ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
יענקל'ה סער  
#1 נשלח : שבת 30 ינואר 2021 22:20:30(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

imeshy פנה לכמה גופים שמתעסקים בתיירות חוץ ופנים בשביל ישראל. כל הכבוד לו!

אחרי למעלה מעשר שנים שאני קרוב לתחום תיירות חוץ בשביל ישראל, אני רוצה לחלוק איתכם את הסיבות

לכך שאין ולא יהיו המוני תיירים מחו"ל בשביל ישראל. ההתייחסות היא כמובן לזמנים רגילים. 

1. ישראל היא מדינה יקרה מאוד, השניה הכי יקרה בעולם אחרי שוייץ.

2. העולם נמצא בחופשה בקיץ. בקיץ קשה עד בלתי אפשרי ללכת בשביל ישראל. 

3. באירופה בכל שבילי ההליכה יש תשתית לינה מצוינת למטיילים ברגל. אין דבר כזה בישראל, וגם לא יהיה.

4. היו מי שטענו שהתוואי בנגב לא מטבי. לתיירים כל תוואי בנגב טוב מאוד. והתוואי הנוכחי מצויין!

5. היו מי שטענו שאין מספיק מידע באנגלית על השביל. ד"ר גוגל לא תומך בטענה הזאת.

6. היו ויש טענות שמשרד התיירות לא עושה מספיק. גם זה לא מדויק. פניתי למשרד התיירות לפני 4 שנים.

  בשנת 2017 המשרד ערך סיור לעשרה עיתונאים מחו"ל: מארה"ב, טוויאן, הונג קונג, ספרד, איטליה, שוודיה ואנגליה.

המשרד הישקיע 100,000 ש"ח ולא יצא מזה כלום. בסכום הזה מביאים לארץ 3 עתונאים משנגחאי וזה תוך זמן קצר

יבואו עשרות אלפי תיירים רגילים אולי אף מאות אלפים.

7. טילים מעזה (בימים רגילים... ) לא עוזרים לתיירות. 

 

לפני שנתיים או שלוש נעשתה ספירה בחניון לילה בנגב במשך הרבה מאוד לילות ברצף, של מספר ההולכים ברצף בשביל.

המספרים: כ-700 ישראלים בשנה ובערך 50 תיירים מחו"ל. 

ההערכות הן שבערך 1,500 ישראלים בשנה מתחילים את השביל ברצף. פחות מ-50% מצליחים בכך.

אשר למספר התיירים מחו"ל אני מעריך שלכל היותר יש 250 כאלה בשנה שמטיילים בשביל. זה כולל גם כאלה

שנמצאים בארץ לחופשה ומחליטים לטייל יומיים שלושה בשביל. אם עד סוף הקדנציה שלי נגיע ל 1,000 תיירים בשנה

אני אראה זאת בבחינת נס. 

שיהיה שבוע טוב חברים.

 

 

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מממן
imeshy  
#2 נשלח : יום שני 01 פברואר 2021 08:17:18(UTC)
imeshy


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/03/2018(UTC)
הודעות: 28
ישראל

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

 

זה תוכן המכתב שנשלח למספר גופים (טרם התקבלה התייחסות, בהמשך אשלח בשנית)

 

בשנים האחרונות  נכנסתי לקהילת ההולכים בשבילים הארוכים של ישראל (ניתן לחוש אותה באתר hike.co.il). במסגרת זו יצא לי לטייל בשבילים ארוכים בשוויץ/צרפת, וקודם לכך גם בנפאל וניו זילנד. כמו"כ, יצא לי לתכנן לפרוטרוט גם טיולים מסוג זה באנגליה (אזור lake district, סקוטלנד), ספרד (פירינאים) וגם במדינות נוספות. באותה נשימה יש לציין כי טרם כניסתי לעולם זה, טיילתי רבות במדינתנו הנהדרת, בעיקר במסלולי יום באורכים שונים. בשנה שעברה גם זכיתי לטייל בשביל "ים לים" ולהסתכל לעומק על שביל הגולן. כך שניתן לומר שאני "מבין" מעט אודות שבילים ארוכים בישראל ובעולם (בעיקר באירופה). קהילה זו הולכת וגדלה עם הזמן. באירופה מסלולי הטיול הומים אנשים ובמסלולים הפופולריים (כגון ה Tour Mont Blanc ,Alta via 1 , West Highland Way ואחרים) יש להזמין מקומות לינה חודשים מראש.

בקהילת המטיילים עולה פעם אחר פעם השאלה הבאה – היכן מטיילים בעונת החורף? במרבית אירופה העונה נסגרת לחלוטין בתקופה שבין נובמבר למאי (פרט למספר מדינות מצומצם) – עקב עובדת היותם של המסלולים מושלגים ולא עבירים באותה עונה. ולכן, בעצם כלל הקהילה נכנסת בעונה זו לתרדמת וממתינה לסיומה. בשלב זה אמרתי לעצמי מספר פעמים – מדוע שישראל לא תהיה האלטרנטיבה לאירופה בעונה זו?

ישראל עצמה ומזג האוויר שבה בעונת החורף והאביב הוא הגדרת השלמות לטיולים :

  • מזג אוויר נעים (ולא קר מדי)
  • במרבית הארץ גם מספר ימי הגשם הרצופים אינו רב ובעייתי (יש לציין שבכל מסלול , בכל מדינה באירופה, גשם בעונת הקיץ הוא אירוע שכיח לחלוטין ולא מהווה כל שיקול)
  • ריבוי אזורי אקלים מגוונים – בין ירוק למדברי, חופי ים ואגמים
  • ריבוי אתרי מורשת וארכיאולוגיה לשלוש הדתות

כלומר במילים אחרות, ישראל יכולה להיות יעד נהדר לטיולים מסוג זה, הן עבור הסניף הישראלי של קהילת המטיילים והן בעבור האירופאים שאף הם מנוטרלים. להערכתי, בדומה לישראלים, ישמחו למסלולים בעונה זו, בוודאי כאלו המגוונים את מקביליהם הקרובים אליהם גאוגרפית.

תוכלו לומר – הרי יש מגוון שבילים בארץ, ובראשם שביל ישראל הנהדר. אז היכן הבעיה? ובכן ישנה בעיה!

המסלולים באירופה מאפשרים סגנון טיול המתמקד בטיול עצמו ופחות בלוגיסטיקה. רובם מסתמכים על תשתית מגוונת ומפותחת של אמצעי לינה המאפשרים לא לישון בשטח – מיישובים קטנים עם B&B או מלונות מטיילים ברמות שונות ועד לבקתות הרים מבודדות יותר שהגישה אליהן היא ברכבי שטח בלבד ו/או מסוקים. בחלק מהמסלולים אפשר לתכנן את הלינה כך שאפשר יהיה לבחור בין לינה כפרית על גבי המסלול (ללא סטיות משמעותיות) לבין לינה בבקתות הרים מבודדות. בחלק מן המסלולים ניתן גם להיעזר בחברות מקומיות אשר מסיעות את התיקים ממקום לינה אחד לבא בתור ומאפשרות טיול עם תיק יום קל בלבד.

בישראל, לעומת זאת, מרבית השבילים לא מאפשרים לינה שאינה באוהלים בשטח! מרבית המטיילים האירופאים, כמו גם חלק ניכר מחברי הקהילה, הינם אנשים בוגרים (כלומר – לא יוצאי צבא, ובגילאים שנעים החל – מ-30  ועד 70) ולא מעוניינים לישון בשטח. המשקל אותו יש לסחוב גדל משמעותית (הכולל ציוד נלווה – אוהל, מזרן, ציוד לבישול, כמות מים גדולה משמעותית וכו'..) כמו"כ הלוגיסטיקה נעשית מורכבת יותר. ובסופו של דבר, גם רבים (ואני בתוכם) זקוקים לשנת לילה טובה על מנת לאפשר טיול נעים ובטוח. יש לציין שאופי האוכלוסייה המטיילת בשבילים מסוג זה, הן בישראל והן באירופה, הינה אוכלוסייה בעלת אמצעים שמסוגלת ורוצה להוציא כסף בכל הקשור בטיולים מסוג זה (בדומה לקהילת מחליקי הסקי). קהילה זו מוכנה לטוס ולרכוש ציוד יקר. כך שהגעתה של אוכלוסייה מסוג זה לישראל (במקביל לתיירות המקומית) יכולה בהחלט להוסיף לא מעט להכנסות המדינה מתיירות, שלא לדבר כמובן על שיפור מעמדה בקהילה הבינלאומית. יצירת תשתיות מטיילים תספק בנוסף מקור פרנסה לתושבי האזור, בין אם מדובר על לינה, אספקת שירותי תיירות ותחבורה והזנה.

שביל ישראל הפופולרי, נוכס כמעט לחלוטין על ידי יוצאי צבא ואינו רלוונטי לאנשים כמוני או לתיירי חוץ כלל. אפילו במסלול "ים לים" שעשיתי לפני מספר חודשים, שעובר ממש בסמוך למספר רב של יישובים, עמלתי קשות על מנת לאפשר לינה במקומות מסודרים בלילות. יוצא הדופן היחיד בקטגוריה זו הינו שביל הגולן שמאפשר לינה ביישובי האזור דיי בקלות, אולם לדאבוני הוא פחות מפתה עקב העובדה שהינו מתרחק ממרבית האזורים היפים באמת של רמת הגולן.

אני מעוניין לפרט מעט יותר על שביל  EDT (שביל הרי אילת). לפי הפרסומים נעשית עליו כעת עבודת הכנה והנגשה יתרה – אולם היא מתמקדת בעיקר בשיפור חניוני הלילה ללינת שטח. גם המחשבות לקישורו ליישובים בסביבה גורמת לכך שבחלק מהימים, מרחק הליכה רב מתווסף מ/אל האזורים היפים ומרבית ההליכה הזו תהיה בשטח לא מעניין ולא מפתה מספיק. הנ"ל בולט בעיקר בסיום המסלול (כאשר ההליכה מתרחקת לחלוטין מהמקומות היפים באזור בגבולה המערבי של ישראל). תחילת המסלול (סביב נאות סמדר, קטורה, שחרות ואולי גם תמנע/אליפז) מתאים מאוד ללינה ביישובי האיזור, אולם בהמשכו חסרה תשתית מתאימה לחלופה עבור לינת שטח באיזור הדרומי יותר. שביל זה, לדעתי, הוא אחד היפים בארץ ובעלי פוטנציאל ניכר, הן משום שהוא בתוואי נוף מרשים במיוחד ושונה לחלוטין מכל מה שיש באירופה, הן משום שהוא סמוך לשדה תעופה בינלאומי (רמון) והן משום שהוא מסתיים בעיר תיירות מובהקת שמתאימה מאוד לחורף (אילת) ולסיום באופי של "חגיגה". כפי שהמסלול נראה "כעת" ולפי התכנונים שראיתי אודותיו, אני יכול לומר בצער שלא נראה לי ששיפור התשתיות המתוכננים יביאו לעלייה כלשהיא במספר המטיילים הן בישראל והן מחו"ל.

אני מודע לעובדה שיצירת תשתית מסוג זה לוקחת שנים רבות. אבל כמו שאמרו לפני, במשפט שמתאים מאוד לכאן, גם מסע ארוך מתחיל בצעד אחד קטן. אני מאמין שמיתוג ישראל גם כמדינת טיולי הליכה, עשויה להגביר את תיירות הפנים, ולהביא לכאן גם תיירות חוץ איכותית במיוחד בעונות "המתות" ולכל אזורי הארץ, מצפונה ועד לדרומה. אשמח להסביר עוד ככל שיידרש.

 

בכבוד רב,

odedorr  
#3 נשלח : יום שני 01 פברואר 2021 21:35:56(UTC)
odedorr


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC)
הודעות: 489
ישראל

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 179 פעמים ב 114 הודעות
יש לי חבר טוב שעובד עם משרד התיירות על נושא של תיירות אקסטרים (איך שהוא טרקים נכנסים לתוך זה)
הוא מיוזמי ה EDT שהוא סוג של ניסיון ראשוני בתחום ההנגשה של חלק משביל ישראל לתיירות נכנסת (מתחבר עם החזון בהקמת שדה תעופה רמון)
כמה דברים שאני יכול להוסיף:
1. במשרד התיירות חושבים שאוכלוסיית המטיילים בשביל היא של חברה בני 20+ עם תקציב של 20 דולר ביום. לאף אחד עוד לא ירד האסימון שאמריקאים שעושים טרקים הם אנשים שמוכנים להשכיב 200 דולר על ארוחת ערב בלי למצמץ
2. אין בעולם הרבה שבילים באורך מעל 1000 ק"מ שבהם נושא הלינה מכוסה כולו בבקתות / ישובים. בטח לא בארה"ב. הקמינו הוא דוגמא חריגה
3. אני לא מכיר כיום אף מפה באנגלית של השביל, בטח שלא בפולנית (שמתם לב שיש המון פולנים על החלק הדרומי של השביל), ספרדית, או יפנית. רוב התיירים מסתובבים עם סריקות שעליהם קישקושים בשפת האם שלהם. לא נוח ולא אמין.
4. אין גם אף אתר רציני על השביל באנגלית (נהיה ריאליים, גם בעברית אין). עם כל הכבוד לתרגום של גוגל, אדם שמתכנן טרק ארוך צריך המון אינפורמציה. להבין איך תופסים את מוחמד כדי שיוציא אותך מחניון מדור על סמך המידע הקלוש שיש ועוד אחרי תרגום בגוגל זה לא רציני.
5. במשרד התיירות חושבים שאוכלוסיית המטיילים בשביל היא של חברה בני 20+ עם תקציב של 20 דולר ביום. לאף אחד עוד לא ירד האסימון שאמריקאים שעושים טרקים הם אנשים שמוכנים להשכיב 200 דולר על ארוחת ערב בלי למצמץ
6. שביל ישראל לא קל לוגיסטית. אין להשוות את זה לטרקים כמו ה TMB, ה WHR או הטרקים בנפאל (שהם המתחרים של טרק ישראל על ליבו של התייר). גם ה PCT ואחיו לא קלים לוגיסטית, אבל להם יש הילה סביב הראש (ובואו נודה - גם אותם לא הולכים המון תיירי חוץ)
אל תשכחו - באנו להנות
יענקל'ה סער  
#4 נשלח : יום שלישי 02 פברואר 2021 00:20:35(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

עוד כמה הארות כי חלק ממה שכתוב למעלה אינו מדויק:

 

1. יש מספיק מידע ואתרים באנגלית. לא פחות ממספר האתרים בעברית. מי שעושה גוגל ISRAEL NATIONAL TRAIL מוצא את כולם.

2. האתר הכי טוב על השביל הוא לא בעברית אלא בגרמנית. ניתן לתרגם אותו לכמה שפות בקליק אחד. היה יח"צ טוב לשביל בגרמניה (הקק"ל עזרה). אחרי חמש שנים יש בקבוצת הפייסבוק על השביל 1700 חברים. וזו מדינה עם 80 מיליון תושבים.  

3. יש מדריך באנגלית על השביל עם מפות באנגלית עוד משנת 2008. יש פורום שביל באנגלית. כל המידע בויקישביל מתורגם גם לאנגלית. יש לא מעט אפליקציות באנגלית על השביל כולל זו של ISRAEL HIKING TRAIL.

4. זה לא נכון שהתיירים מעתיקים מפות לא טובות מגוגל. יש אולי 5 פולנים בשנה שמטיילים בשביל בקטעים . אני מכיר כמה מהם דרך הפורום באנגלית. יש בלוג על השביל בפולנית והוא גורם לקומץ פולנים לבוא לכאן. יש גם אתר / בלוג מצוין + סרטונים מקצועיים ברוסית.

5. מי שרוצה לתכנן את המסע רוכש את המדריך באנגלית , מוריד מבוא מפורט מאוד באנגלית (חינמי) בן 80 עמודים, מתכנן ומטייל.  

6. היה לי קשר טוב במשרד התיירות, כולל כמה בכירים מאוד שם. אין שום סיבה כלכלית להשקיע כסף בלהביא עוד כמה מאות / אלפי תיירים לשביל. העובדה היא שהם ניסו והתוצאות : א פ ס.

7. שביל הרי אילת = שביל ישראל מציחור (או שיזפון) לאילת - הוא לא יביא עוד תיירים מחו"ל. זה יח"צ לרט"ג ותו לא.

8. יש כבר חמישה מכלי מים מבאר מילחן לחניון יהורם ובראש המכתש הקטן. יהיו עוד כ 10-9 מכלי מים עד ערד. הם יפתרו את עניין המים בעיקר לישראלים הצעירים, השביליסטים, התפרנים שמסתדרים בשביל ב 15 ש"ח ליום.

7. אסור להקים תשתית לינה מסודרת בנגב. הנגב חייב להישאר כמו שהוא, אחרת יהרס בקצב מטורף ע"י עם ישראל. הלינה צריכה להישאר בחניוני לילה פתוחים. גם בלי תשתית לינה יש בעיה לא פשוטה לשמור על המדבר. 

8. קביעה מדויקת מאוד עודד: שביל בלי תשתית לינה שאורכו כ 1,100 ק"מ מביא ויביא קומץ משוגעים לענין. 

9. אירופאים עושים סקי בחורף במקום לטייל ברגל.

אם יטיילו 1,000 תיירים בשנה על השביל בעוד עשר שנים אהיה מרוצה מאוד. אין ביטחון שאשאר בסביבה לראות את זה. boohoo

נערך ע"י משתמש יום שלישי 02 פברואר 2021 00:40:42(UTC)  | סיבה: מכתש קטן

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.