ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
ehudavni
#1 נשלח : יום שלישי 13 ספטמבר 2022 18:47:31(UTC)

דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2012(UTC)
הודעות: 94

תודות: 90 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 39 הודעות

שלום רב למבקרי האתר,

ברצוני לספר בקיצור ככל שניתן על הליכה בשביל שלא מצאתי עליו פרטים רבים פה באתר.

מדובר בשביל קמבריה שחוצה את אזור האגמים באנגליה מדרום לצפון. בחודש מאי האחרון (2022) בת זוגי ואני טיילנו בשביל זה ומאד נהנינו.

מדובר בהליכה של 5-7 ימים , כאשר כל ערב מגיעים לכפר או לנקודת ישוב כלשהו שם ניתן לישון בכל מיני סוגים של מגורים (B&B, אכסניות, מלונות, קמפינגים)

ובדר"כ גם במהלך היום עוברים על יד מסעדות ובתי קפה בהם ניתן לאכול.

אנחנו יצרנו קשר עם חברה מקומית שהזמינה לנו מראש את מקומות הלינה (אנחנו שילמנו כל יום למקום הלינה) ואף העבירה לנו את הציוד ממקום למקום. יש הרבה חברות כאלה וכל אחד יכול לבחור את מה שמתאים לו ( לחברה שלנו קוראים Sherpa Van).

להלן המסלול אותו אנחנו הלכנו (אפשר גם הפוך):

התחלנו בעיירה Ulverston אליה הגענו משדה התעופה של מנצ'סטר (כשעתיים נסיעה ברכבת).

ביום הראשון ההליכה היא בדרך כלל בשולי שדות ירוקים, המון כבשים, מאד פסטורלי ונעים. עליות וירידות מתונות, הרבה מעברים מסודרים מעל גדרות/קירות אבן.

היום קצר בגלל שלא ישנו בלילה ולא רצינו להגזים.

הלינה במלון בכפרון (2-3 בתים) בשם Lowick Bridge בו מגישים גם ארוחת ערב בפאב למעוניינים. מאד נחמד.

ביום ההליכה השני ממשיכים צפונה לכיוון קוניסטון Coniston , בדרך עוברים אגם קטן Beacon Tarn ומשם ממשיכים לאגם קוניסטון. הולכים לאורך הגדה המערבית של אגם קוניסטון לכל אורכו עד לעיירה היפה קוניסטון. בעיירה הרבה אפשרויות לינה. אנחנו ישנו במלון מרכזי בשם Yewdale Inn ובו גם אכלנו ארוחת ערב.

ביום השלישי יצאנו מקוניסטון והלכנו דרך אגם Tarn Hows לכיוון עמק Langdale. בצהריים עצרנו בחווה קטנה לCream tea ודרך מפלים יפים של נחל Brathay לעמק Langdale. היות ולבת זוגי התעוררה בעיה ברגליים נסענו באוטובוס לאורך העמק עד למקום הלינה שלנו ב Millback Farm. זאת בעצם חווה פעילה ובעלת הבית משכירה מספר חדרים בבית אבן מהמאה ה-16 או ה-17. מאד אוטנתי ומיוחד ונופים נפלאים. ארוחת הערב בבית מלון סמוך.

ביום הרביעי בת זוגי נסעה באוטובוס בגלל הבעיה שהיתה לה ברגליים. אני המשכתי במעלה העמק וטיפסתי במעלה ההר לכיוון Stake Pass. העליה לא מאד ארוכה כמו בשבילים באלפים, אבל תלולה למדי. מהבוקר ירד גשם קל שהלך והתחזק , והערפל לא איפשר לצערי לראות הרבה נופים. בשלב מסויים כבר הייתי כל כך רטוב שהגשם כבר לא הציק לי. הירידה מאד מסודרת בשורה של זיגזגים ובסופה הולכים לאורך הנהר עד למפגש עם השביל מים לים שעובר בניצב ממערב למזרח.

מכאן היתה הליכה קצרה מערבה (וגם הגשם פסק) עד לכפר Rosthwaite שבעמק Borrowdale היפה. ישנו ב B&B נחמד וארוחת הערב במלון סמוך.

ביום החמישי המשכנו צפונה לאורך הנהר היפה עד לאגם Derwentwater. המשכנו לאורך חופו המערבי ממש על שפת הים. ההליכה היתה מאד נוחה והנופים נפלאים - מצד אחד האגם ומצד שני בדרך כלל יער והמון פריחה. בצד הצפוני של האגם הגענו לעיר Keswick שהיא כבר יותר גדולה, ניתן למצוא בה את כל השרותים הדרושים לתיירים, חנויות, בתי קפה ומסעדות. גם לשכת תיירות למי שמעוניין. היות והמלון שלנו היה מחוץ לעיר הגענו אליו באוטובוס. זה היה בעצם B&B בבית ויקטוריאני מקסים ומארחים חביבים. החיסרון - הריחוק היחסי מהעיר.

ביום השישי בת זוגי נסעה בתחב"צ ואני חזרתי באוטובוס ל Keswick ומשם המשכתי במסלול צפונה. השביל טיפס לעבר הגבעות שמצפון לקסוויק עד לאכסניה הידועה

Skiddaw house. משם בין הגבעות ולאורך הנהר צפונה. הנוף כאן חשוף לחלוטין, ללא עצים או שיחים גדולים. במעלה העמק השביל פונה שמאלה ומטפס על הגבעה הגבוהה באזור - High Pike שהיא לא ממש גבוהה אבל דרוש קצת טיפוס. כאן בעצם נגמרים ההרים של האזור וגלשתי לעמק ולכפר Caldbeck בו פגשתי את בת זוגי במלון

Oddfellows Arms שהוא בעצם פאב ובו גם אכלנו ארוחת ערב.

ביום השביעי והאחרון המשכנו צפונה, כל הזמן משמאל או מימין לנהר River Caldew. ההליכה היתה מאד נעימה, בין עצים ובין שדות מעובדים או שדות מרעה לכבשים ופרות.

זה יום מאד יפה ולא קשה אבל קצת ארוך. כשהגענו לכפר Dalston החלטנו שמיצינו וכלינו על רכבת (5 דקות בערך) ליעד הסופי, העיר Carlisle.

בקרלייל גרנו במלון נחמד בשם Howard Lodge במרחק הליכה קצרה מהמרכז.

בילינו בקרלייל 2 לילות וטיילנו בעיר הנחמדה להנאתנו.

בבוקר שלאחר הלילה השני נסענו ברכבת למנצ'סטר, טיילנו במנצסטר וישנו בה לילה אחר ולמחרת טסנו הביתה.

לסיכום - טיול מאד מהנה עם נופים ירוקים וקרירים ודרגת קושי לא גבוהה (אבל לא ממש קל!).

נערך ע"י מנהל יום רביעי 14 ספטמבר 2022 10:51:42(UTC)  | סיבה: הוספת קישור לאתר השביל (באנגלית)

thanks 2 תודות למשתמש ehudavni על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 13/09/2022(UTC), ישר.א ב 14/09/2022(UTC)
מממן
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.