eladamar כתב/ה: וואו זה ממש מעניין!
קצת קשה לעקוב אחרי כל החומר וממש לדעת איך לתפעל את זה בפועל..
יש לי שעון של קאסיו, דגם pathfinder, מכיר אותו? מה דעתך עליו?
הייתי שמח להתלוות לטיול עם מקצוען כדי לראות איך כל הדברים מתבטאים בזמן אמת... זה מה שאתה עשית או שזה אוטודידקטי?
ברור שדי קשה לעקוב ואסביר בהמשך ההודעה הזו ראשית אתיחס לשעון :
נכתב בצדק כי שעוני גובה נוטים לזייף ועל כן יש לכייל אותם :
גובה נמדד על ידי הקשר בין גובה ללחץ אך בשל התחממות הלחץ בקרקע לא קבוע התחממות גוררת ירידת לחץ.
השיטה לקזז את השגיאה הנובעת מחימום היא בשימוש בחיישן כפול :
חיישן לחץ וחיישן טמפרטורה ואז ניתן לקזז את השגיאה .
לקאסיו מחפש דרך יש חיישן משולש :
PATH FINDER
לפי הנתונים נראה שעון מצוין , אולי אשיג לי כזה .
גולשי אויר אויר למשל משתמשים במד גובה משוכלל ומדויק מאד
אשר מכיל חיישן ברוטרי ו גי פי אס של חברת פלייטק בעיקר
ואז השגיאה מתקזזת על ידי אלגוריתם תיקון שגיאה מתאים.
הקוש לעקוב נובע מכך שהמדריך הזה הוא מדריך בעל פה ,מסוג המלצה לקריאה נוספת , בפועל כדי לרכוש ידע צריך לתרגל בחו"ל בתי ספר לטיפוס או מדריכי הרים מעבירים השתלמויות טיפוס , חלק מהסירטונים שהוצגו הם סירטוני בית ספר המיועדים לריענון החומר או להצגת החומר שצריך ללמוד , בין המדריכים יש גם מדריך ישראלי אחד אולי כדאי לעבור השתלמות אצלו , כדי להגיע לתואר הזה מדריך הרים צריך לעבור קורס ארוך מאד הנמשך שלוש שנים , אותו מדריך ישראלי טל ניב שמו למד בגרמניה .
בעיקרון הידע שלי מורכב ממספר תחומים חופפים , וממספר התנסויות שונות:
היה לי הכבוד לטייל עם שוקה רווה האיש והאגדה אשר בגיל 80 טיפס על האקונגווה :למדתי ממנו רבות , לימוד מזג אויר ברצינות התחלתי במהלך קורס גלישה אוירית בחו"ל בחוות ואלאבי בפלורידה , במהלכו עברתי השתלמות אצל מייק בארבר אלוף עולם לא רשמי לשעבר בדאית מרחק ומפתח ציוד עבור פלייטק , ממנ בעיקר למדתי את הגישה האמריקאית לתעופה ,שעיקרה אם יש ספק אין ספק או עדיף להיות למטה ולקנא באלו שלמעלה מאשר להיות למעלה ולקנא באלו שלמטה , או אם אתה לא יודע מה יהיו תנאי מזג האויר כשתנחת אל תמריא .
מהרגע שסיגלתי לי את הגישה הנכונה מספר התאונות שלי ירד לאפס , בהתחשב בעובדה שאני הרפתקן מטבעי ולא מכיר במושג אי אפשר אני נוטה לחפש את הדרך לעשות את הדברים נכון ולהבין בעיקר מתי קיים חלון הזמן הנכון המאפשר את היתכנות הביצוע , מה שמוביל אותי למצוא את אלו שמהם אני יכול לרכוש את הידע אותו אני צריך.
הידע הזה הוא דרך , לא ניתן לעשות דרך בבת אחת אלא צריך להתקדם צעד אחר צעד החל מהבסיס , זו הנאה גדולה לרכוש אותו ובמהלך הרכישה רק במהלכה ניתן להבין לאן הגענו ומהי המשך הדרך , מדובר בדרך ארוכה האורכת שנים ארוכות לפעמים .
הנה סירטון מקורס הגלישה האוירית שלי :
גלישה אוירית יולי אוגוסט 07
משהו שכראי להגיד בהקשר הזה המתיחס למגבלות האנושיות:
במהלך הקורס או במהלך הטיסה כל מי שמעורב התלמידים מדריכים טייסים נדרש לבצע הרבה פעולות מסובכות בלחץ זמן ,התוצאה כאשר יורדים לקרקע מתקשים לזכור דברים פשוטים אפילו כמה המראות עברתי ביום מסויפ לא זכרתי למרות שיש לי זיכרון טוב אם לא למעלה מזה .
לכן נמצא על הקרקע מישהו בסירטון הזה בחור עם מחברת שרושם את מספר ההמראות של כל תלמיד מדריך , דאון ,מטוס גורר .
ההקשר להרים הוא כמובן ברור,כל פעולה בפני עצמה היא פעולה פשוטה , אך כאשר נמצאים בלחץ זמן או אחר ונדרשים לבצע בו זמנית מספר פעולות כל הפעולות הפשוטות הופכות להיות מורכבות ולכן חייבים להגיע למצבים הללו מוכנים בהתאם , ההכנה אורכת זמן התמדה השקעה ומסירות .
הערה חשובה :
הדרישה החריפה ביותר על תיכנוני משימות טיפוס היא
,היתכנות ביצוע משמעה גם חלון זמן המאפשר לא רק לטפס ולרדת אלא גם השארת חלון זמן ותנאים מספיקים לחילוץ והסתבכות במידת הצורך, זו אחת המסקנות החשובות, מהתאונה בווילה ריקה אותה הזכרתי קודם לכן ,באותו מקרה היה חלון זמן שהספיק לבעלי מיומנות מתאימה לטפס ולרדת , אך לא היה חלון נוסף לחילוץ.
במילים אחרות חלון הזמן הדרישה הראשונה והעיקרית להיתכנות המשימה לא התקיים, התוצאות הטרגיות היו תוצאה נגררת משגיאה ראשונית זו . .
naty_h41442.4154398148