 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/04/2011(UTC) הודעות: 12
|
כיוון שצריך לתכנן את המסלולים לפי היכולות של המטיילים, חשוב לדעת את המרחקים בין נקודות בולטות. כיוון שאני קובע את המרחקים על פי המדידה על המפה, ברור לי שהפער גדול בין השטח למפה. האם יש רשימה כל שהיא של הצטברות מרחקים מצפון לדרום? למשל החברה שלי הגיעו למה שבמפות שלנו מסומן כתחנה 82 שזה כ-12 ק"מ מזרחית למצפה רמון, לפי החישוב שלי זה כ-660 ק"מ מנקודת ההתחלה בדן.
כעת ברור לי שיש סטיה בין המרחק המדוד ע"פ המפה והמרחק המדוד בשטח (וזה טבעי) כיוון שעל פי המדידות במפה יוצאת נקודה 82 אצלי (4 ק"מ מערבית לצומת מעלה מחמל) 658 ק"מ, בעוד מה שהבנתי שלפי המדידות הקודמות המרחק הוא כ-732 ק"מ שזה הפרש רציני. (זה יוצא משהו כמו עוד כמעט קילומטר לתחנה)
מכאן, שעל המדידות במפה אני צריך לפי ההמלצות להוסיף כ-5% כדי לקבל את המצב האמיתי. (במקרה הזה של המדידה עד כאן התוספת היא 10% בגלל ההצטברות).
מאיר שפירא40880.654837963
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 28/12/2009(UTC) הודעות: 918
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
|
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC) הודעות: 5,609  קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
|
ובשביל מה החישובים הללו? חשב בערך ממוצע ליום, לקבוצה קשה לעשות חישובי מרחקי הליכה, מניסיון זה תמיד יוצא לפחות שליש מרחק פחות ממה שתתכנן ליחיד. קבוצה הולכת לאט.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/04/2011(UTC) הודעות: 12
|
החישובים הללו חשובים מאוד לשיטת ההתנהלות כאשר אני פוגש את המטיילים בדרך, בבוקר מביא אותם לנקודת ההתחלה ובערב אוסף אותם לחניית לילה במקום מוסדר, כך שיוכלו להתארגן ולנוח לקראת היום הבא (אכסניות, בתי מלון, בתי הארחה).
קשה לחשב ממוצע כיוון שבגלל אילוצים יכול להיות שהם יבצעו רק 16 ק"מ או בתנאים טובים גם עד 30 ק"מ ליום.
בטיול האחרון (כל טיול הוא בן חמישה ימים) ביום לפני האחרון עשו רק כ8 ק"מ (חניון עין עקב תחתון, עין עקב, עין עקב עליון, עין שביב, חניון עין זיק) כיוון שבגלל עבודות קצא"א בטלתי שתי תחנות מפגש ליום האחרון והיה להם מסלול יחסית ארוך (כ-20 ק"מ בהתחשב בנוסף למרחק גם באופי הדרך שאיננה בחלקה מישורית) עד לנקודת המפגש הבאה שהיא כ-4 ק"מ מערבים לצומת מעלה מחמל, כיוון שלא רציתי עם הרכב להימצא בהמתנה בשטח מהמורתי למקרה ויפול חושך.
בטיול הבא למשל יש לי דילמה של כ-32 ק"מ בין מכתש רמון לספיר, ששם אני צריך לשלוף אותם החוצה בגב חולית ולהחזיר אותם לשם למחרת, כשאני עדיין לא בטוח שהגישה בסדר לנקודה למרות שאני נוהג בויטרה 4x4 .
אני לא חושב שיוכלו לבצע את כל המרחק במכה אחת כיוון שיש להם טיפוס על שני הרים, וזאת למרות שבטיפוס על המיצלעות מציר צין עד חוד עקב הם עשו זאת ב-70 דקות.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
בין גוונים לספיר אפשרי "לשלוף" אותם גם בחניון נחל צבירה, זה כ 25 ק"מ. אם הם בכושר טוב לא צריכה להיות בעיה לעשות זאת למרות הטיפוסים. |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/04/2011(UTC) הודעות: 12
|
הבנתי שהמפגש עם נחל צבירה מתאים לרכב? נחל צבירה מסומן כמסלול ירוק במפות החדשות.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
אכן מתאים לרכב 4X4, והוא מסומן בירוק גם במפות הישנות (לא יודע לגבי אלה משנת 1991... ) .
|
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC) הודעות: 442   מיקום: נס ציונה תודות: 404 פעמים קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות
|
אין בעיה להגיע ברכב 4X4 מכביש הערבה דרך נחל נקרות לגב חולית. ישר.א40886.6500925926
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/04/2011(UTC) הודעות: 12
|
אני מודה לכם, והצגתי את שתי האפשרויות למטיילים שיבחרו היכן יתבצע המפגש, או שנקבע לפי כמה שיעשו באותו יום.
אין לנו בעיית תקשורת כיוון שיש לנו מכשירי קשר של "מידלנד" שהוכיחו את עצמם.
|
|
|
|
משתמשים הצופים בדיון זה |
Guest
|
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.