נועםe
#1 נשלח : יום ראשון 20 יוני 2021 10:36:57(UTC)

הצטרף: 27/05/2016(UTC)

היי

לא שאלה לגבי מסלולים ארוכים אבל אולי אמצא פה תשובות.

מתכנן טיול באיזור זלצבורג, כ-6 ימים בסוף יולי תחילת אוגוסט. בתחילה חשבתי על טיול מתגלגל אבל יותר ויותר נוטה לכיוון של טיול כוכב. בגדול מעוניין לשלב טיולי יום עם קצת מנוחה בכפרים ציוריים על אגם עם נוף להרים :). הכוונה היא לשכור רכב בזלצבורג. דברים\מקומות שחשבתי לעשות\לראות:

תכנון ראשוני עד כה:

יום ראשון - הגעה לזלצבורג בערב

יום שני - נסיעה ל-zell am see, דרך טירת הוהנוורפן

יום שלישי - Großglockner high alpine road

יום רביעי וחמישי - טיולי יום באיזור Schladming (מצאתי המלצות לטיולי יום באיזור הזה - כמובן שפתוח גם למקומות אחרים)

יום שישי - האלשטט ואגם wolfgangsee, יש טיולי יום מומלצים באיזור?

אשמח לקבל טיפים לטיולי יום, נקודות תצפית שוות, ולמקומות לינה באיזור. כמובן שתוכניות אלטרנטיביות יתקבלו בברכה!

תודה!

נועם

Photodiode
#2 נשלח : יום שני 21 יוני 2021 22:12:05(UTC)

הצטרף: 13/03/2019(UTC)

היי. כרגע חזרנו מאוסטריה, אנחנו השתכנו בסט גילגן, על גדת אגם וולפגנג. יש שם מלא 'מלונות' (יותר כמו בית גדול, עם יחידות החל מחדר+מקלחת, עד מיני דירות עם מטבחון) במחירים סבירים לגמרי.
המסלול הכי מוצלח היה קרוב ליציאה מסט גילגן עד פסגת הר שפברג, ובחזור ירדנו לסט וולפגנג והמשכנו דרך יער פלקנשטיין בחזרה לסט גילגן. הטיפוס לא קשה, מסביבות 500 מטר עד קרוב ל 1800, פלוס עוד טיפוס של כ 300 מטרים כשעוברים ביער פלקנשטיין. וכמובן שמה שעולים, יורדים.
המקום מקסים ומרהיב ביופיו. רב המסלול מוצל עד שעוברים את גובה העצים ואני לא זוכר שראיתי נקודות למילוי מים בדרך, אז קנינו בקבוקים בראש ההר לפני שירדנו.
יש מסעדה ושני קיוסקים קטנים בפסגת ההר, וכמובן מלא אפשרויות ומסעדות בסט גילגן וסט וולפגנג. שים לב שמלא דברים נסגרים מוקדם שם. אנחנו הצטיידנו בסניף של spar בפירות וירקות. יש שם גם אחלה מאפייה.
על הדרך אספר שלאחרונה גיליתי את אפליקציית mapy.cz הצ'כית, הורדתי מראש את כל המפות של אוסטריה והיא עבדה מעולה, לעומת גוגל מפס שזייף בשטח. האפליקציה הזו חינמית ללא הרשמות וכאלה ומכילה מלא מסלולים בילט אין, והממשק שלה פשוט חלק ומעולה. צריך להשתמש כדי להעריך את הנוחות. כל מה שראינו שם בשטח הופיע באפליקציה ללא צורך בהורדת קבצי kmz מראש וכאלה. הסימון שם גם נחמד - שבילים קלים (לבנים, אצלנו) בקו רציף, שבילים טיפה'לה יותר קשוחים בקו מקווקו, ושביל יותר בקו מנוקד. בירידה מהשפברג לסט וולפגנג עשינו אחורה פנה כשהגענו לשביל מנוקד כיוון שלדעתי הסיכון בו היה מיותר
וירדנו בדרך 'מקווקוות' יותר אז תתכנן מראש איך מתאים לך. יש שם גם רכבת cogwheel שעולה ויורדת מסט וולפגנג, אנחנו לא השתמשנו בה.
באזור הלשטאט יש עליה קלה להר מעל העיירה ולא רחוק משם יש את אגמי גוזאו וגם שם יש מסלולים נחמדים סביב האגם ובהרים מעליו. תבדוק גם את מה שבצד השני של רכס דכשטיין. באופן מצחיק אני חושב שהיישוב גוזאו ישב באזור יותר יפה מההרים סביבו. אם תעבור דרכו, מעניין אם גם אתה תחשוב כך.
אני לא יודע איך אתה מגיע לאזור זלצבורג, אבל אם אתה נוחת וממריא מוינה, שים לב שיש אוטוסטרדה מהירה ומשעממת, ולדעתי עדיף לקחת את הדרך הנופית - תכריח את הניווט לעבור דרך מקומות כמו דורנשטיין, גמונדן ולעשות עצירות נחמדות בדרך. עצירה פחות נחמדה, אך חשובה זהותית בעיניי היא באתר ההנצחה למחנה העבודה באבנזה. חפש באינטרנט ותחליט אם זה חשוב עבורך ונכנס בלו"ז. אני יודע, יוצאים לטיול כיף והכל ואני מכניס נושא כזה כאן. אני החלטתי לעצור שם וזה היה חשוב בעיניי. כל אחד ושיקוליו. זה לא סוג הפורום לזה אז לא אפרט כאן, אבל אם תרצה אפרט בפרטי את הרשמים שלי למקום ואת הסיבות שהזכרתי אותו.
מעל הכל - תיהנו!
thanks 1 משתמש הודה ל Photodiode עבור הודעה מועילה זו.
נועםe ב 22/06/2021(UTC)
נועםe
#3 נשלח : יום שלישי 22 יוני 2021 16:04:59(UTC)

הצטרף: 27/05/2016(UTC)

תודה רבה על התשובה המפורטת!
Photodiode
#4 נשלח : יום שני 28 יוני 2021 07:49:20(UTC)

הצטרף: 13/03/2019(UTC)

בשמחה רבה, נועם. תיהנו!

אני מניח שאתה מכיר את זה, אבל לטובת השאר וברוח הקורונה אציין שנדרשנו להציג בדיקת קורונה שלילית טרם היציאה מאוסטריה. יש ערכות לבדיקה עצמית שמחולקות בחינם לתושבים ולתיירים. החברה שמייצרת אותן נקראת lead horizon. אנחנו קיבלנו אותם במלון הדירות בוינה, אבל כיוון שאחרי הבדיקה השארנו את הערכה באחד מסניפי bippa/billa (כמו סופר פארם שיש כל 50 מטר) אני מניח שניתן לאסוף את הערכות משם מלכתחילה.
thanks 1 משתמש הודה ל Photodiode עבור הודעה מועילה זו.