 דירוג: שביליסט בכיר קבוצות: חבר
הצטרף: 17/09/2010(UTC) הודעות: 377
קיבל תודה: 5 פעמים ב 4 הודעות
|
.הלך עברי41493.6934953704
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC) הודעות: 5,609  קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
|
הנה אתגר מעניין ליענקלה שלנו.
לפני שנים הצעתי בפורום ובכלל כזה פרויקט למפות נוחות לשימוש לשביל.
הועדה לשבילים לא הרימה את הכפפה, וחבל, כי המפות שלה מכילות מידע נוסף וחשוב שאין במפות של יענקלה ושל הפרויקט החדש.
יענקלה הרים את הכפפה עד היום ואחריו באים שני אלו , שהם עובדים שלעבר בועדה לשבילים.
תחרות זה רק טוב לכולם.
הגיע הזמן להיפטר מהסדינים הענקיים הללו המנויילנים ולעבור לפורמט נוח וקל משקל שלא יחייב קניית המון מפות לשביל.
רק בארץ השימוש במפות המנוילנות נפוץ וזה בא מהצבא שם חשוב הניילון כשאתה בנגמ"ש או בסיור בגשם. למה צריך מפה מנוילנת בשביל? אי אפשר לקפל, שוקלת לא מעט.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
אני בעד תחרות וגם אוהב אותה. כל הספרים שלנו התחרו כל הזמן מול אחרים: המדריך של חברת מפה, המדריך של ישראל אשד על שביל הגולן,
המדריך של דוד תירוש במסע מים לים, המדריך של שביל ישו (באנגלית) של דייב לנדיס, ולאחרונה המפות של שביל נט.
אספר לכם מניסיוני: יש לנו אוגדן מפות בדיוק כזה ולא רק של שביל ישראל אלא של כל השבילים הארוכים בנוסף. יש בו לא רק את השבילים אלא גם
את כל השבילים החוצים. משקלו 180 גרם.
יש מוצר דומה על שביל ישראל בלבד של חברת שביל נט. ארבע מפות שמשקלן ביחד 180 גרם.
אם אני הייתי חושב שבידי רעיון שאפשר לכל הפחות לא להפסיד ממנו כסף, הייתי משקיע את כספי ומדפיס אותו ולא עומד ומבקש כסף מאחרים.
הלך: אני יודע על כוונתם להוציא אוגדן מפות מזה זמן. יפה שהם הגיעו לשלב של חיפוש הכסף. yankale1741467.8067361111 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר קבוצות: חבר
הצטרף: 17/09/2010(UTC) הודעות: 377
קיבל תודה: 5 פעמים ב 4 הודעות
|
.הלך עברי41493.6937847222
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
היה ניסיון להוציא מפות 1:25,000. זה מיותר במציאות שלנו בייחוד עם האינטרנט והאפשרויות שלו. וזה גם פי 4 מפות. אין סיבה כלכלית לעשות זאת בוודאי לא להולכי רגל.
המפות של שביל נט רובן בקנה מידה גדול מ 1:50,000 אבל הן בעיקר לרוכבי אופנים, שלהם חשוב יותר קנ"מ גדול יותר. שביל נט לא מכסים את כל הארץ במפות
שלהם. עד שנת 2006 קצב הוצאת המפות מהוועדה היה כ- 6 בשנה. לדעתי המיזם של אוהד וגל יפה ומועיל אבל רווח כספי זה לא יביא אולי לא יפסידו הרבה כסף.
ולכן הם מנסים לגייס כסף ולמזער נזקים. לא סביר שאין להם 10,000 ₪ לכל אחד בבנק. מי שעדיין לא נמצא בשוק הספרים והמפות בארץ, עדיף לו לא לקפוץ למים האלה אחרת יתקרר או יטבע.
תראו מה קרה בחברת מפה.
זמי,
הסיבה שעל המפות שלנו אין או לא היה את כל מה שיש על מפות סימון שבילים היא בגלל שהיה דיון של שנים ארוכות בין מפ"י לחברה להגנת הטבע
למי הבעלות על סימון חניונים, שמורות טבע, מצפורים, שטחי אש, סימון השבילים וכל שאר המידע שנמצא במפות סימון שבילים. הדיון הסתים לפני שנה וחצי
או שנתיים וכעת הכול הוסדר. הבעלות על סימון השבילים היא של החברה להגנת הטבע זה ברור. כל השאר מפ"י אינה מנועה מלסמן על המפות שלה.
התוצאה של זה היא שמפ"י מוציאה את המפות בפורמט חדש עם כל הסימונים שהיו חסרים בעבר. זה פרויקט שלוקח כמה שנים. אני מקווה שכבר במהדורה
השלישית של המדריך האדום נעדכן את כל המפות לפורמט החדש ולא יחסר דבר כולל סימון שבילים מלא. זה תלוי יותר במפ"י מאשר בנו.
לא מערבבים מפות משני סוגים במדריך אחד.
קבל דוגמה. זו הזדמנות לחברי הפורום להביע דיעה ולתת הארות והערות בקישור שמופיע על המפה. תודה.

yankale1741466.7821759259 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר קבוצות: חבר
הצטרף: 17/09/2010(UTC) הודעות: 377
קיבל תודה: 5 פעמים ב 4 הודעות
|
.הלך עברי41493.6941319444
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
תרגיל חשבונאי:
כל המפות בקנ"מ 1:25,000 זה 80 מפות .
קנ"מ של 1:35,000 זה 40 מפות .
בקנ"מ של 1:40,000 זה 31 מפות.
25 מפות זה קנ"מ של 1:45,000 זה לא שונה מ 1:50,000.
המפות 1:25,000 שיצאו הן בעיקר בצפון הארץ 7 מהן, והפרויקט הופסק בשנת 2006.
ניר דק וזול נשחק מהר מאוד בייחוד במסע ארוך כמו שביל ישראל. פתרונות אחרים ממש לא זולים והאוגדן החדש לא יעלה 50 שקלים....
חברים מה לעשות מפות זה עסק יקר בכל העולם. פתרונות זולים יחסית נמצאים במרשתת.
הלך: לא הבנתי למה שוק הספרים מעוות? אבל זה לא בדיוק קשור לנושא שכאן. yankale1741466.8253240741 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר קבוצות: חבר
הצטרף: 17/09/2010(UTC) הודעות: 377
קיבל תודה: 5 פעמים ב 4 הודעות
|
.הלך עברי41493.6944560185
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
כן אני מסכים איתך 4 ב-100 זה מבייש מאוד, ואף מביך (חשבתי על משהו אחר בהקשר של שוק ספרים מעוות). בגלל זה אני אף פעם לא נכנס למבצע בחנויות.
מפות יקרות בעיקר בגלל העלות הגבוהה להפקתן. על זכויות יוצרים משלמים תמלוגים למפ"י ויש לך מפות. כמובן שאם אתה רוצה לרכוש את כל שטח מדינת ישראל זה
עולה לא מעט. לעומת זאת כ- 1 ₪ לקמ"ר זה בסדר גמור לדעתי. אגב לגוגל יש מפות מצוינות והמחיר ממש נמוך אולי אפילו בחינם. yankale1741467.277025463 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC) הודעות: 1,416
תודות: 324 פעמים קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
|
יוזמה נחמדה מאוד של גל ואהוד. הפורמט נראה לא רע בכלל ואני מאחל להם הבצלחה (חוץ מזה שהם קוראים לשביל "חוצה ישראל").
באשר למפות:
* לטעמי קנ"מ של 1:25000 מיותר לרוב ההולכים.
* גם אני הייתי שמח לו היו מנצלים את שני צידי המפה ביעילות (ייתכן שלא יקרה משיקולים מסחריים).
* לא הייתי רוצה מפות גדולות יותר - גם כך הן מסורבלות לשימוש.
*. לא ברורה לי טענתו של הלך כי מפות הינן בעלות תוחלת חיים קצרה. הדבר אולי נכון לצפון הארץ בה יש מידי פעם שינויי תכסית מעשי ידי אדם (יישובים/ כבישים חדשים וכו') אך פרטי התבליט לא משתנים ואין לי בעיה לטייל במדבר עם מפה מ-2006.
אמת לעיתים סימוני השבילים משתנים אך ניתן להתעדכן בשינוי טרם היציאה לטיול, בשלב התכנון.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
חוצה ישראל בגלל ששביל ישראל זה סימן מסחרי רשום וצריך לשלם תמלוגים. |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC) הודעות: 1,416
תודות: 324 פעמים קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
|
yankale17 כתב/ה: חוצה ישראל בגלל ששביל ישראל זה סימן מסחרי רשום וצריך לשלם תמלוגים.
תודה על ההסבר. די משעשע.
1. האם Israel National Trail גם סימן מסחרי רשום?
2. האם גם בחו"ל המצב דומה? למישהו זכויות על Appalachian Trail?
3. האם דגימת שביל מסומן והעלתו לאנטרנט (למשל לעמוד ענן או ל-OpenStreetMap ) מהווה הפרה של זכויות יוצרים? אם משנים את הצבע ("השביל הסגול" במקום "השביל הירוק")?
כל נושא הקנין הרוחני על סימונים במפות לא מובן לי כלל. עושה רושם שכל העניין לא מותאם לרוח התקופה...
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
הרמוניק,
1. שלילי. הסימן הרשום: Israel Trail
2. שלילי גם כן. זה מצב ייחודי בישראל.
3. אין הפרה, המדידה שלך בדומה לתמונה שצלמת. אין גם הפרה אם תשנה את הצבע מירוק לסגול. מכסימום יחשבו שאתה עיוור צבעים .
עמוד ענן משלם תמלוגים למפ"י. |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר קבוצות: חבר
הצטרף: 17/09/2010(UTC) הודעות: 377
קיבל תודה: 5 פעמים ב 4 הודעות
|
.הלך עברי41493.6948032407
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC) הודעות: 1,416
תודות: 324 פעמים קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
|
תודה יענקל'ה.
האם עמוד ענן משלם תמלוגים למפ"י עבור השימוש במפות שלהם?
מדוע אם כך הוא נמנע (במידה חלקית) מסימון סמ"שים ?
גיורא,
אני מבין שעניין ההוצל"א קרוב לליבך. אכן מצב בעייתי לסופרים בשל חוסר התחרותיות.
אני כולי תקווה שהמצב ישתנה כשערוץ ההפצה האלקטרוני יתפוס תאוצה וייתר את המתווכים בדרך. כך אחוז גבוה ממחיר הספר יגיע לידי הסופרים.
זה קורה לאט - שוק הספרים הולך בדרכו של שוק המוסיקה.
|
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762   תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
הרמוניק,
עמוד ענן משלם למפ"י עבור המפות שלהם. המפות של מפ"י אינן כוללות סימון שבילים כי השבילים שייכים לחברה להגנת הטבע.
עמוד ענן אינו יכול לסמן את השבילים של החברה כי הוא צריך לשלם להם תמלוגים. לכן הסימונים שלו חלקיים ורק מה שנתנו לו אנשים.
הספר האלטקרוני יתפוס את מקומו גם בארץ. ועם זאת יקח עוד שנים רבות עד אשר הספר המודפס יעלם. בארה"ב 25% ממכירות ספרים הם ספרים אלקטרוניים. באמאזון זה 50%.
יש עוד דרך ארוכה מאוד עד אשר הכול יהיה אלקטרוני.
אחת הבעיות הגדולות ובייחוד בארץ לגבי ספר אלקטרוני היא בעיית ההעתקות. רמת האבטחה עדיין לא מספיק טובה בתחום הזה.
בארה"ב לא מוטרדים מזה, אבל ישראל נמצאת בתחתית הרשימה מבחינת העתקות, זיופים וכיוב'. yankale1741467.5924652778 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
 דירוג: שביליסט בכיר Medals:  קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC) הודעות: 630
קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות
|
אני רק אוסיף, שבאופן אישי אני דווקא אוהב מפות מנויילנות. למה? כי יש לי נטיה אינסופית להשמדת דברים. מפות לא מנויילנות לא שורדות אצלי, בטח אם אני שם אותן בכיס.
הספרים, אגב, שורדים טוב יותר. לא רק שלנו; הסיבה היא די פשוטה - יש בהם הרבה פחות קיפולים.
האמת היא שמזמן לא טרחתי לבדוק על מפות סמנ"ש לא מנויילנות; בזמנו הן עלו חצי, אבל הייתי צריך לקנות שתיים-שלוש מהן כדי שיחזיקו מעמד עד העדכון הבא. ומאז עברתי למנויילנות. הייתה תקופה שהוציאו בה מפות פלסטיק, והן היו לא רעות למרות שרבים שנאו אותן שנאת מוות. יש לי עדיין כמעט את כל אלה שקניתי (אני כמובן לא קונה סט, מעדכן כל פעם את מה שאני צריך, ובאדיבות המרכז למיפוי ישראל מקבל הנחה תמורת המפה הישנה), אבל מה - לא מעודכנות...
|
|
|
|
משתמשים הצופים בדיון זה |
Guest
|
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.