 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC) הודעות: 686
תודות: 119 פעמים קיבל תודה: 344 פעמים ב 153 הודעות
|
שלום לכולם,
כחלק מהמאמץ לעודד טיילות אחראית של מטיבי לכת ולתת רעיונות חדשים, מצרף את פרטי הטיול ביפן שעשינו השנה. בגלל המעבר לפלטפורמות אחרות שיותר מודרניות וזמינות, לא רואים כאן כמעט סיכומים חדשים ולכן גם אני החלטתי הפעם לצרף רק את עיקרי הדברים ולהתייחס לשאלות אם יהיו ולא לשכפל את הכל שוב כי אם יהיה רלוונטי, אז אפשר לקרוא את הסיכום המלא כאן.
הרעיון לטייל ביפן התחיל להתבשל אצלי כבר בסוף 2019 לאחר מספר סיפורים של חברים מטיילים ולא מעט תמונות וכתבות בנושא. הקורונה שיבשה את התכנון המקורי, אך זה גם נתן הזדמנות לקרוא ולאסוף יותר מידע (דרך קבוצות פייסבוק רלוונטיות) ולעצב את אופי הטיול העתידי שהשתנה מאוד מהתכנון המקורי. ההרגשה תמיד הייתה שרוב האטקציות ונקודות העניין המעניינות שיש ליפן להציע, מתרכזות בערים הגדולות ומסתובבות סביב המקדשים המרכזיים, הטכנולוגיה והקידמה. הרושם שנוצר ברוב הקבוצות לפי השאלות הוא שרוב התיירים מגיעים לעשות את הסיבוב בין טוקיו-אוסקה-קיוטו-הירושימה על גבי תחבורה ציבורית ורשת הרכבות המעולה והמטיילים מוסיפים גם טיסת פנים לאי הוקאידו, גיחה להר פוג'י וכמה טיולי יום קצרים להרים מסביב לערים הגדולות. בפועל גיליתי כבר בשלב התכנוני שלמדינה יש הרבה יותר להציע גם בתחום הטיולים הרגליים ושתרבות הטרקים ביפן מפותחת מאוד ולא פחות ממדינות אירופאיות. בעקבות זאת, התכנון המקורי השתנה מאוד ובמקום להתנייד עם תחבורה ציבורית, הוחלט לקחת רכב לרוב התקופה ולשלב בין טיולים קצרים, מסלולי יום ומסלולים של כמה ימים בטבע המדהים (שמשתנה מאוד מאזור לאזור) לבין התרבות היפנית במקדשים הרבים והמיוחדים שמפוזרים בכל המדינה והסביבה העירונית והמתקדמת בסוף הטיול. לאחר ההחלטה על אופי הטיול ובחירת העונה המתאימה שתאפשר להגיע גם למקומות הגבוהים ביותר מבחינת המזג אוויר וכמויות השלג ללא ציוד טכני, התגבשה קבוצה של מטיבי לכת מנוסים שאני מכיר לא מעט שנים מטיולים אחרים. במהרה ניצלנו את פתיחת הקו הישיר החדש לטוקיו על ידי אלעל כדי להזמין כרטיסי טיסה נוחים ולא יקרים יחסית. לאחר מכן הזמנו את הרכב ואז התפנינו להמשך התכנון המסובך שדרש להחליט איך ולאן ניסע וזה היה החלק הקשה, לבחור מרוב המידע ונקודות העניין במיוחד לאור הפעם הראשונה של כולנו ביפן. בסופו של דבר, נסענו עם הרכב כ 4850 ק"מ ב29 ימים והלכנו במסלולים כ360 ק"מ עם כ 25 ק"מ עליות/ירידות במצטבר וכך יכולנו להנות גם מסביבה תרבותית, עירונית וטבעית לכל אורך צפון יפן וגם לראות את הצד ההררי שלה.
קישורים מרכזיים: 1) מסלול הנסיעה והאטרקציות/טיולים על גבי מפת גוגל: כאן. 2) תוכנית הנסיעה בפועל עם קישורים וגם הערכת עלויות הטיול ודוגמאות לעלויות בTAB נפרד – כאן. 3) תמונות מסכמות של הטיול בגוגל פוטוס: כאן 4) וידאו מסכם של הקבוצה בטיול ביוטוב: כאן 5) וידאו מסכם של הטבע בטיול ביוטוב: כאן
מסלול הנסיעה, הטיולים והאטרקציות שעשינו:

|
|
 3 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC) הודעות: 1,416
תודות: 324 פעמים קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
|
תודה רבה אלי.
קצת עצוב שהפורום דועך, אבל מעריך שפרסמת את הפוסט הזה ובהחלט אקרא בבלוג שלך.
אגב, הסיכום שלך ל-AV2 מאוד עוזר לי בהכנות (טס עוד יומיים) אז תודה!
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
היי הרמוניקה. איפה יש סיכום של אלי ל AV2?
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC) הודעות: 686
תודות: 119 פעמים קיבל תודה: 344 פעמים ב 153 הודעות
|
נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי  היי הרמוניקה. איפה יש סיכום של אלי ל AV2?
בגלל שעשיתי את AV1 ו AV2 באותו הטיול בצורת U , אז הסיכום המשותף כאן |
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC) הודעות: 4,021   מיקום: ירקונה תודות: 926 פעמים קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
|
נכון, הטיול המשולב :) תודה אלי
|
|
|
|
משתמשים הצופים בדיון זה |
Guest
|
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.