בידיוק חזרתי מבן גוריון, הספקתי רק להתקלח ולאכול, ופשוט חשוב לי להגיד שזה
הטיול היה פשוט מדהים
אסכם כאן בקצרה (אולי אכתוב סיכום מסודר מתישהוא)
Les Houches - Le cret, הבקתה של מרטינה - האוכל עדיין מצויין(מהסיכום של ענבל)
1. Les Houches -> Chalets de Miage
יום הליכה ראשון קליל ונחמד, סיום ב 14~
De Miage - מקום מצויין. כמה בירות ואז בירה ירוקה(תטעמו) ולשבת על הכסא נוח ולהסתכל על הקרחון(Miage) יזכרו לתמיד.
2. Chalets de Miage -> Bonhomme דרך Tré la Tête.
היום הכי קשה במסלול בשבילי, בגלל הוריאנט. ב Tré la Tête עצרתי לשים את ה Compbell הראשון בגלל שפשוף קל בעקב שהתחיל לעצבן.
באפליקציה יצא 27 ק''מ הליכה עם הרבה עליות וירידות. הסוף היה ממש קשה, סיום ב 17~
Bonhomme - מקום גדול, היה תור למקלחת אבל לפחות מים חמים.
3. Bonhomme -> Elisabetta
התעוררתי ליבלת מטורפת(בגודל בוהן) על כל עקב. אחרי ההבנה שאין הרבה ברירות, ועם עזרה מהמטיילים הסופר נחמדים(וכמובן פלסטר, קומפבל וסלוטייפ רפואי על כל רגל) המשכתי. הבטחתי שלא אעשה יותר וריאנטים בגלל אתמאל והיבלות.. אבל העתיד העיר לי פנים ופעמיים טעיתי בדרך.
בפעם הראשונה בירידה מ Col des Fours (כן משפט למעלה בידיוק רשמתי שלא אעשה וריאנטים..) לא ירדתי וחציתי את העמק אלא המשכתי על הצלע השמאלית שלו. הרגשתי שזאת טעות אז אחרי 20 דק חזרתי ואני בטוח שהשלט הפנה אותי מעלה. המשכתי 40 דק באותו כיוון ואז כבר לא התכוונתי לחזור למרות שידעתי בוודאות שזה לא נכון. אז כמה גבעות בלי שביל, ירידה לנהר, עלייה, ואז ירידה בכביש סלאלומי ארוך.. וכבר אמרתי שזה טרק רציני ראשון ואף פעם לא היו לי יבלות? כשהתחברתי והגעתי ל Mottets שמעתי מכל הקבוצות(3+) שדיברתי שגם הם התחילו לעלות בטעות שלי וחזרו אבל המשיכו מטה..
הפעם השנייה היית כשעליתי לגבול מצרפת לאיטליה, בפסגה היו רוחות מטורופות ופגשתי זוג צרפתי וזוג בריטי, שניהם עם ספר(אני הסתדרתי רק עם המפות מהפורום). הצרפתים אמרו שהם יודעים את הדרך, הם עם הספר והם יותר מבוגרים ממני. בטח שאלך אחריהם.. אחרי חצי שעה הבנו שטעינו ונתקענו על הצד הימני של העמק כשאליזבטה על הצד השמאלי. הצרפתים ישר חזרו, אני המשכתי עם הבריטים. אחרי 10 דק ירדתי מהשביל והתחלתי לרדת, הבריטים המשיכו, נתקעו במפל וחזרו. שוב מצאתי את עצמי בשביל לא מסומן אחרי שרציתי להקל על עצמי.. כמובן שלא וויתרתי והגעתי לאליזבטה לפניהם ובידיוק התחיל גשם די חזק שהצדיק משו את ההחלטה.. סיום ב 17~
Elisabetta - (איטליה) מקום בסדר לגמרי, אבל ראוי לציין שהרגיש לי המקום הכי ממוסחר במסלול. לא גם שצריך לשלם 2 יורו בשביל אסימון כדי לקבל מים חמים במקלחת, הרעיון שהם עשו ממקלחת במים קרים סטנדרט ומים חמים פריוילגייה עצבן אותי מאוד.
Elisabetta -> Courmayeur (Bertonne)i
בגלל ש Elena, Bonnati ו Val Ferret היו תפוסים כיוונתי לברטונה כדי להקל על היום הבא. המלצתם המצויינת של זמי ויענקלה - תודה.
אז היום אני בטוח לא עושה וריאנטים, וגם אי אפשר להתבלבל בדרך. יהיה יום מצויין. ברור.
לקחתי קצת את הזמן ויצאתי(רציתי) קצת אחרי 8. שוב 3 שכבות פלסטים, אבל.. אין פאקינג נעליים. כן. בהתחלה צחקתי, ועוד הייתי עם הזוג שעזר לי עם היבלות המטורפות..
אני לא רוצה להאמין שיש מישו מספיק חרא על המסלול כדי לגנוב/לשדרג את הנעליים שלו על חשבון מישו אחר, פשוט כי כל שאר האנשים שפגשתי היו כל כך טובים ונחמדים, אז אני פשוט אאמין שמישו ממש טיפש, אולי ממש מבוגר, ממש עייף, ואולי חבר עזר והביא לו את הנעליים, והוא פשוט לקח לי את הנעליים. אין נעליים. הפריט הכי חשוב של מטייל. נעליים. אין. אחרי שעה וחצי של התחרפנות קלה שלי וגם של ההורים בארץ, הבנתי שאין ברירה כי הם(הצוות) לא נוסע לעיר היום, אז פשוט לקחתי נעליים שנשארו(אותה חברה, אבל צבע וסוג אחר) בשליש מידה יותר קטנה משלי, וכן, התחלתי ללכת..(הם אצלי בבית כרגע)
אהה וזה הבוקר הגשום היחיד שהיה לי. תרם לאווירה.
הצטרפתי לזוג אמריקאי צעיר בירידה לקורמייר בתקווה שאוכל לקנות שם נעליים. סיפרתי להם על הנעליים, האישה אמרה שפעם נשרו לה הציפורניים בגלל הליכה בנעליים קטנות בירידה. עד עכשיו הסיפור הזה והקרבה שלו אליי מפריעה לי. הם הזמינו הסעה למלון שלהם בקורמייר בחצי הדרך בערך, חשבתי שגניבת הנעליים, הגשם, היבלות והסיכון לאיבוד ציפורניי היו סיבה לגטימית להרוס לעצמי את הרצון ל 100% הליכה במסלול, אז הצטרפתי אליהם בתמורה לטיפ קטן לנהג.. אז כן, חסרים לי ~7 ק''מ של הליכה..
הגעתי לקורמייר בצהריים והרבה חנויות היו בהפסקה, וממה שמצאתי לא היה משו יותר טוב ממה שנשאר לי מאליזבטה. אבל קיצצתי את הציפורניים ברגליים בכל מקרה.
בעלייה לברטונה פגשתי 2 צעירות אירופאיות חמודות שמשם ליוו אותי עד הסיום(הזמנו בעזרת מזל משמיים ביחד באותם הימים את ברטונה, לה פולי, בון אברי ו לק בלאנק בטריינט).
Thanks to the incredible Goda and Mili.
Bertonne - מקום ממש נחמד, גם הפעם יש אסימון אבל כלול במחיר. לגיטימי.
Bertonne ->La Pauli
יום ארוך אז לא עשיתי את הווריאנט הגבוהה, בהתחלה הצטערתי, בסוף היום הבנתי שזה הדבר הנכון, במיוחד אחרי מה שראתי שקרה לבנות(שעלו למעלה).
החלק אחרי קורמייר באמת מדהים. למרות שהוא לא הכי יפה שראיתי(Lac Blanc).
העלייה אחרי Elena הייתה די מתישה עם (שוב)רוחות מטרופות, הירידה ל La Pauli די משעממת.
La Pauli - (שוויץ) ממש נחמד עם ארוחת ערב מעולה.
La Pauli -> Bon Abri (Champex)i
הבנות היום גמורות אבל לקחתי אותם לווריאנט ביציאה מ La Pauli רק כדי לא ללכת בכביש. הליכה נחמדה שבסוף התארכה יותר מדי, אני לא מבין מה הקטע שלהם לשים את האגמים על גבהות אבל העלייה בסוף(שעה-שעתיים) אחרי ההליכה בעמק ממש לא צפוייה.
שחינו באגם של Champex, החלטה מעולה שהחזירה את האנרגיות של כל השבוע חזרה. המים קפואים אבל היית שמש טובה.
הבנות ישנו ב Pagoda(אוהל בעקרון), החלטתי גם לנסות. היה קר אבל הסתדרתי.(ורק עם 4 שמיכות) הבדל משמעותי במחיר ועוד חוויה.
Bon Abri - אוכל הכי מזולזל שאכלתי, אורז עם רוטב בולונז לארוחת ערב, וארוחת בוקר ממש פשוטה גם, עם המחיר הכי יקר לדעתי. עדיף לקנות לבד ב Champex(כמו שהבנות עשו), יש דווקא מטבחון חופשי. ממליץ גם לנסות את הפגודה.
Bon Abri -> Auberge Mont Blanc
הלכתי דרך הווריאנט Fenêtre d'Arpette (אני היחיד מ Bon Abri). עלייה ארוכה וממש קשה לקראת הסוף, גם שיפוע גם בולדרים. למעלה יפיפה ולא היית רוח אז ביליתי שם שעה בכיף.
Auberge Mont Blanc - מלון גדול, סאונה(תודה), המקום היחיד שביקשו לחתום על משו. הפונדו עגבניות מעולה(יותר טוב מהבשר). טוב סה''כ. (גם הרעיון לייבש את הבגדים בסאונה ללילה היה מעולה)
Auberge Mont Blanc -> Refuge Lac Blanc
אחרי הסאונה עליתי באנרגיות ובשעתיים ל La Balme משם ירדתי ל Le Tour. ב Le Tour היה קצת הליכה משעממת בעיירה, ממליץ לדלג בדרך אחרת. ארוחת צהריים נחמדה ב Tre La Champ ומשם עלייה ארוכה ומדהימה ל Lac Blanc. וכן, זה המקום הכי יפה במסלול לדעתי. שוב שחייה מרעננת באגם ומשם (בכפכפים) לרפיוג.
Refuge Lac Blanc - החדרים צפופים אבל מיטות קומותיים. לראשונה לא צוות מקומי אלא נפאלי, קצת מוזר אבל הם בסדר. המיקום מדהים ומחייב שינה שם לדעתי.
Refuge Lac Blanc -> Chamonix
ירידה ל Chamonix, רציתי דרך La Floria בהמלצת הבנות אבל לא הסתדר. אגב כל Chamonix בהמלצת הבנות, תכננתי בכלל לישון ב Bellachet. החלטה מדהימה ששידרגה לי את הטיול.
הזמנתי חדר ב AirBnB(בהמלצתן) ב 40 אירו ממש במרכז במיקום פנטסטי. בגלל שהכניסה רק ב 16 וסיימתי את הירידה לעיר ב 12 הן לקחו אותי לפיקניק באגם של Chamonix. משם סיור קצר בעיר וליווי עד לחדר. בערב יצאנו. את מחרת ביליתי לפי המלצותיהם המצויינות
- עלייה ברכבל Midi לגובה 3800 (58 אירו), נוף מדהים על כל העמק וסיור מעניין בפסגה.
- Paragliding, הדבר הכי מדהים שיש. מצנח שאפשר לטוס איתו בלי סוף בגלל הרוח שעולה מהעמק לפסגות. עולים ברכבל לחצי גובה של Le Brevent ומשם ממריאים ומגיעים לפסגה שלו עם נוף מצויין ל Mont Blanc שלנו. 100 אירו ל 20 דק טיסה אבל חוויה מדהימה שלא תשכח.
- לא וויתרתי ועשיתי את ההליכה מ Chamonix ל Le Cret עם תמונת סיום שמרטינה צילמה. החלק האחרון היה בריצה(טיפשית) כדי לנסות להספיק לטרמפ שמצאתי עם ישראלים בפסגה של Midi(קבענו ב Chamonix). לא הספקתי. את ההסעה המקורית פספסתי בכוונה בשביל ה Paragliding. הזמנתי הסעה חדשה דרך easyBus.
את היום למחרת (לצערי) ביליתי ב Geneva, היה לי מאוד משעמם וחוץ מהליכה באגם, בעיר העתיקה, ובאזור האו''ם שנמשכה 5-7 שע לא היה מה לעשות.
הייתי צריך להשאר ב Chamonix גם שהתחזית היית נראת גשמית..
הערות לסיכום:
* מסלול מדהים, עם אנשים נהדרים ונופים פשוט עוצרי נשימה. ממליץ לכל אחד.
* תזמינו את כל הבקתות מראש, ותתחילו כמה שיותר מוקדם עם זה. הזוג הצרפתי שהתלבל הלך מברטונה ל La Fouli רק כי לא היו מקומות..
* היה לי מזל מטורף עם המזג אוויר, רק בוקר אחד של גשם. כנראה בגלל ההתחממות שאנחנו(מפגרים עצלנים) גורמים לה.. והקרחונים רק עולים משנה לשנה 
*חבל שלא ראיתי בכלל הערות על זה, אבל Chamonix שווה לפחות יומיים-שלושה. חוץ מהרכבל והמצנח אפשר גם לנסות טיפוס הרים(שמאוד רציתי) ולהנות מהמקום, האווירה והאוכל.
*Geneva לא שווה את הזמן(לדעתי).
*חוץ מהיום השני המסלול היה טוב.(לדעתי ולכושר שלי, פגשתי זוג שעשה את הסיבוב ב 13+ והבריטים רצו ב 5 יום, המרתוניסתים בכלל עושים אותו ב 22 שע אז זה מאוד תלוי..)
**זה לא היה בקצרה כמו שחשבתי..
תודה לכולם, תמונות אוסיף בתגובה הבאה.
--
עריכה:
* לפי האפליקציה (Moves) יצא לי 225 ק''מ של הליכה.
* אני הצלחתי להסתדר רק לפי המפות של הפורום ובעיקר עם השלטים במסלול.
* פחדתי שתיק ה 30 ליטר שיש לי בבית יהיה קטן מדי, בסופו של דבר לדעתי זה היה היתרון הכי גדול שלי, ובאמת כל יום קיבלתי ח''ח ממישו אחר על התיק. 6 קילו בלי מים. חוץ מהעלייה ל d'Arpette בכל יום 2.5 ליטר מים הספיקו.
* סים של גולן מצויין ב 3 המדינות
נערך ע"י משתמש יום שלישי 04 אוקטובר 2016 02:23:02(UTC)
| סיבה: לא צויינה