ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Eli TheHiker  
#1 נשלח : יום חמישי 15 נובמבר 2018 20:32:33(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

שלום לכולם,

הקדמה: 
הכנות, הערות והקדמה כללית לטיול נמצאות בקישור הבא או בקישור הנ"ל למי שיותר נוח.
בזמן ההכנה ובירור המידע על הטרק בארץ, גילינו כי למסלול יש וריאציות שונות כאשר יש הבדל בין החלקים הנמוכים (לרוב שבילים שהחמורים/סוסים יכולים לעבור) לגבוהים (האלפיניים שחלקם עבירים בלי ציוד וחלקם דורשים ציוד טכני). החלטנו לקחת את הזמן כדי שכולם יתאקלמו לגובה בצורה מיטבית ולכן עשינו ביום הראשון רק מנוחה בהווארז (אחרי הטיסות ונסיעת לילה), לאחר מכן 3 ימים של מסלולי יום בדרגת קושי וגובה עולה ואז יום מנוחה נוסף שבו הייתה נסיעה לתחילת המסלול ולינה במחנה הלילה הראשון והגבוה. הפער במחירים בין הסוכנויות בהתאם לדרישות שלנו, היה ניכר (בין 800 סול הכי זול ל 1100$ הכי יקר) למרות שעל הנייר, כולם הבטיחו פחות או יותר את אותם התנאים, אך היה גם פער משמעותי מאוד בין הידע והניסיון של הסוכנים בהכרות עם השטח. כאשר ביקשנו לדבר עם המדריכים ישירות, חלק הסכימו וחלק לא (התעקשו שזה יהיה אפשרי רק לאחר התשלום).
עם כל הסוכנויות הרציניות סיכמנו להיפגש בערב עם המדריכים (כי במהלך היום הם לרוב עובדים בשטח) ואחרי שהתמקדנו ב 2 סוכנויות, בחרנו ללכת עם הסוכנות Caleb Expeditions למרות שהם היו יותר יקרים מהסוכנות השנייה בהפרש של כ 100$ לאדם, אך הצוות שהציעו לנו והמלצות בפורומים הטו את הכף לטובתם.
לקראת היציאה, נפגשנו עם המדריך והצוות, סיכמנו את כל הפרטים הקטנים, עברנו על התוכנית הכללית של ההליכה (על המפות נייר) בכל השלבים האלפיניים שלא דורשים ציוד טכני ובדקנו את הציוד הנדרש של האוהלים, מזרונים ושמיכות.

תמונות המטיילים והצוות:

 

התפלגות העליות/ירידות במסלול שעשינו:


חלוקה לימים:

יום 1: - Huaraz to Quartelhuain
גובה מינימלי/מקסימלי: 4700/4160 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
וידאו נסיעה על הדרך אפר בדרך לתחילת המסלול.

מהלך היום:
יצאנו מהמלון בסביבות 9:00 אחרי ארוחת הבוקר עם כל הציוד, כאשר מיניבוס עם הצוות חיכה לנו מחוץ למלון. הנסיעה הייתה די ארוכה ואחרי כשלוש שעות שכללו גם עצירה קצרה בתצפית על אזור רכס הוויאיוואש, הגענו לעיירה הצבעונית Chiquian שבה גם עצרנו לארוחת צהריים במסעדה נחמדה בסגנון עממי. לאחר מכן הכביש הסלול הפך לדרך אפר באיכות משתנה עם הרבה פיתולים שנמשכה כ 45 ק"מ ולקח לנו כ 2.5 שעות להגיע למחנה הלילה Quartelhuain. על הדרך עברנו בעיירה הקטנה Llamac וגם שילמנו פעמיים עם קבלות על המעבר בשטחים פרטיים של השבטים המקומיים. הגענו לנקודת הלינה המרשימה והגבוהה (4160 מטר) ליד הנהר בסביבות 15:30 וראינו שחוץ מאיתנו היו עוד 2 קבוצות גדולות. מסתבר שהגענו יותר מוקדם מהחמרים ולכן הוצאנו את כל הציוד מהמיניבוס והקמנו את האוהלים במהרה לפני הארוחת ערב. בזמן הנותר, חלקנו החלטנו לעלות לאחת התצפיות הקרובות למחנה כדי לעזור לגוף להתרגל לגובה ואחרי החזרה למחנה, הכרות עם החמרים שבנתיים הגיעו והארוחת ערב, התפזרנו לישון.

תמונות היום:
 

יום 2: Quartelhuain to Janca
מרחק וזמן הליכה: 10 ק"מ/8 שעות.
שעת התחלה/סוף: 15:20/7:20
עליות/ירידות: 550/600 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4700/4200 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס

מהלך היום:
התעוררנו בסביבות 6:00 לבוקר קפוא לאור קריאות השקמה והצעת תה קוקה חם ישירות לאוהלים (תהליך שחזר על עצמו גם בשאר הימים). אחרי התארגנות, השארנו את התיקים האישיים ארוזים מחוץ לאוהלים כדי שהצוות יוכלו לקפל את האוהלים ולארגן את הציוד על החמורים בזמן שאנחנו אוכלים ארוחת בוקר. התיישבנו באוהל המטבח הנפרד ביחד עם המדריך, ותוך זמן קצר העוזרת מדריך/חמר התחילו להביא את האוכל החם והתרמוסים של המים הרותחים. אחרי הארוחה המשביעה וחלוקת שקית ההפתעות לכל אחד (שכללה פרי וחטיפי אנרגיה), יצאנו לדרך עם המדריך בלבד, כאשר שאר הצוות המשיכו במלאכת הקיפול של הציוד ואוהלי המטבח. השביל התחיל בעלייה בינונית ומסודרת, כאשר אחרי כ 200 מטר של עלייה ראינו על הדרך "בעיות" גובה בקבוצה אחרת של בחורה שלא הסכימה להמשיך לעלות וביקשה להתפנות חזרה. לאט לאט, השמש עלתה, ואחרי כשעה ו300 מטר טיפוס, הגענו לנקודת העצירה הראשונה עם הנוף הנהדר לשולי הרכס. המשכנו לעלות כ 150 מטר נוספים לעבר הפס Cacanapunta (בגובה 4700 מטר) ושם עשינו עצירה ארוכה עם הפסקת תה תוך כדי ששאר הצוות משיג אותנו והחמרים ממשיכים ללכת הלאה. במקום הייתה תצפית נהדרת לפסגות הצמודות וגם לעמק המרשים מהצד השני. התחלנו לרדת לצד השני בשביל נוח ואחרי כ 300 מטר, פנינו לשביל עזים (שמסומן במפת הנייר) במטרה להימנע מהליכה בעמק על שביל החמורים. הדרך הפכה לירוקה ומרשימה מאוד ככל שהתקרבנו לעבר ההרים ואחרי כ 2.5 ק"מ עצרנו בסביבות 12:30 לארוחת הצהריים. כחצי שעה לפני העצירה, המדריך התריע לעוזרת והטבח והם רצו קדימה במהירות כדי להכין את הארוחה. עד שהגענו אליהם, הארוחה הייתה כבר פרוסה ומוכנה ולנו רק נותר להתפעל, לנוח ולאכול. בהמשך, השביל התחיל לרדת במתינות לעבר האגם Mitococha המרשים ובשלב מסויים התפצלנו ל2 קבוצות, כאשר חלק הלכו ישירות למחנה ואחרים המשיכו לעבר האגם כדי לתצפת עליו מקרוב. על הדרך פגשנו קבוצת לאמות מבוייתות שהיו שייכות לאחת הקבוצות האירופאיות. אחרי מנוחה ארוכה ליד ההאגם, המשכנו ללכת כ 2 ק"מ לעבר המחנה שהיה כבר מוכן ומוקם כאשר לידנו התמקמה קבוצה גדולה נוספת. ב 16:30 נפגשנו באוהל המטבח לשתיית תה ואכילת פופקרן שהכינו החברה בהפתעה ובהמשך, אחרי הארוחת ערב, משחקי קלפים ועדכון עם המדריך לגבי מחר, התפזרנו לישון.

תמונות היום:



יום 3: - Janca - Carhuacocha
מרחק וזמן הליכה: 10 ק"מ/8 שעות.
זמן התחלה/סוף: 15:30/7:30
עליות/ירידות: 750/700 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 47800/4200 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
ויקאו מהתצפית על לגונה Mitococha
וידאו מהתצפית על לגונה Alcayacocha
וידאו על שיתוף פעולה בין חמורים

מהלך היום:
הבוקר התחיל בסידורים הרגילים, ארוחה וזריחה משגעת. כבר על ההתחלה נפרדנו מהחמרים ועלינו על נאקב ששונה מהמסלול הרגיל (ולא מסומן במפת נייר) ואיתו טיפסנו כ 300 מטר, כאשר לאט לאט נפתחו תצפיות נהדרות לכל הסביבה והלגונה Mitococha שאותה ביקרנו אתמול מהכיוון השני. השביל המשיך לעלות 250 מטר נוספים ובמהלך ההליכה עברנו מספר שכבות של מאובנים שונים כולל שלדים שלמים שנשמרו היטב. אחרי כ 10 ק"מ של הליכה, הגענו לפס וההרגשה הפעם הייתה כאילו הגענו לירח, אך מהר מאוד עברנו לצד השני והופתענו עם המראה של האגם המדהים Alcaycocha. עשינו במקום הפסקת צהריים ארוכה ומנוחה ולאחר מכן התחלנו לרדת לצד השני ולעקוף את האגם מהדרום. בנקודת השפך של הנחל עם האבנים הגדולות, שמנו לב שאנחנו לא לבד וצ'ינצ'ילות רבות צופות בנו. שביל הליכה נוח ונעים בין השדות הירוקים המשיך במגמת ירידה מתונה למשך כ 2 ק"מ עד אשר הגענו לתצפית מרשימה על 2 האגמים הגדולים Gangrajanca ו Siulacocha שלידם נלך למחרת. אחרי מנוחה וצפייה בקונדור שחג מעלינו, המשכנו ללכת בעמק ירוק כק"מ אחד עד אשר העמק נגמר והתחילה מגמת ירידה תלולה של כ250 מטר לעבר האגם Carhuacocha. אחרי כ1.5 ק"מ נוספים של הליכה נינוחה במגמת ירידה בין השדות מראה הגענו לאגם ולמחנה. הפעם אתר הקמפינג היה די גדול וקבוצה אחרת התמקמה בצד השני של האגם. נשארה לנו כשעה של שמש ולכן ניצלנו את ההזדמנות לעשות מקלחת שדה וקצת כביסה בברז שסידרו שם מעל האגם. בארוחת הביניים הפתיעו אותנו עם רולים מבצק עם ממרח אבוקדו ואחרי משחקי קלפים, ארוחת ערב ותדרוך לקראת מחר, התפזרו לישון כרגיל.

תמונות היום:
 

יום 4: - Carhuacocha to Huayhuash camp
מרחק וזמן הליכה: 14 ק"מ/9 שעות.
זמן התחלה/סוף: 16:00/7:00
עליות/ירידות: 600/750 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4850/4150 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו מהתצפית של לגונה Gangrajanca
וידאו מהתצפית של לגונות Quesillacocha and Siulacocha

מהלך היום:
בערב סיפר לנו המדריך שהקצה המזרחי של האגם, זו נקודה טובה לראות זריחה ולכן חלקנו התארגנו בבוקר וקמנו כחצי שעה לפני הזריחה. הוא צדק ב100% ואכן זכינו לזריחה מרשימה ביותר. לאחר ההתארגנות הרגילה וארוחת הבוקר של פנקייקים, חצינו את הגשר הקטן והתחלנו ללכת בהקפה של האגם מדרום על שביל אלפיני שמסומן במפת נייר כאשר הצוות עם הציוד הלכו בדרך הרגילה. הדרך הייתה ברורה ונוחה להליכה כאשר השתקפויות שונות של האגם מלוות אותנו לאורך כל הדרך. אחרי כ 2.5 ק"מ, התחילה עלייה מתונה של כ 100 מטר לעבר שלושת האגמים Quesillacocha ,Gangrajanca, Siulacocha וגם מספר שלוליות מדהימות על הדרך. עלינו על המורינה בין שני האגמים הראשונים והמראה היה פשוט משגע. אחרי מנוחה וצילומים, המשכנו לעבר האגם השלישי שלא פחות מרשים והקפנו אותו ממזרח תוך כדי התבוננות בצ'ינצי'לות סקרניות. משם התחילה עלייה תלולה של כ 250 מטר לעבר התצפית המפורסמת על שלושת האגמים שבה עשינו הפסקה ומנוחה. העלייה לא נגמרה שם, והמשיכה עוד כ 250 מטר נוספים עד לפס Paso Siula בגובה 4810 מטר. בפס מצאנו נקודת תצפית נוחה, מרשימה ומוגנת מרוח שהתאימה להפסקה וצהריים. בהמשך התחלנו להתקדם במגמה ירידה מתונה דרך שדות ירוקים עם נחלים קטנים ואחרי כחצי ק"מ זווית הירידה הפכה לתלולה יותר, אך עדיין די נוחה להליכה ומשם ירדנו כ 300 מטר עד לאגם Carnicero. אחרי הפסקה ומנוחה, המשכנו לרדת עוד כ 100 מטר בשביל ברור ונוח עד למחנה הלילה Huayhuash שבו התמקמו שתי קבוצות נוספות. ביום הזה הגענו יחסית מאוחר למחנה (בסביבות 16:00) וכולם היו מספיק עייפים כדי ללכת לישון מוקדם.

תמונות היום:
 

יום 5: - Huayhuash camp to Elefante camp
מרחק וזמן הליכה: 13 ק"מ/6 שעות.
זמן התחלה/סוף: 13:30/7:30
עליות/ירידות: 550/700 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 5050/4350 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו של הלאמות של הקבוצה האירופאית

מהלך היום:
היום התחיל כמו שאר הימים, בשמיים כחולים ומעט עננים ואחרי כ 1.5 ק"מ של הליכה עלינו מהשביל המרכזי לשביל צדדי שהוביל לאזור Trapecio ואינו מסומן במפות הנייר. אחרי כ 100 מטר של עלייה מתונה, הגענו לאזור 3 אגמים קטנים בשם Mitococha ו Barrosacocha וכבר אז המזג אוויר התחיל להשתנות. משם התחילה עלייה תלולה יחסית של כ 450 מטר לעבר הפסגות המושלגות. הגענו לפס Trapecio Punta בגובה 5050 מטר בסביבות 10:30 בבוקר ביחד עם שיירת החמורים ובזמן שחיכינו לכולם ועשינו הפסקת תה, התחילו להתפתח עננים רציניים מעל ההרים. הנוף לצד השני היה מרשים מאוד מלמעלה ובזמן שחיכינו לאחרים, ראינו את ההמשך של הדרך האלפינית שמושכת לכיוון הקרחונים ודורשת קרמפונים וגרזני קרח כדי לעבור. סיכמנו מראש עם הסוכנות שלא נלך את החלק הזה ולכן אחרי ההפסקה, פנינו דרומה בשביל נוח, אך תלול מאוד. במהלך הירידה, השמש נעלמה והתחיל לרדת שלג/גשם קל-בינוני והראות הפכה לאפסית. ביחד איתנו הלכו גם עוד קבוצה גדולה של אירופאים וכך היה יותר קל לראות את הדרך למרות שמדי פעם הנוף נפתח ונסגר. הדרך מהאגמים הייתה די הררית עם עליות וירידות ובגלל המזג אוויר הסוער, החלטנו להמשיך ולעשות את ארוחת הצהריים החמה במחנה שאליו הגענו כבר בסביבות 13:30 בצהריים. לקראת 14:30 הסערה נפסקה ויכולנו להנות ממנוחה טובה בחוץ ומשחקי קלפים. בערב דיברנו עם המדריך על האופציות ההליכה למחרת, כאשר הן כללו את השביל הרגיל דרך הפס San Antonio המפורסם בגובה 5000 עם הירידה התלולה או שביל חדש שעובר דרך הפס San Cutatambo (או כפי שהוא קרא לו Santa Rosa) בגובה 5100 מטר וממנו רואים את אותו הנוף וגם זוכים לראות האגם Jaruacocha המרשים מלמעלה ובו גם הירידה פחות תלולה.

תמונות היום:
 

יום 6: - Elefante camp to Cutatambo camp
מרחק וזמן הליכה: 6.5 ק"מ/5.5 שעות.
זמן התחלה/סוף: 12:30/7:00
עליות/ירידות: 800/600 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 5100/4250 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו מהפס Trapecio Punta

מהלך היום:
בבוקר עשינו את השיקולים הרלוונטיים לקבוצה והחלטנו ללכת דרך השביל החדש שלא מסומן במפות הנייר. כשהתחלנו לעלות, פתאום התגלה הפיל מאחורי השם של המחנה. העלייה הייתה רגועה בהתחלה, אך אחרי כחצי שעה, הפכה לתלולה יותר וכך בלי לשים לב עלינו כ 250 מטר. אחרי מנוחה, המשכנו לעלות כ 300 מטר נוספים עד שהגענו לפס (סה"כ כ 3 ק"מ מהמחנה) בסביבות 9:30 בבוקר וממנו התגלה נוף מרשים עם הרים צבעוניים לכל הכיוונים. חיכינו לכולם ועשינו הפסקת תה למרות הרוח המרתיעה ואחרי צילומים ומנוחה, התחלנו לרדת לצד השני. הדרך ברובה הייתה קלה חוץ מכמה שבילים צרים ואחרי כ 3 ק"מ של ירידה מתונה, התגלה האגם הכחול מתצפית נהדרת כפי שהבטיח המדריך. הירידה לתצפית הייתה לא פשוטה, אך כולם התמודדו איתה היטב ולכן היה לנו הרבה זמן לחפש נקודות צילום מעניינות מעל האגם. הגענו לאגם יותר מהר מהצפוי (סביב 11:30) ולכן החלטנו להמשיך למחנה ולאכול ארוחת צהריים חמה שם. המשך הירידה הייתה יחסית פשוטה ותוך כ 30 דקות כבר היינו במחנה. אחרי התארגנות וארוחת הצהריים, ניצלנו את המזג האוויר הטוב והזמן שנותר כדי ללכת ולראות מפל מעניין מקרוב (כ 1 ק"מ מהמחנה בטווח הראיה וכשעה הליכה לשם וחזרה) ולעשות רחצה בנחל הקטן ליד המחנה. יום למחרת היה צפוי להיות קל ולכן נשארנו יחסית "מאוחר" לפני שכולם התפזרו.

תמונות היום:
 

יום 7: - Cutatambo camp to Huayllapa village
מרחק וזמן הליכה: 12 ק"מ/4.5 שעות.
זמן התחלה/סוף: 11:30/7:00
עליות/ירידות: 800/50 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4300/3550 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס

מהלך היום:
הלילה היה קפוא מהרגיל וכאשר התחלנו ללכת בבוקר על השביל הרגיל שמסומן במפת הנייר, שמנו לב כי הייתה רוח קרה וחזקה ושחלק מהנחלים הקטנים והשלוליות קפאו. השמש הגיעה במהרה והפשירה את הסביבה כך שככל שהתקדמנו במורד הנחל, ככה נהיה יותר נעים ללכת. ההליכה הייתה מהירה ונוחה ולכן היה לנו הרבה זמן לצילומים והתבוננות על הנחלים והנוף מסביב. עשינו מספר הפסקות על הדרך, ואחרי כ 7 ק"מ של הליכה מישורית למדי (כ150 מטר ירידה מצטברת), התחילה ירידה לכיוון הכפר Huayllapa שנמשכה כ 5 ק"מ עם שינוי גובה של כ 650 מטר. על הדרך הנהר המשיך לזרום בנחת ובשלב מסויים הגענו לשער הכניסה לאזור הכפר שבו ישב גובה הכסף. חיכינו לכל הצוות שיגיע, ואחרי התשלום, המשכנו ביחד אל הכפר. מיקום המחנה לילה הפעם היה מפתיע במיוחד, באמצע הכפר על מגרש הכדורגל שלהם. כשהגענו למקום, הצוות כבר סיימו להקים את האוהלים, אך הילדים הרבים של הכפר שהיו בבית הספר הסמוך, המשיכו בשיעורי הספורט שלהם שכללו כדורגל ואופניים. בכפר היו מספר חנויות קטנות שבהן הצטיידנו בבירה קרה וקצת פירות וגם חלקנו השתמשנו במקלחת חמה בתשלום (6 סול) אצל הבעלת הבית של אחת החנויות הצמודות למחנה לילה. בהמשך הלכנו לטייל ברחובות הכפר הציורי שאליו מגיע כביש אפר צר ולכן יש גם את כל המצרכים הדרושים. הגענו על הדרך לכיכר המרכזית ושם הופתענו לראות מספר אנשים שצפו בפלאפונים כאשר לנו לא הייתה קליטה בכלל. הסתבר שבעבר הייתה להם קליטה בכפר (ולכן חלק קנו טלפונים חכמים), אך כשנה היא כבר לא קיימת ורק למנהל הבית הספר יש WIFI שהוא מחלק למקומיים ודרך תקשורת לווינית ניתן לגשת בצורה מוגבלת רק לפייסבוק, וואטסאפ וגוגל ואחרי זה לראות את מה שירד בלי חיבור.

תמונות היום:
 

יום 8: - Huayllapa village to Gushpa camp
מרחק וזמן הליכה: 13 ק"מ/7.5 שעות.
זמן התחלה/סוף: 14:30/7:00
עליות/ירידות: 350/1300 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4800/3550 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס

מהלך היום:
היום התחיל בעלייה מתונה דרך שביל נוח (שמסומן במפת נייר כדרך מרכזית) לאורך הנהר המרכזי. אחרי כ 3 ק"מ, השביל חצה מפל מרשים והתחיל לעלות מעל הנחל וירד אליו שוב וכך במשך כ 2.5 ק"מ הבאים. לאחר מנוחה, סוף סוף נפרדנו מהנחל והתחלנו לעלות לעבר מחנה הלילה Incahuain. המראות של ההרים הלבנים התחילו לחזור ככל שהתקדמנו לעבור הפס Tapush Punta שבגובה 4800 מטר ואחרי כ 3.5 ק"מ של הליכה הגענו לשם. ירדנו קצת מהפס ומצאנו נקודה מוגנת מרוח עם תצפית נהדרת כדי לעצור לצהריים. אחרי המנוחה, המשכנו ללכת כק"מ אחד במגמת ירידה מתונה ועברנו ליד האגם Susucocha הכחול שהיה די בולט באזור. לאחד הליכה של כ 1.5 ק"מ נוספים, עברנו דרך מחנה הלילה Gashmapampa שבו התמקמה קבוצה גדולה. המדריך הסביר שאנחנו ממשיכים להתקדם כי מדובר במחנה עם הרבה רוחות ולכן לא כדאי להישאר שם. אחרי כחצי ק"מ הדרך פנתה מזרחה ונפרס נוף מרשים לכיוון הצפון. המשכנו ללכת לכיוון המחנה לילה Gushpa וכ200 מטר לפני המחנה המדריך אמר לנו שיש סיכוי טוב לקבל קליטה סלולרית (בפעם הראשונה במסלול) כי הישוב Chiquian בקוו הראייה בנקודה הזו (ובמרחק של כ 20 ק"מ בקוו אווירי). אכן חלקנו הצלחנו לקבל קליטה בינונית עם חיבור אינטרנט סביר וכך ליצור קשר עם המשפחות. לאחר כחצי שעה הגענו למחנה והמשכנו כהרגלנו בארגון, ארוחות וגם צילומי לילה של הכוכבים והשמיים שהיו נקיים מאוד בלילה הזה.

תמונות היום:
 
 

 

יום 9: - Gushpa camp to Jahuacocha
מרחק וזמן הליכה: 7.5 ק"מ/6 שעות.
זמן התחלה/סוף: 13:00/7:00
עליות/ירידות: 850/450 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4900/4150 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו מהנקודה הגבוה מעל הפס Llacha Punta
וידאו תצפית על הYerupaja

מהלך היום:
אחרי לילה ללא עננים, היה קר מאוד על הבוקר וחלק מהמים קפאו במקום. התחלנו את ההליכה על השביל המרכזי (שמופיע על המפת נייר) בעלייה מתונה (חלקנו חתכנו פינה גדולה בעלייה תלולה בלי שביל) שבהמשך הפכה להיות תלולה יותר ויותר עד ההגעה אחרי כ 2 ק"מ של הליכה לפס Llacha punta בגובה 4850 מטר . בנקודה זו התפצלנו ל 2 קבוצות כאשר חלק המשיכו במסלול הרגיל והמרכזי שירד במתינות לואדי ומשם המשיך במקביל לנחל עד להגעה לנקודת הלינה. אנחנו לעומת זאת התחלנו לעלות מעט והתחברנו לשביל עליון (שאינו מסומן במפת נייר) שמשקיף על כל האזור ונותן זווית פנורמית נהדרת לכל הכיוונים ובמיוחד לאחד ההרים הגבוהים באזור Yerupaja בגובה 6617 מטר והאגם Jahuacocha שלידו היה המחנה לילה. אחרי כ 2.5 ק"מ, הגענו לנקודת תצפית הכי צפונית שממנה היה גם ניתן לראות את ההרים הצבעוניים מצפון וגם היה קשר עין עם העיר Chiquain וכמובן קליטה סלולרית טובה כולל אינטרנט. אחרי מנוחה והפסקת תה, התחלנו לרדת בצורה תלולה מאוד כ 650 מטר לעבר האגם והמחנה לילה. הירידה לקחה כשעה וחצי תוך כדי שאנחנו עוברים בין השכבות השונות ומגיעים למחנה בדיוק בזמן לארוחת הצהריים. אזור המחנה היה עמוס באופן יחסי גם בקבוצות מטיילים מאורגנות, גם במטיילים עצמאיים וגם בחיות וציפורים שבאו להנות מהשפע הרב של הדגי הפורל המקומיים. בגלל ההגעה המוקדמת, היה לנו מספיק זמן לעשות מקלחת בנחל, לשעשע את עצמנו, לקנות בירה בחנות המאולתרת אחרי הגשר של אחד המקומיים ולראות את השקיעה. לקראת הארוחת ערב, הצוות דגו מספר רב של דגים טריים והכינו אותם במקום ביחד עם מטעמים נוספים. היום למחרת תוכנן מראש כיום גיבוי וגם עבור בילוי באזור ולכן בזמן התדריך, המדריך הציג לנו מספר אופציות הליכה אפשריות ובחרנו ללכת בדרך "הצלמים" כפי שהוא הגדיר אותה.

תמונות היום:
 

יום 10: - Jahuacocha camp to Jahuacocha
מרחק וזמן הליכה: 10 ק"מ/8.5 שעות.
זמן התחלה/סוף: 15:30/7:00
עליות/ירידות: 700/700 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4750/4150 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס
וידאו של מפולת שלגים באזור Yerupaja
וידאו תצפית אל Solteracocha and Jirishanca

מהלך היום:
התעוררנו לבוקר עם זריחה משגעת ואחרי ההתארגנות, התחלנו ללכת בשביל הרגיל לאורך האגם Jahuacocha שהיה צלול לחלוטין. אחרי כ 800 מטר, פנינו צפונה לשביל צר (שאינו מסומן במפת נייר) שהתחיל לטפס כ 200 מטר במתינות במשך כ 1.5 ק"מ עד נקודת המפגש עם שביל אחר (שכן היה מסומן במפת נייר כשביל משני) ובו התחלנו לעלות בתלילות רבה כ 150 מטר נוספים לעבר שדות מראה. משם נפרדנו שוב מהשביל המסומן וחתכנו ישירות בעלייה של כ 200 מטר לכיוון אחת התצפיות היפות של האזור לעבר האגם Solteracocha וההר Jirishanca. אחרי מנוחה, התחלנו ללכת בשביל תצפית לאורך המצוק Minapata שבהתחלה היה תלול, אך במהרה גלש לעמק פתוח וצבעוני שממנו עלינו לתצפית נוספת ומצאנו מקום מוגן מרוח שמתאים לארוחת צהריים שממנו גם נראה השביל המרכזי שאליו תכננו להתחבר במגמת הירידה. הירידה של ה 400 מטר הייתה די תלולה, אך הנוף הנהדר לעבר הלגונה Solteracocha פיצה על כך. כשהגענו לאזור הלגונה, ראינו שנשאר זמן פנוי והחלטנו לעלות וללכת על המורנה שלה כדי לתפוס עוד כמה מראות נהדרים על הסביבה. בהמשך, ירדנו מהמורנה קרוב לשפך של האגם והתחלנו ללכת לאורך האגם Jahuacocha בחזרה על הדרך המרכזית. מדי פעם סטינו לעבר הלגונה בעקבות שדות המראה הנוצצים והשוהים הקבועים שם. כאשר חזרנו למחנה, הצוות הפתיעו אותנו שוב עם דגים טריים שהם תפסו בנהר בכמויות ענקיות (אחרי יום שלם של מנוחה) וחלקם הכינו לארוחת הערב.

תמונות היום:
 

יום 11: - Jahuacocha camp to Llamac
מרחק וזמן הליכה: 13 ק"מ/5.5 שעות.
זמן התחלה/סוף: 12:30/7:00
עליות/ירידות: 1350/550 מטר.
גובה מינימלי/מקסימלי: 4300/3250 מטר.
קישור לתמונות בגוגל פוטוס
קישור להקלטה בויקילוק
קישור להקלטה בגיפיאסיס

מהלך היום:
התחלנו את היום כרגיל מוקדם בבוקר בהליכה נינוחה במגמת עלייה קלה לאורך השדות והחוות שהיו פזורות על הנהר. אחרי כ 3 ק"מ, השביל התחיל לעלות במתינות והפך לדרך נוף שבה עברנו מדי פעם בין מקבצים של עצי הפולילפס. אחרי כ 5 ק"מ של הליכה עם 300 מטר עלייה, הגענו לפס Pampa Llamac (או כפי שמופיע במפת נייר Macrash). נתנו לברכיים קצת מנוחה לפני הירידה הגדולה לעיירה והמשכנו בדרכנו בשביל ברור ותלול שנמשך כ 5 ק"מ נוספים וירד כ 1000 מטר, כאשר בצדדיו התחילו להופיע קקטוסים רבים ושונים. לקראת הצהריים, הגענו לעיירה Llamac ובאזור הכיכר המרכזית מאחורי אחד הבתים, חיכה לנו המיניבוס. החלפנו בגדים, התארגנו על התיקים, קנינו מספר נשנושים, נפרדנו מהחמרים ונסענו חזרה להווארז תוך כדי שאנחנו עוצרים לאכול בעיר Chiquian. על הדרך, כ 3 ק"מ לפני Chiquian הרכב התחיל להשמיע רעשים מוזרים כאשר היינו במגמת עלייה, אך למזלנו, הנהג ידע כיצד להתגבר על הבעיה וכך אחרי כ 20 דקות, המשכנו את הנסיעה ללא הפתעות נוספות. בהווארז נפרדנו מהצוות ליד המלון שלנו, ועייפים, אך שמחים, סיימנו את הטיול בהצלחה.

תמונות היום:
 

הערות מיוחדות:
*שגרת היום בממוצע הייתה: השקמה ב 6:00 , ארוחת בוקר ב 6:30 , יציאה לדרך ב 7:00 , ארוחת צהריים סביב 12:30, הגעה למחנה סביב 15:00 , ארוחת ביניים סביב 16:30, ארוחת ערב סביב 18:30, לינה סביב 21:00.
*היו לנו ולצוות סה"כ 6 אוהלי לינה (1-2 אנשים) , אוהל בישולים גדול ואוהל מטבח כפי שרואים בתמונה כאן
*היינו סה"כ 7 מטיילים והצוות היה מורכב ממדריך, עוזרת מדריך, טבח ושני חמרים. היו לנו 9 חמורים ו 2 סוסים כאשר אחד שימש לחירום.
*האוכל במסלול היה מאוד מגוון וכלל חביתות, פנקייקים, פיתות, דגים קפואים/טריים, עוף קפוא, ירקות, פירות, חטיפי אנרגיה, דייסות שונות, מרקים, תה/קפה/משקאות תירס חמים, פופקורן ומאפים מקומיים, ריבה/דבש/שוקולד למריחה, קטשופ/מיונז/חרדל, פסטות, אורז, שימורים.
*נתקלנו במספר גדול של מטיילים בקבוצות אחרות שסבלו מאוד מתופעות של הסתגלות לגובה (וחלקם גם פרשו) גם בקבוצות מאורגנות וגם כאלה שסחבו את כל הציוד על הגב והיה ברור שלא עשו מספיק ימי התאקלמות.
*חוץ מיום אחד, בכל המחנות היו שירותים בנויים עם אסלות מערביות/בול פגיעה.
*ברוב המחנות, הנציג של השבט המקומי יגיע לקראת הערב/בוקר כדי לאסוף כסף מהמטיילים ועדיף לעשות זאת דרך המדריך כי הסכומים משתנים ממקום למקום. רק במקום אחד בפועל ביקשו מאיתנו לראות את ההוכחה ששילמנו למרות שנדרש לשמור את כל הקבלות.
*בפועל הלכנו עם תיקי יום קטנים עם ציוד חורף חם,ציוד גשם, ציוד חירום, 2 ערכות קפה לכל הצוות, שקיות חטיפים וכ2-3 ליטר של מים. העוזרת מדריך והטבח סחבו את הארוחת צהריים והתרמוסים שהיו מלאים במים חמים לתה של הארוחת צהריים. 

קישורים נוספים: 

מיטב התמונות בגוגל פוטוס - טבע
מיטב התמונות בגוגל פוטוס - אנשים
קישור להקלטה של כל המסלול בויקילוק
קישור להקלטה של כל המסלול בג'יפיאסיס
וידוי סיכום הטרק ביוטוב

מסקנות/הערות/הארות:
טרק הוואיוואש לטעמי בהחלט מצדיק את הדירוג הגבוה שלו מבין הטרקים הטובים בעולם בגלל הנוף הייחודי, הניתוק והריחוק מהציביליזציה והאפשרויות הרבות לשבילי הליכה שניתן לבחור בין ה 6-14 ימים. מצד שני, זה גם החיסרון שלו, כי רמת הסיכון בו הרבה יותר גבוהה בגלל המזג אוויר הלא יציב שיכול להשתבש, החוסר התאקלמות לגובה או פציעות בלתי צפויות. למזלנו, בגלל הכנה טובה והכרות מוקדמת של המטיילים, עברנו את הטרק כמעט ללא תקלות או בעיות מיוחדות והצלחנו להנות ממנו עד כמה שהיה ניתן ובהחלט אמליץ גם לאחרים לעשות אותו בתנאי שישמרו על כללי הבטיחות המינימליים. חלק לא קטן מההצלחה היה בגלל המדריך והצוות המצוינים שקיבלנו מהסוכנות, שהצליחו לשמור על רמה גבוהה של שירות לאורך כל הטרק ולקחת החלטות נכונות כאשר זה נדרש בנוגע לקצב ההליכה ומיקום הארוחות וההפסקות.

עד הטיול הבא.........

נערך ע"י משתמש יום שני 07 ינואר 2019 15:13:13(UTC)  | סיבה: לא צויינה

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 6 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 15/11/2018(UTC), ישר.א ב 16/11/2018(UTC), HarmonicWave ב 16/11/2018(UTC), Artuom ב 16/11/2018(UTC), zvikamr ב 17/11/2018(UTC), a-v-i ב 18/11/2018(UTC)
מממן
אמנון לנגי  
#2 נשלח : יום חמישי 15 נובמבר 2018 23:35:20(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

אלוף האלופים אתה :)
תודה על הסיכום.
ב 2020 הבחירה שלי תהיה בין שביל קולורדו לחודש טיול בפרו.
אם זה יהיה פרו, אשתמש בהמלצות שלך.

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.