ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
מאיר שפירא  
#1 נשלח : שבת 03 דצמבר 2011 18:42:14(UTC)
מאיר שפירא


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/04/2011(UTC)
הודעות: 12

כיוון שצריך לתכנן את המסלולים לפי היכולות של המטיילים, חשוב לדעת את המרחקים בין נקודות בולטות. 
כיוון שאני קובע את המרחקים על פי המדידה על המפה, ברור לי שהפער גדול בין השטח למפה.
האם יש רשימה כל שהיא של הצטברות מרחקים מצפון לדרום?
למשל החברה שלי הגיעו למה שבמפות שלנו מסומן כתחנה 82 שזה כ-12 ק"מ מזרחית למצפה רמון, לפי החישוב שלי זה כ-660 ק"מ מנקודת ההתחלה בדן.

כעת ברור לי שיש סטיה בין המרחק המדוד ע"פ המפה והמרחק המדוד בשטח (וזה טבעי) כיוון שעל פי המדידות במפה יוצאת נקודה 82 אצלי (4 ק"מ מערבית לצומת מעלה מחמל) 658 ק"מ, בעוד מה שהבנתי שלפי המדידות הקודמות המרחק הוא כ-732 ק"מ שזה הפרש רציני. (זה יוצא משהו כמו עוד כמעט קילומטר לתחנה)

מכאן, שעל המדידות במפה אני צריך לפי ההמלצות להוסיף כ-5% כדי לקבל את המצב האמיתי. (במקרה הזה של המדידה עד כאן התוספת היא 10% בגלל ההצטברות).

 

מאיר שפירא40880.654837963
מממן
נתיי  
#2 נשלח : שבת 03 דצמבר 2011 20:31:21(UTC)
נתיי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/12/2009(UTC)
הודעות: 918

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
מאירקה,

אתה צודק בהחלט

אורכו של השביל הוא כ-1000 ק"מ ולא 940, היינו תוספת של 6% בכולל.

היה כל כך דיון כאן (כנס ללינק של יענקלה)

בhttp://www.hike.co.il/posts/t67374-%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%9b%d7%95-%d7%a9%d7%9c-%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9c-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c---1000-%d7%a7-%d7%9eהערכה גסה, שווה להוסיף משהו כמו 8% לדרכים הרגליות ו-4% לדרכי הג'יפים. המדידות הקודמות נעשו ע"י ג'יפיאסים מיושנים ואלה החדישים היום "מקצינים" את האורך.נתיי40880.7312731482
זמי1  
#3 נשלח : יום ראשון 04 דצמבר 2011 18:12:48(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
ובשביל מה החישובים הללו? חשב בערך ממוצע ליום, לקבוצה קשה לעשות חישובי מרחקי הליכה, מניסיון זה תמיד יוצא לפחות שליש מרחק פחות ממה שתתכנן ליחיד. קבוצה הולכת לאט.
מאיר שפירא  
#4 נשלח : יום חמישי 08 דצמבר 2011 22:21:12(UTC)
מאיר שפירא


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/04/2011(UTC)
הודעות: 12

החישובים הללו חשובים מאוד לשיטת ההתנהלות כאשר אני פוגש את המטיילים בדרך, בבוקר מביא אותם לנקודת ההתחלה ובערב אוסף אותם לחניית לילה במקום מוסדר, כך שיוכלו להתארגן ולנוח לקראת היום הבא (אכסניות, בתי מלון, בתי הארחה).

קשה לחשב ממוצע כיוון שבגלל אילוצים יכול להיות שהם יבצעו רק 16 ק"מ או בתנאים טובים גם עד 30 ק"מ ליום.

בטיול האחרון (כל טיול הוא בן חמישה ימים) ביום לפני האחרון עשו רק כ8 ק"מ (חניון עין עקב תחתון, עין עקב, עין עקב עליון, עין שביב, חניון עין זיק) כיוון שבגלל עבודות קצא"א בטלתי שתי תחנות מפגש ליום האחרון והיה להם מסלול יחסית ארוך (כ-20 ק"מ בהתחשב בנוסף למרחק גם באופי הדרך שאיננה בחלקה מישורית) עד לנקודת המפגש הבאה שהיא כ-4 ק"מ מערבים לצומת מעלה מחמל, כיוון שלא רציתי עם הרכב להימצא בהמתנה בשטח מהמורתי למקרה ויפול חושך. 

בטיול הבא למשל יש לי דילמה של כ-32 ק"מ בין מכתש רמון לספיר, ששם אני צריך לשלוף אותם החוצה בגב חולית ולהחזיר אותם לשם למחרת, כשאני עדיין לא בטוח שהגישה בסדר לנקודה למרות שאני נוהג בויטרה 4x4 .

אני לא חושב שיוכלו לבצע את כל המרחק במכה אחת כיוון שיש להם טיפוס על שני הרים, וזאת למרות שבטיפוס על המיצלעות מציר צין עד חוד עקב הם עשו זאת ב-70 דקות.

 

יענקל'ה סער  
#5 נשלח : יום שישי 09 דצמבר 2011 11:14:10(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
בין גוונים לספיר אפשרי "לשלוף" אותם גם בחניון נחל צבירה, זה כ 25 ק"מ. אם הם בכושר טוב לא צריכה להיות בעיה לעשות זאת למרות הטיפוסים. 
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מאיר שפירא  
#6 נשלח : יום שישי 09 דצמבר 2011 14:01:57(UTC)
מאיר שפירא


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/04/2011(UTC)
הודעות: 12

הבנתי שהמפגש עם נחל צבירה מתאים לרכב? נחל צבירה מסומן כמסלול ירוק במפות החדשות.
יענקל'ה סער  
#7 נשלח : יום שישי 09 דצמבר 2011 14:13:57(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אכן מתאים לרכב 4X4, והוא מסומן בירוק גם במפות הישנות (לא יודע לגבי אלה משנת 1991...) . 

 

 

 

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
ישר.א  
#8 נשלח : יום שישי 09 דצמבר 2011 18:35:37(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות
אין בעיה להגיע ברכב  4X4 מכביש הערבה דרך נחל נקרות לגב חולית. ישר.א40886.6500925926
מאיר שפירא  
#9 נשלח : יום שישי 09 דצמבר 2011 19:38:05(UTC)
מאיר שפירא


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/04/2011(UTC)
הודעות: 12

אני מודה לכם, והצגתי את שתי האפשרויות למטיילים שיבחרו היכן יתבצע המפגש, או שנקבע לפי כמה שיעשו באותו יום.

אין לנו בעיית תקשורת כיוון שיש לנו מכשירי קשר של "מידלנד" שהוכיחו את עצמם.

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.