הי starry,
כן, זה קצת כאב ראש להגיע לנפאל... הטיסות ארוכות והמחיר משתנה אבל זול זה בטוח לא יצא (בהשוואה לאירופה).
זה אומר שני דברים:
1. מתבזבז זמן על ההגעה והחזרה.
2. בגלל עלות הטיסה, טיול קצר לנפאל לא יוצא כזה זול (בגלל שמרכיב הכרטיסית הוא משמעותי).
בנוסף, נפאל היא לא הרפתקאה שאפשר לתכנן אותה יום-ליום. זה בגלל שהיא (לטוב ולרע) לא ממש "מתקתקת כמו שעון שוויצרי". וגם בגלל שאת נפאל צריך... לעכל (אני לא יודעת אם טיילת כבר במזרח אבל זו לא רק חוויה נופית, זה עולם אחר, זו תרבות אחרת).
טיסות מתבטלות, נסיעה באוטובוס של 5 שעות מתארכת ל- 8, חטפת קילקול קיבה ואתה מעולף באיזה גסטהאוס נידח... 
בנוסף, יש את המרכיב (הקריטי!) של ההתאקלמות לגובה. אינני יודעת מה הנסיון הקודם שלך, אבל זה משהו שקצת קשה לצפות אותו מראש מצד אחד ומצד שני הוא מכתיב במידה רבה מאוד את קצב הטיול. אני למשל הזדחלתי בטרק המופלא למרגלות האברסט. בשום שלב לא חליתי במחלת גבהים אבל נזקקתי ליותר ימי התאקלמות מהמינימום המומלץ בספרות וגם אז התקשתי לנשום כשהלכתי.
אז מה אני מנסה להגיד?
אברסט הוא מספר אחד והוא יעד חובה ושלא תחשוב לרגע שאני מנסה לשכנע אותך לא להגיע לשם - להפך! אתה חייב לעצמך את המסע הזה
אבל... זה לא משהו "לתקתק" כשמתפנה איזה סדק של זמן באוקטובר (בשביל זה יש את סקוטלנד... חח, סתם בדיחה עצמית, אתה מוזמן להתעלם
).
אני אחדד: לטעמי האישי, לביקור ראשון בנפאל, אין טעם לטוס אם אין לך משהו כמו חודש.
עד כאן החלק הראשון של התגובה (ובו ביאסתי). מכאן והלאה אני מבטיחה להיות חיובית לחלוטין ולנסות לסייע 
ב- 2012 כשטסתי לנפאל באופן מאוד חריג נעזרתי ב- flyeast לארגן את הטיסה (בדר"כ אני מארגנת ומבצעת הכל לבד, גם בטרקים וגם בסקי). כמוך, התקשתי להתמצא בבליל האפשרויות.
באותם ימים האופציות הזולות משמעותית היו דרך ירדן ואחריהן היו הטיסות דרך טורקיה אבל אני פסלתי מראש טיסה דרך "מדינות מוסלמיות". בנוסף, חיפשתי עצירה קצרה בהודו שלא תחייב אותי לצאת מהשדה וגם לא "תתקע" אותי בו שעות ארוכות (אוף, אני מתחילה להשמע לעצמי כזאת מפונקת
).
בסופו של דבר, מבין האפשרויות שניתנו לי בחרתי לטוס עם אל-על למילנו (שם עצרתי ליממה - אני נורא נורא נורא שונאת טיסות ורצוף זה יוצא כ"כ ארוך... מפונקת
) ומשם עם Jetair לדלהי וטיסה שלישית עם אותה חברה לקטמנדו (כן גם אני לא שמעתי על החברה לפני כן, היה בסדר גמור).
אני כבר לא זוכרת כמה עלה לי הכרטיס במדויק אבל זה היה משהו כמו 1200 דולר (כ- 200-250 דולר יותר מהאופציה הזולה ביותר, לי זה שווה).
הגעתי לקטמנדו וברור שיכולתי להתארגן ממש מהר ולעוף משם לטרק אבל...
קודם כל הייתי קצת בהלם. עברתי (בערך תוך יום) מהפך פנימי מ- "איכס איזה גועל אני רוצה בחזרה למילנו" ל- "מרתק! אני יכולה להנות פה". זה נשמע מטומטם, הרי יכולתי להעלם מקטמנדו ולעוף להרים מהר יותר ולחסוך לעצמי את ההלם (טוב מסתבר שלא - תקרא בהמשך את ה-"חוץ מזה") אבל... למה? התרבות היא חלק גדול מהחוויה בנפאל. אני אישית הייתי זקוקה ממש לזמן הזה.
וחוץ מזה (אמרתי שיהיה "חוץ מזה"... גם כשכבר ישבתי בנתב"ג שלהם עם כרטיס (לפאפלו) ביד - הטיסה בוטלה (בשל מזג אוויר) ואני נאלצתי לשוב העירה ולבלות בה עוד יום ולחזור למחרת לשדה (וזה ממש לא דבר נדיר).
לגבי אורך הטרק עצמו... כל המרבה הרי זה משובח!!! באמת. הרי מה הסיכויים שתחזור שוב לאברסט?
אני לקחתי את הזמן וזכיתי לטעום הרבה מאוד מסלולי צד שאחרים מפספסים וגם היה לי מספיק זמן להתאקלמות. אני ממש לא יכולה לדמיין את עצמי הולכת את המסלול הזה ע"פ לו"ז!
ובכל זאת (הבטחתי להיות חיובית ותומכת...
):
11 ימים זה המינימום שבמינימום שאתה יכול לתכנן לטרק EBC (וזה בלי עיכובים בקטמנדו/לוקלה בגלל טיסות, מחלות ויתר בלתמ"ים).
מסקנה (שלי): 11 ימים טרק + 2 ימים קטמנדו + 4 ימים בלת"מ = 17~ ימים נטו. תוסיף טיסות...20~ ימים.
תראה, אני ארגיש ממש גרוע אם בגללי לא תצא לטרק הזה
מה הסיכויים שאתה מוצא חודש שלם פנוי? או שתוכל באחת השנים הקרובות לגייס חודש וללכת את זה "כמו שצריך"?!?!?! (אני חיכיתי 10 שנים למסע הזה. זה קרה בסוף והיה ענק לדעתי במידה רבה כי עשיתי את זה "נכון").
מקווה שקצת עזרתי (כתבת שתקבל כל התייחסות!
) וכשתסע בסוף (השנה או בעתיד) אני מבטיחה לנסות לעזור עוד יותר!
נערך ע"י משתמש שבת 16 אוגוסט 2014 17:00:55(UTC)
| סיבה: לא צויינה