392 מ' וברכבל לגרינדלוולד 1050 מ' למלון רזידנס.מרחק הליכה 15.2 ק"מ ירידה 1297 מ' עליה 745 מ'

בבוקר עוד היה ערפל די כבד אך אך הוא נפתח מידי פעם והתחזית היתה להתבהרות .יצאנו לדרך ומכיון שהשביל היה בוצי וחלק הלכנו בכביש צר מקביל פחות או יותר לשביל וארוך ממנו בכ 3 ק"מ

כך זה ניראה בשעות הראשונות.

ככל שירדנו מזג האויר השתפר הראות נהיתה טובה יותר ויותר ובצהריים התבהר  לגמרי ונשאר רק השלג עד למחרת .

תמונות מהיום השלישי

10/9/19  מגרינדלוואלד  966מ' ל ALPIGLEN ג' 1618 מ' מרחק 11 ק"מ עליה 891 מ' ירידה 325 מ'. עלינו מגרינדלוואלד למסעדת MARMORBRUCH ג' 1100 שיושבת על השביל ובהמשך עברנו קניון ענק שקופצים ממנו בנג'י אומגה וכו' ומשם המשכנו ועלינו דרך היער על ההר EIGER בגובה 1700 מ' בערך יצאנו מהיער והלכנו מתחת לקרחונים של ההר עם תצפיות יפיפיות להרים מצד אחד ועמק גרינדלוואלד בצד השני. בתמונה רואים את סופו של קרחון

תמונות מבקתת אלפיגלן בליל הירח ששהינו בה .גרינדלוואלד וההר ווטרהורן מעליה ובקתת אייגר על ההר אייגר בגובה 2600 מ'

תמונות מהיום הרביעי

11/9/19  ALPIGLEN ג' 1618 מ' דרך EIGER TRAIL ל- EIGERGLETSCHER ג'2320 מ' משם ל KLEINE SCHEIDEGG ג' 2116 מ' ומשם למלון ב STECHELBERG ג'910 מ'

מרחק 24 ק"מ עליה 770 מ' ירידה 1556 מ'

יצאנו בבוקר במזג אויר מצוין לקטע שניקרא EIGER TRAIL ההולך מתחת לצוק הצפוני של ההר אייגר .השביל יפה ביותר מצד שמאל המצוק האדיר עם שלג קרחונים ומפלי מים ומצד ימין העמקים

הירוקים נחלים אגמים וכפרים

הגענו לקרחון אייגר ומשם ירדנו ל KLEINE SCHEIDEGG שם תכננו ללון אך מכיון שהגענו מוקדם והיה שם מלא בקבוצות תיירים החלטנו להמשיך ליעד הבא, עמק LAUTERBRUNNEN

וללון ב מלון ב STECHELBERG .עוד כ15 קמ בירידה של1557 מ' שבתחילתה מאד נוחה ובסופה קצת "אכזרית" חבלים,מדרגות,דרדרת וכו' . הנוף כרגיל משגע רואים כבר את הביקעה הצרה שגובלת במצוקים בעלי קירות מאונכים עם מפלים רבים ונהר שזורם במרכזה. בדרך חוצים על גשרון את נהר TRUMMELBACH השוצף שמגיע בסופו למפלי טרומלבך גם אנחנו הגענו בסוף הירידה

ליד המפלים שהכניסה אליהם היתה כבר סגורה כשהגענו (השלמנו את הביקור במפלים ביום האחרון). המשכנו בעליה קלה עוד כ 3 קמ לקצה של בקעת לאוטרברונן למלון.

עמק לאוטרברונן והירידה אליו ,גוגל ארץ.

תמונות מהיום החמישי

נערך ע"י משתמש יום שני 14 אוקטובר 2019 11:19:45(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 6 תודות למשתמש ישר.א על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 28/09/2019(UTC), אמנון לנגי ב 29/09/2019(UTC), ehudavni ב 29/09/2019(UTC), אורה ב 03/10/2019(UTC), a-v-i ב 04/10/2019(UTC), HarmonicWave ב 04/10/2019(UTC)
מממן
ישר.א
#2 נשלח : יום רביעי 02 אוקטובר 2019 09:36:15(UTC)

המשך

12/9/19 STECHELBERG ג'910 מ' BERGHOTEL OBERSTEINBERGBERG ג' 1800 מ' מרחק 6.3 קמ עליה 865 מ' . יום קצר יחסית אך יפה כרגיל .

הבקתה הרבה יותר ספרטנית למרות שקוראים לה מלון. שרותים וברזיה במבנה קטן בחוץ אין חשמל ואין מקלחות אך האוכל מצויין והנוף מסביב משגע..כדאי להזמין מקום מראש בעיקר בסוף שבוע.

לחלק מהמטיילים שהגיעו אחרינו כבר לא היה מקום והם נאלצו ללכת לבקתה אחרת.

אין חשמל ארוחת ערב לאור נרות

הבקתה והנוף

תמונות מהיום השישי

13/9/19

מ' BERGHOTEL OBERSTEINBERGBERG ג' 1800 ל ביקתת ROTSTOCK ג' 2035 מ' מרחק 10 קמ. עליות 1096 מ'. ירידות 835 מ'. שוב ביקתה ספרטנית . מבנה שרותים

עם ברזיה בחוץ  אין מקלחות אבל יש חשמל, (מילוי מטענים וטלפונים עולה 7 פרנק ) דורשים שק שינה או ליינר למי שאין ליינר חד פעמי 7 פרנק.כדאי להזמין מקום מראש מכיון שמקום הלינה הקרוב

ביותר הוא כ 2.5 שעות הליכה.

השביל מתחיל בעליה שככל שעולים רואים את היונגפראו וכל יתר ההרים המושלגים מסביב לאחר מכן יורד בירידה די תלולה לנהר וממנו בעליה לביקתת רוטסטוק

תמונות מהיום השביעי

14/9/19

מ ROSTOCK HUTTEג'2035 מ'  להר SCHILTHORN‏‏ ג' 2970 מ' אם עולים למסעדה 2978 מ' .מרחק 5 קמ, עליה 931 מ'. יום אחרון לטרק (במקום ללכת גם מחר ומאחר והיה לנו רכב החלטנו לנצל את יום המחרת לטיול ברכב)

עלינו ל SCHILTHORN‏‏  בעליה לפעמים תלולה ובסופה על צוקים בעזרת סולמות חבלים ודרגיות

"טיפוס צוקים" לקראת סוף  העליה לשילטהורן.

. מההר יש תצפיות מצוינות לכל הכיוונים מקום נהדר לסיים טרק נהדר בנופי הגלויה של שוויצריה.

ההרים ממול              יונגפראו                        מונך                      אייגר                 ווטרהורן

ירדנו ב 3 רכבלים לעמק לאוטוברונן נסענו ברכבת ל WILDERSWIL לקחנו את הרכב ונסענו למלון בעיירה LUNGERN ליד אגם LUNGERERSEE. למעשה קיצרנו את המסלול המתוכנן בספר והלכנו כ 86 קמ ב 7 ימי הליכה מתוך 110 קמ המתוכננים ל10 ימי הליכה. מפת השביל כפי שהלכנו

תמונות מהיום השמיני

15/9/19

טיול  ברכב בעמק לאוטרברונן ,למפלי טרומלבך המדהימים ונסיעה דרך אינטרלקן והאגמים בדרכי נוף יפיפיות לג'נבה למלון ליד שדה התעופה לקראת טיסת בוקר, 7:00 לישראל

נערך ע"י משתמש יום ראשון 03 נובמבר 2019 12:12:38(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל ישר.א עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 02/10/2019(UTC)
קיפי קיפוד
#3 נשלח : יום שישי 04 אוקטובר 2019 12:56:38(UTC)

הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 375

תודות: 84 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים ב 69 הודעות

אשמח לשמוע באיזו חברה שכרתם רכב ב-12 יורו ליום? האם בצד הצרפתי או השוויצרי?

ישר.א
#4 נשלח : יום שישי 04 אוקטובר 2019 13:23:59(UTC)

קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

בצד הצרפתי בחברת בת של יורופקאר.

נערך ע"י משתמש שבת 05 אוקטובר 2019 09:39:22(UTC)  | סיבה: לא צויינה

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.