ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

10 עמודים«<78910>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
l.d  
#161 נשלח : יום רביעי 20 יולי 2016 16:58:08(UTC)
l.d


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/05/2016(UTC)
הודעות: 82
ישראל

תודות: 51 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים ב 48 הודעות

TMB DAY 5

6/7/2016

 

מעבר רכבלים מי courmayeur ,צד איטלקי, ל- CHAMONIX -הצד הצרפתי.

מסע רכבלים של שלוש שעות, חוויה יחודית.

 

השקמנו קום, טילנו בעיירה , ישבנו והשקפנו על רכס ההרים מנגד, מראה מרהיב, מזג האוויר מצויין.

סימן טוב לבאות, נאמר לנו כי במזג אוויר בעייתי הרכבל מהצד האטלקי לצרפתי אינו פועל.

לאחר ארוחת בוקר , מאוחרת, התחילו בשמונה בבוקר , יצאנו ממקום הלינה לרכבל "SKYWAY", לנו במרחק של חמש מאות מטר משם.

http://www.montebianco.com/orari-e-tariffe.html

היה תור סביר, איתנו המתינו אחרים שבינהם היו עם ציוד לטיפוס, חבלים, גרזני קרח ושאר ירקות.

מהצד האיטלקי יש שתי תחנות , בכל תחנה ניתן לצאת "ולשוטט" בסביבה.

הרכבל האיטלקי חדש ומרשים, דחסו אותנו חמישים נוסעים לתא , נסיעה מהירה וחלקה.

 

מבט לתחנת היציאה והעמק:

 

 

מבט לתחנה הראשונה:

 

בתחנה העליונה רכשנו כרטיסים לרכבלים בצד הצרפתי.
כרטיסים: עלות 110 אירו לכיוון אחד, לא ניתן לרכוש כרטיס במאוחד, קונים בצד האיטלקי, ולאחר מכן במעבר.

 

 

 

בתחנה העליונה יורדים חלק מהמטפסים ויוצאים לשדות הקרח מהחלק האיטלקי, יש להם שם מגרש משחקים גדול, נקודות טיפוס, מצוקים , מעברי שלג,

כל מה שעשינו ועברנו , מתגמד....

 

Dente drl gigante גובה 4013מ', בתמונה המצוק בצד שמאל נראה כמו שן גדולה, שם יש קבוצה של אנשים שמנסה כנראה לטפס למעלה, את זה ראינו במשקפת במרפסת.

 

הנסיעה ברכבל מהחלק האיטלקי לצרפתי, ארוכה, לוקחת עשרים דקות.
נוסעים בקרונות קטנים של 4 נוסעים בכל קרון, בשלישיות, כך שכל פעם עולים 12 אנשים , עד לקבוצה הבאה.

 

 

 

יש שם מערכת כבלים מאוד מרשימה לאורך הדרך, בנסיעה מובן לחלוטין מדוע ניתן לעבור שם רק במזג אוויר טוב, אחרת הקרון יתנדנד לו באוויר כיו-יו לכל דבר ועניין.

הנוף מדהים.
 

היה לנו יום שמש עם ראות מצויינת, פשוט חוויה.

למטה רואים חבורות חבורות של הליכים, מטפסים בכל מרחבי הקרח הגדולים האלו.

 

מאוד מרשים.

מגיעים לחלק הצרפתי, הוא החלק הגבוה יותר, שם יש אוסף אטרקציות, מצפורים, מרפסות, הנוף נגלה לכל עבר, מרשים מאוד.

 

מרפסת שמתוכה יורדים מטפסים למגרש המשחקים בשדות הקרח:

 

משם יורדים בשתי תחנות לשמאוני. הרכבל בצד הצרפתי מיושן ביחס לאיטלקי.

 

הגעתי לשמאוני, שם באחת הקונדטריות נתקלתי בשלושה ישראלים שמתלבטים, להיכן לטפס, היכן לעשות סנפלינג, מה לעשות , הבנתי מהם שיש לא מעט חברים שמגיעים לטפס בהרים ובפסגות, נראה לי שהחיידק דבק בהם ולא הרפה.


אחד מהם נפצע ברגלו ולא יכל להמשיך את הטיפוסים.

 

הבנתי כי "לעמק" יש מערכת חילוץ והצלה משומנת וכי במצבים שמזג האוויר משתנה בהר יכולים לחלץ אותם במהירות במסוק, לטענתם זה חלק משירותים שיש לכול קומפלקס התיירות של "העמק", זה אולי מסביר את המהירות של מסוק החילוץ שראינו ביום הראשון מחלץ את ההלך שנפצע בירידה לרפיוג Miage.

 

נהננו מאוד.


טסנו מיום שישי עד יום חמישי. נתן לנו 4 ימי הליכה מלאים על השביל ויום חמישי לטיול רכבלים.

מסקנה: גם למי שאין את הזמן לעשות את כל המסלול זה פתרון מצויין, הוציא אותנו לגמרי מהשגרה ונתן לנו חוויה טובה עם טעם לעוד!


מתי שהוא בעתיד נצטרך להשלים את השביל מקרומייר עד לס אוש. נותרו לנו 7 ימי הליכה.

נשתמע במסלול הבא.

נערך ע"י מנהל יום ראשון 06 אוגוסט 2017 22:19:33(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 3 תודות למשתמש l.d על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 20/07/2016(UTC), יענקל'ה סער ב 20/07/2016(UTC), io_travel ב 21/07/2016(UTC)
אמנון לנגי  
#162 נשלח : יום רביעי 20 יולי 2016 18:53:51(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,560
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 815 פעמים
קיבל תודה: 728 פעמים ב 537 הודעות
מה זה התמונות האלה??? אתה צלם מקצועי?
לא חייבם להשלים את השביל... יש מספיק שבילים אחרים.
תודה על הסיכום. בסוף העונה אני אעביר אותו לשרשור סיפורי הדרך.
אורה  
#163 נשלח : יום רביעי 20 יולי 2016 21:16:52(UTC)
אורה


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/10/2015(UTC)
הודעות: 35

תודות: 53 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים ב 16 הודעות

איזה דיווח מקסים, דרור!

הלכתי איתכם והרגשתי כאילו הייתי שם בעצמי...laughing אה... בעצם הייתי שם בעצמיsurprised

היטבת לתאר את הדרך והתמונות ממש יפות.

הידד לאחים הנמרצים!!!

clap

 

 

HarmonicWave  
#164 נשלח : יום רביעי 20 יולי 2016 23:34:47(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,354

תודות: 260 פעמים
קיבל תודה: 216 פעמים ב 150 הודעות

תודה רבה - כיף לראות את התמונות..

 

אגב, מי שרוצה לחסוך את עלות הרכבל, יכול לעשות כמו קיליאן ולרוץ מקורמאיור לשמוני דרך פסגת המונבלאן.

l.d  
#165 נשלח : יום שני 25 יולי 2016 09:44:51(UTC)
l.d


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/05/2016(UTC)
הודעות: 82
ישראל

תודות: 51 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים ב 48 הודעות

בוקר טוב,

 

תודה על המשוב.

 

אגב, תמיד נהנה לצפות באיש והאגדה 

Kilian Jornet

כעת  מעריך הרבה יותר את סרטונים בהם יורד באגרסיביות.

https://youtu.be/jRl0PjiPnyM

אל תנסו לבד בבית ...

נערך ע"י משתמש יום שני 25 יולי 2016 11:50:22(UTC)  | סיבה: לא צויינה

kobyz  
#166 נשלח : יום רביעי 27 יולי 2016 22:12:10(UTC)
kobyz


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2016(UTC)
הודעות: 24
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 7 הודעות

מוזמנים לקרוא את סיפור הדרך שכתבתי

נערך ע"י מנהל יום שני 22 אוגוסט 2016 08:27:21(UTC)  | סיבה: תיקון לינק

thanks 3 תודות למשתמש kobyz על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 27/07/2016(UTC), אמנון לנגי ב 28/07/2016(UTC), l.d ב 16/01/2017(UTC)
io_travel  
#167 נשלח : יום רביעי 27 יולי 2016 22:39:03(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,069

תודות: 1049 פעמים
קיבל תודה: 372 פעמים ב 195 הודעות

קובי איזה יופי של סיפור מסע!

תודה רבה

ענבר.
Adi Magori  
#168 נשלח : יום שני 15 אוגוסט 2016 17:55:32(UTC)
Adi Magori


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/08/2016(UTC)
הודעות: 1
אישה

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
עשינו את הטרק השנה בסוף יולי והיה מעולה! נפתחה קבוצה בפייסבוק טור דה מון בלאן(בעברית) של אנשים שעשו או מתכננים לעשות את הטרק , מוזמנים להצטרף
 

נערך ע"י מנהל יום שני 15 אוגוסט 2016 18:03:52(UTC)  | סיבה: הפיכת לינק לפעיל

thanks 1 משתמש הודה ל Adi Magori עבור הודעה מועילה זו.
Amtrak ב 15/08/2016(UTC)
יענקל'ה סער  
#169 נשלח : יום ראשון 21 אוגוסט 2016 19:25:47(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,639
גבר
ישראל

תודות: 273 פעמים
קיבל תודה: 544 פעמים ב 376 הודעות

בכותרת של התת פורום הזה נמצאים הגיגים.

סתם מסקרנות ניסיתי לבדוק כמה מטיילים יש ב TMB בכל שנה. בכמה מקומות ברשת מצטטים את המספר 10,000.

לפי מספר מקומות הלינה במסלול בתפוסה מלאה, אני לא מגיע למספר שונה בצורה דרמטית. זה הרי לא שביל הצליינים. 

לדעתי יכולים ללון  ב TMB עד 20,000 מטיילים בכל עונה. מישהו יכול לומר אם זה מספר סביר? גבוה מדי? נמוך מדי? 

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
tairkahana  
#170 נשלח : שבת 24 יוני 2017 16:38:25(UTC)
tairkahana


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/06/2016(UTC)
הודעות: 13
ישראל

תודות: 3 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים ב 3 הודעות

מחזירה את חובי לקהילה הנפלאה שכאן.

הסיכום הוא מהטיול שעשיתי לפני שנה- תודה כמובן לכל אלו שהלכו לפני ומהם שאבתי את המידע!

סיפור דרך- TMB

תאיר

נערך ע"י משתמש שבת 24 יוני 2017 16:48:58(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 4 תודות למשתמש tairkahana על הודעה מועילה זו.
HarmonicWave ב 24/06/2017(UTC), io_travel ב 24/06/2017(UTC), optimus ב 24/06/2017(UTC), אמנון לנגי ב 24/06/2017(UTC)
optimus  
#171 נשלח : יום חמישי 13 יולי 2017 00:04:07(UTC)
optimus


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/02/2016(UTC)
הודעות: 11
ישראל

תודות: 18 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים ב 7 הודעות

משאמוני לקורמאיור עם נער בר מצווה

 

את המסלול עשינו בין התאריכים 30/6-3/7 שלושה לילות וארבעה ימי הליכה שיתוארו בהמשך.

ההכנות התחילו כבר לפני שנתיים, שהרעיון התחיל להתגבש. כל כמה חודשים היינו יוצאים להליכה ולאט מעלים את רמת הקושי. מסלולים חד ודו יומיים בסביבת הבית, בהרי ירושלים ובכרמל. מסלולים שהגיעו עד 25 ק"מ ביום. בחצי השנה האחרונה נוסף גם התיק והמשקל שיצטרך לסחוב איתו.

ההכנה הסופית היתה במרץ האחרון. הלכנו במסלול של מצדה חניון מערבי – לינה בחניון לילה ברכת צפירה – ברכת צפירה – ברכת נעמה – עין נמר – מצדה – עליה בשביל הרץ וחזרה לרכב בחניון. כל הציוד על הגב. וכאשר ראיתי אותו עולה את שביל הרץ אחרי 18 ק"מ ביום השני, ידעתי שהוא מוכן.

בחזרה למסלול – מכיוון שאחרי ארבעת ימי ההליכה התכוונו להמשיך לטייל בשוויץ וגרמניה, שכרתי רכב בשדה התעופה בג'נבה וכך הגענו לשאמוני. אחרי לילה בשאמוני החניתי את הרכב בחניון בית החולים. מרחק של 3 דק' מתחנת האוטובוס Chamonix Sud ומס' דקות נוספות כשחוזרים ברכבל מקרומאיור.

 

30/6 – לה זוש – קונטמין

בבוקר השמש הציצה מדי פעם מבעד לערפילים והתחזית היתה ירידה בטמפ' וגשם אחרה"צ. אחרי שהחנינו את הרכב, המשימה היחידה שנשארה היתה למצוא בלון גז. בשאמוני החנויות מתעוררות לאט וב- 08:30 עוד הכל היה סגור. החלטנו להמשיך ללה-זוש ולקוות לחנויות פתוחות. ירדנו בתחנה לפני הרכבל Bellevue והחנות הראשונה שראינו כבר היתה פתוחה וקנינו את הבלון הנכסף, עכשיו אפשר להתחיל באמת.

 

 

התחלנו את המסלול ברכבל ובשעה 09:15 התחלנו ללכת. ההתחלה נחמדה ותומר נהנה מהאוויר. הוא משתדל (כפי שלימדתי אותו) להגיד בונז'ור לכל מי שהולך מולנו. העליה לקול דה טריקוט עוברת בשלום אם כי לא בלי קושי (למה הלב שלי דופק כל כך מהר? הוא שואל ואני מנסה להסדיר נשימה ועונה לו שזאת השפעת הגובה ואת זה לא תירגלנו בארץ ובעוד יומיים הוא כבר יתרגל).

 

 

הירידה כבר הציבה לנו את האתגר הראשון – תומר התחיל להרגיש את בהונות הרגליים משתפשפות והתחילו כאבים. אני תופס את הראש, איך זה יכול להיות הרי קנינו את הנעליים לפני פחות מחצי שנה ועוד היה בהם מקום מספיק לגדול? אז זהו, שהילד לא מפסיק לגדול והבהונות כבר בקצה הנעל וגם בבדיקה שעשינו על יבש שבועיים קודם לא צפיתי שזה מה שיקרה. אני מהדק לו את השרוכים חזק כדי שהרגל לא תחליק אבל גם זה לא עוזר והילד סובל באמת. אחרי 2/3 ירידה שבה אנחנו מתקדמים לאט תומר על סף שבירה. אני חולץ לו את הנעליים ונותן לו את הסנדלים. איזה מזל שלקחנו סנדלים ולא כפכפי בקתה קלים.

את סוף הירידה עד מיאז' תומר הולך עם סנדלים ומרגיש מעט טוב יותר. אנחנו עושים הפסקה למנוחה ואוכלים נודלס ומרק באחו מול הבקתה. תומר מתאושש ואנחנו חוזרים לשביל ומתחילים לעלות. תומר נועל שוב את הנעליים והעליה עוברת די בקלות. ואחרי העליה – מה לעשות, צריך לרדת, ירידה שרבות דובר בה בפורום וגם תומר רואה אנשים הולכים אחורה והולכים על הצד וכואב להם וגם לו כואב. מאוד. אני מספר לו סיפורים כדי לנסות להסיט את תשומת לבו מהכאבים. לקראת סוף הירידה שוב הוא נועל סנדלים ואני רק מקווה שהם ישרדו עד קונטמין. התקווה שלי היתה שנספיק למצוא חנות לציוד טיולים ושנמצא לו שם נעליים טובות. ממש בכניסה לכפר מתחיל גשם ואיכשהו אחרי לא מעט סבל אנחנו מגיעים למלון עוד לפני 17:00. בחדר אנחנו מבצעים תרגילים לשחרור שרירים ואח"כ אני מתפנה לחפש חנויות. בדיקה מהירה הראתה שיש מבחר נאה של חנויות והן כולן פתוחות עד 19:00 לפחות. תומר נח מעט, מתחבר ל-wifi ומרגיש טוב יותר. יוצאים לשיטוט קצר ברחוב הראשי של הכפר ומיד מוצאים את מבוקשנו. נעליים קלות וחזקות של חברה צרפתית לא ידועה (לי) שעלו במבצע 25 €. הנעליים נוחות והבוהנות מרגישות טוב ובכלל מצב הרוח השתפר. מקלחת, א. ערב ולמיטה. מחר, אמרתי לו, אין ירידות, כל היום עליות והוא מחייך (איזה כיף).

 

1/7 – קונטמין – רפיוג' בונהום

היום התחיל בא.בוקר נחמדה וקצת צ'ופרים בסופר. גם ההליכה בעמק נוחה והשמש עוד מציצה. התחזית להיום, התקררות נוספת וגשם מדי פעם.

 

תומר עם נעליים חדשות

 

עוצרים ברפיוג' נאנט בורנט לחטיף ומנוחה. גשם קל מתחיל ואנחנו לובשים מעילי גשם ומכסים את התיקים. בשעה 11:00 מגיעים  לרפיוג' לה באלם ומזמינים שוקו לתומר וקפה (דלוח) לי. נחים קצת, מתחממים וממשיכים לעלות. מצב הרוח טוב והנעליים של תומר עושות את ההבדל. אנחנו מחפשים מקום יבש להכין א.צהריים אבל הגשם לא מפסיק והכל רטוב. עולים בערפל סמיך עד קול דה בונהום. בתוך המחסה הקטן שבשיא הגובה מסריח ואנחנו תופסים נקודה יבשה מחוץ למחסה מתחת לגג הקטן שמאפשרת להוריד תיקים ולהדליק גזייה. הגשם לא מפסיק ונדמה לי שאני מזהה גם משקעים קרחיים. אני מבשל נודלס ואח"כ תה עלים. תומר לא רוצה תה אז הכוס נמסרת למטיילים שרק הגיעו. הרוח והגשם מתחזקים וחייבים להמשיך.

 

קול דה בונהום

 

עד הבקתה נשארה שעת הליכה לא קשה, מתחילים ללכת ולפתע שקט. אחרי רגע אני קולט מה השקט הזה – שלג. יורד שלג! תומר מתרגש מהחוויה ובכלל לא שם לב שהטמפ' צנחה עוד. הפתיתים גדולים ויבשים והראות מצטמצמת ל-50 מ'. השלג מתחיל להיערם על השביל ובצדדים אבל אין קושי בהליכה ואחרי חצי שעה מגיעים סוף סוף לבקתה, השלג ייחלש ויתחזק לסירוגין בשעות הבאות.

 

שלג

 

הבקתה מלאה לעייפה וכולם מנסים לייבש את הבגדים והנעליים, גם אנחנו מתארגנים ותומר זוכה לטעימה מהווי בקתות ההרים, שינה משותפת, חדר אוכל משותף ותפריט קבוע. זה מה שיש וזה מה שאוכלים. שאריות הקליטה הסלולרית נעלמות ואנחנו מתנתקים ל-36 שעות. בחדר האוכל אנחנו עושים תרגילי שחרור לכתפיים והרגליים. על מקלחת קרה אנחנו נוותר היום. בחוץ ערפל סמיך ואי אפשר לראות אם יורד שלג או גשם. אחרי כתיבה ביומן לאור פנס הראש תומר ואני נרדמים.

 

2/7 רפיוג' בונהום – קבנה דה קומבל דרך קול דס פורס

את הבוקר מתחילים מוקדם מכיוון שזהו יום ארוך יחסית. לחם יבש, ריבה, גרנולה, קפה (דלוח כבר אמרנו?) ומארגנים את התיקים. בחוץ קר ואנחנו לובשים את כל הציוד החם. מתחילים ללכת בערפל אך ללא גשם בחזרה לכיוון העליה לקול דס פורס, השביל ברור ונראה שהשלג נמס ברובו, אחרי כ-10 דק' אני רואה שתי דמויות שהולכות בשביל כלפינו. כשהם מתקרבים אני מזהה זוג אנגלים שישנו לידינו בלילה. לשאלתי, הם עונים שהם החליטו לוותר על הוריאנט ולרדת דרך המסלול הראשי. לטענתם מעמוד החשמל השביל מכוסה שלג עמוק, אי אפשר לדעת איפה השביל והם לא רוצים להסתכן. הם ממשיכים בלי להתעכב ואני מתלבט עם עצמי שניה ומודיע לתומר שלמרות מה ששמענו כרגע אנחנו ממשיכים בתוכנית.

אחרי עוד 5 דקות מגיעים לקו המתח שחוצה את הרכס ועמוד החשמל שממש צמוד לשביל. את כל זה אני זוכר מהמפה וכן את העובדה שעמוד החשמל נמצא ממש באמצע העליה כך שבתנאים נורמליים נשארו רק עוד 15 דק' לעליה. אני גם זוכר היטב את התוואי ואם נתקל באיזשהו קושי, נוכל בקלת לחזור ולעשות את הסיבוב הארוך כמו זוג האנגלים וככל הנראה גם מרבית האנשים שהיו בבקתה.

כמו שאמרו האנגלים השביל מכוסה בשלג אבל מבחינתי התוואי ברור וכך גם הכיוון. והשלג? 15-20 ס"מ שלג רך זה ממש לא נורא. הערפל לעומת זאת ממשיך להיות סמיך והראות יורדת ל-20 מטר ואולי פחות. אני מורה לתומר ללכת בצמוד אלי ולדרוך בדיוק בעקבות שלי וכך אנחנו מתקדמים לאט ובזהירות, מדי פעם רואים איזה רוג'ום ואני בטוח שאנחנו בכיוון הנכון. אני מכיר את ההמלצה שבמקרים כאלה צריך ללכת על שביל העקבות של אחרים, אבל הבוקר, בגלל שיצאנו מוקדם, אנחנו זוכים להיות אלה שמשאירים עקבות לרווחתם של שאר המטיילים. בשיא הגובה, השלג עמוק מאד אבל איכשהו ובראות שירדה מתחת לעשרה מטרים אני מזהה בצד הצפוני את הכיתוב על הסלע באדום – קול דס פורס 2665 מ'.

אנחת רווחה משתחררת ואני מוריד כדור שלג על תומר שלא היה מוכן, הוא מחזיר לי ואחרי שאספנו אבן קטנה למזכרת משיא הגובה מתחילים לרדת. עוברות דקות בודדות של הליכה וכבר אין זכר לשלג שירד אמש, בתחילה זה מעודד אבל כפי שנגלה מיד, עוד נתגעגע אליו. הראות משתפרת באיטיות מכעיסה ולרגעים בודדים ממש אפשר לראות את העמק מתחת. אין לי שום בעיה ללכת בגשם וגם בשלג אבל שהנוף ככה יוסתר למשך כל ההליכה זה כבר ממש התעללות. איפה פה האחראי על ה-TMB? אני דורש פיצוי.

אחרי שעזבנו את השלג הגענו לבוץ. יומיים של גשם וערפל הפכו את הירידה לביצה, כזאת ששום נעל שבעולם לא תישאר יבשה בסופה. המכנסיים נמרחים בבוץ והנעליים כבר רטובות. תומר סובל שוב כי הגרביים ספוגות, אבל אין אפילו פינה יבשה לעצור ואנחנו ממשיכים לאט לאט עד סוף הירידה בויל דה גלסיאר.

 

 

לצד החניה יש שירותים ומחסה קטן בו אני מוציא לתומר גרביים יבשות וסוחט את הגרביים שהוא הלך בהם. אני מסביר לו שאם לא ירד גשם, בהמשך ההליכה הנעליים יתייבשו הוא מהנהן בחוסר ברירה ואני מקווה שהוא מאמין לי. חטיף אנרגיה ולחמניה עם שוקולד נותנים מספיק בשביל להמשיך ללכת. גם הערפל שעכשיו אנחנו מתחתיו כבר מפסיק להעיק עלינו ואפשר לראות את העמק היפה. הולכים עוד 20 דקות ומגיעים ב- 11:30 בערך לרפיוג' מוטטס תומר הרוויח את השוקו שלו ואני את הקפה. אולי בגלל הקרבה לגבול האיטלקי, הקפה לא דלוח ואפילו מוגש בספל ולא בקערה. חצי שעה הפסקה ואנחנו מתחילים את העליה, איתנו עולים כמה רוכבי אופניים שסוחבים את האופניים בעליה. את הירידה בצד השני הם כבר יטוסו. מרבית ההליכה עדיין לפנינו אבל מזג האוויר משתפר ואני מרגיש שאיטליה תאיר לנו פנים. בחצי הדרך בעליה אנחנו עוצרים על סלע יבש ואני מכין לנו א.צהריים. ממשיכים ללכת ונכנסים שוב לערפל. העליה ממושכת ותומר נאלץ לחכות לי מדי פעם.

מגיעים לקול דה סיינה ומוציאים חטיף שוקולד של מנצחים. הרוח והערפל לא נותנים לנו סיבה להישאר ואנחנו ממהרים לרדת. גשם לא ירד כל היום ולרגע היה נדמה לי שאני רואה משהו מוכר, צהוב, יכול להיות שזאת השמש שהציצה לרגע? ממשיכים לרדת, השביל יבש ונוח וגם הנעליים מתחילות להתייבש, מגיעים עד מתחת לאליזבטה ובשלט כתוב שנשארה לנו עוד כמעט שעה הליכה. כיסוי העננים המלא הופך למעונן חלקית ואפשר לפעמים לראות את פסגות ההרים מסביבנו. השביל הופך לדרך לרכב והאבנים מכאיבות ברגליים העייפות. מגיעים תשושים לבקתה ומקבלים חדר זוגי עם מקלחת ושירותים צמודים. אחרי היום שעברנו זה פינוק אמיתי. קומבל זו בקתה קטנה ומפנקת, האוכל, החדרים והשירות הם מהמשובחים. אין קליטה סלולרית ואין גם wifi, הדיווחים הביתה יחכו למחר. עושים שחרור ונכנסים למקלחת מפנקת. א.ערב ב-19:15 וב-21:30 מכבים את הגנרטור, לא לפני שעוברים לוודא שבכל חדר מוכנים עם הפנס. תומר מגלה להפתעתו שאחרי שהגנרטור נכבה, נכנס אור מהחלון. בחוץ התבהר לגמרי ויש אור בעונה הזו עד אחרי 22:00.

 

3/7 קבנה קומבל – קרומאיור

שנינו ישנו מצויין והאור העיר אותנו מוקדם. נראה שהיום יהיה בהיר לגמרי ואולי האחראי על ה-TMB סידר לנו פיצוי. את הגנרטור מתניעים מחדש בבקתה וארוחת הבוקר מוגשת מ-07:15. אנחנו לא ממהרים ויוצאים בעצלתיים אחרי 08:30. מתחילים מיד לעלות והנוף עוצר נשימה, אני מצלם ועושה סרטונים. גם המרמיטות מצטלמות. הולכים בהבנה שאלו שעותינו האחרונות על המסלול , תומר מתחיל לשאול על רכסי הרים בעולם ואיפה כדאי לטייל ואני נמלא גאווה על הדרך שבה התגבר על כל הקשיים והמכאובים ועל כך שעוד יש לו רצון להמשיך. מדי פעם מציצה באופק פסגתו של הגרנד קומבין ואני מפנטז על המסלול של הקיץ הבא.

 

 

 

ב-11:30 מגיעים לרפיוג' מייסון ויאלה. מזג האוויר מושלם ואנחנו מזמינים ספגטי בולונז מיץ תפוזים ובירה. יש אפילו wifi ואין שום סיבה לזוז מפיסת גן העדן הזו.

 

 

ב-13:00 מתחילים לרדת ואחרי שעתיים שאין הרבה מה להגיד עליהן מגיעים לקרומאיור למלון. סלפי אחרון ואני מחבק את תומר חזק וקצת מתרגש שהחלק הזה של הטיול מסתיים. בערב יוצאים לגלידה, פיצה, קרפ וכל מה שהילד מבקש, קונים חולצות של ה-TMB  וברור לי שתומר ישלים את המסלול כשיגדל ואולי יסכים שאני אצטרף אליו.

המשך הטיול שלנו כבר מתאים לפורומים אחרים ואני רק אציין שבבוקר למחרת יצאנו לעשות רפטינג על הדורה הגועש ומיד אח"כ ובמזג אוויר מושלם, עלינו על הרכבל בלה פלאוד ואחרי מסע בלתי נשכח מעל הקרחונים ופסגות האלפים ירדנו כעבור כ-3 שעות בשאמוני כדי לגלות שהרכב השכור ממתין לנו בסבלנות בחניה, וחלקו השני של הטיול יוצא לדרך.

תשאלו אם כדאי ללכת את כל המסלול עם ילדים או להסתפק רק בחלק? אין לי שום מידע חדש להוסיף פרט לכך שאני מכיר רק את ילדי שלי ואני מאמין שמבחינה פיזית הוא היה מסוגל להמשיך עוד מספר ימים אבל יתכן והיה מגיע לשובע והרצון להמשיך היה מתקהה. כמות צבירת החוויות בימים הראשונים היא גבוהה ואח"כ נכנסים לאיזושהי שגרה של הליכה שאני לא בטוח שלילד שלי היתה מתאימה. מבחינתי בהחלט סיימנו את החלק של ההליכה בשיא ועם טעם של עוד.

דבר אחד אני יכול להגיד ויהיה נכון תמיד - חייבים להכין את הילדים היטב. פיזית וגם מנטלית. הכנה מנטלית נכונה תכלול מעורבות בתכנון והתחשבות ברצונות בנוסף לשיחה פתוחה על הקושי הצפוי לצד ההנאה והסיפוק. על הכנה פיזית דובר רבות ותיארתי בהתחלה מה עשינו. את הציוד יש להתאים סופית קרוב ככל שניתן למועד היציאה ולקחת בחשבון את נושא הנעליים והירידות שקשה לתרגל ולהמחיש בארץ.

שנינו נהנו מאד והימים הארוכים בהם היינו רק שנינו והטבע ישארו בזיכרון לתמיד.

לירון.

נערך ע"י משתמש יום שישי 29 ספטמבר 2017 14:12:44(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 7 תודות למשתמש optimus על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 13/07/2017(UTC), ehudavni ב 13/07/2017(UTC), חתול ב 13/07/2017(UTC), HarmonicWave ב 13/07/2017(UTC), אפרתי ב 13/07/2017(UTC), ישר.א ב 13/07/2017(UTC), Dudi Keleti ב 16/07/2017(UTC)
אמנון לנגי  
#172 נשלח : יום חמישי 13 יולי 2017 00:39:11(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,560
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 815 פעמים
קיבל תודה: 728 פעמים ב 537 הודעות
תודה רבה. כתוב יפה. אחלה מזכרת לחיים.
יענקל'ה סער  
#173 נשלח : יום חמישי 13 יולי 2017 03:05:15(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,639
גבר
ישראל

תודות: 273 פעמים
קיבל תודה: 544 פעמים ב 376 הודעות

חוייה נהדרת לכל החיים. סיפור יפה. "הטיפ" עם הרגל שגדלה מהר בגיל הזה, חשוב.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
לילי  
#174 נשלח : יום שישי 04 אוגוסט 2017 14:41:41(UTC)
לילי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/07/2017(UTC)
הודעות: 4
ישראל

קיבל תודה: 3 פעמים ב 2 הודעות
Hחזרנו מהטרק. היה נהדר ומקסים. לא היתה בעייה גם לחברה שלא התאמנה לקראת הטרק (יומיים ראשונים היו לה יותר קשים, ברגיל היא הולכת כל יום 5 קמ במישור). עשינו 8 ימים בלבד. לפי ההמלצות שניתנו לי פה עשיתי שינויים קלים בתכנית המקורית:
מלזוש-לקונטמין הלכנו כבר ביום הנחיתה, בדרך הקלה יותר, ועלינו ברכבל.
מקונטמין ללה קרוקס דה בונהום.
משם דרך הוריאנט הגבוה לאליזבטה (חדר ל-4 היה מעולה. הדורמטורי שם מאןד צפוף).
משם לקורמייר.
משם קיצרנו באוטובוס את העליה לברטון והלכנו עד רפוחיו אלנה שהיה מעולה. ממש ברמת מלון.
משם ללה פולי. אחכ לשמפה. וביום האחרון לקול דה פורקלז.
הטרק היה מקסים ביותר ונהננו מאןד. היה לנו מזג אוויר נפלא. כל הבקתות שבהן ישנו וגם אלה שאכלנו בהן ארוחות צהריים באמצע היום היו נפלאות. ארזנו את המינימום והתיקים לא היו כבדים. תודה לפורום לכל מי שכתב וייעץ.
הערות: בבקתות הגבוהות החשמל הוא סולארי ואחרי יום מעונן אין חשמל בכלל ואין מים חמים. וגם אין קליטה סלולארית או וואי פי בבקתות אלה בכל מקרה.
מי שמעדיף לא לישון בחדרי דורמטורי גדולים וצפופים צריך להזמין מוקדם, בכל בקתה יש גם חדרים זוגיים וחדרים לרביעיות, ששיות וכו- מומלץ! ארוחות הערב המשותפות בבקתות כייפיות במיוחד.
מאוד חשוב: מקלות הליכה, נעלים טובות, גרבי טרקים טובות, בגדים נדיפים ומעט, מעיל גשם והשכמיה, תיק נח וקל.
thanks 2 תודות למשתמש לילי על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 04/08/2017(UTC), odedorr ב 05/08/2017(UTC)
guysk  
#175 נשלח : שבת 05 אוגוסט 2017 18:34:58(UTC)
guysk


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/12/2012(UTC)
הודעות: 11

קיבל תודה: 5 פעמים ב 2 הודעות

לפני מספר ימים גם אני סיימתי את הTMB, לא אלאה אתכם בסיפור דרך לא ייחודי ומידע על המסלול או החוויה האישית שכבר מוצף ברשת, אבל אני חושב שיש לי תחליף לא רע לאחד הימים.

למי שמעוניין להוסיף קצת אתגר ונוף אלפיני, ולהחליף יום הליכה בעמק מla fouly ל champex (הגיוני יותר להולכים נגד כיוון השעון), במסלול שיוצא מle peule דרך lacs de fenetre עובר בפסגה (2950) pointe de drone ומסתיים במעבר סן ברנרד grand st bernard pass על גבול איטליה שוויץ. משם בתחבורה ציבורית להמשך המסלול בChampex.

רצוי לתכנן את ההליכה שלכם מול מפה, אני מניח שניתן לצאת מferret ומla fouly, בכל מקרה אני ישנתי בלילה שלפני בle peule- כך שהגישה לאגמים תהיה קלה יותר. מהמסעדה בle peule ממשיכים כ50 מטר על השביל הראשי של הTMB ואז נפרדים ממנו ימינה אחרי סימון אדום (יש שילוט) לplan de la chaux, ירידה קצרה בשביל בקר שתחום בגדרות בקר ומעבר נחל דרך גשרון עץ. משם טיפוס על שלוחה וירידה ממנה לנחל ומעבר גשר. לאחר מעבר גשר יורדים קצת צפונה על שביל עפר לאורך הנחל עד שעולים לחווה עם קבוצת מבנים שנקראת במפה plan de la chaux. כל הקטע הזה אמור להיות בערך בין שעה לשעה וחצי. מכאן מתחילה העליה אל Lacs de fenetre. עליה נוחה יחסית מגובה 2041 לאגם הגדול בגובה 2456. עד כאן כ3 שעות הליכה.

האגם הגדולהנוף מהעליה

 

 

מהאגמים יש די הרבה אופציות למסלולים שונים, אני בחרתי לעלות אל עבר הפאס המזרחי (בערך 2720) יותר שמוביל אל מעבר  grand st bernard ועובר בטיפוס אתגרי דרך ההר pointe de drone. כאן צריך להחליט אם עולים אל ההר או יורדים על הכביש והולכים לאורכו עד המעבר.

עליה להר                 נוף מהפסגה

 

אני בחרתי בטיפוס על ההר-כולל שימוש בכבלים,יתדות ושרשראות בעליה, ואותם אלמנטים בתוספת סולמות ברידה. אם אני לא טועה המסלול מוגדר כvia ferrata , ומהפסגה (2950) יש נוף לרכס המון בלאן מצד אחד, לגרנד קומבין מצד אחר, וגם להרים מושלגים באיזור עמק אאוסטה שבאיטליה. משם ירידה תלולה, עד למעבר סן ברנרד (על שמו הכלבים), כ2460 מטר. סה"כ כ6-8 שעות, יום הליכה. ומהמעבר תופסים אוטובוס ב15 יורו לאורסייר ומשם לעלות חזרה לTMB בchampex.

 

 

thanks 4 תודות למשתמש guysk על הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 05/08/2017(UTC), io_travel ב 05/08/2017(UTC), אמנון לנגי ב 05/08/2017(UTC), ehudavni ב 06/08/2017(UTC)
אמנון לנגי  
#176 נשלח : שבת 05 אוגוסט 2017 19:49:08(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,560
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 815 פעמים
קיבל תודה: 728 פעמים ב 537 הודעות

מעניין. על פניו לצאת מ Chalet De La Peule ולנוע מזרחה נראה כמו סטיה משמעותית למטיילי TMB.
מהיכן לקחת את הרעיון הנועז והמרתק הזה?
אם יש לך דגימת GPS טובה של המסלול הזה, הייתי שמח להוסיף אותו כוריאנט למפת ה TMB

odedorr  
#177 נשלח : יום ראשון 06 אוגוסט 2017 08:27:43(UTC)
odedorr


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC)
הודעות: 391

תודות: 8 פעמים
קיבל תודה: 138 פעמים ב 85 הודעות
מבקש לצאת להגנתו של היום המושמץ לעיתים, על לא עוול בכפו, בין לה פולי לשמפה
לטעמי זהו יום קסום שנותן אפשרות גיוון לטרק
הוא מתנהל בתוואי נוף שונה ושובר קצת את שגרת הטרק
העובדה שהוא לא אקסטרים בבחינה פיזית לא הופך אותו לפחות יפה, אולי אפילו להיפך
אל תשכחו - באנו להנות
thanks 2 תודות למשתמש odedorr על הודעה מועילה זו.
יענקל'ה סער ב 06/08/2017(UTC), io_travel ב 06/08/2017(UTC)
יענקל'ה סער  
#178 נשלח : יום ראשון 06 אוגוסט 2017 12:01:02(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,639
גבר
ישראל

תודות: 273 פעמים
קיבל תודה: 544 פעמים ב 376 הודעות

מסכים עם עודד.

זה אמנם חצי יום 4 שעות הליכה + הפסקות אבל הוא עדיין קטע מצוין.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
thanks 1 משתמש הודה ל יענקל'ה סער עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 06/08/2017(UTC)
guysk  
#179 נשלח : יום ראשון 06 אוגוסט 2017 16:05:37(UTC)
guysk


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/12/2012(UTC)
הודעות: 11

קיבל תודה: 5 פעמים ב 2 הודעות

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת

מעניין. על פניו לצאת מ Chalet De La Peule ולנוע מזרחה נראה כמו סטיה משמעותית למטיילי TMB.
מהיכן לקחת את הרעיון הנועז והמרתק הזה?
אם יש לך דגימת GPS טובה של המסלול הזה, הייתי שמח להוסיף אותו כוריאנט למפת ה TMB

לא סטייה רצינית משום שמשתמשים בתחבורה ציבורית כדי להגיע חזרה לchampex, מי שרוצה לחבר ברצף של הליכה זה כבר יותר מורכב ודורש הוספת ימי הליכה.

לא הלכתי עם GPS, אבל אולי אוכל לצלם לך את קטעי המפה שהשתמשתי בה  (5027T של סוויסטופו)

thanks 1 משתמש הודה ל guysk עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 06/08/2017(UTC)
יענקל'ה סער  
#180 נשלח : יום ראשון 06 אוגוסט 2017 17:09:30(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,639
גבר
ישראל

תודות: 273 פעמים
קיבל תודה: 544 פעמים ב 376 הודעות

אפשר לראות את המסלול באתר המפות של שוייץ. מסלול מעניין ובוודאי מהנה.

אך זו סטיה משמעותית מאוד שאינה שייכת כלל ל TMB. יש מספיק סטיות מהמסלול של

ה TMB שאפשרי לעשות, בכל שלוש המדינות בהן השביל עובר.  

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
10 עמודים«<78910>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.